abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218550010
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan me nog herinneren jaren geleden de bus te hebben genomen van jerusalem naar Bethlehem of Nazareth, weet even niet meer welke van de twee.
De bus terug, werd iedereen met een Arabisch uiterlijk uit de bus gehaald, ze moesten zich in een rij opstellen en hun papieren laten zien. Ik mocht blijven zitten. :')
Kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van al die controleposten daar en als je er doorheen moet, dag in dag uit.
Er zaten ook veel jongeren bij die in de stad werkten of studeerden.
Bijzonder verhaal, want de overgrote meerderheid van Isralirs heeft een Arabisch uiterlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet meer gebeuren. Linksom of rechtsom is dit ook het einde van de Joodse staat. De vraag is alleen hoe lang het gaat duren en met hoeveel geweld het gaat gebeuren. Demografisch is het voorbij tenzij ze genocide plegen. Maar ook dan is het voorbij, want Isral is heel afhankelijk van het buitenland en die gaat het niet accepteren.
Interessant, vertel zeker even hoe je dit precies voor je ziet ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218550019
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen is meermaals een eigen staat aangeboden, zoals bekend hebben ze die altijd afgewezen. Zij zijn het probleem, niet Isral.
[..]

Je komt altijd met een ongerelateerde aanval als je geen weerwoord hebt. Ook een manier van toegeven dat Isral een apartheidsstaat of genocide land is.
pi_218550027
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder verhaal, want de overgrote meerderheid van Isralirs heeft een Arabisch uiterlijk.
[..]
Nou lees eens iets verder dan het dikke stuk.
pi_218550031
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar volgens een user op dit forum is Isral geen apartheidsstaat. :?
Inderdaad. Isral is geen apartheidsstaat. Een apartheidsstaat heeft namelijk een rassenscheiding in de samenleving waarbij het ene ras als superieur wordt gezien en dus wettelijke privileges heeft, die andere ras niet heeft. Nou, met 'rassen' hebben we hier sowieso al niet te maken en alle Isralische staatsburgers hebben dezelfde rechten en plichten. Waar de apartheid dus zit blijft onduidelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218550032
quote:

[..]
[..]
Ik mag toch hopen dat je niet ontkent dat er vernederend richting Palestijnen geacteerd wordt, bij o.a. de checkpoints.
pi_218550057
quote:
5s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat je niet ontkent dat er vernederend richting Palestijnen geacteerd wordt, bij o.a. de checkpoints.
Dat zal zonder twijfel eens gebeuren, maar dat maakt een land nog geen apartheidsstaat.

Dat is simpelweg onvriendelijk en respectloos gedrag op individuele basis. Als jij bijvoorbeeld respectloos wordt behandeld bij de grensovergang van pakweg Denemarken (die hanteren deze zomer strenge grenscontroles met Duitsland en Zweden) maakt dat Denemarken niet meteen een apartheidsstaat.
pi_218550061
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal zonder twijfel eens gebeuren, maar dat maakt een land nog geen apartheidsstaat.

Dat is simpelweg onvriendelijk en respectloos gedrag op individuele basis. Als jij bijvoorbeeld respectloos wordt behandeld bij de grensovergang van pakweg Denemarken (die hanteren deze zomer strenge grenscontroles met Duitsland en Zweden) maakt dat Denemarken niet meteen een apartheidsstaat.
Dus je ontkent dat het gedrag structureel is?
pi_218550064
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar volgens een user op dit forum is Isral geen apartheidsstaat. :?
Wel weer typisch hoe die user hier weer op reageert. Ja tegen annexatie, nee tegen dezelfde rechten aan de originele bewoners geven en dan net doen alsof het geen apartheidsland is. En uiteraard een beetje liegen over gelijke rechten in Isral. Ik hoop echt dat hij hier geld voor krijgt.
pi_218550088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wel weer typisch hoe die user hier weer op reageert. (1) Ja tegen annexatie, (2) nee tegen dezelfde rechten aan de originele bewoners geven en dan net doen alsof het geen apartheidsland is. En uiteraard een beetje liegen over gelijke rechten in Isral. Ik hoop echt dat hij hier geld voor krijgt.
Tweestroppen en een het benoemen van een feit wegzetten als een leugen. Dat is wel weer een presentatie.

Tevens staat er nog een vraag voor je open:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet meer gebeuren. Linksom of rechtsom is dit ook het einde van de Joodse staat. De vraag is alleen hoe lang het gaat duren en met hoeveel geweld het gaat gebeuren. Demografisch is het voorbij tenzij ze genocide plegen. Maar ook dan is het voorbij, want Isral is heel afhankelijk van het buitenland en die gaat het niet accepteren.
quote:
[..]
Of betrof dit meer wensdenken?
pi_218550104
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Isral is geen apartheidsstaat. Een apartheidsstaat heeft namelijk een rassenscheiding in de samenleving waarbij het ene ras als superieur wordt gezien en dus wettelijke privileges heeft, die andere ras niet heeft. Nou, met 'rassen' hebben we hier sowieso al niet te maken en alle Isralische staatsburgers hebben dezelfde rechten en plichten. Waar de apartheid dus zit blijft onduidelijk.
Hier past eigenlijk maar 1 reactie op.

*)
pi_218550127
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je het op een vormfout moet gooien om het te kunnen ontkrachten gaat er al iets grondigs mis.
pi_218550153
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tweestroppen en een het benoemen van een feit wegzetten als een leugen. Dat is wel weer een presentatie.
Twee patronen bij jou.

1 Janken over stroppoppen, maar dan nooit met een ontkenning komen waaruit blijkt dat het een stroppop is. Zeg dat Isral zich met leger en burgers zou moeten terugtrekken uit de West Bank. Annexatie is tenslotte waar je op tegen bent!

2 Informatie krijgen waaruit blijkt dat wat je zegt onzin is, maar dat niet toegeven. Je stopt hoogstens een weekje met de bullshit posten en dan start je weer. Je kent ongetwijfeld de talloze rapporten waarin discriminatie tegen niet-joden staat, maar er is ook een wet die discriminatie heeft vastgelegd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_Natiestaat
De een is gelijker dan de ander in Isral.

Oh en patroon 3: je gaat reageren met ik ben je trekpop niet en wat Israel doet is heel anders dan je met je eigen ogen kan zien hoor. Geloof mij maar.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:00:26 #263
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218550156
quote:
5s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Maar dat is ook voor de veiligheid helaas.
pi_218550157
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je het op een vormfout moet gooien om het te kunnen ontkrachten gaat er al iets grondigs mis.
De West Bank is geen land en hoort ook nergens bij. Dus wat daar ook gebeurt of zou gebeuren, er kan dus nooit sprake zijn van een apartheidsstaat
pi_218550179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat was niet nodig geweest als er niet zoveel Isralirs in geannexeerd gebied zijn gaan wonen. Je steelt iemands land, bent verbaasd dat ze boos worden en dus is het heel logisch om ze te vernederen en achter hekken te stoppen. Het veiligheid argument is extreem cynisch en ongepast.
pi_218550200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Deze internationaal bekende kolonist maar een nachtje cel geven na het doodschieten van een Palestijn is ook vanwege veiligheid. Helaas. Ondertussen zitten van de Palestijnse omstanders een maand later nog vier vast zonder mededeling. Vast ook vanwege veiligheid

Hieronder zie je dat de filmer op sec 2 dodelijk getroffen geraakt wordt.
twitter

Hieronder beter beeld. Maar let op dit videootjee met tekst is wel gemaakt door btselem waar volgens sommige alleen antisemitische joden werken
twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door opgebaarde op 20-08-2025 19:12:06 ]
pi_218550201
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Goed verwoord.
pi_218550246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Twee patronen bij jou.

1 Janken over stroppoppen, maar dan nooit met een ontkenning komen waaruit blijkt dat het een stroppop is. Zeg dat Isral zich met leger en burgers zou moeten terugtrekken uit de West Bank. Annexatie is tenslotte waar je op tegen bent!

2 Informatie krijgen waaruit blijkt dat wat je zegt onzin is, maar dat niet toegeven. Je stopt hoogstens een weekje met de bullshit posten en dan start je weer. Je kent ongetwijfeld de talloze rapporten waarin discriminatie tegen niet-joden staat, maar er is ook een wet die discriminatie heeft vastgelegd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_Natiestaat
De een is gelijker dan de ander in Isral.

Oh en patroon 3: je gaat reageren met ik ben je trekpop niet en wat Israel doet is heel anders dan je met je eigen ogen kan zien hoor. Geloof mij maar.
Het heeft niets te maken met 'janken over stroppen'. Jij moet anderen simpelweg geen woorden in de mond leggen.

En kun je naar een paar concrete voorbeelden geven van wat niet-Joden in Isral niet kunnen en Joden wl?

Dat Isral namelijk een Joods karakter heeft, getuigt niet van discriminatie jegens andere groeperingen. Er zijn talloze Christelijke en Islamitische landen, daar beweren we ook niet dat andere groepen wordt gediscrimineerd (ondanks dat dit trouwens in sommige gevallen wel zo is).
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:12:57 #269
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218550269
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Deze internationaal bekende kolonist maar een nachtje cel geven na het doodschieten van een Palestijn is ook vanwege veiligheid. Helaas. Ondertussen zitten van de Palestijnse omstanders een maand later nog vier vast zonder mededeling. Vast ook vanwege veiligheid

[ x ]
Dat zie je niet, maar ik geloof je wel, ik had het al eerder gezien.

Dat hij na 1 nacht cel weg mag, kan natuurlijk niet, maar wat wil je daar nou mee zeggen, dat ze maar moeten stoppen met controles?
pi_218550299
Eindelijk begonnen met de genadeslag. Werd tijd!
pi_218550344
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ x ]

Hieronder beter beeld. Maar let op dit videootjee met tekst is wel gemaakt door btselem waar volgens sommige alleen antisemitische joden werken
[ x ]

Volgens mij is slechts benoemd dat B'Tselem is is opgericht door (voormalig) politici van links tot radicaal linkse partijen zoals Meretz en Mapam. Dat heeft dus niets met antisemitisme te maken.

Video kunnen we weinig mee, schrikbarend dat er iemand zomaar wordt neergeschoten. Dader dient hard bestraft te worden. Want welk punt probeer je met deze video te maken?
pi_218550348
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets te maken met 'janken over stroppen'. Jij moet anderen simpelweg geen woorden in de mond leggen.

En kun je naar een paar concrete voorbeelden geven van wat niet-Joden in Isral niet kunnen en Joden wl?

Dat Isral namelijk een Joods karakter heeft, getuigt niet van discriminatie jegens andere groeperingen. Er zijn talloze Christelijke en Islamitische landen, daar beweren we ook niet dat andere groepen wordt gediscrimineerd (ondanks dat dit trouwens in sommige gevallen wel zo is).
Ik had dus gelijk.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:17:42 #273
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218550350
twitter
pi_218550365
Niet best dit, Isral is al te ver gegaan maar dit is nog eens een stap verder.

De geschiedenis zal leren hoe dit in de geschiedenisboeken beschreven gaat worden maar ik vrees het ergste.
pi_218550373
Memri = Leugens Organisatie.

Net zo betrouwbaar als Hamas zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')