De geleidelijke afbouw van de hypotheekrenteaftrek is nog altijd politiek gevoelig, al belooft het CDA dat de vrijgekomen miljarden een-op-een gebruikt worden om de inkomstenbelasting te verlagen. Voor de portemonnee van de Nederlanders zou dat weinig verschil maken, maar de huizenprijzen moeten wel dalen, redeneert het CDA.quote:Ook moet iedereen gaan meebetalen aan extra defensiebestedingen via een nieuwe belasting, een zogenoemde ‘vrijheidsbijdrage’. Die wordt inkomensafhankelijk.
Ze zullen wel dezelfde spindokters hebben als Dilanquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:14 schreef Twiitch het volgende:
Hopen ze nu een ordinaire lastenverzwaring te verkopen door het een kek naampje te geven? De droevigheid.
Helaas gaan deze fatsoendeugers toch een behoorlijk pak zetels binnen harken. Sprak laatst iemand die normaal altijd die hard groenlinks is en nu toch eens voor wat meer fatsoen wil gaan…quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dat is dus gewoon extra inkomstenbelasting. Want er wordt nog niet genoeg op inkomen belast terwijl het vermogen is dat moet worden aangepakt.
Floppartij.
Als dit CDA dan toch ergens zetels vandaan gaat halen, laat het dan maar GroenLinks zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:40 schreef 111210 het volgende:
[..]
Helaas gaan deze fatsoendeugers toch een behoorlijk pak zetels binnen harken. Sprak laatst iemand die normaal altijd die hard groenlinks is en nu toch eens voor wat meer fatsoen wil gaan…
Kan je na gaan waar de stemmen dan vandaan komen
Als je je opgeeft om vrijwillig in Oekraïne te gaan vechtenquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:47 schreef Cockwhale het volgende:
Vrijheidsbijdrage![]()
Ben je ook vrij om die niet te betalen?
Precies dit...verkapte inkomensbelasting...ook het CDA blijft dus voor nivelleren.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dat is dus gewoon extra inkomstenbelasting. Want er wordt nog niet genoeg op inkomen belast terwijl het vermogen is dat moet worden aangepakt.
Floppartij.
Die 40.000-70.000 per jaar gaat over immigratie en niet over asielzoekers. Onder immigratie vallen ook arbeidsmigranten, of mensen uit andere landen die gewoon naar Nederland willen verhuizen om hier permanent te wonen, zoals de Zweedse partner van een vriend van mij onlangs heeft gedaan.quote:
Dan heb je dus niet goed gelezen. Ze willen deze bijdrage/belasting inkomensafhankelijk maken en de inkomsten daarvan voor de lagere inkomens middelen door een verlaging van de inkomstenbelasting.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het uitknijpen van de middenklasse. What else is new?quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:24 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dan heb je dus niet goed gelezen. Ze willen deze bijdrage/belasting inkomensafhankelijk maken en de inkomsten daarvan voor de lagere inkomens middelen door een verlaging van de inkomstenbelasting.
Dus ik weet niet of het geld bij jou met tienduizenden per maand naar binnen vloeit, maar zo niet dan is de kans groot dat jij het niet gaat merken in je portemonnee.
Dit weten we echter pas zeker nadat ze hun plannen hebben laten doorrekenen (waarvan ze hebben aangegeven dat te gaan doen)
Nee, dat hangt er vanaf hoeveel je verdient.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:21 schreef MisterFox het volgende:
Ze doen toch ook al 50% belastring gooien op je vakantiegeld? Haal het daar lekker vandaan.
Ik ben middenklasse en ik zie nog geen concrete redenen om aan te nemen dat ik hierdoor uitgeknepen ga worden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het uitknijpen van de middenklasse. What else is new?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |