abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2025 @ 20:51:09 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382272
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.
Dat is hetzelfde als dat je ineens niet mag praten over kinderen nemen omdat anderen ze niet kunnen krijgen. Of dat abortus wel gevoelig zal liggen als iemand ingepland zwanger is omdat het bij jou moeilijk ging. Ik sta er zo niet in.

En ik vind het een ongelofelijk domme opmerking om zo over tieners te praten. Dan heb je echt geen idee hoe tieners in elkaar zitten en hoe ze in het leven kunnen staan. Deze user noemt me eerst asociaal, zegt vervolgens dat ik er geen verstand van heb, en dan moet ik de andere wang toekeren omdat er wellicht wat mensen moeilijk zwanger kunnen worden? Nah, niet dus.

Ik vind overigens dat je de boel ontzettend opblaast.
Svp chronologische juistheid:

1. ik vind een en ander asociaal van mijn ouders
2. tieners moet je bij grote vraagstukken niet te serieus nemen is algemeen geaccepteerd. Ze mogen geen sigaretten kopen, tattoos's zetten, etc. Dus mijn opmerking dat ze nog niet kunnen oordelen over wel/geen broers of zussen is een opmerking die daar logisch uit voortvloeit.
3. ik zei dat jij er geen verstand ervan hebt nadat jij met de opmerking kwam dat ik maar beter geen kinderen kan nemen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219382327
Ik heb ze niet omdat ik bang ben dat ze gezondheidsproblemen oplopen door de popups op FOK!
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 20:57:05 #273
5428 crew  miss_sly
pi_219382360
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat jouw dochter een tiener is. Compleet onbelangrijk hoe een tiener aankijkt tegen dergelijke fundamentele levensvraagstukken.
[..]
Ja dat vind ik inderdaad. Je hebt geen eigen bloed om bepaalde dingen mee te delen. Kan gaan om iets stompzinnigs als een kastje in elkaar zetten als je verhuist. Of om elkaar op hele andere vlakken te helpen. Alleen is echt alleen. Het is een met recht een asociale keuze vanuit gaande dat er geen medische oorzaak aan ten grondslag ligt.
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt echt geen idee waar je over praat. Daar laat ik het bij. En als je zo over tieners denkt, kun je zelf maar beter helemaal geen kind krijgen.
Compleet onbelangrijk hoe tieners er tegenaan kijken en het is een asociale keuze.

Even de tijdlijn juist neergezet.

Maar verder gaat dit topic hier niet over. Wil je hier nog iets over kwijt, dan kan dat in fb. Hierna weer ontopic verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 november 2025 @ 20:57:39 #274
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382372
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik waardeer het. Maar laat het gaan. De sop is de kool niet waard.
Iemand heeft zich door dergelijke uitlatingen als gediskwalificeerd.

Sowieso was de discussie niet van bijzonder hoog niveau met opmerkingen over; "ik heb zelf geen goede band met mijn zussen, mijn dochter vindt het prima".
Het was ook niet bedoeld als discussie. Hoe kun je uberhaupt een discussie maken van een onderwerp waarbij mensen hun persoonlijke voorkeuren uitspreken die niets te maken hebben met de keuzes van een ander? Jij voelt je blijkbaar erg getriggerd omdat jij enig kind bent, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat de keuze voor 1 kind wél goed is. Jouw pijn kun je beter ergens anders uiten en geen persoonlijke aanval starten omdat mensen andere keuzes maken (die precies 0 betrekking hebben op jou).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 30 november 2025 @ 20:59:54 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382414
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 20:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het was ook niet bedoeld als discussie. Hoe kun je uberhaupt een discussie maken van een onderwerp waarbij mensen hun persoonlijke voorkeuren uitspreken die niets te maken hebben met de keuzes van een ander? Jij voelt je blijkbaar erg getriggerd omdat jij enig kind bent, maar ik probeer jou er niet van te overtuigen dat de keuze voor 1 kind wél goed is. Jouw pijn kun je beter ergens anders uiten en geen persoonlijke aanval starten omdat mensen andere keuzes maken (die precies 0 betrekking hebben op jou).
Mijn posts zijn soms wat polemisch van aard.
Maar ik zette gewoon mijn gedachten uiteen hoe ik aankijk tegen de keuze om bewust één kind op de wereld te zetten. Daar heb ik persoonlijk heftige gedachten bij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 30 november 2025 @ 21:01:43 #276
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382435
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn posts zijn soms wat polemisch van aard.
Maar ik zette gewoon mijn gedachten uiteen hoe ik aankijk tegen de keuze om bewust één kind op de wereld te zetten. Daar heb ik persoonlijk heftige gedachten bij.
Dat is duidelijk, maar dat betekent niet dat iedereen daar heftige gedachten bij heeft en dat mensen die de keuze maken die jij afkeurt slechte of asociale mensen zijn en dus een persoonlijke aanval verdienen.
  zondag 30 november 2025 @ 21:06:41 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219382499
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 21:01 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat is duidelijk, maar dat betekent niet dat iedereen daar heftige gedachten bij heeft en dat mensen die de keuze maken die jij afkeurt slechte of asociale mensen zijn en dus een persoonlijke aanval verdienen.
Je moet asociaal ook niet opvatten als in dat ik vermoed dat je een bank in je voortuin hebt of het ontberen van goede omgangsvormen. Asociaal in deze context betekent vooral dat iemand zijn eigen zelfontplooiing, vrijheid, en andere begeertes laat prevaleren boven het welzijn van het kind dat op latere leeftijd volwassen wordt en geconfronteerd wordt met het gemis van een broer of zus. Overigens speelt hier ook de maatschappij een rol in die hierin een vrij onverschillige houding aanneemt.

Wat mij betreft hoor je bij dit soort thema's het belang en welzijn van je kind voorop te stellen. En niet het eigen gecreëerde (waan)beeld van vrijheid en ontplooiing.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 30 november 2025 @ 21:13:44 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219382589
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je moet asociaal ook niet opvatten als in dat ik vermoed dat je een bank in je voortuin hebt of het ontberen van goede omgangsvormen. Asociaal in deze context betekent vooral dat iemand zijn eigen zelfontplooiing, vrijheid, en andere begeertes laat prevaleren boven het welzijn van het kind dat op latere leeftijd volwassen wordt en geconfronteerd wordt met het gemis van een broer of zus. Overigens speelt hier ook de maatschappij een rol in die hierin een vrij onverschillige houding aanneemt.

Wat mij betreft hoor je bij dit soort thema's het belang en welzijn van je kind voorop te stellen. En niet het eigen gecreëerde (waan)beeld van vrijheid en ontplooiing.
Asociaal... Ja, dat vind ik dan weer van de waardeoordelen die jij plakt op de levenskeuzes van mensen waar je NIETS van weet. Schaam je.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 21:15:44 #279
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382617
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jammer dat je je eigen mening presenteert als feiten en blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat niet iedereen denkt zoals jij. Ik zou een goede therapeut zoeken om de boosheid richten je ouders mee te bespreken. Iets anders kan ik hier ook niet van maken.
  zondag 30 november 2025 @ 21:17:31 #280
338319 ZarB
Piña colada
pi_219382646
Ik zal maar niet vertellen hoeveel mensen ik beroepshalve zie die een hoop psychische problemen hebben dankzij de fucked up gezinsdynamiek die er was door broertjes en zusjes (wat overigens 0 meespeelt in mijn keuze, maar het kan nuttig zijn om meerdere kanten te laten zien).
pi_219446327
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog. Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
We hebben gewoon verschillende meningen.

Ik vind het zielig als mensen hun waarde moeten bewijzen door middel van voortplanting.
pi_219446562
Ik zelf heb biologisch gezien geen kinderen. In mijn vorige relatie had ik een vriendin met 2 zoons (nu 13 en 15) en in de relatie daarvoor had mijn toenamig (nu overleden) ex vriendin ook 2 kinderen (2 jongens) waarvan ik de jongste in mijn hart heb kunnen sluiten en die is nog steeds in mijn leven (en in mijn huis helaas, hopelijk vinden we een plekje voor hem).

Maar zelf kinderen krijgen heb ik dus niet gehad... die ervaring heb ik gemist en zal ik ook nooit krijgen. Zelfde als de bloedband met een kind.. die krijg ik ook nooit.

Deels vind ik het jammer, want had stiekem toch wel graag een kloontje van mij gehad maar aan de andere kant het bied mogelijkheden.

Nu ik weer vrijgezel ben zit ik niet weer te wachten (denk ik) op een relatie waarin jonge kinderen zijn, liever ouder en het huis uit of helemaal geen.

Maar we zien wel wat de toekomst brengt.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219654337
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog. Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
Ehh hoe jij die mensen van 50 beschrijft, zo zijn veel 'rijke' mensen met 3 kinderen ook precies. Met enige verschil dat die dan wel kinderen hebben,
pi_219654360
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2025 20:10 schreef Gunner het volgende:
Eigenlijk zijn dit vrij kansloze discussies. Beide kampen proberen hun keuzes te rationaliseren wat dan weer over een weer reacties uitlokt. Heb respect voor elkaars keuzes.
Precies. Ik heb geen kinderen, om dat te willen zal ik toch echt een partner moeten vinden. Maar begrip over en weer is niet teveel gevraagd. Ik vind ook helemaal niemand meer of minder leuk door het wel of geen bezit van kinderen en snap niet dat anderen daar zoveel waarde aan kunnen hechten.
pi_219654448
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Gelukkig heb ik nog bijval van een aantal andere kindvrije collega's, maar wat een tegenstand ondervind je inderdaad vaak als je vertelt dat je geen kinderen wil... dat je het moet doen voor je oude dag, dat je het moet doen voor de maatschappij, dat je het moet doen want oh het is toch zo'n mooi doel in je leven, etc etc. Dat je blijkbaar iemand iets verschuldigd bent. Gezegd door mensen met van die bloeddoorlopen ogen en wallen tot aan de grond omdat ze al jaren geen volledige nacht hebben kunnen slapen door die kinderen van ze. Die niet meer gewoon spontaan iets kunnen ondernemen omdat ze altijd die koters ergens kwijt moeten eerst, en hun eigen ouders ook niet altijd zin in hebben om op te passen omdat ze dat al hun hele leven met hun eigen kinderen hebben moeten doen.

Je eigen leven is voorbij, alles staat alleen nog maar in dienst van dat kind. Het kost bakken met geld en hebt dus veel minder om voor je toekomst te sparen, je vrije tijd is weg. Maar nee het is zo geweldig allemaal. Ik zie om me heen een hoop mensen die er stiekem wel spijt van hebben, maar dat niet publiekelijk durven toe te geven. Als de vrouw er even niet bij is me toefluisteren "doe het niet, ik ben jaloers man, geniet van je leven".
De meeste van mijn vriendschappen zijn verwaterd omdat ze nu allemaal kinderen hebben. Geen tijd meer.

Ik vind het al lastig genoeg om iets voor mijn kat te regelen als even weg wil van alle hectiek, laat staan een kind. Ik zou geen goede vader zijn, en heb veel bewondering voor mijn broer en zus hoe ze er niet aan onderdoor gaan met hun gezinnen terwijl ze ook gewoon beiden moeten werken en een huishouden moeten runnen.
Ja, enigszins herkenbaar.

En dan moet je nagaan dat ouders wiens kinderen in de jaren 90 waren geboren het veel makkelijker hadden dan nu. Die hadden een woning die groot genoeg was en ook tijd en geld om kinderen op te voeden.

Nu hoor ik van mensen die 1 kind hebben dat ze er absoluut niet nog een willen omdat het nu al eigenlijk te zwaar en te duur is is. Spijt hebben ze niet maar ze balen enorm van hoe weinig steun ouders krijgen en hoe onaantrekkelijk een kind opvoeden in werkelijkheid is. Dat maakt het voor kinderlozen ook weinig aantrekkelijk om toch wel een kind te willen overwegen.

Het is ook nog eens zo dat 20 jaar geleden kinderen vaak de hele dag buiten waren, maar nu de norm is dat of moeder ze moet entertainen (waar is vader? werkloze moeders zaten thuis iig niet de hele dag met de kinderen te spelen) of ze op de BSO moeten zitten. Het lijkt me jammer dat als ik toch ooit zelf kinderen krijg dat die dan niet na schooltijd dan lekker op het plein kunnen voetballen omdat daar geen enkel kind is, want iedereen zit onder begeleiding opgesloten.

[ Bericht 2% gewijzigd door JessicaOpDoorreis op 29-12-2025 20:25:23 ]
pi_219654783
Door geen kinderen te nemen compenseer ik in 1 klap mijn levenslange CO2 uitstoot van mijn benzine auto, het veel te lang douchen, de verwarming elke winter op 21, al het eten wat ik weggooi, al het water wat ik verbruik, alle energie die verbruik, en ik hou elk jaar bakken met geld over om daadwerkelijk van mijn eigen leven te genieten _O_ *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_219654801
Ik heb nooit dat collega's er wat van zeggen of dat het 'moet'. Gelukkig. Alleen in relaties vind in het kut maar verder krijg ik nooit oordelen of mensen die me willen overtuigen.
pi_219659942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:36 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens.

Zijn er ouders die denken: ik ga een kind nemen want dit ongeboren kind wil heel graag leven en daar ga ik hem of haar een heel groot plezier mee doen?

Religekkies misschien.
Ja, klopt. Maar dat is eigenlijk net zo met huisdieren. Die kunnen ook helemaal niet geboren willen worden, tenzij je dat oprecht gelooft vanuit je religie of zoiets.

En toch is er een flauw beeld van dat kinderloze vrouwen samenwonen met katten... die nooit geboren hebben kunnen willen worden
pi_219661533
Als vrouw zit je in deze huizenmarkt vast aan een abuser als je samen een kind hebt...
pi_219661903
Ik moet zeggen dat sinds mijn zusje een kleine heeft ik wel meer ben gaan twijfelen. Maar ik ben nu 30, partnerloos, en heb mezelf nooit als moeder gezien. Ik geniet gewoon te veel van al mijn vrijheid en zie mezelf gewoon niet op een schoolplein staan. Ik ben liever die 'leuke tante'. Wel de lusten, niet de lasten.
pi_219661959
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 21:22 schreef Ansa het volgende:
Als vrouw zit je in deze huizenmarkt vast aan een abuser als je samen een kind hebt...
Ook zonder kind als je geen ouders hebt waar je dan bij kunt intrekken :@
pi_219663246
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 21:37 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Ook zonder kind als je geen ouders hebt waar je dan bij kunt intrekken :@
Been there done that en 7 maanden bij mijn ouders was ook naar.
pi_219663357
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 21:22 schreef Ansa het volgende:
nee hoor, niet iedere vent is een abuser :O

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 22:22 schreef Ansa het volgende:

[..]
Been there done that en 7 maanden bij mijn ouders was ook naar.
slechte band met je ouders dan?
pi_219714005
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 22:26 schreef mschol het volgende:

[..]
nee hoor, niet iedere vent is een abuser :O
[..]
slechte band met je ouders dan?
ik kan me zomaar voorstellen dat ouders het ook wel lekker vinden als de kinderen uit huis zijn. of misschien zelfs dan naar een kleine woning verhuizen.

Dat laatste gebeurde ook toen de bejaardenhuizen nog open waren. En door oa een gebrek aan seniorenwoningen nu hebben we nu de woningcrisis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')