Op vrijdag 29 augustus 2025 20:19 schreef Bargehassus het volgende:
2 minuten maar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Even pauze voor als je moet plassen. Volgens mij max twee minuten tegenwoordig. In tegenstelling tot de l.p. voor de grote boodschap.
Correct, maar ik zou die "specifieke situatie" toch iets preciezer willen hebben. Dat is namelijk het hele punt van e.p.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:46 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
En passant (Frans, dacht ik). Als een pion "schuin" mag slaan in een specifieke situatie.
Crystal!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 22:15 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Als de "aanvallende" pion twee rijen voor de beginrij van de "verdedigende" rij staat, en de "verdedigende" rij zet zijn pion 2 stappen naar voren, waardoor deze direct NAAST de "aanvallende" pion komt, dan mag de "aanvallende" pion deze slaan door er schuin voor te staan (dus hij slaat niet direct maar "erlangs" zogezegd).
Hopelijk is duidelijk wat ik bedoel.
Johannes van Dam?quote:Op zondag 31 augustus 2025 07:20 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
geboren 9 oktober 1946 – overleden, 18 september 2013), X was een Nederlands culinair journalist. Hij schreef bijna 25 jaar een culinaire column voor het Parool en heeft een aantal boeken uitgegeven. Wie is X ?
Zeker weten. Heb zijn "DikkevanDam" in de boekenkast staan. Leuk naslagwerk!quote:
Top boek jaquote:Op zondag 31 augustus 2025 12:54 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Zeker weten. Heb zijn "DikkevanDam" in de boekenkast staan. Leuk naslagwerk!
Stand #3379:
Opzoeknaarvrienden 1
H_T 1
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik was gisteren in het Venetië van de Provence, welke plaats is dat?No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Port Grimaudquote:
quote:
Fort Boyard?quote:Op donderdag 4 september 2025 19:52 schreef mitt het volgende:
Er werd een bekend Nederlands televisieprogramma opgenomen in Port Grimaud. Welke?
quote:
Yesquote:
Was dat vlak na Antonia?quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:43 schreef Starflyer het volgende:
Willeke van Ammelrooy was een van de eerste gasten van Villa Felderhof.
In welke Amerikaanse film heeft ze gespeeld?
11 jaar laterquote:Op vrijdag 5 september 2025 13:41 schreef Burnett het volgende:
[..]
Was dat vlak na Antonia?
Ze had een bekende dochter in die film...
Dat is een bekende dochter: geen idee meer welke film.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:12 schreef Starflyer het volgende:
Ze speelt de moeder van Sandra Bullock.
Precies goed!quote:Op woensdag 10 september 2025 12:51 schreef pipster het volgende:
1 dag en 1 uur en 1 minuut en 1 seconde !
Depeche modequote:Op woensdag 10 september 2025 16:26 schreef pipster het volgende:
Van welke band zijn de nummers"A Question of Time" en "A Question of Lust" uit 1986?
Stand #3379:quote:
Dat denk ik ook.quote:
Nee al eerder. Film met Richard Gerequote:
Klopt!!!quote:
Eng ventje was Norton in die film, brrrrr.quote:Op maandag 15 september 2025 09:15 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Klopt!!!
Topfilm
Stand #3379:
Opzoeknaarvrienden 1
H_T 1
Starflyer 2
mitt 1
pipster 2![]()
slaveloos 1
McAfeequote:
quote:
In de buurt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:40 schreef FireFox1 het volgende:
Ziet er uit als een Keniaanse langeafstandsloper.
Zeker weten (Haile)quote:
Marokko, Algerije, Tunesië en Egypte?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef pipster het volgende:
Welke vier landen vormen de Hoorn van Afrika?
Nee geen van deze vier landen liggen in de Hoorn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:45 schreef mitt het volgende:
[..]
Marokko, Algerije, Tunesië en Egypte?
quote:Op woensdag 17 september 2025 07:35 schreef Quyxz_ het volgende:
Somalië, Ethiopië, Djibouti, Eritrea
En dan ligt Somaliland er eigenlijk ook, maar dat wordt niet erkend als land terwijl het in principe alles van een onafhankelijk land heeft.
Ik zit er nu en ik ben af en toe heel blij dat ik een gebouw om mij heen heb.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:24 schreef pipster het volgende:
Lofoten, heb daar een keer in een tentje gestaan en de eigenaar zei tonight little storm. Ik heb dus de hele nacht naar het tentdoek liggen staren om te zien of die het hield.
quote:(Vågå (Oppland), 4 augustus 1859 – Nørholm bij Grimstad, 19 februari 1952), pseudoniem van
, was een Noors schrijver, vooral van romans. In 1920 kreeg hij de Nobelprijs voor de Literatuur toegekend voor zijn roman Hoe het groeide. In zijn vroege werk wordt hij tegenwoordig beschouwd als een voorloper van het modernisme uit de eerste decennia van de 20e eeuw. Hij was een der eersten die het procedé van de stream of consciousness hanteerde.
Hamsun wordt beschouwd als belangrijke voorloper van de moderne literatuur. Zijn naam als groot literator werd na de Tweede Wereldoorlog echter negatief beïnvloed door zijn nazi-sympathieën.
Oopsquote:
quote:(Berlijn, 5 december 2006 – aldaar, 19 maart 2011) was een ijsbeer die in de Berlijnse dierentuin Zoologischer Garten Berlin werd geboren maar door zijn moeder Tosca werd verstoten.
Knut ist gutquote:
quote:
Dinosaursquote:Op donderdag 18 september 2025 11:34 schreef pipster het volgende:
In welke tv-serie refereerde de baby naar de vader met de term Not the Mama?
Yesquote:
Tikkie terugquote:
DIRKquote:Op donderdag 18 september 2025 13:34 schreef pipster het volgende:
Hoe heet de doelman die "tikkie terug Jaap" blijft zeggen tegen hopelijk beter weten in, gezien de gevolgen doorgaans?
Alleen het meisje klopt niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:43 schreef pipster het volgende:
Ach hups, Dommel, Balthazar en Penny?
Anybody out here? Here.....quote:
Anybody out here... here... here...quote:
Peaches?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:17 schreef mitt het volgende:
Het meisje is ook een fruit in het Engels.
Ook een colasmaak!quote:
Nope.quote:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:23 schreef FireFox1 het volgende:
Als ik nou gewoon Cherry had getypt
Merk is correct, type niet.quote:
Hij had wel de koets van de Cherry.quote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Bhutan?quote:Op donderdag 25 september 2025 22:01 schreef FireFox1 het volgende:
Nieuwe vraag:
Uit welke land komen deze gasten?
[ afbeelding ]
Nee. Wel vlakbij.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:18 schreef DTF het volgende:
De vlag nog nooit gezien, maar als de huidige naam ook mag;
Eswatini?
We zoeken waarschijnlijk een voormalige Britse kolonie in Afrika.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:01 schreef mitt het volgende:
[ afbeelding ]
Van welk ex-land was dit de vlag? Huidige benaming is ook goed, al hebben die tegenwoordig een andere vlag.
Nog steeds dichtbij!quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:36 schreef thabit het volgende:
[..]
We zoeken waarschijnlijk een voormalige Britse kolonie in Afrika.
Gokje: Rhodesië (tegenwoordig Zimbabwe).
Yesss Tanzania!quote:
quote:The flag of Tanganyika, used between 1923 and 1961, was a British Red Ensign with a giraffe head in a white disk. It was used as the flag of Tanganyika Territory while under British Empire administration as a League of Nations mandate and later United Nations trust territory.
Klopt. Ik had die zelf niet zo snel verwacht idd maar dat is de grootste.quote:
Jepquote:
Dat is het circuit waar ze morgen om 14:00 van start gaan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:50 schreef Starflyer het volgende:
Op welke circuits waar Verstappen een F1 wedstrijd reed heeft hij nog niet gewonnen?
1/6quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat is het circuit waar ze morgen om 14:00 van start gaan.
Singapore.
3/6quote:
6/6quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:56 schreef Quyxz_ het volgende:
Dan ga ik voor
Nurgburgring GP circuit
Turkije
Mugello
quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:19 schreef pipster het volgende:
Dat is die Orca die bij de westmaneilanden (Haimey) ging wonen in een baai om weer te integreren in het wild.
Je bent goed op de hoogte. Dat je zelfs de locatie weet waar hij is uitgezet!quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:19 schreef pipster het volgende:
Hij had ook nog een rolletje in Free Willy mocht je dat zoeken.
Niet om hautain te klinken, maar ik had de vraag ook geweten. Tijdje geleden de documentaire gezien rond zijn vrijlating. Absolute aanrader:)quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
[..]
Je bent goed op de hoogte. Dat je zelfs de locatie weet waar hij is uitgezet!Was je er toevallig bij betrokken?
Stand #3379:
Opzoeknaarvrienden 1
pipster 7
mitt 4
Starflyer 4
Quyxz_ 3
slaveloos 1
FireFox1 1
Bargehassus 1
marcel.de 1
H_T 1
Zo kom je er ook!quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:46 schreef DTF het volgende:
Gokken op een vervolgvraag;
Willy vandersteen?
Voorspelbaar he? :pquote:
Correctquote:
Ik wist dat jij het wel zou wetenquote:
Wie isquote:, bijgenaamd Cubby, was een Amerikaanse filmproducent. Hij heeft meer dan veertig films geproduceerd, waarvan de meeste in Groot-Brittannië en vaak opgenomen in de Pinewood Studios. Hij is samen met Harry Saltzman de medeoprichter van Danjac, LLC en EON Productions.
en zijn dochter Barbara zijn vooral bekend van de James Bond filmproducties.
Plus die gast van het songfestival, dus Duncan Lawrence valt af.quote:
Toch...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:10 schreef Quyxz_ het volgende:
Toch Corrie Brokken dan? Ik weet dat die twee keer op een rij gewonnen heeft.
Correct, dat ging een stuk snellerquote:
Of Alohomora, maar helemaal juist!quote:
Opgezocht, en het klopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:18 schreef DTF het volgende:
Gordon Kaye.
Geboren in Huddersfield en zat bij een oom van m'n stiefvader in de klas 😊
Zo makkelijk kan het zijnquote:
Nee, Deadpool 2quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:57 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Niemand? Andere vraag doen?
Gelukkig, iemand die 'm wistquote:
Makkiequote:
Dikke boemquote:
Zeker, omdat er geen Banksium isquote:
Wie isquote:Het vermogen datnaliet in 1829 ging aanvankelijk naar zijn neef H. J. Dickinson met de bepaling dat als deze geen nazaten zou hebben het daarna naar de regering van de Verenigde Staten zou gaan ter oprichting van een instituut ter verspreiding van kennis en wetenschap.
Nee, het was een Engelsman, die nooit in de VS is geweest. Er is een vrij bekend instituut dat naar hem is vernoemd.quote:
Ik had anders JD Rockefeller gegokt, maar dat was een Amerikaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:24 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, het was een Engelsman, die nooit in de VS is geweest. Er is een vrij bekend instituut dat naar hem is vernoemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |