Gooi vanavond eens wat ramen open dan kan het doorwaaien en afkoelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:14 schreef roos94 het volgende:
25.5
Hitte was zogenaamd voorbij hahaha
Oh goed idee, dat deed ik gelukkig nog totaal nietquote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Gooi vanavond eens wat ramen open dan kan het doorwaaien en afkoelen.
Hoe krijg je dat voor elkaar 😱quote:
Warmte blijft hier heel lang hangen. En woon in Eindhoven.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 17:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar 😱
Zelfs bij mij (bovenwoning met zolder, recht op het zuiden, met een groot raam, zonder enige schaduw, geen airco/rolluiken/zonwering) is het geen 30 geworden.
Waarom?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:47 schreef StateOfMind het volgende:
23, met alles dicht voor de verandering.
Ik vind dit een heerlijke binnentemperatuur.quote:
Het is hier binnen nog niet onder de 22 geweest.quote:
Zelfs als dat Kelvin is dan valt het niet mee voor je, heb je een flinke jas nodig. Met Celsius en Fahrenheit maak je het niet lang meer, in ieder geval zo snel mogelijk de sauna verlaten. Met die bloeddruk dan ben je al ongeveer overleden, voor hartslag dan mag je ook zorgen maken.quote:
Hier vergelijkbaar, beetje tussen de 22 en 23,5.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:02 schreef MissHobje het volgende:
Schommelt een beetje tussen 23 a 23,5 prima wel..
Ja dat, beetje de warmte sparen, heb redelijk alles dicht steeds (behalve slaapkamer die moet lekker frissig)quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier vergelijkbaar, beetje tussen de 22 en 23,5.
Overdag alles lekker open, 's avonds alles dicht (behalve het kleine zolderraampje, want daar is mijn slaapkamer).
Met de herfst voor de deur, wil ik de huidige binnen temperatuur juist zo lang mogelijk vasthouden.
Het is hier buiten 27 graden, compleet bewolkt en grijs, maar het voelt of je in de jungle loopt, echt niet te filmen zo smerigquote:
Zit jij in een smog-regio…?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:44 schreef roos94 het volgende:
24.5
Het is buiten echt walgelijk benauwd en vies.
Smog-regio Zierikzee, betwijfel hetquote:
Hier wel iig.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
Mooi dagje wel vandaag.![]()
Zou het het laatste zijn?
En dan hebben we nog, wat is het, twee weken 'zomer' met eventueel nog kans op 30 graden kan worden. Daarna is het definitief wel gebeurd en komt de herfst.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier wel iig.
Qua temperatuur blijft het tussen de 20 en de 24, maar sowieso tot en met dinsdag veel kans op veel buien.
Hier komt het met bakken uit de hemel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Het is echt nog heerlijk zomerweer hier. Wachten op de buien vooral nu.
Hier ook super zonnig.quote:
Gaat hier helaas niet lukken. Paar weken geleden was het al 19,5 geworden, dus met een beetje een herfstnacht is het zo er af.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:24 schreef StateOfMind het volgende:
En straks weer de jaarlijkse sport om zo laat mogelijk in het jaar de verwarming pas aan te zetten.
Ben ik al sinds dag 1 na de hittegolfquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:24 schreef StateOfMind het volgende:
24
Maar ik ben nu juist bezig om de warmte zolang mogelijk vast te houden![]()
Dus alleen overdag de ramen open en alle binnendeuren juist dicht.
En straks weer de jaarlijkse sport om zo laat mogelijk in het jaar de verwarming pas aan te zetten.
Het is hier nog niet onder de 22 gekomen binnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat hier helaas niet lukken. Paar weken geleden was het al 19,5 geworden, dus met een beetje een herfstnacht is het zo er af.
Ja, bij springt de ontvochtiger ook al regelmatig aan. Litertje per nacht denk ik (in de woonkamer). Daarmee houd ik het wel tussen de 60% en 65%.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:29 schreef Koettie het volgende:
21. Maar die luchtvochtigheid is echt voor, zit rond de 75%.
Dat wordt in de herfst toch minder? Ik heb van die Bison bakken, maar dat gaat echt heel snel. Binnen 1-2 weken wel vol. Nu wel wat minder dan een maand geleden, maar toch.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:29 schreef Koettie het volgende:
21. Maar die luchtvochtigheid is echt goor, zit rond de 75%.
Ik hoop het want alles voelde klam en vies. Woon pas sinds april in dit huis dus benieuwd wat het gaat doen. Denk heel droog, heb van die charmante buizen door mn appartement en mn buren zijn niet vies van lekker stoken volgens mij.quote:Op maandag 1 september 2025 07:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat wordt in de herfst toch minder? Ik heb van die Bison bakken, maar dat gaat echt heel snel. Binnen 1-2 weken wel vol. Nu wel wat minder dan een maand geleden, maar toch.
Als het nieuwbouw is dan gewoon afwachten tot je een jaartje verder bent, bouwmateriaal heeft een winter nodig om droog te stoken tenzij je heel hoog op gaat stoken. Als je iets stookt zal de vochtigheid ook zakken maar een luchtdroger gebruikt minder energie dan de kachel onnodig hoog zetten.quote:Op maandag 1 september 2025 07:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik hoop het want alles voelde klam en vies. Woon pas sinds april in dit huis dus benieuwd wat het gaat doen. Denk heel droog, heb van die charmante buizen door mn appartement en mn buren zijn niet vies van lekker stoken volgens mij.
In de winter gewoon lekker stoken en heel veel ventileren. Gaat tegen alles in dat duurzaamheid nastreeft, maar het klinkt als iets dat je nu nodig hebt.quote:Op maandag 1 september 2025 07:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik hoop het want alles voelde klam en vies. Woon pas sinds april in dit huis dus benieuwd wat het gaat doen. Denk heel droog, heb van die charmante buizen door mn appartement en mn buren zijn niet vies van lekker stoken volgens mij.
Het is een oude flat, wel dubbelglas bij de meeste ramen. Heb geen airco/luchtdroger oid.quote:Op maandag 1 september 2025 14:33 schreef 215 het volgende:
[..]
Als het nieuwbouw is dan gewoon afwachten tot je een jaartje verder bent, bouwmateriaal heeft een winter nodig om droog te stoken tenzij je heel hoog op gaat stoken. Als je iets stookt zal de vochtigheid ook zakken maar een luchtdroger gebruikt minder energie dan de kachel onnodig hoog zetten.
BTW: een standalone luchtdroger verwarmt ook ietsje, het ding gebruikt energie wat warmte word en het laten condenseren van water levert ook iets warmte op. Ga je met een airco drogen dan zal de genoemde warmte juist naar buiten verdwijnen en wordt je kamer iets koeler.
Dus bij warm en vochtig met de airco drogen en bij niet warm en vochtig de luchtonvochtiger en bij kou domweg de kachel aan en iets ventileren.
Ik heb het niet snel koud en krijg een hoop warmte van de buren die stoken, door de buizen die door mijn appartement lopen. En ventileren doe ik altijd. Maar die luchtvochtigheid van gister was buiten net zo erg.quote:Op maandag 1 september 2025 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de winter gewoon lekker stoken en heel veel ventileren. Gaat tegen alles in dat duurzaamheid nastreeft, maar het klinkt als iets dat je nu nodig hebt.
Heb je geen actieve ventilatie oid? Dat is naar mijn weten verplicht in nieuwbouw.
Nou, die dingen kosten de wereld niet.quote:Op maandag 1 september 2025 17:23 schreef Koettie het volgende:
[..]
Het is een oude flat, wel dubbelglas bij de meeste ramen. Heb geen airco/luchtdroger oid.
Heb je geen actieve ventilatie?quote:Op maandag 1 september 2025 17:24 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik heb het niet snel koud en krijg een hoop warmte van de buren die stoken, door de buizen die door mijn appartement lopen. En ventileren doe ik altijd. Maar die luchtvochtigheid van gister was buiten net zo erg.
Het vocht kwam van buiten, het was overal goor vochtig. En nee, geen actieve ventilatie. Het is een oude flat dus heeft zo'n ventilatiekanaal met natuurlijke trek.quote:Op maandag 1 september 2025 17:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je geen actieve ventilatie?
Dat vocht moet toch ergens vandaan komen, en met goede ventilatie zou het altijd het equivalent van buiten moeten kunnen benaderen.
Dat kan niet. Je luchtvochtigheid ligt veel hoger dan buiten. Bij mij is er wel ventilatie en daardoor ligt de luchtvochtigheid altijd rond die van buiten, alleen in de winter iets hoger als ik minder lucht.quote:Op maandag 1 september 2025 17:39 schreef Koettie het volgende:
[..]
Het vocht kwam van buiten, het was overal goor vochtig. En nee, geen actieve ventilatie. Het is een oude flat dus heeft zo'n ventilatiekanaal met natuurlijke trek.
Mn weerapp gaf gister luchtvochtigheid aan van 80%. Binnen 75%. De ventilatie is niet slecht want had hele weekend de deuren open en via die natuurlijke schacht.quote:Op maandag 1 september 2025 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je luchtvochtigheid ligt veel hoger dan buiten. Bij mij is er wel ventilatie en daardoor ligt de luchtvochtigheid altijd rond die van buiten, alleen in de winter iets hoger als ik minder lucht.
Of je ventilatie is heel slecht, of je hebt lekkage, of je huis staat op drassige grond. Gezien je in een flat woont is dat laatste niet erg waarschijnlijk (of je zit beneden).
Het is momenteel hier 16,7 graden met 81% LV. Mijn binnentemperatuur is 24,1.quote:Op maandag 1 september 2025 20:02 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mn weerapp gaf gister luchtvochtigheid aan van 80%. Binnen 75%. De ventilatie is niet slecht want had hele weekend de deuren open en via die natuurlijke schacht.
Neequote:Op donderdag 4 september 2025 13:32 schreef Discombobulate het volgende:
22,0
Herfst mag van mij wel komen. Zondag nog de afsluiter.
Je hebt helemaal niks voor het raam, of is het een keuze?quote:
Deels keus, deels het simpele feit dat ik niet thuis ben om er iets aan te doen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niks voor het raam, of is het een keuze?
Nou ja, als je wel iets voor je ramen hebt kun je dat toch dicht doen voor je weg gaat?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deels keus, deels het simpele feit dat ik niet thuis ben om er iets aan te doen.
Ik had ook niet verwacht dat het zo warm zou wordenquote:Op zaterdag 6 september 2025 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als je wel iets voor je ramen hebt kun je dat toch dicht doen voor je weg gaat?
Nou goed, als het ook deels keuze is zul je het ook wel aangenaam vinden en dat gun ik je natuurlijk
Goed voor de portemonneequote:Op zaterdag 6 september 2025 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is met behulp van airco denk ik?
Nee, het was vanmorgen 8-9 graden buiten toen ik beneden kwam (even na 7 uur), gelijk de hele boel open gegooid en dat werkte primaquote:Op zaterdag 6 september 2025 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is met behulp van airco denk ik?
Sheesh! Eeuwig winter daar bij julliequote:Op zaterdag 6 september 2025 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, het was vanmorgen 8-9 graden buiten toen ik beneden kwam (even na 7 uur), gelijk de hele boel open gegooid en dat werkte prima
Hier is het 21,5 en ik denk dat het nu al aardig uit de muren is. Op zich wel jammer.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:15 schreef Nattekat het volgende:
Maar als dat in de muren opgeslagen wordt allemaal is het heulemaal mooi.
Hier is het buiten 27.quote:Op zondag 7 september 2025 12:25 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat de 30 nog gehaald worden vandaag in NL?
Zeeland heeft de 30 aangetikt.quote:Op zondag 7 september 2025 14:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hier is het buiten 27.
Binnen 25
InDian SuMMeR
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 7 september 2025 20:27 schreef Nattekat het volgende:
25,5 en ik hou alles nog vast.
Lekker is anders, maar goed.
Dit was de zomer al. Nog twee weken en dan doet de herfst definitief z'n intrede.quote:
27,4 nu in de ochtend. Prima te doen. Airco gaat nu ook niet meer aan, plafond ventilator is nu voldoende.quote:Op zondag 7 september 2025 20:27 schreef Nattekat het volgende:
25,5 en ik hou alles nog vast.
Lekker is anders, maar goed.
Tot de benauwdheid weer terugkomt, dan is het intens kut. Verdommequote:Op maandag 8 september 2025 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
27,4 nu in de ochtend. Prima te doen. Airco gaat nu ook niet meer aan, plafond ventilator is nu voldoende.
Kan dan zeggen dat het aircoseizoen dit jaar vanaf mid juni tot eerste decade september heeft geduurd. Iets onder de 3 maanden, vrij normaal voor hier.
GMHTSBTquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Hoe dan. Ik probeerde het vast te houden en zelfs dat is niet gelukt.quote:
Tering , je zou bijna kunnen zeggen dat je een heethoofd bentquote:
Een warme persoonlijkheidquote:Op dinsdag 9 september 2025 14:48 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Tering , je zou bijna kunnen zeggen dat je een heethoofd bent![]()
quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:23 schreef StateOfMind het volgende:
Gestegen van 24,5 naar 25
Ik ben blijkbaar erg heet @:Puzzie
quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
20
Heb me een beetje warmer gekleed
Grappig hoe temperatuurervaring kan verschillen van persoon tot persoonquote:Op dinsdag 9 september 2025 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ik zit lekker shirtloos in korte broek op de bank
Ik heb bij 25 nog gewoon prima een trui aan. Als het echt buiten 30+ wordt en binnen boven de 25, dan pas zit ik de hele dag in t-shirt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Grappig hoe temperatuurervaring kan verschillen van persoon tot persoon
waarom dicht?quote:Op woensdag 10 september 2025 08:31 schreef Nattekat het volgende:
24,1
Weer de eerste nacht met ramen dicht. Ik mis de frisse lucht
Warmte vasthouden. Wel kleine kanttekening dat ie nog een heel klein kiertje open staat. Mijn huisventilatie is goed genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet dood ga.quote:
warmte vasthouden?????quote:Op woensdag 10 september 2025 08:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warmte vasthouden. Wel kleine kanttekening dat ie nog een heel klein kiertje open staat. Mijn huisventilatie is goed genoeg om ervoor te zorgen dat ik niet dood ga.
Met die kou buiten is dit echt prima binnen. Even zo lang mogelijk teren op de warmte in de muren.quote:
Het is nu al 22 met de gordijnen dicht notabenequote:Op woensdag 10 september 2025 08:29 schreef roos94 het volgende:
Nu 20 net een paar uur gelucht het is nog koel buiten.
Ik ga de gordijnen weer dichtgooien want vandaag voorspellen ze 22 met zon dus dan wordt het hier binnen gewoon weer 26 en ik heb er ff geen zin meer in
Zeur niet zoveel maar ga verhuizen.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is nu al 22 met de gordijnen dicht notabene
Anderhalf uur later....
Tering huis![]()
ik ben al verhuist?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zeur niet zoveel maar ga verhuizen.
Ik begin toch te vermoeden dat het aan jouzelf ligt als zelfs een nieuw huis zo belachelijk warm wordt.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben al verhuist?
in mijn vorige woning werd het 35 in de woonkamer...
en Godzijdank liggen de woningen voor het oprapen!![]()
Dank Nederland!
ja? want ik draai stiekem de verwarming open ofzo?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin toch te vermoeden dat het aan jouzelf ligt als zelfs een nieuw huis zo belachelijk warm wordt.
Zoals ik al zei; zelfs met de warmte vast willen houden was het bij mij minder warm dan bij jou. En ik roep altijd dat ik in een kas woon.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik lang heb gedacht dat je aan het trollen was met al die rare hoge wisselende temperaturen in één dagquote:Op woensdag 10 september 2025 10:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja? want ik draai stiekem de verwarming open ofzo?
Roos, hoe stoken je benedenburen?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is nu al 22 met de gordijnen dicht notabene
Anderhalf uur later....
Tering huis![]()
Die zijn er nietquote:Op woensdag 10 september 2025 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Roos, hoe stoken je benedenburen?
Ohw. Heb je ouden van dagen aan de zijkanten? Of boven je? Deze mensen hebben het nogal eens altijd koud.quote:
Ik kan niets uitsluiten.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja? want ik draai stiekem de verwarming open ofzo?
Ik heb een bejaarde buuf maar die gaat niet stoken hoor. Die zit altijd te klagen hoe heet haar huis is.quote:Op woensdag 10 september 2025 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ohw. Heb je ouden van dagen aan de zijkanten? Of boven je? Deze mensen hebben het nogal eens altijd koud.
Dus je hebt geen buren die de verwarming flink hoog zetten?quote:Op woensdag 10 september 2025 13:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb een bejaarde buuf maar die gaat niet stoken hoor. Die zit altijd te klagen hoe heet haar huis is.
Het is nu 24.5 dus het valt nog mee. Volgensmij was het gister warmer nu
Het is een rijtjeswoning/doorzonwoning.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus je hebt geen buren die de verwarming flink hoog zetten?
Zit er ergens een ketel in het gebouw?
Het moet toch ergens vandaan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |