GMTAquote:
Ja er zal vast veel overlap zitten in de mensen die nu boos zijn en de leden van de AVROTROS.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik hoor net in de reclame voor RTL Tonight van vanavond dat Albert Verlinde dat mensen hun lidmaatschap voor AVROTROS op moeten zeggen
Albert is pro Israël.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik hoor net in de reclame voor RTL Tonight van vanavond dat Albert Verlinde dat mensen hun lidmaatschap voor AVROTROS op moeten zeggen
Als dat gebeurt hoop ik dat Israël wint en dat de EBU met een enorme clusterfuck zit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de EBU van plan was/is dusdanig aan de knoppen van de televote te gaan draaien dat de politieke inmenging zoals Israël de afgelopen twee edities kon realiseren niet meer mogelijk is. Het idee erachter is om de piepende landen de munitie uit handen te slaan om een Israëlische boycot te eisen.
Denk dat daarom Ierland en Nederland nu de vlucht naar voren hebben genomen. Met het risico dat je zelf thuis zit en Israël vrolijk op het podium staat in Wenen.
Onno is joods geloof ik, dus daar zal de tirade wel vandaan komenquote:
Ik zie Israël er ook gewoon staan en wij niet, helaas.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de EBU van plan was/is dusdanig aan de knoppen van de televote te gaan draaien dat de politieke inmenging zoals Israël de afgelopen twee edities kon realiseren niet meer mogelijk is. Het idee erachter is om de piepende landen de munitie uit handen te slaan om een Israëlische boycot te eisen.
Denk dat daarom Ierland en Nederland nu de vlucht naar voren hebben genomen. Met het risico dat je zelf thuis zit en Israël vrolijk op het podium staat in Wenen.
Dan blijf je dus je hele festival inrichten om de deelname van dat ene land heen. Sterker nog, je maakt het nog een tandje erger.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie het zo: doet Israël mee, dan kijk ik sowieso niet. Nu is er tenminste nog een kans dat ze niet meedoen. Er valt w.m.b. dus alleen iets te winnen de komende maanden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie Israël er ook gewoon staan en wij niet, helaas.
En toch ben ik blij als we (dan) niet meedoen.
Songfestival-kenner Tom Mikkers. Wie de fok is Tom Mikkers?quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:42 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)zingen/90142230.html
Het is niet Netanyahu die komt zingen nee, maar wel Netanyahu die een liedjeswedstrijd kaapt voor zijn propaganda. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen door al die Israel-fanboys op tv?
Dat zou wel kunnen, al vraag ik me af wat ze van plan zijn. Als Israël ongeacht hun inzending veel stemmen krijgt uit allerlei landen, ga je er met één stem per apparaat niet komen. Hooguit blijven ze dan een paar plekken lager steken, maar dan hou je het gezeik dat de jury ze onrecht aandeed.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:24 schreef TheVulture het volgende:
Er zijn in mei talloze posts met stemadvies geplaatst door een partij dat aantoonbaar gelieerd is aan de Israëlische overheidquote:Op vrijdag 12 september 2025 19:45 schreef Andromache het volgende:
Waar is het bewijs van inmenging door de regering, waar lezen we het rapport hierover?
Ja, bekend, ouwe koek. Waar is het verslag van de EBU of een externe auditor o.i.d. dat deze posts inderdaad als zodanig gewaardeerd zijn? Wanneer is exact deze kwestie geagendeerd en wat is daarover besloten? Op grond waarvan stelt de NOS AvroTROS dat er inmenging is geweest? Ze noemen geen bron.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zijn in mei talloze posts met stemadvies geplaatst door een partij dat aantoonbaar gelieerd is aan de Israëlische overheid
Ja.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Songfestival-kenner Tom Mikkers. Wie de fok is Tom Mikkers?
Google is my friend: "Hij is theoloog en werkzaam bij de Evangelische Omroep en was tot vorig jaar predikant in Wassenaar."
Ik weet genoeg.
De NOS stelt helemaal niks.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, bekend, ouwe koek. Waar is het verslag van de EBU of een externe auditor o.i.d. dat deze posts inderdaad als zodanig gewaardeerd zijn? Wanneer is exact deze kwestie geagendeerd en wat is daarover besloten? Op grond waarvan stelt de NOS dat er inmenging is geweest? Ze noemen geen bron.
Even kijken wat zo’n abonnement kost.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja.Wie kent hem niet.
En die Albert Verlinde die oproept het lidmaatschap op AvroTros op te zeggen. Alsof er ook maar twee van die rakkers die het toch al een woke feestje vonden überhaupt lid waren van AvroTros hahaha.
Ik hoop dat AvroTros er juist vele leden door bij krijgt.
¤ 8,50 per jaar tegenwoordig.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even kijken wat zo’n abonnement kost.
Heb op m'n socials ook even het linkje gepost voor het 8,50 per jaar steunlidmaatschap.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even kijken wat zo’n abonnement kost.
De Duitse deelname is overgenomen door de SWR. Tot en met dit jaar was de NDR verantwoordelijk. Dit kan een veranderde situatie met zich meebrengen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:43 schreef Dutchguy het volgende:
Dit voelt als zo'n doodlopende weg want Duitsland heeft al aangegeven niet mee te doen als Israël becoycott wordt. Daarmee vervalt ook een groot stuk financiering. Ik zie het er van komen dat de hele komende festival niet door gaat.
Het waar rook is, is vuur-argument. Goed verhaal. Waar is het bewijs? Wie heeft verslag gedaan van de gestelde feiten? Op welk niveau? Ik lees iets over een consultatieronde, wat stond er in de vergaderstukken?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:12 schreef Greys het volgende:
Wat alle klagers (Verlinde en co en ook alhier) kennelijk keer op keer vergeten tijdens het briesen is dat Israël altijd gewoon prima kon meedoen en winnen tot enkele jaren geleden.
Niemand ging in protest, ook andere omroepen niet. Dus als dat nu ineens wél zo is, is dat geen jodenhaat natuurlijk. Want die had er dan al veel eerder geweest. Duh. Dan is er gewoon veel meer aan de hand. *gebaart weids naar het nieuws en naar alle stemoproepen en het walgelijke gedrag van Israëlische journalisten ter plaatse en zo kan ik nog wel even doorgaan*.
Genoeg is genoeg.
Leve AvroTros.
Ja, want EBU staat bekend om openheid van zaken en het toegeven van fouten en ontstane oneerlijke situatiesquote:Op vrijdag 12 september 2025 19:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, bekend, ouwe koek. Waar is het verslag van de EBU of een externe auditor o.i.d. dat deze posts inderdaad als zodanig gewaardeerd zijn? Wanneer is exact deze kwestie geagendeerd en wat is daarover besloten? Op grond waarvan stelt de NOS AvroTROS dat er inmenging is geweest? Ze noemen geen bron.
Ik zou dat ook best prima vinden om het hele ding maar over te slaan volgend jaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:31 schreef Evenstar het volgende:
Het zou mij niet verbazen als er gewoon helemaal geen ESF is in 2026. Hoeven ze Israël niet te boycotten en hebben ze ook geen halve show waar veel landen niet op komen dagen.
Of ze moeten Rusland ook maar weer toelaten en dan zeggen dat iedereen welkom is, ongeacht de situatie.
Edit: Oh, en AVROTROS goden
Mja, ik denk serieus dat EBU daar wel eens voor kan kiezen. Hoe belachelijk ook. Ik zie ze namelijk Israël niet uitsluiten. Onderschat lobby van die gasten niet. Ik vind alle landen die nu al uitspreken dat ze niet komen als Israël komt echt behoorlijke ballen tonen, respect voor. Hopen ook dat ze geen stapje terug doen onder druk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou dat ook best prima vinden om het hele ding maar over te slaan volgend jaar.
(Maar wat dan in 2027? Hopen dat Israël in 2026 niemand uitroeit en dat alles weer vrolijk door kan gaan?)
Een avondje muziekfeest op het plein met als afsluiter de beste zangers.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:51 schreef ijs_beer het volgende:
Ik kan me prima indenken dat de Avrotros er effe wat minder zin in heeftt, na al het gesodemieter van de afgelopen twee jaar. Dan kun je budget misschien inderdaad beter inzetten voor een avondje TV met minder gedoe.
martingreen@ebu.comquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het waar rook is, is vuur-argument. Goed verhaal. Waar is het bewijs? Wie heeft verslag gedaan van de gestelde feiten? Op welk niveau? Ik lees iets over een consultatieronde, wat stond er in de vergaderstukken?
Niemand wil zijn vingers branden denk ik, en terechtquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:09 schreef Em31 het volgende:
De nieuwe Osterdahl is blijkbaar ook nog niet gevonden? Leuk eerste jaar ga je dan ook tegemoet.
Ik nomineer @Greys of @Cee voor die rol.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:09 schreef Em31 het volgende:
De nieuwe Osterdahl is blijkbaar ook nog niet gevonden? Leuk eerste jaar ga je dan ook tegemoet.
Nou, de hondenbaan die het dit jaar gaat zijn gun ik ze niet hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik nomineer @:greys of @:cee voor die rol.
Ze weten wel Eurovisie Songfestival wel weer op het juiste spoor te krijgen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou, de hondenbaan die het dit jaar gaat zijn gun ik ze niet hoor.
Kijk je op dezelfde kritische manier naar de 'feiten' waarmee Israël steeds op de proppen komt om te verkopen wat ze precies in Gaza doen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het waar rook is, is vuur-argument. Goed verhaal. Waar is het bewijs? Wie heeft verslag gedaan van de gestelde feiten? Op welk niveau? Ik lees iets over een consultatieronde, wat stond er in de vergaderstukken?
Amen, maar dat past niet in het slachtofferschap natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:12 schreef Greys het volgende:
Wat alle klagers (Verlinde en co en ook alhier) kennelijk keer op keer vergeten tijdens het briesen is dat Israël altijd gewoon prima kon meedoen en winnen tot enkele jaren geleden.
Niemand ging in protest, ook andere omroepen niet. Dus als dat nu ineens wél zo is, is dat geen jodenhaat natuurlijk. Want die had er dan al veel eerder geweest. Duh. Dan is er gewoon veel meer aan de hand. *gebaart weids naar het nieuws en naar alle stemoproepen en het walgelijke gedrag van Israëlische journalisten ter plaatse en zo kan ik nog wel even doorgaan*.
Genoeg is genoeg.
Leve AvroTros.
Ik stelde in juni Sietse Bakker voor. Misschien is het toch beter als hij in Amsterdam blijftquote:Op vrijdag 12 september 2025 21:09 schreef Em31 het volgende:
https://wiwibloggs.com/20(...)-2025-voting/284950/quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:45 schreef Andromache het volgende:
Waar is het bewijs van inmenging door de regering, waar lezen we het rapport hierover?
Maurice Wijnen heb ik nooit zo hoog zitten, maar hij zegt hele zinnige dingen, ook over de misdragingen van de Israelische delegatie tijdens de laatste twee edities.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:18 schreef Arizona het volgende:
Nu Albert Verlinden en Maurice Wijnen bij Humberto over dit onderwerp
Albert ligt in bed met een joodse man, en da's toch ook wel een kenmerk ondertussen van de vele pro-Israel-reacties. Er zit maar verdomd weinig zelfreflectie in die hoek.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat albert verlinde onzin uitbraakt is gezien zn vvd-achtergrond geen nieuws toch?
Lenny Kuhr is ook lekker van haar sokkel aan t afvallen
Ja die valt voor mij wel definitief van zijn sokkel hier... de naïviteit die uit die man komt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
Die Albert man, ik ga bijna over m'n nek. Wat een ongelooflijk schijnheilige oetlul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |