abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2025 @ 21:01:43 #276
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382435
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn posts zijn soms wat polemisch van aard.
Maar ik zette gewoon mijn gedachten uiteen hoe ik aankijk tegen de keuze om bewust één kind op de wereld te zetten. Daar heb ik persoonlijk heftige gedachten bij.
Dat is duidelijk, maar dat betekent niet dat iedereen daar heftige gedachten bij heeft en dat mensen die de keuze maken die jij afkeurt slechte of asociale mensen zijn en dus een persoonlijke aanval verdienen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 30 november 2025 @ 21:06:41 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382499
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 21:01 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat is duidelijk, maar dat betekent niet dat iedereen daar heftige gedachten bij heeft en dat mensen die de keuze maken die jij afkeurt slechte of asociale mensen zijn en dus een persoonlijke aanval verdienen.
Je moet asociaal ook niet opvatten als in dat ik vermoed dat je een bank in je voortuin hebt of het ontberen van goede omgangsvormen. Asociaal in deze context betekent vooral dat iemand zijn eigen zelfontplooiing, vrijheid, en andere begeertes laat prevaleren boven het welzijn van het kind dat op latere leeftijd volwassen wordt en geconfronteerd wordt met het gemis van een broer of zus. Overigens speelt hier ook de maatschappij een rol in die hierin een vrij onverschillige houding aanneemt.

Wat mij betreft hoor je bij dit soort thema's het belang en welzijn van je kind voorop te stellen. En niet het eigen gecreëerde (waan)beeld van vrijheid en ontplooiing.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 30 november 2025 @ 21:13:44 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219382589
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je moet asociaal ook niet opvatten als in dat ik vermoed dat je een bank in je voortuin hebt of het ontberen van goede omgangsvormen. Asociaal in deze context betekent vooral dat iemand zijn eigen zelfontplooiing, vrijheid, en andere begeertes laat prevaleren boven het welzijn van het kind dat op latere leeftijd volwassen wordt en geconfronteerd wordt met het gemis van een broer of zus. Overigens speelt hier ook de maatschappij een rol in die hierin een vrij onverschillige houding aanneemt.

Wat mij betreft hoor je bij dit soort thema's het belang en welzijn van je kind voorop te stellen. En niet het eigen gecreëerde (waan)beeld van vrijheid en ontplooiing.
Asociaal... Ja, dat vind ik dan weer van de waardeoordelen die jij plakt op de levenskeuzes van mensen waar je NIETS van weet. Schaam je.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 21:15:44 #279
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382617
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jammer dat je je eigen mening presenteert als feiten en blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat niet iedereen denkt zoals jij. Ik zou een goede therapeut zoeken om de boosheid richten je ouders mee te bespreken. Iets anders kan ik hier ook niet van maken.
  zondag 30 november 2025 @ 21:17:31 #280
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382646
Ik zal maar niet vertellen hoeveel mensen ik beroepshalve zie die een hoop psychische problemen hebben dankzij de fucked up gezinsdynamiek die er was door broertjes en zusjes (wat overigens 0 meespeelt in mijn keuze, maar het kan nuttig zijn om meerdere kanten te laten zien).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')