quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meestal, dus kennelijk niet altijd.
Maar goed, on with the show en een nieuwe vraag:
Onder welke naam kennen we de 'harige lychee' beter?
Correctquote:
quote:
John McEnroequote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:33 schreef Bargehassus het volgende:
Welke bekende sporter maakte de uitroep: "You can not be serious!" wereldberoemd?
The one and only!quote:
Fargo ?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:59 schreef mitt het volgende:
Bij welke vliegramp hoort Martinair flight 495
Sicher!quote:
Bijlmerramp ?quote:Op zondag 20 juli 2025 08:57 schreef marcel.de het volgende:
Nog geen maand ervoor vond in 1992 in NL nog een ramp plaats niet ver van vertrek eerdere.
Wat / waar ?
nope, dat was nog een maand eerderquote:
Dan zal het SLM zijn geweestquote:Op zondag 20 juli 2025 09:52 schreef marcel.de het volgende:
[..]
nope, dat was nog een maand eerder
1992 was geen goed jaar. 4 oktober (weet ik uit mijn hoofd) Bijlmerramp.
Dan november de door mij geschetste dicht bij vertrekpunt vorige en volgende ramp, december in Faro.
nee sorry. Ik ontdekte de ramp voor het in het nieuws was (en ja de tijd was toen anders). Ik was in Rotterdam en dacht: hé....quote:
Als die flat er niet stond was het op ons huis gekomen. We woonden 1,5 km van de rampplek af.quote:Op zondag 20 juli 2025 09:52 schreef marcel.de het volgende:
[..]
nope, dat was nog een maand eerder
1992 was geen goed jaar. 4 oktober (weet ik uit mijn hoofd) Bijlmerramp.
Dan november de door mij geschetste dicht bij vertrekpunt vorige en volgende ramp, december in Faro.
Ja ik denk dat die te lastig is.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:02 schreef Bargehassus het volgende:
Geen idee. Zoals je het formuleert zal het iets met een trein zijn denk ik.
nee die was weer voor de bijlmerrampquote:Op woensdag 23 juli 2025 20:10 schreef mitt het volgende:
Ik had gespiekt bij de vorige en dacht dat het over deze ging.
https://dutchdisasters.nl/brand-pension-de-vogel-den-haag-1992/
Dover, Harwich en Brightong80 ?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:49 schreef DTF het volgende:
Voor particulieren zijn er 3 bootverbindingen tussen Nederland en Engeland.
Naar welke plaatsen kunnen wij varen?
Hoek van Holland ->
IJmuiden ->
Europoort ->
Kingstong80quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:52 schreef Bargehassus het volgende:
Newcastle hoort er in ieder geval bij, of dat moet de laatste jaren gewijzigd zijn want zelf gedaan.
En dan de gok op Kingston?
Dan lijkt me Kingston wel tellen voor het punt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:03 schreef DTF het volgende:
Hoek van Holland - Harwich inderdaad.
IJmuien - Newcastle
en Europoort - Hull, officieel Kingston upon Hull genoemd.
Dus nu zit ik in een splagaat.
Niemand noemt het Kingston, maar fout is het ook niet.
Eh, jawel...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:03 schreef DTF het volgende:
Niemand noemt het Kingston, maar fout is het ook niet.
quote:
Dan houden we het op Kingston.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:52 schreef Bargehassus het volgende:
Newcastle hoort er in ieder geval bij, of dat moet de laatste jaren gewijzigd zijn want zelf gedaan.
En dan de gok op Kingston?
Rotterdam is correct!quote:Op zondag 27 juli 2025 08:01 schreef marcel.de het volgende:
Ik dacht eerst IJmuiden, maar nee, het is Rotterdam. Dat stond eerder ook op de pendelbus volgens mij die naar North Sea Ferries ging (wat later P & O werd)
die is goed, nu nr2 nogquote:Op zondag 27 juli 2025 10:33 schreef Bargehassus het volgende:
Vlissingen Sheerness dacht ik.
En eh...
Dat klinkt nogal fout...quote:
Correctquote:
Stukje noord-westelijker....quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr gr
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Tja, hangt af van wat je 'een stukje' noemt en ik vond deze afstand er wel bij passen.
Volgens mij liggen de Filipijnen daar weer achter, dus daar gok ik nu op.En de Filipijnen is correct!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stand:
Bargehassus 3
marcel.de 2
pipster 1
Starflyer 1
mitt 1
DTF 1
Quyxz 1Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
quote:
quote:
Yep!quote:
Half Lifequote:Op woensdag 30 juli 2025 14:08 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
In welk spel werd je te pas en te onpas besprongen door headcrabs?
Ik ben bang dat ik ook wel de nodige tijd in de Black Mesa heb gespendeerd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Half Life![]()
Ontelbaar keer de opening sequence gespeeld.
Hoop het nietquote:
Dat leek me wel duidelijk met die US op de kraagquote:
quote:While (???) was well-decorated and respected for his military service, he never actually took part in any conflicts himself. Instead, he was interned via camps before heading to international assignments, gradually training. By the time the US entered World War II, (???) was a high-ranking general, and was able to use his expertise to help guide troops to victory.
Yes!quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Het antwoord begint met verbazingwekkend genoeg met 'thermo'.
Thermostaat?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Het antwoord begint met verbazingwekkend genoeg met 'thermo'.
Correct.quote:
Tolkien?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:00 schreef Starflyer het volgende:
Wie wordt gezien als de geestelijke vader van het Sword & Sorcery genre in de literatuur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Correct!quote:
Ned Flandersquote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:57 schreef H_T het volgende:
De leden van de band Okilly Dokilly kleden zich als de besnorde buurman van Homer Simpson. Hoe heet die buurman?
Ja!quote:
quote:In Flanders Fields is een oorlogsgedicht geschreven tijdens de Eerste Wereldoorlog door de Canadese militaire arts en dichter John McCrae. De definitieve versie verscheen op 8 december 1915 in het weekblad Punch. Het beeld vanin Vlaamse velden uit het gedicht ligt aan de basis van de remembrance
als eerbewijs aan de gevallenen van het Brits Gemenebest.
Klaproos inderdaad!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:53 schreef DTF het volgende:
Eh, wacht.
totaal verkeerd gelezen.
Poppies.
Bien sûr!quote:
Bien sûr!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:38 schreef Quyxz_ het volgende:
En dat is dan weer onderdeel van Frans Polynesië
Correctquote:
Even aftrappenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:32 schreef DTF het volgende:
Deze mannen hebben allemaal dezelfde vooornaam.
De eerste letter van hun achternaam geeft een woord;
- heeft een eigen bocht naar zich vernoemd
- oud middenvelder, Chelsea, Ghana
- Frontman NIN
- had een hit met een cover van Tears for Fears
- speelde in de tv-series 21 Jump Street en Gilmore Girls, bekendere oom
- voormalig CEO van Walt Disney
- zanger en songfestival winnaar met Bucks Fizz
Fantastisch optreden in Ziggo Dome vorige maand trouwens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:23 schreef DTF het volgende:
Trent Reznor heeft een eerste naam, Trent is de tweede.
Absoluut wat een top optreden was dat! Geen idee van zijn eerste naam, dus ik ga je verder niet echt kunnen helpen. Ik ben de Geert Timmer bocht, maar hij heeft vast niet Geert Trent Reznorquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:39 schreef DTF het volgende:
[..]
Fantastisch optreden in Ziggo Dome vorige maand trouwens.
Ik ben nog steeds aan het nagenieten.
Idem. Dit soort vragen mag wel vaker langs komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:11 schreef Quyxz_ het volgende:
Leuke puzzel, maar de vragen zijn niet in mijn straatje dus geen bijdrage van mij helaas.
Dit is essien... Tweede letter een e.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 10:01 schreef DTF het volgende:
De middenvelder van Chelsea;
[ afbeelding ]
YES!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:23 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Dit is essien... Tweede letter een e.
Dus Gera
Gok op geraden??
Als woord dus
Yup!!!quote:
Makkelijk he, van Batman naar Robynquote:
Het is meer een cultfilm, eentje die de westerse wereld kennis heeft laten maken met de n-umlaut.quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:51 schreef DTF het volgende:
Niet meegekregen.
Ik weet wel dat er een nieuwe Naked Gun is, maar daar waren al een deel 2 1/2 en 3 1/3e van.
Gokken kan ik natuurlijk wel.
E.T.
pipster + 11quote:
quote:is een megalithisch monument uit de Jonge Steentijd, dicht bij de plaats Amesbury in het Engelse graafschap Wiltshire en ongeveer 13 kilometer ten noordwesten van Salisbury op de Salisbury Plain.
quote:
Vermeer is het ook niet. Wel in exact dezelfde periode actief.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:43 schreef pipster het volgende:
Vind het wel een 17e eeuw titel... Johannes Vermeer?
Ook niet. Het is zelfs een beetje een vervolgvraag.quote:
Een huishouden van Jan Steen.quote:
quote:Levertraan is een dierlijke olie, gewonnen uit de lever van![]()
Kabeljauw dacht ik. In elk geval geen walvis, wat een broodjeaapverhaal is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:57 schreef pipster het volgende:
[..]
Wat is de grootste bron van levertraan /= ?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Kabeljauw dacht ik. In elk geval geen walvis, wat een broodjeaapverhaal is.
Wat is dat nou weer voor ding guppy?quote:
Yup!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:52 schreef pipster het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor ding guppy?
Te laatquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:56 schreef DTF het volgende:
Bottom, aflevering culture waar de tv stuk is.
Guppy trouwens.
quote:
Rising up, back on the streets.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 23:48 schreef DTF het volgende:
Wat zijn de eerste 6 woorden van 'Eye.of the tiger' van Survivor?
Stand #3378:quote:Op woensdag 20 augustus 2025 01:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Rising up, back on the streets.
Stand #3378:quote:
Yes!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ed Sheeran is stiekem een enorme metalfan. Met welke Britse metalband heeft hij een nummer opgenomen, maar (voor zover mij bekend) nog niet uitgebracht?
[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 22-08-2025 23:23:32 ]
Yes!quote:
The Young Ones?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Berkery het volgende:
In welke comedyserie was een van de hoofdpersonen groot fan van Cradle of Filth?
Nee, dat is daarvoor te oud.quote:
Op zich warm, maar ik zoek een Britse serie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:43 schreef DTF het volgende:
Geen idee, de serie niet gezien, maar kan natuurlijk wel iets gokken.
Big Bang Theory?
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Jazekerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |