SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Palmbomenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
@:Geschiedkundige, vraagje voor jou als hobbyboer. Dit jaar zie je hier op heel veel akkers planten van een paar meter hoog met hele grote bladeren. Ik zie er niks aan groeien. zien er wel heel mooi uit. Wat zijn dat, komkommers, of courgettes of zo?
Die groeien sowieso niet hoog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
@:Geschiedkundige, vraagje voor jou als hobbyboer. Dit jaar zie je hier op heel veel akkers planten van een paar meter hoog met hele grote bladeren. Ik zie er niks aan groeien. zien er wel heel mooi uit. Wat zijn dat, komkommers, of courgettes of zo?
Mijn komkommer groeit bij de juiste omstandigheden wel degelijk hoog.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen eigenlijk met een knipoogquote:
Maar er zijn komende week alleen maar normale temperaturen voor een Nederlandse zomer.quote:Na het weekend gelukkig weer normale temperaturen
Ugh, zou je sowieso een foto moeten posten. Geen courgettes en komkommers nee, zeer zeker niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zou straks eens moeten kijken hoeveel tropische dagen er hier zijn gemeten. Vandaag kunnen we in ieder geval alweer bijschrijven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
Tropische dag 37 van deze zomer @:geschiedkundige
Zomer 2025 en prachtig weer worden in 1 zin genoemd
Al 37 dagen geen zomerse dag op de wadden deze zomer. @Geschiedkundigequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Hier geen tropische dag vandaag![]()
Staat een stevig windje uit het noorden, dus alle ramen weer open....
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Al 37 dagen geen zomerse dag op de wadden deze zomer. @:geschiedkundigeKnake zomer daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Al 37 dagen geen zomerse dag op de wadden deze zomer. @:geschiedkundigeIk denk dat van juni, juli, augustus zeker een halve maand 30+ was hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier begint het volgens de kaart ook de betere kant op te gaan ja, maar binnen nog wel 21.X en buiten 22, uurtje en dan kan het wel openquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:16 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Waar normaal de sproeiers aan staan is het nu het warmst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:16 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Linkse kut computersquote:
Bij jullie in het noorden is het gewoon fris 🥶🥶quote:
Klopt het is hier gewoon koud, ik zie mensen hier gewoon met de jas aan, terwijl het zuiden de vrouwen in hun bikini lopenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bij jullie in het noorden is het gewoon fris 🥶🥶
Staat de hele dag al open hierquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier begint het volgens de kaart ook de betere kant op te gaan ja, maar binnen nog wel 21.X en buiten 22, uurtje en dan kan het wel open
Die ventileert en die vent niet @Haagsquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook al is het 15 graden, de ramen staan hier altijd opensoms vind ik het maar koud maar goed.. ventilatie is natuurlijk ook erg belangrijk
Nee geen maļs natuurlijk. Had ze nog niet eerder gezien en zie ze hier op verschillende akkers. Ongeveer 3 meter hoog met enorme bladeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ugh, zou je sowieso een foto moeten posten. Geen courgettes en komkommers nee, zeer zeker niet.
Maļs, maar je weet vast wel hoe dat eruit ziet
3 meter hoog en enorme bladeren? Ben wel benieuwd. Wat jij noemde zijn echt grond producten. Zou bijna denken bananen planten, maar lijkt me onmogelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee geen maļs natuurlijk. Had ze nog niet eerder gezien en zie ze hier op verschillende akkers. Ongeveer 3 meter hoog met enorme bladeren.
Daar las ik onlangs wat over. Die dingen groeien dus als een mallequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Al gevonden. Het is de kiriboom of Anna Paulownaboom. Iets duurzaams. Ziet er wel heel mooi uit. Maar moet dus nog een paar jaar groeien. Je ziet er hier verschillende akkers vol mee. Ze zijn inmiddels drie keer zo hoog als op de foto.
Dan is het toch ontopic, heeft het toch een beetje met klimaat te maken.
https://www.nieuweoogst.n(...)t-duurzame-houtteelt
Dat is doorgaans fijn aan warmte later in de zomer, de avonden en nachten zijn niet zo warm.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
Warmte zit nog wel in de muren. Maar het koelt wel lekker af nu in de avond. Even een paar dagen onder de 25 houden zodat ook de muren wat afkoelen. Ziet er naar uit dat het qua warmte nu wel grotendeels even voorbij is.
Nog immer ruim boven de 20quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:23 schreef heywoodu het volgende:
Het is buiten ook wel echt lekker inmiddels
16 hier.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog immer ruim boven de 20
En nu nog steedsquote:
En de middag ookquote:
Prima weer in de Haarlemmermeer dit weekend voor Mysteryland. Een eenvoudige maar prima 20.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:51 schreef Scjvb het volgende:
Het weer vandaag is ronduit lekker te noemen!
Dan hooguit paar dagen wat minder, maar daarna lijkt het verder goed te blijven. En 19/20 tot 24+ graden celcius is anders prima voor deze tijd van het jaar!
Voor ons uiteraard genieten in Haarlem en omstreken!
Prima party machen weer. Reng deng dengquote:Op woensdag 20 augustus 2025 17:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Prima weer in de Haarlemmermeer dit weekend voor Mysteryland. Een eenvoudige maar prima 20.
Dit doet me aan deze gouwe ouwe denken: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima party machen weer. Reng deng deng
Hebben we trouwens droogte? Hoor er nix meer over.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele ochtend wel goddelijk. Strakblauw, hoe kan het ook anders.
Hopelijk wel vlotjes regen een keer.
Echt regen lijkt pas vanaf volgende week woensdag/donderdag te gaan vallen. Dan ga ik mooi 10 dagen op vakantiequote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele ochtend wel goddelijk. Strakblauw, hoe kan het ook anders.
Hopelijk wel vlotjes regen een keer.
Ik zou niet weten waar nog vocht te vinden in de grond hier.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hebben we trouwens droogte? Hoor er nix meer over.
Ik genieten van de regenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt regen lijkt pas vanaf volgende week woensdag/donderdag te gaan vallen. Dan ga ik mooi 10 dagen op vakantie
Dan nog ff 2 maanden nazomer met 15-20 graden tot eind oktoberquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een regenbui die het einde van de zomer inluidt, is net zo goddelijk als het eerste zonnetje dat voorjaar roept
Wel met af en toe een druppie.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan nog ff 2 maanden nazomer met 15-20 graden tot eind oktober
Kartonnen doos Huis morgenvroeg nog maar 12 graden zeker?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:40 schreef THEFXR het volgende:
This nu al koud en vannacht maar 10 graden.
Wel grappig dat je dat zegt want ik checkte even, bij jullie gaat de zon nu om 20:49 onder vandaag, en hier 20:47quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
Je merkt al goed dat we de verkeerde/slechte/donkere kant alweer op gaan. Verliezen rap daglicht tijd.
Maar wij komen van een ondergang van na 22 uur af. Bij jullie niet. In de ochtend is het nu 06:40, volgens mij. Maar de komende weken gaat het rap.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel grappig dat je dat zegt want ik checkte even, bij jullie gaat de zon nu om 20:49 onder vandaag, en hier 20:47
Vrijwel identiek dus. Maar hier merk je er eigenlijk nog niks van.
Hier langste dag 21:30 dus ook best laat, we zitten vrij ver richting het westen hequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar wij komen van een ondergang van na 22 uur af. Bij jullie niet. In de ochtend is het nu 06:40, volgens mij. Maar de komende weken gaat het rap.
Woensdag zit op Cyprus. Daar gaat ie 19:30 al onder
Best lekker ja, gewoon wakker worden terwijl de zon nog niet volle bak op het raam staat, zon op tijd weer van de ramen af, primaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
Je merkt al goed dat we de verkeerde/slechte/donkere kant alweer op gaan. Verliezen rap daglicht tijd.
Rond 6:30 zon op is prima. In juni is dat 5:15 hier. Vind ik wel wat vroeg. Ondergang 20:45/21 is ook best prettig. Beter dan 22:10 eigenlijk. Zo mag het wel blijven. Midden december is het 16:20 onder en pas 8:44 op. Waardeloze tijdenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zoals het nu is qua zonsopkomst/ondergang vind ik eigenlijk wel redelijk ideaal.
Op tijd licht, maar niet extreem vroeg. En je kunt 's avonds nog lekker vanalles doen, zonder dat het om 20 uur nog aanvoelt alsof het middag is.
Wordt versterkt aangezien je de zon dan uberhaupt 75% van de tijd niet ziet. In Berlijn toen we daar op bezoek waren afgelopen december viel me op dat het daardoor eigenlijk nog veel eerder al "donker" voelt, door dat dikke pakket met bewolking boven je.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Midden december is het 16:20 onder en pas 8:44 op. Waardeloze tijden
Poh, ik moet hier echt zo niet aan denken. Lelijke kale bomen, donkergrijze treurnis ohne ende, koud, geen zon, bijna geen daglicht en vaak natte geit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt versterkt aangezien je de zon dan uberhaupt 75% van de tijd niet ziet. In Berlijn toen we daar op bezoek waren afgelopen december viel me op dat het daardoor eigenlijk nog veel eerder al "donker" voelt, door dat dikke pakket met bewolking boven je.
Deze foto nam ik toen we terug liepen naar ons appartement om 15:30 en dus nog een half uur voordat de "zon" onder ging. Voor mijn gevoel was het hier al gewoon zo goed als donker
[ afbeelding ]
Kom een weekje dan hier hangen dan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poh, ik moet hier echt zo niet aan denken. Lelijke kale bomen, donkergrijze treurnis ohne ende, koud, geen zon, bijna geen daglicht en vaak natte geit.
Dat leeft stukken beter, ja. Sowieso is het met zon al beter. Hebben we in Nederland in de winter helaas vrijwel niet. Afgelopen december scheen de zon iets meer dan 20 uurquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom een weekje dan hier hangen dan zou ik zeggen.
Dit was de dag nadat we terug geland waren in Alicante, 26 december geloof ik. 21 graden![]()
[ afbeelding ]
Wilt u niet zulke enge plaatjes plaatsen in deze reeks? Dank.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt versterkt aangezien je de zon dan uberhaupt 75% van de tijd niet ziet. In Berlijn toen we daar op bezoek waren afgelopen december viel me op dat het daardoor eigenlijk nog veel eerder al "donker" voelt, door dat dikke pakket met bewolking boven je.
Deze foto nam ik toen we terug liepen naar ons appartement om 15:30 en dus nog een half uur voordat de "zon" onder ging. Voor mijn gevoel was het hier al gewoon zo goed als donker
[ afbeelding ]
Bedankt voor deze foto, na de afgelopen weken wel even fijn om te zien waar we langzamerhand naartoe bewegenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fijn?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bedankt voor deze foto, na de afgelopen weken wel even fijn om te zien waar we langzamerhand naartoe bewegen
Nu ook nog lekker guur herfstweer erbij in oktober, boh.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bedankt voor deze foto, na de afgelopen weken wel even fijn om te zien waar we langzamerhand naartoe bewegen
Nu ook nog lekker guur herfstweer erbij in oktober, boh.
Dat is natuurlijk een kwestie van meningenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fijn?echt niks aan deze foto is mooi of positief.
Some men just want to watch the world burnquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fijn?echt niks aan deze foto is mooi of positief.
Er zijn geen foute meningen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van meningen
Neehee, juist niet burn, ik ben juist blij dat dat weer bijna klaar isquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |