abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:21:19 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218568771
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In de zaak Marianne Vaatstra staat dus absoluut niet onomstotelijk vast dat Jasper Steringa die moord gepleegd heeft. En dat is niet alleen de mennig van een paar complotfantasten, ook een voormalig hoofd griffie strafsector van de rechtbank Leeuwarden heeft ernstige twijfels over de veroordeling van Jasper Steringa.

https://www.keningswei.nl/
kletsmajoor , het was zijn eigen DNA
https://nos.nl/artikel/489559-jasper-s-doet-huilend-z-n-verhaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218568776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:15 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Uit de EU stappen zouden we sowieso moeten doen. En hoe is het duurder dan levenslang? Gewoon executeren en klaar. Of dwangarbeid, wat geld oplevert, en dan executeren.

Het risico dat een onschuldige de doodstraf krijgt moet worden vermeden door de doodstraf alleen op te leggen aan mensen die echt 100% schuldig zijn. Lucia de B. was nooit op heterdaad betrapt en had ook niet bekend. Mohammed B. bijvoorbeeld is gewoon aangehouden op de plaats van delict terwijl hij ook nog op agenten schoot met het wapen waarop hij ook op Van Gogh had geschoten. Volkert had volgens mij ook gewoon het moordwapen op zak toen hij werd aangehouden.
Onze economie verwoesten en onze beschaving terugbrengen naar het niveau van de middeleeuwen. Goede ideeën man. :')
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:23:33 #53
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218568783
Ik vond vooral dit wel een leuke:
quote:
Kostenbesparing – in theorie zou een doodstraf goedkoper kunnen zijn dan levenslange opsluiting (al is dit in de praktijk vaak omgekeerd door dure beroepsprocedures).
Het is goedkoper om iemand levenslang op te sluiten, te bewaken en te voeren dan om een paar incompetente rechters en advocaten met elkaar te zien bakkeleien. Wat een wereld.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218568791
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Onze economie verwoesten en onze beschaving terugbrengen naar het niveau van de middeleeuwen. Goede ideeën man. :')
Dat is op zich geen argument. We kunnen best op een bepaald moment concluderen dat bepaalde dingen in de middeleeuwen beter waren. Alleen omdat we ons te goed voelen voor wreedheden, betekent nog niet dat ze niet af en toe nodig zijn om de maatschappij ordelijk en veilig te houden.
Mja
pi_218568797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:02 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Nee, het is geen uitzondering

Het heeft gewoon die wetten in de samenleving doorgevoerd. En de resultaten zijn er ook naar.
Waarom is het dan het enige land met strenge straffen met lage misdaadcijfers en waarom lukt het andere landen met strenge straffen niet?
pi_218568807
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat is op zich geen argument. We kunnen best op een bepaald moment concluderen dat bepaalde dingen in de middeleeuwen beter waren. Alleen omdat we ons te goed voelen voor wreedheden, betekent nog niet dat ze niet af en toe nodig zijn om de maatschappij ordelijk en veilig te houden.
Levenslang houdt de maatschappij net zo ordelijke en veilig. De wens voor doodstraffen en dwangarbeid komt alleen voort uit jouw rancuneuze onderbuik voor vergelding.
pi_218568824
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Levenslang houdt de maatschappij net zo ordelijke en veilig. De wens voor doodstraffen en dwangarbeid komt alleen voort uit jouw rancuneuze onderbuik voor vergelding.
Ik wil juist de kosten vermijden van opsluiting van die mensen door ze nuttige arbeid te laten verrichten en vervolgens te doden; de publieke vernedering en ophanging komen ten goede aan de afschrikking die uitgaat van deze maatregelen. Ook zorgt het dat deze mensen zich zeker nooit meer vrij kunnen bewegen. Kijk naar Jasper S., die is gewoon weer op vrije voeten. Volkert? Die leeft ook van ons belastinggeld.
Mja
pi_218568858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik wil juist de kosten vermijden van opsluiting van die mensen door ze nuttige arbeid te laten verrichten en vervolgens te doden; de publieke vernedering en ophanging komen ten goede aan de afschrikking die uitgaat van deze maatregelen. Ook zorgt het dat deze mensen zich zeker nooit meer vrij kunnen bewegen. Kijk naar Jasper S., die is gewoon weer op vrije voeten. Volkert? Die leeft ook van ons belastinggeld.
Je zoekt op chatgpt allerlei inhumane manieren op om iemand zoveel mogelijk te laten lijden bij het uitvoeren van een doodstraf. Het gaat je dus helemaal niet om kosten te vermijden. Maar om vergelding en het voeden van jouw sadistische trekken.
pi_218568885
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je zoekt op chatgpt allerlei inhumane manieren op om iemand zoveel mogelijk te laten lijden bij het uitvoeren van een doodstraf. Het gaat je dus helemaal niet om kosten te vermijden. Maar om vergelding en het voeden van jouw sadistische trekken.
Je mag best het nuttige met het aangename verenigen toch? Uiteraard is vergelding een belangrijk element. Als we daar dan ook nog geld aan kunnen verdienen, prima toch?

In Nederland hebben we 30.000 gedetineerden. Misschien dat er 200 tot 500 daarvan in aanmerking waren gekomen voor de doodstraf. Er zitten maar 50 of 60 mensen ofzo levenslang vast.

De overige gedetineerden zouden voor ons moeten werken. 30.000 goedkope arbeidskrachten zou ideaal zijn.
Mja
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:49:36 #60
323876 michaelmoore
pi_218568970
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Je mag best het nuttige met het aangename verenigen toch? Uiteraard is vergelding een belangrijk element. Als we daar dan ook nog geld aan kunnen verdienen, prima toch?

In Nederland hebben we 30.000 gedetineerden. Misschien dat er 200 tot 500 daarvan in aanmerking waren gekomen voor de doodstraf. Er zitten maar 50 of 60 mensen ofzo levenslang vast.

De overige gedetineerden zouden voor ons moeten werken. 30.000 goedkope arbeidskrachten zou ideaal zijn.
neem jij ze maar in dienst dan

ik kies ze liever zelf uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218569023
Ik ben van mening dat wanneer iemand de wereld niets anders dan slecht heeft gebracht, meermaals al een heropvoedingscursus heeft gehad of zoveel dood op zijn/haar geweten heeft er gewoon geen plek is voor zo'n persoon op deze wereld. Wij mensen willen altijd alles en iedereen fixen maar soms moet je gewoon je verlies nemen.

Zelf zou ik liever geld investeren in mensen die nog te redden zijn dan iemand die x moorden op zijn geweten heeft (breivik bv). Dat heeft zoveel leed opgeleverd en dan ook nog een berg met belastingcentjes investeren om iemand te fixen of uit de maatschappij te houden... nee dankje.

Al ben ik niet voor de doodstraf specifiek, maar van mij mogen zulke mensen wegrotten in een kleine cel, op water en brood. Geen luxes, niets.

Maar tja, wie ben ik...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218569204
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
neem jij ze maar in dienst dan

ik kies ze liever zelf uit
De staat moet ze in dienst nemen om publieke werken uit te voeren.
Mja
pi_218569210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Ja, afschrikken die zooi.

Wie doelbewust een moord pleegt moet zijn eigen leven ook kwijt raken.
In landen waar ze de doodstraf hebben sterven mensen alleen een natuurlijke dood in hun slaap.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:26:18 #64
323876 michaelmoore
pi_218569220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De staat moet ze in dienst nemen om publieke werken uit te voeren.
nou hou jij die rare plannen maar voor je
pi_218569235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Ja, afschrikken die zooi.
En werkt dat volgens onderzoek?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:24 schreef TAmaru het volgende:

Alleen omdat we ons te goed voelen voor wreedheden, betekent nog niet dat ze niet af en toe nodig zijn om de maatschappij ordelijk en veilig te houden.
Ook voor jou: werken die "wreedheden"?

[ Bericht 39% gewijzigd door Haushofer op 23-08-2025 09:35:28 ]
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:31:45 #66
323876 michaelmoore
pi_218569248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 02:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik kan je van harte aanbevelen om de uitzending van het programma dat onderzoekt, ontmaskert, aanklaagt, verdedigt, over de zaak Lucia de Berk te bekijken.

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Uit onderzoek van het ziekenhuis blijkt nu dat het afgelopen anderhalf jaar in totaal vijf baby's onverwacht zijn gestorven.
In al die gevallen bleek de verdachte verpleegkundige steeds kort voor de dood van de kinderen dienst te hebben gehad.

Smits deelde gisteren mee dat in de achterliggende tijd ook bij een tweede overleden baby de gemeentelijke lijkschouwer is geraadpleegd.
Toen is verder geen actie ondernomen en stond de verpleegkundige nog niet onder verdenking.

Het heeft er alle schijn van dat het drama in de Haagse ziekenhuizen niet alleen betrekking heeft op de dood van de vijf baby's.
De verpleegkundige heeft mogelijk ook gepoogd de reanimatie van vijf andere baby's af te breken.
Dat leidde echter niet tot de dood van de kinderen.

Ook wordt de vrouw ervan verdacht vijf hoogbejaarden in het Haagse Rode Kruis Ziekenhuis -dat is gefuseerd met het Juliana Kinderziekenhuis- te hebben omgebracht.
pi_218569253
Als je voor de doodstraf bent moet je afwegen hoeveel onterechte terdoodveroordeelden je bereid bent te maken, want zoals iedereen weet: bij bureaucratie worden er fouten gemaakt (niet alleen qua schuld, maar ook qua zwaarte van de straf). Het argument "alleen bij onomstotelijk bewezen" is dus kul. Dat meende men b.v. bij Lucia de Berk aanvankelijk ook vrijwel (zie ook mijn boek Goddelijke Patronen).

Aldus de vraag voor de voorstanders hier: welk percentage onterechte doodstraffen is voor jullie nog acceptabel?
pi_218569264
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:28 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Publiekelijke vernedering en terechtstellen trekt alleen maar sensatiezoekers.
Doodstraf schrikt niemand af, want de meeste criminelen achten zichzelf te slim om zich te laten pakken.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:35:44 #69
323876 michaelmoore
pi_218569276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
H
Doodstraf schrikt niemand af,
maar ze zijn wel dood dan , geen last meer van
pi_218569281
Doodstraf hoeft niet maar wel minimale straffen.

Bij moord is de minimale straf gewoon levenslang. Ook bij verkrachting. Geen strafvermindering, verzachtende omstandigheden etc. Gewoon levenslang, klaar.
pi_218569294
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:32 schreef Haushofer het volgende:
Als je voor de doodstraf bent moet je afwegen hoeveel onterechte terdoodveroordeelden je bereid bent te maken, want zoals iedereen weet: bij bureaucratie worden er fouten gemaakt (niet alleen qua schuld, maar ook qua zwaarte van de straf). Het argument "alleen bij onomstotelijk bewezen" is dus kul. Dat meende men b.v. bij Lucia de Berk aanvankelijk ook vrijwel (zie ook mijn boek Goddelijke Patronen).

Aldus de vraag voor de voorstanders hier: welk percentage onterechte doodstraffen is voor jullie nog acceptabel?
En wat doen we met de moordenaars van politici?
Of mensen die het recht in eigen handen nemen?
pi_218569310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar ze zijn wel dood dan , geen last meer van
En als de verkeerde is opgehangen? Jammer dan, volgende keer beter?
pi_218569319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wat doen we met de moordenaars van politici?
Of mensen die het recht in eigen handen nemen?
Ik ben geen rechter. Maar gevoelsmatig vind ik het bizar dat een Volkert vd G. weer vrij rond loopt; die had van mij levenslang mogen krijgen. Zo doelbewust iemand vermoorden en de democratie ondermijnen zou wmb maximaal bestraft mogen worden. Maar nogmaals: de doodstraf is ethisch erg problematisch, omdat je als overheid niet alleen moordt, maar ook onterecht mensen zult ombrengen.

Vandaar mijn vraag aan de voorstanders, en ik ben oprecht benieuwd naar de antwoorden :)

En als de vraag krampachtig wordt vermeden, is het duidelijk dat de onderbuikgevoelens spreken.
pi_218569330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:00 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, voor mensen die hun mening vooral laten leiden door actuele nieuwsfeiten, zoals de dood van dat 17-jarige meisje in Duivendrecht:

De kans dat de dader daarvan voor moord veroordeeld wordt is niet zo groot.

Voor een moord-veroordeling is het vooraf bewust en weloverwogen plannen van het doden van een ander mens noodzakelijk.
Een gewelddadige verkrachting of geweldsaanval, waarbij iemand komt te overlijden geld in de rechtspraak niet als moord, als niet het plannen vooraf bewezen kan worden.

In Nederland werden er in 2023 ongeveer 50 maal iemand aangeklaagd in een rechtszaak waarin moord ook op de aanklacht stond.
Hiervan wordt dan vaak een deel nog vrijgesproken (bv als op de aanklacht zowel moord als doodslag staat, en de verdachte van moord vrijgesproken wordt, maar wel voor doodslag veroordeeld).

In veruit de meeste zaken waarin het wel tot een veroordeling voor moord komt, kennen dader en slachtoffer elkaar.
Het zegt mij alleen dat er ernstig wat mis is in ons rechtssysteem
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218569345
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik ben geen rechter. Maar gevoelsmatig vind ik het bizar dat een Volkert vd G. weer vrij rond loopt; die had van mij levenslang mogen krijgen. Maar nogmaals: de doodstraf is ethisch erg problematisch, omdat je als overheid niet alleen moordt, maar ook onterecht mensen zult ombrengen.

Vandaar mijn vraag aan de voorstanders, en ik ben oprecht benieuwd naar de antwoorden :)

En als de vraag krampachtig wordt vermeden, is het duidelijk dat de onderbuikgevoelens spreken.
Ik heb echt 100 procent geen medelijden voor mensen die een moord gepleegd hebben dat ze zelf ook de dood tegemoet gaan.

Ik denk dat de meeste famileden die iemand zijn kwijtgeraakd door een moord het met mij eens zullen zijn.

Voor de duidelijkheid ik heb zelf nooit met een moord te maken gehad.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')