Geen idee waar je precies zit, had je waarschijnlijk wel pech ja. Juli was over het geheel genomen landelijk warmer, iets zonniger en wat droger dan gemiddeld.quote:Op maandag 1 september 2025 16:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uhm ja, in mijn belevingswereld was het een bijzonder matige Juli (tevens 2,5e week van mijn vakantie)...
Veel te fris en veel te grijs voor mij. Ik weet het bij jou anders was.
Wij zijn wat weer betreft letterlijk St Tropez vs Svalbard (geen probleem overigens)
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 1 september 2025 16:44 schreef Pisces29 het volgende:
Strakblauwe lucht. 24 graden. Briesje. Zo starten we de week.
Had nu wel graag de week ingelopen met een gifje.quote:
Keehl doucht langquote:Op maandag 1 september 2025 16:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waterverbruik over de afgelopen 365 dagen... 936 m3
Woops 736 m3, typefoutje.quote:
quote:Op maandag 1 september 2025 16:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Had nu wel graag de week ingelopen met een gifje.
Het water verdampt snel daar in het zonnige Limburg.quote:Op maandag 1 september 2025 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Woops 736 m3, typefoutje.
Zwembad twee keer nieuw water in moeten doen. Zit ik al aan 160 m3 ofzo
Kak je in het water ofzo?quote:Op maandag 1 september 2025 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja.quote:
Kanonnen wat een watervoetafdruk.quote:Op maandag 1 september 2025 17:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 september 2025 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kanonnen wat een watervoetafdruk.
Compenseert ie wel met groente uit de tuin/liefdadigheidquote:Op maandag 1 september 2025 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kanonnen wat een watervoetafdruk.
Dat zit hier nog niet bijquote:Op maandag 1 september 2025 22:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Compenseert ie wel met groente uit de tuin/liefdadigheid.
Ja @Geschiedkundige is wel een aandoenlijk diertje.quote:Op maandag 1 september 2025 22:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Compenseert ie wel met groente uit de tuin/liefdadigheid.
Een put laten boren.quote:Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken hoe ik wat kan minderen. Maar valt niet mee in een woestijn hoor
Dit kan je beter in november hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2025 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Lekkere ochtend weer, kon het maar gewoon heel september zo blijven als nu.
Dan mag er nog wel een dikke handvol graden afquote:Op dinsdag 2 september 2025 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit kan je beter in november hebben
Maar heb jij echt serieus problemen/moeite met een zonnetje en 22 a 23 graden? Dat is namelijk echt wel de sweet spot voor praktisch de hele mensheidquote:Op dinsdag 2 september 2025 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Lekkere ochtend weer, kon het maar gewoon heel september zo blijven als nu.
Het ligt er aan. Als ik op pad moet (naar kantoor, boodschappen doen, dat soort verplichtingen) vind ik dat daadwerkelijk onaangenaam en heb ik liever grijs en maximaal 15 graden ofzo, ja (droog, dat wel)quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar heb jij echt serieus problemen/moeite met een zonnetje en 22 a 23 graden? Dat is namelijk echt wel de sweet spot voor praktisch de hele mensheidDat is geen moeilijke zweethitte zeg maar.
Okay... Interesting. Maar in hartje winter bijv, heb jij dan de CV totaal uit staan? Want de meeste mensen hebben zeg tussen een graad of 19 tot 22 hun binnentemperatuur ingesteld staan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het ligt er aan. Als ik op pad moet (naar kantoor, boodschappen doen, dat soort verplichtingen) vind ik dat daadwerkelijk onaangenaam en heb ik liever grijs en maximaal 15 graden ofzo, ja (droog, dat wel)Nóg liever strakblauw, zonnetje en rond het vriespunt, maar ja, je kunt niet alles wensen.
Als ik die dag verder niks moet en gewoon thuis ben (wel/niet aan het werk maakt me dan niet uit) vind ik het prima, dan wordt het er binnen ook niet zo warm van. Hoewel ik dan nog wel liever heb dat het half bewolkt/half zonnig is, ik vind een té licht huis niet zo aangenaam, maar 22-23 en een zonnetje is op 100% thuisblijfdagen wel te accepteren
Tijd om te emigreren naar een biatlonlandquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het ligt er aan. Als ik op pad moet (naar kantoor, boodschappen doen, dat soort verplichtingen) vind ik dat daadwerkelijk onaangenaam en heb ik liever grijs en maximaal 15 graden ofzo, ja (droog, dat wel)Nóg liever strakblauw, zonnetje en rond het vriespunt, maar ja, je kunt niet alles wensen.
Als ik die dag verder niks moet en gewoon thuis ben (wel/niet aan het werk maakt me dan niet uit) vind ik het prima, dan wordt het er binnen ook niet zo warm van. Hoewel ik dan nog wel liever heb dat het half bewolkt/half zonnig is, ik vind een té licht huis niet zo aangenaam, maar 22-23 en een zonnetje is op 100% thuisblijfdagen wel te accepteren
quote:Op maandag 1 september 2025 21:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja.
Nou.. ik had aan het begin van het seizoen (april) ff vers water erin gedaan.
Alleen was er een maand later bij het helpen in mijn tuin een of ander klapmongool met een kruiwagen vol zand/afval ingekiepert
Leek wel op een grote diarreevlek.
Afgelopen winter had ik de verwarming het grootste deel van de dag op 17 graden staan, af en toe 's ochtends en 's avonds wat hoger (naar 19), maar dat is ook wel omdat ik niet alleen woon en mijn vriendin toch net een iets andere voorkeur heeftquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okay... Interesting. Maar in hartje winter bijv, heb jij dan de CV totaal uit staan? Want de meeste mensen hebben zeg tussen een graad of 19 tot 22 hun binnentemperatuur ingesteld staan.
Als je je huis totaal niet verwarmt dan zou dat in de winter met gemak moeten zakken tot een graad of 12 - 13 ofzo binnen (wat jij dus zou prefereren gok ik?). Hoewel dat niet bepaald goed is qua schimmelvorming etc, maar goed
Het zou kunnen dat ik in november al een weekje bij -20 naar buiten stap, maar die plannen zijn nog niet helemaal rondquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:52 schreef mitt het volgende:
[..]
Tijd om te emigreren naar een biatlonland
Hoop het inderdaad wel. 10-15 graden de hele maand zou perfect zijnquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan mag er nog wel een dikke handvol graden af
Dubbbele cijfers hoeven we in november niet. Maar krijgen we ongetwijfeld wel weer de hele tijd.
You let me down.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Afgelopen winter had ik de verwarming het grootste deel van de dag op 17 graden staan, af en toe 's ochtends en 's avonds wat hoger (naar 19), maar dat is ook wel omdat ik niet alleen woon en mijn vriendin toch net een iets andere voorkeur heeft
Als ze straks in november-februari weer grotendeels weg is van huis zet ik hem denk ik op 16-17, vooral omdat kouder dan dat voor schimmelvorming niet echt handig is inderdaad(en dan trek ik ook wel lekker een vest aan, want dat zit zo lekker
).
Grijs en 15 gradenquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal met dat woestijnklimaat in Eindhoven wel weer niks worden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:41 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenmiddag en avond kans op terreur buien in Nederland
Hopelijk bevalt hetquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ik in november al een weekje bij -20 naar buiten stap, maar die plannen zijn nog niet helemaal rond
Wel beter dit. Mag nog wel 2 maandquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:52 schreef Pisces29 het volgende:
2 minuten regen gehad. Nu gewoon weer zwoel, zonnig en een briesje.![]()
We flaneren de dagen gewoon door. @:wereldgozer
Spanjaard gespot.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel beter dit. Mag nog wel 2 maand
Zeg ik vanaf het zwembad met pils, muziekje en 32 graden. Toch minder moeite mee deze keer. Gewoon niet te veel inspannen en in de schaduw chillen
Op zich wel, maar afgelopen januari was het met -10 en windstoten van 65 km/h af en toe toch even pittig om de handen warm genoeg te houden om mijn telefoon te kunnen gebruiken (nodig om vriendin tijdens haar wedstrijd te vertellen hoe het ging en of ze al moest versnellen)quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
-20 is altijd goed, kan niet tegenvallen
Leuke anekdotequote:Op dinsdag 2 september 2025 18:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel, maar afgelopen januari was het met -10 en windstoten van 65 km/h af en toe toch even pittig om de handen warm genoeg te houden om mijn telefoon te kunnen gebruiken (nodig om vriendin tijdens haar wedstrijd te vertellen hoe het ging en of ze al moest versnellen)
Jij zou er lekker gaan hardlopen!quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij zou er lekker gaan hardlopen!
In september janken over november. Daar moet je echt een kat voor zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Mochten jullie denken 'wat is het donker'?. Ik heb wat mentale voorbereiding voor jullie: halverwege november komt de zon niet hoger dan dit.
Herfst
Hier hangt enorm dikke bewolkingquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In september janken over november. Daar moet je echt een kat voor zijn.![]()
En hier is het een zonnige avond. Welk donker?
Hier op Cyprus gaat de zon nu al 19:15 onder. Best vroeg donker al. Momenteel bijna 20 uur en al helemaal donkerquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In september janken over november. Daar moet je echt een kat voor zijn.![]()
En hier is het een zonnige avond. Welk donker?
Had ik vorige week ook in Griekenland. Dat was echt wel even wtf momentjequote:Op dinsdag 2 september 2025 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op Cyprus gaat de zon nu al 19:15 onder. Best vroeg donker al. Momenteel bijna 20 uur en al helemaal donker
Naar het oosten gaan is valsspelen. Jij hebt nog steeds minder daglicht.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:03 schreef dick_laurent het volgende:
Actually...
Hier gaat de zon nu al enkele minuten later onder dan in NL, en dat verschil blijft alleen maar verder oplopen vanaf nu.
[ afbeelding ]
Alle warmen landen hebben dat ja.quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op Cyprus gaat de zon nu al 19:15 onder. Best vroeg donker al. Momenteel bijna 20 uur en al helemaal donker
Oosten? Ehh nee. Ik zit meer naar het westen... volgens mij bedoel je @INViCTuS die zit in Cyprus idd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Naar het oosten gaan is valsspelen. Jij hebt nog steeds minder daglicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bereid me nog meer voor, bohquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Mochten jullie denken 'wat is het donker'?. Ik heb wat mentale voorbereiding voor jullie: halverwege november komt de zon niet hoger dan dit.
Herfst
Welke winter?quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:33 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb in Jönköping gewoond. Daar ging de zon rond half 3 onder. En de winter was voor het over grote deel net zo druilerig als hierafgezien van die 2/3 weekjes sneeuw. De zomer en lente daarentegen was heerlijk.
Zo slecht is de winter niet in Nederland.
Hier gaat het al een uur lang over 5 minuten regenen. Het regent nóg niet.quote:
Volgens mijn buienradar ieder moment.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier gaat het al een uur lang over 5 minuten regenen. Het regent nóg niet.
Råmbødirk.quote:
Zuid Afrika bro, lekker op een compound gaan zittenquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Tweede huis op het zuidelijk halfrond is ergens wel de droom. Kan je altijd wonen in het seizoen dat je wilt.
Helaas wil je nergens op het zuidelijk halfrond echt wonen behalve Australie/NZ.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Tweede huis op het zuidelijk halfrond is ergens wel de droom. Kan je altijd wonen in het seizoen dat je wilt.
Helaas wil je nergens op het zuidelijk halfrond echt wonen behalve Australie/NZ.
Ook wel tering duur en moeilijk met woningen. Zuidelijke Alpen zijn ook wel mooi/fijnquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:12 schreef Evangelion het volgende:
En de rest kun je op https://www.estofex.org/ lezen.quote:A level 2 was issued across NW France, Belgium and Netherlands mainly for (strong) tornadoes and damaging wind gusts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |