abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:03:21 #251
5428 crew  miss_sly
pi_219381421
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Geen broers en zussen hebben is een groot gemis. En ik kan je dat uit eigen ervaring vertellen.
En dat vind ik ook asociaal van mijn ouders :)
Mijn dochter is op dit moment meer dan blij dat ze geen siblings heeft.
Ik heb bepaald geen warme band met mijn eigen siblings. Als ik ze niet had gehad, had me dat een hoop narigheid bespaard.

Jij VINDT het een groot gemis, dat gaat niet voor iedereen op.

Voor dit ene kind kan ik een fijne en betere moeder dan, dan als ik meer kinderen zou hebben gehad. Zo goed ken ik mezelf inmiddels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 november 2025 @ 20:07:30 #252
338319 ZarB
Piña colada
pi_219381483
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb bepaald geen warme band met mijn eigen siblings. Als ik ze niet had gehad, had me dat een hoop narigheid bespaard.

Voor dit ene kind kan ik een fijne en betere moeder dan, dan als ik meer kinderen zou hebben gehad. Zo goed ken ik mezelf inmiddels.
Dat laatste herken ik wel. 2 kinderen zou veel te veel van mij vragen en mijn moeder-rol zou een te grote ruimte innemen binnen de rest van mijn ideniteit. Dat klinkt alsof ik geen toegewijde moeder ben, maar niets is minder waar hoor _O- ik kan juist een leuke moeder zijn (vind ik nu zelf, over een jaar of 30 krijg ik vast het tegendeel te horen :+) doordat ik nog zoveel ruimte heb voor andere dingen in het leven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 30 november 2025 @ 20:10:15 #253
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219381541
Eigenlijk zijn dit vrij kansloze discussies. Beide kampen proberen hun keuzes te rationaliseren wat dan weer over een weer reacties uitlokt. Heb respect voor elkaars keuzes.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 30 november 2025 @ 20:10:31 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219381547
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

quote:
Ik meende gelezen te hebben dat jouw dochter een tiener is. Compleet onbelangrijk hoe een tiener aankijkt tegen dergelijke fundamentele levensvraagstukken.

quote:
Ja dat vind ik inderdaad. Je hebt geen eigen bloed om bepaalde dingen mee te delen. Kan gaan om iets stompzinnigs als een kastje in elkaar zetten als je verhuist. Of om elkaar op hele andere vlakken te helpen. Alleen is echt alleen. Het is een met recht een asociale keuze vanuit gaande dat er geen medische oorzaak aan ten grondslag ligt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:10:49 #255
5428 crew  miss_sly
pi_219381555
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 20:07 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat laatste herken ik wel. 2 kinderen zou veel te veel van mij vragen en mijn moeder-rol zou een te grote ruimte innemen binnen de rest van mijn ideniteit. Dat klinkt alsof ik geen toegewijde moeder ben, maar niets is minder waar hoor _O- ik kan juist een leuke moeder zijn (vind ik nu zelf, over een jaar of 30 krijg ik vast het tegendeel te horen :+) doordat ik nog zoveel ruimte heb voor andere dingen in het leven.
Mijn dochter, 16 nu, heeft me toevallig vandaag nog gezegd dat ze haar kind hetzelfde op wil voeden als wij haar opvoeden. Dus we doen ergens iets goed.

Maar inderdaad, ik zou met meer kinderen teveel van mezelf op moeten geven. Ik ben toegewijd genoeg, maar ik heb daarnaast on toegewijd te kunnen zijn ook tijd voor mezelf nodig. En gezeur van een kind is wel te doen, maar van twee of meer? Moet er niet aan denken.

Overigens woont mijnes niet meer thuis maar ergens op campus, dus wij hebben gewoon weer heel veel tijd voor elkaar als partners. Kind opvoeden was een leuk intermezzo :P
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:12:54 #256
5428 crew  miss_sly
pi_219381580
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat jouw dochter een tiener is. Compleet onbelangrijk hoe een tiener aankijkt tegen dergelijke fundamentele levensvraagstukken.
[..]
Ja dat vind ik inderdaad. Je hebt geen eigen bloed om bepaalde dingen mee te delen. Kan gaan om iets stompzinnigs als een kastje in elkaar zetten als je verhuist. Of om elkaar op hele andere vlakken te helpen. Alleen is echt alleen. Het is een met recht een asociale keuze vanuit gaande dat er geen medische oorzaak aan ten grondslag ligt.
Je hebt echt geen idee waar je over praat. Daar laat ik het bij. En als je zo over tieners denkt, kun je zelf maar beter helemaal geen kind krijgen.
  zondag 30 november 2025 @ 20:15:25 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219381628
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt echt geen idee waar je over praat. Daar laat ik het bij. En als je zo over tieners denkt, kun je zelf maar beter helemaal geen kind krijgen.
Helemaal prima.
Veel verstand heb je er niet van als je denkt dat een tiener geestelijk al in staat zou zijn om dergelijke fundamentele vragen te kunnen beantwoorden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 30 november 2025 @ 20:16:12 #258
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219381643
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Gelukkig heb ik nog bijval van een aantal andere kindvrije collega's, maar wat een tegenstand ondervind je inderdaad vaak als je vertelt dat je geen kinderen wil... dat je het moet doen voor je oude dag, dat je het moet doen voor de maatschappij, dat je het moet doen want oh het is toch zo'n mooi doel in je leven, etc etc. Dat je blijkbaar iemand iets verschuldigd bent. Gezegd door mensen met van die bloeddoorlopen ogen en wallen tot aan de grond omdat ze al jaren geen volledige nacht hebben kunnen slapen door die kinderen van ze. Die niet meer gewoon spontaan iets kunnen ondernemen omdat ze altijd die koters ergens kwijt moeten eerst, en hun eigen ouders ook niet altijd zin in hebben om op te passen omdat ze dat al hun hele leven met hun eigen kinderen hebben moeten doen.

Je eigen leven is voorbij, alles staat alleen nog maar in dienst van dat kind. Het kost bakken met geld en hebt dus veel minder om voor je toekomst te sparen, je vrije tijd is weg. Maar nee het is zo geweldig allemaal. Ik zie om me heen een hoop mensen die er stiekem wel spijt van hebben, maar dat niet publiekelijk durven toe te geven. Als de vrouw er even niet bij is me toefluisteren "doe het niet, ik ben jaloers man, geniet van je leven".
De meeste van mijn vriendschappen zijn verwaterd omdat ze nu allemaal kinderen hebben. Geen tijd meer.

Ik vind het al lastig genoeg om iets voor mijn kat te regelen als even weg wil van alle hectiek, laat staan een kind. Ik zou geen goede vader zijn, en heb veel bewondering voor mijn broer en zus hoe ze er niet aan onderdoor gaan met hun gezinnen terwijl ze ook gewoon beiden moeten werken en een huishouden moeten runnen.
Dit is precies wat ik bedoel.

Niet genoeg sparen? Ik spaar een veelvoud van wat ik deed voordat ik een kind had.
Niets kunnen ondernemen? We nemen haar gewoon mee.
Leven voorbij? Beetje overdreven. Waar baseer je dat op?

En katten vergelijken met kinderen gaat al heel snel mank. Ik zeg niet dat alles fantastisch is maar wat je hier stelt is schromelijk overdreven.
  zondag 30 november 2025 @ 20:17:13 #259
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219381669
quote:
En als je zo over tieners denkt, kun je zelf maar beter helemaal geen kind krijgen.
Iemand heeft dat ook een keer tegen mij gezegd. Niet IRL maar ook via een forum. Vind ik persoonlijk niet kunnen en gewoon erg kwetsend. Wellicht kan je je uitspraak heroverwegen.
  zondag 30 november 2025 @ 20:18:08 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219381681
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Iemand heeft dat ook een keer tegen mij gezegd. Niet IRL maar ook via een forum. Vind ik persoonlijk niet kunnen en gewoon erg kwetsend. Wellicht kan je je uitspraak heroverwegen.
Dank. Maar het is niet nodig.
Ik weet van welk persoon de opmerking afkomstig is. Ik hecht er daarom ook geen waarde aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:23:16 #261
5428 crew  miss_sly
pi_219381750
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee. Ik weet van wie de opmerking komt en ik weet dat hij vooral graag wil prikkelen en de boel opjutten. Wie kaatst…..etc.
  zondag 30 november 2025 @ 20:32:19 #262
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219381932
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. Ik weet van wie de opmerking komt en ik weet dat hij vooral graag wil prikkelen en de boel opjutten. Wie kaatst…..etc.
Eerlijk gezegd maakt me dat niet zoveel uit. En mocht dat zo zijn, ik ken de historie niet en wil ik me ook niet mee bemoeien; be the bigger person.

Dit is gewoon onnodig kwetsend.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:35:30 #263
5428 crew  miss_sly
pi_219381993
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd maakt me dat niet zoveel uit. En mocht dat zo zijn, ik ken de historie niet en wil ik me ook niet mee bemoeien; be the bigger person.

Dit is gewoon onnodig kwetsend.
Jij vindt het wel normaal dat hij tegen mij als moeder van een tiener zegt dat ik er geen verstand van heb?

Nee hoor, ik ben het niet met je eens. Als je hier over verder wil, stel ik voor dat je dat in het fb topic doet.
  zondag 30 november 2025 @ 20:38:16 #264
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219382037
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij vindt het wel normaal dat hij tegen mij als moeder van een tiener zegt dat ik er geen verstand van heb?
Als dat de aanleiding is vind ik het nog onbegrijpelijker dat je iemand dat toewenst wat je deed.

Stel je voor dat iemand jaren bezig is geweest met IVF/ICSI of wat dan ook en dan zegt iemand dat zo tegen je.

quote:
Nee hoor, ik ben het niet met je eens. Als je hier over verder wil, stel ik voor dat je dat in het fb topic doet.
Heb er al een TR op gezet, ik wacht wel af wat iemand anders van de GC-crew er (onpartijdig ga ik vanuit) van vind.

Nu verder ontopic.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:40:13 #265
5428 crew  miss_sly
pi_219382059
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Als dat de aanleiding is vind ik het nog onbegrijpelijker dat je iemand dat toewenst wat je deed.
[..]
Heb er al een TR op gezet, ik wacht wel af wat iemand anders van de GC-crew er (onpartijdig ga ik vanuit) van vind.

Nu verder ontopic.
Die heb ik al afgevinkt, dus zet hem maar opnieuw dan zal ik achter vragen of mijn collega die op wil pakken.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:41:19 #266
5428 crew  miss_sly
pi_219382076
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Stel je voor dat iemand jaren bezig is geweest met IVF/ICSI of wat dan ook en dan zegt iemand dat zo tegen je.
[..]

Nu verder ontopic.
Barking up te wrong tree.

Ik ben iemand die er jaren mee in de medische molen heeft gezeten en op de valreep het geluk had toch nog zwanger te worden.
  zondag 30 november 2025 @ 20:42:38 #267
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219382101
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben iemand die er jaren mee in de medische molen heeft gezeten en op de valreep het geluk had toch nog zwanger te worden.
Ja. Ik / wij ook. Dus daarom sla ik er zo heftig op aan en zou je eigenlijk beter moeten weten dan zo'n opmerking te maken.
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:46:07 #268
5428 crew  miss_sly
pi_219382148
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja. Ik / wij ook. Dus daarom sla ik er zo heftig op aan en zou je eigenlijk beter moeten weten dan zo'n opmerking te maken.
Nee.
Dat is hetzelfde als dat je ineens niet mag praten over kinderen nemen omdat anderen ze niet kunnen krijgen. Of dat abortus wel gevoelig zal liggen als iemand ingepland zwanger is omdat het bij jou moeilijk ging. Ik sta er zo niet in.

En ik vind het een ongelofelijk domme opmerking om zo over tieners te praten. Dan heb je echt geen idee hoe tieners in elkaar zitten en hoe ze in het leven kunnen staan. Deze user noemt me eerst asociaal, zegt vervolgens dat ik er geen verstand van heb, en dan moet ik de andere wang toekeren omdat er wellicht wat mensen moeilijk zwanger kunnen worden? Nah, niet dus.

Ik vind overigens dat je de boel ontzettend opblaast.
  zondag 30 november 2025 @ 20:47:14 #269
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382164
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik waardeer het. Maar laat het gaan. De sop is de kool niet waard.
Iemand heeft zich door dergelijke uitlatingen als gediskwalificeerd.

Sowieso was de discussie niet van bijzonder hoog niveau met opmerkingen over; "ik heb zelf geen goede band met mijn zussen, mijn dochter vindt het prima".
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:48:38 #270
388664 crew  Dotteke
pi_219382207
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die heb ik al afgevinkt, dus zet hem maar opnieuw dan zal ik achter vragen of mijn collega die op wil pakken.
Ik heb hem bekeken. Verder hebben het nooit openbaar over het behandelen van tr’s zal ik nu ook niet doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  zondag 30 november 2025 @ 20:51:09 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382272
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.
Dat is hetzelfde als dat je ineens niet mag praten over kinderen nemen omdat anderen ze niet kunnen krijgen. Of dat abortus wel gevoelig zal liggen als iemand ingepland zwanger is omdat het bij jou moeilijk ging. Ik sta er zo niet in.

En ik vind het een ongelofelijk domme opmerking om zo over tieners te praten. Dan heb je echt geen idee hoe tieners in elkaar zitten en hoe ze in het leven kunnen staan. Deze user noemt me eerst asociaal, zegt vervolgens dat ik er geen verstand van heb, en dan moet ik de andere wang toekeren omdat er wellicht wat mensen moeilijk zwanger kunnen worden? Nah, niet dus.

Ik vind overigens dat je de boel ontzettend opblaast.
Svp chronologische juistheid:

1. ik vind een en ander asociaal van mijn ouders
2. tieners moet je bij grote vraagstukken niet te serieus nemen is algemeen geaccepteerd. Ze mogen geen sigaretten kopen, tattoos's zetten, etc. Dus mijn opmerking dat ze nog niet kunnen oordelen over wel/geen broers of zussen is een opmerking die daar logisch uit voortvloeit.
3. ik zei dat jij er geen verstand ervan hebt nadat jij met de opmerking kwam dat ik maar beter geen kinderen kan nemen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219382327
Ik heb ze niet omdat ik bang ben dat ze gezondheidsproblemen oplopen door de popups op FOK!
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:57:05 #273
5428 crew  miss_sly
pi_219382360
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
[..]
quote:

[..]
Compleet onbelangrijk hoe tieners er tegenaan kijken en het is een asociale keuze.

Even de tijdlijn juist neergezet.

Maar verder gaat dit topic hier niet over. Wil je hier nog iets over kwijt, dan kan dat in fb. Hierna weer ontopic verder.
  zondag 30 november 2025 @ 20:57:39 #274
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382372
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik waardeer het. Maar laat het gaan. De sop is de kool niet waard.
Iemand heeft zich door dergelijke uitlatingen als gediskwalificeerd.

Sowieso was de discussie niet van bijzonder hoog niveau met opmerkingen over; "ik heb zelf geen goede band met mijn zussen, mijn dochter vindt het prima".
Het was ook niet bedoeld als discussie. Hoe kun je uberhaupt een discussie maken van een onderwerp waarbij mensen hun persoonlijke voorkeuren uitspreken die niets te maken hebben met de keuzes van een ander? Jij voelt je blijkbaar erg getriggerd omdat jij enig kind bent, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat de keuze voor 1 kind wél goed is. Jouw pijn kun je beter ergens anders uiten en geen persoonlijke aanval starten omdat mensen andere keuzes maken (die precies 0 betrekking hebben op jou).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 30 november 2025 @ 20:59:54 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382414
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 20:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het was ook niet bedoeld als discussie. Hoe kun je uberhaupt een discussie maken van een onderwerp waarbij mensen hun persoonlijke voorkeuren uitspreken die niets te maken hebben met de keuzes van een ander? Jij voelt je blijkbaar erg getriggerd omdat jij enig kind bent, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat de keuze voor 1 kind wél goed is. Jouw pijn kun je beter ergens anders uiten en geen persoonlijke aanval starten omdat mensen andere keuzes maken (die precies 0 betrekking hebben op jou).
Mijn posts zijn soms wat polemisch van aard.
Maar ik zette gewoon mijn gedachten uiteen hoe ik aankijk tegen de keuze om bewust één kind op de wereld te zetten. Daar heb ik persoonlijk heftige gedachten bij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')