abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:15:44 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218565156
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag op woensdag is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218565159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:11 schreef kevin85 het volgende: [..] Heb je wel eens vanaf het Leidseplein naar Duivendrecht gefietst. Dat is een heel eind.
In de parool misdaadpodcast hadden ze het er ook over of je die afstand wel in een half uur kon overbruggen.

Op een elektrische fiets ga je wel makkelijk 2:30/km (24km/u).
pi_218565166
En alle ppv een ja21 fans zien dit natuurlijk als 'bewijs' van hun gelijk en dat we asielzoekers moeten weren. Er worden jaarlijks vele vrouwen vermoord en daar het nu door een asielzoeker is gegaan, lijkt me totaal geen argument om dan maar meteen alle asielzoekers niet meer toe te laten. Tenzij er echt bewijs is dat asielzoekers dit vaker doen? Zover ik weet is daar totaal geen bewijs voor. En zelfs al zou dat wel zo zijn: Collectieve schuld is problematisch: een hele groep straffen voor misdaden van (sommige) individuen druist in tegen het rechtsstatelijke idee dat ieder mens individueel wordt beoordeeld. Ook Nederlandse mannen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van femicides (meestal (ex-)partners). Daaruit volgt niet dat alle Nederlandse mannen collectief rechten moeten verliezen. Ik snap het onderbuik gevoel en er mag best meer aandacht voor zijn dat sommige asielzoekers uit landen komen waar ze vrouwen niet gelijk behandelen, maar dit weer aangrijpen als argument voor een totale asielstop lost echt niks op en zorgt voor alleen maar meer polarisatie.
pi_218565167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 18:56 schreef Cebolinho het volgende:

[..]
Als je geen oneliner mag geven hier is dat ook gewoon censuur. Het ligt er hier maar aan wie er modereert en hoe zijn/haar pet staat.
Volgens mij zijn er hier geen fundamentele bezwaren tegen een oneliner op zijn tijd. Het wordt natuurlijk anders als je in een topic de boel vol spamt met éénregelige afzeikposts.
-
pi_218565174
PVV +10 zetels _O-
blablablabla
pi_218565178
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 17:18 schreef timmmmm het volgende:
Fijn, we hebben een buitenlander gevonden. Kunnen we het allemaal op de asielzoekers steken en hoeven we het niet meer over het vervelende probleempje te hebben dat vrouwen niet veilig over straat kunnen, al decennia.
Dat komt juist door asielzoekers en mensen met een migratieachtergrond.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218565179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:18 schreef Elan het volgende:
PVV +10 zetels _O-
Terecht.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:19:23 #8
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218565180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:07 schreef RotatoR het volgende: [..] De afkomst zegt iets over de culturele achtergrond. Een asielzoeker uit Oekraïne zal niet zo snel dit soort misdaden begaan in tegenstelling tot asielzoekers uit de 3e wereld waar vrouwen slechts een gebruiksvoorwerp zijn. Dat soort details zijn dus gewoon relevante feiten. Waarom zou je dat willen censureren?
In Nederland hebben we nooit gekken die een vrouw of een meisje verkrachten en of vermoorden. Ik word altijd zo moe van dit soort beperkte geesten die hier weer politiek gewin uit willen halen.
Rini dankjewel.
pi_218565181
En mensen die t maar gek vinden waarom de PVV zoveel zetels krijgt :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:20:12 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218565186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:16 schreef Middelpunt het volgende:
En alle ppv een ja21 fans zien dit natuurlijk als 'bewijs' van hun gelijk en dat we asielzoekers moeten weren. Er worden jaarlijks vele vrouwen vermoord en daar het nu door een asielzoeker is gegaan, lijkt me totaal geen argument om dan maar meteen alle asielzoekers niet meer toe te laten. Tenzij er echt bewijs is dat asielzoekers dit vaker doen? Zover ik weet is daar totaal geen bewijs voor. En zelfs al zou dat wel zo zijn: Collectieve schuld is problematisch: een hele groep straffen voor misdaden van (sommige) individuen druist in tegen het rechtsstatelijke idee dat ieder mens individueel wordt beoordeeld. Ook Nederlandse mannen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van femicides (meestal (ex-)partners). Daaruit volgt niet dat alle Nederlandse mannen collectief rechten moeten verliezen. Ik snap het onderbuik gevoel en er mag best meer aandacht voor zijn dat sommige asielzoekers uit landen komen waar ze vrouwen niet gelijk behandelen, maar dit weer aangrijpen als argument voor een totale asielstop lost echt niks op en zorgt voor alleen maar meer polarisatie.
Lange tekst. Kan veel korter.

Maar wie worden er nu gestraft? De mensen die hier komen, of de mensen die hier al zijn?

Waar ga jij de grens leggen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:20:32 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218565190
quote:
Iedere vluchteling heeft recht op een procedure zodra één teen Europees grondgebied raakt, maar we laten ze liever wegdobberen van onze verantwoordelijkheid. Dat we zo diep zijn gezonken, beneemt me soms gewoonweg de adem.
Benieuwd of Nienke hem wel graag zag wegdobberen. Had ze ook niet goedkoop hoeven te scoren over het opeisen van de nacht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:21:30 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218565192
Mooi dat ze dit stuk stront hebben gepakt.
pi_218565193
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat mag best veranderen. Zeker als mensen uit landen komen waar vrijheid ver te zoeken was, en ineens krijgen ze ALLE vrijheid. Zeker omgeving Amsterdam, is wat anders dan een locatie op het platteland waar toch niks te doen is.

En in een opvang moet je ook een bepaalde tijd binnen zijn, en gelden regels.
Je kan wellicht de hoofdingang sluiten tussen 0.00 en 6.00 uur bijvoorbeeld. Maar dat schiet niet op, want zo'n stuk stront haalt dan gewoon een nachtje door buiten de poort.

Nog even afgezien van dat er wellicht enkelen zullen zijn die ploegendienst draaien (ze mogen volgens mij beperkt werken).
pi_218565194
Wel fijn trouwens om te horen dat ook B.N.'ers meeleven, ik maakte me al enigszins zorgen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218565196
quote:
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218565197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:19 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Terecht.
Heeft Geert al gereageerd?
Je zou het ook om kunnen draaien na anderhalf jaar centrumrechts beleid is er geen reet veranderd.
blablablabla
pi_218565198
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:15 schreef Nober het volgende:

[..]
In de parool misdaadpodcast hadden ze het er ook over of je die afstand wel in een half uur kon overbruggen.

Op een elektrische fiets ga je wel makkelijk 2:30/km (24km/u).
Dat kan ook maar dat is de discussie niet. Nergens blijkt uit dat de politie een half uur aanrijdtijd had. In Amsterdam is 10 minuten al veel.
pi_218565199
quote:
En alle ppv een ja21 fans zien dit natuurlijk als 'bewijs' van hun gelijk en dat we asielzoekers moeten weren. Er worden jaarlijks vele vrouwen vermoord en daar het nu door een asielzoeker is gegaan, lijkt me totaal geen argument om dan maar meteen alle asielzoekers niet meer toe te laten.
Jawel. Er lopen al genoeg gekken rond in Nederland onder de eigen bevolking. Zie een Michael P of een Donny M. Waarom zou je er nog meer naar binnen laten?

Van een cultuur waarin vrouwen als minderwaardig worden gezien, waar vanwege een beperkt IQ de hormonen en impulsen boven rationeel denken gaan. Die ook nog met mogelijk allerlei trauma's en psychische klachten het land binnen komen.

Het is een enorm risico en vanwege bovengenoemde redenen ook een hoger percentage wat de fout in gaat. En dan niet alleen verkrachtingen, maar ook steekpartijen, verwarde mannen die om zich heen gaan slaan. Diefstal, Eritrese feesten die uit de hand lopen etc.
pi_218565203
Wat heeft een asielzoeker midden in de nacht buiten het azc te zoeken? Misschien is het instellen een avondklok een idee?
pi_218565204
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:20 schreef Dven het volgende:

[..]
Benieuwd of Nienke hem wel graag zag wegdobberen. Had ze ook niet goedkoop hoeven te scoren over het opeisen van de nacht.
Is dit diezelfde Nienke die eerder graag alle mannen de maat wilde nemen?
pi_218565209
quote:
"Als burgemeester, maar ook als vrouw en moeder, sloeg de kou me om het hart", zei Halsema over het moment dat ze van de dood van Lisa hoorde. "Maar ook woede. Terecht eisen duizenden vrouwen nu de nacht terug. Wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, de veiligheid van vrouwen en meisjes, is niet vanzelfsprekend. Een schandvlek voor onze samenleving."
Halsema en haar kliekje zijn zelf de grootste schandvlek voor onze samenleving. Zij zijn hier zelf medeverantwoordelijk voor. De verdachte leefde nog niet toen Fortuyn werd vermoord; als we toen naar Fortuyn hadden geluisterd, in plaats van dat een of andere extreemlinkse idioot hem vermoordde, was dit nu niet gebeurd.
Mja
  Redactie Sport vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:23:13 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218565210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:18 schreef Elan het volgende:
PVV +10 zetels _O-
Het land weer 4 jaar op slot, wij danken deze ongelooflijke droplul.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218565213
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat komt juist door asielzoekers en mensen met een migratieachtergrond.
Idem met homo’s, die zijn net als vrouwen vogelvrij verklaart doordat je op grote schaal mensen importeert die niet met onze normen en waarden om kunnen gaan omdat ze lichtjaren achterlopen.
pi_218565214
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:11 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het is inderdaad triest. Het is triest en tegelijkertijd ook logisch dat het gebeurd: het onderwerp migratie is zo hoog gespannen dat het minste geringste van het ene kamp de ander triggered, en andersom.

Het fatsoen om de familie eerst haar dochter te laten begraven voordat je een discussie losbarst over het waarom, is iets wat inderdaad tegenwoordig niet meer is. En daar maak ik mijzelf ook schuldig aan.

Dat zegt m.i. ook hoe belangrijk dit onderwerp is binnen onze samenleving. Er is geen onderwerp zo controversieel en zwaarbeladen. De politiek zou dit probleem bovenaan moeten zetten en gezamenlijk water bij de wijn moeten doen om zo snel mogelijk stappen te zetten.

Voor Wilders houdt dat in zijn “asielstop” los te laten en te zoeken naar een middenweg, voor Frans Timmermans houdt dat in achter een instroomgetal te gaan staan die drastisch veel lager is dan dat het nu is.

Maar zowel links als rechts is veel drukker bezig om de standpunten van de andere kant te demoniseren in plaats van manieren te vinden om daarin dichter bij elkaar te komen.

Het hele land is verdeeld in links en rechts op 1 punt: immigratie. En dat gaat net zo lang zo blijven totdat onze politieke leiders een manier vinden om elkaars standpunten te respecteren en water bij de wijn te doen. Niet alleen Wilders, ook Timmermans.
Je moet als Kiezer gewoon een conclusie trekken

Geert Wilders heeft nu al 2 kabinetten verneukt waar hij zelf in zat

Bij de 3e gaat hetzelfde gebeuren

Hij heeft dit kabinet verneukt met de minister van asiel

Willen we clown Faber als minister straks? Ik denk van niet.

De oplossing zal Wilders helemaal niet zijn.

Het Migratieprobleem wordt lastig op te lossen. ! gek verneukt het weer voor zoveel anderen.

Ik denk niet dat de Nederlandse kiezer het dit keer gaat afhangen van een asielzoekertje die een moord pleegt terwijl er zoveel andere grote problemen zijn zoals Onderwijs, Gezondheidszorg enzovoorts. Dat kan je niet aan een matige partij overlaten als de PVV

Dus ik denk dat deze moord weinig invloed gaat hebben op de volgende verkiezingen uiteindelijk. De emotie zal nu wel hoog zijn bij een hoop Nederlanders.

Maar die moeten toch ook inzien dat de PVV ongeschikt is op alle andere terreinen die ik zojuist heb benoemd.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218565215
quote:
Wat snap je niet? We wonen hier in Nederland, en momenteel wil minimaal 95% geen criminele agressieve asielzoekers meer in het land.

Daar heeft onze overheid gewoon naar te handelen.
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:24:09 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218565216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo te horen vermoed ik van wel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218565217
Nieuws van de dag is echt het enige goede programma hierover, Lale Gul, toppertje
pi_218565220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:21 schreef TLC het volgende:
Wel fijn trouwens om te horen dat ook B.N.'ers meeleven, ik maakte me al enigszins zorgen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218565221
quote:
Dit soort incidenten zorgen juist voor polarisatie.
pi_218565223
quote:
Het probleem is de hoeveelheid mensen uit een cultuur die we hierheen halen, waarbij de ongelijkheid van vrouwen en in sommige gevallen vrouwenonderdrukking te groot wordt, om de solide basis van je eigen normen en waarden daaromtrent te kunnen bewaken.

Al die mensen die dit gedachtengoed aanhangen en hier al zijn: prima, goed voor zorgen en goed laten integreren. Maar dat betekent niet dat de rest van bijvoorbeeld de islamitische wereld recht heeft om hier ook te zijn, omdat hun eigen (politieke) leiders het land in brand zetten.

Het is een nobel streven om voor al deze mensen klaar te willen staan, maar het maakt de groep mensen die onder anderen de gelijke rechten van vrouwen niet respecteren te groot om over tijd te kunnen mengen met de normen en waarden die we hier hebben. Het gaat veel te snel op deze manier.

Daarmee zeg ik NIET dat de dood van deze slachtoffers toe te schuiven is aan moslims of de Islam, maar daarmee zeg ik WEL dat de voedingsbodem voor de kern van het probleem, -vrouwonvriendelijk gedrag-, groter wordt door deze mensen in zo grote getalen hierheen te halen.

Die ideologie verander je niet naar westerse standaarden in zo’n korte tijd, met zo’n grote aanwas.

En dat is niet hét, maar wel onderdeel ván, het probleem, m.i.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')