Er lopen meer idioten los dan dat er vast zitten, blijkt maar weer.quote:Boer valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
DRACHTEN - Een boer heeft zaterdagavond tussen Drachten en Beetsterzwaag twee vrijwilligers van Stichting Kat in Nood en een medewerker van Dierenambulance Friesland aangevallen toen zij een zwerfkitten probeerden te vangen.
Bij het incident raakte de ambulancemedewerker gewond aan zijn vinger en belandde in een sloot. Twee vrijwilligers liepen blauwe plekken en schrammen op en werden behandeld op de spoedeisende hulp van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten.
De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied. Eerder hadden zij op dezelfde plek drie moederpoezen met kittens gevangen. Camerabeelden toonden aan dat er nog één kitten in het weiland moest zitten.
Volgens de stichting werden zij echter amper vijf minuten na aankomst "agressief belaagd" door de eigenaar van het weiland en enkele medestanders. De aanvallers scholden en intimideerden de dierenverzorgers, pakten hen hardhandig vast en vernielden materiaal. Ook trapten zij tegen de ambulance van de stichting.
Een collega van Dierenambulance Friesland, die aanwezig was om reismanden over te nemen, probeerde nog de gemoederen te sussen maar werd daarna in de sloot geduwd. De man liep een gebroken vinger op.
De politie heeft de boer later die avond opgepakt en er loopt een onderzoek naar het incident. Stichting Kat in Nood zegt "hogelijk verbaasd" te zijn over de agressie en benadrukt dat zij zwerfkatten willen vangen om ze te sterilseren en dierenleed te voorkomen. "De veiligheid van onze vrijwilligers staat altijd bovenaan", aldus de organisatie op Facebook, waar het bericht tot tientallen steunbetuigingen heeft geleid.
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Hier in de regio ook. Maar dat komt wss omdat we in dezelfde regio wonenquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef AchJa het volgende:
Ik las het net ook, raar verhaal weer. Kat in nood staat ook positief bekend hier in de regio.
Achja en ik zijn ook Fries.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Fries valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten
Kunnen er ook Nederlander van makenquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Achja en ik zijn ook Fries.
Ik weet het niet 100% zeker van Achja maar ik val je niet aan
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:23 schreef Filosoofert het volgende:
Ja je hoort niet zomaar op iemand grond te komen maar om ze dan meteen de sloot in te tyfe is ook zoiets
Over het algemeen als je het van tevoren vraagt en inderdaad niet met honderden tegelijk door dat veld loopt, doen de meesten er niet zo moeilijk over. Maar ja je hebt er bij zitten......quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben als kind (met een groepje vrienden) ook wel eens achterna gezeten door een boer die vond dat we niet op z'n land thuishoorden. Er zitten "autisten" tussen, die niet gewoon even een praatje aan kunnen knopen.
Moet wel zeggen, met de meeste boeren geen problemen.
Ken ook het verhaal van een vader van 1 van m'n klasgenoten (groep 6 ofzo, dus in ~1986) die op een melkwagen reed en een hooivork in z'n voet kreeg van een boer die het ergens niet mee eens was.
Klopt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.
Je moet ook wat zelfbeheersing hebben. Het wordt anders als ze met 1.500 man je gras, tulpen of mais vertrappen.
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.quote:De vrijwilligers waren naar de plek gekomen om een vangkooi te plaatsen voor een jong katje dat nog rondzwierf in het gebied.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
"Ja, had ik net weer een mooi nestje muizenvangers, jatten ze mijn katten"quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Ja echt geen idee hoe de boer dit had kunnen weten terwijl hij op het logo van de dierenambulance aan het schoppen was.quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stropers verdienen altijd een pak rammel, als je dan niet even netjes van tevoren meldt wat je komt doen loop je het risico daarvoor aangezien te worden.
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef Seven. het volgende:
Hoe kun je er op tegen zijn dat de dierenambulance een zwerfkatje komt vangen om te steriliseren?
Dan kun je dat communiceren in plaats van de medewerkers als een lompe boer aan te gaan vallen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
Zou de dierenambulance gecommuniceerd hebben dat ze ongevraagd (door de eigenaar althans) op zijn terrein een paar nesten verwijderd hebben?quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan kun je dat communiceren in plaats van de medewerkers als een lompe boer aan te gaan vallen.
Dat, wie zegt dat dat nestje katten niet bij de boerderij hoort?quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zou de dierenambulance gecommuniceerd hebben dat ze ongevraagd (door de eigenaar althans) op zijn terrein een paar nesten verwijderd hebben?
Heeft de dierenambulance geweld gebruikt?quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zou de dierenambulance gecommuniceerd hebben dat ze ongevraagd (door de eigenaar althans) op zijn terrein een paar nesten verwijderd hebben?
Dat snap ik ook niet. Maar je ineens een groepje onbekenden in je tuin aan ziet klooien, kan ik me wel voorstellen dat je ze eruit werkt. Je weet niet dat ze een zwerfkatje komen vangen als ze dat niet doorgeven.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef Seven. het volgende:
Hoe kun je er op tegen zijn dat de dierenambulance een zwerfkatje komt vangen om te steriliseren?
Zeker een vaag verhaal, verteld uit de kant van de overtreders.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Maar je ineens een groepje onbekenden in je tuin aan ziet klooien, kan ik me wel voorstellen dat je ze eruit werkt. Je weet niet dat ze een zwerfkatje komen vangen als ze dat niet doorgeven.
Als ze nou aanbellen en vriendelijk vragen of ze dat op je land mogen doen, dan kan je ja of nee zeggen en ben je een klootzak als je nee zegt. Als je het gewoon doet, ben je ook wel een klootzakje omdat je je niet eerst even meldt. Dan kan het ook zomaar escaleren, als je zonder toestemming op iemands land staat.
Ik vind het een te vaag verhaal om direct een oordeel te vellen
Als het een hulpverlener is, is het inderdaad een ander verhaal. Maar hoe vaak ze dit in het nieuwsbericht ook een ambulancemedewerker noemen, zo'n speciale status hebben ze natuurlijk niet en ze mogen ook bij uitvoering van hun (vrijwilligers)werk niet zomaar bij de boer op het land.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk, als er een quad rijder op z'n kop in de sloot ligt dan landt de traumaheli ook gewoon op het dichtstbijzijnde weiland, dan gaan ze heus niet eerst aan die boer vragen of hij het goed vindt.
Je moet ook wat zelfbeheersing hebben. Het wordt anders als ze met 1.500 man je gras, tulpen of mais vertrappen.
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben. Dat weet die boer toch niet. Die gaat ervan uit dat getrainde vrijwilligers niet zomaar op zijn land aan het werk gaan zonder hem dat te vertellen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Als je medewerkers en een bus van de dierenambulance niet herkent, dan moet je echt even naar de plaatselijke Specsavers hoor.
Iedereen in dit verhaal behalve de katquote:Op maandag 11 augustus 2025 07:42 schreef de_boswachter het volgende:
Ze hadden dus geen toestemming gevraagd om op het perceel te komen? Wie is hier nu de aso?
Hoe vaak is dat al eerder gebeurd?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben. Dat weet die boer toch niet. Die gaat ervan uit dat getrainde vrijwilligers niet zomaar op zijn land aan het werk gaan zonder hem dat te vertellen.
Geen idee, de boer en jij ook niet. Ik heb ook geen idee hoe vaak vrijwilligers zonder zich aan te melden op iemands eigendom opereren. De boer en jij ook niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat al eerder gebeurd?
Klant.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:23 schreef Filosoofert het volgende:
Ja je hoort niet zomaar op iemand grond te komen maar om ze dan meteen de sloot in te tyfe is ook zoiets
Omdat zwerfkatten op een boerderij een functie hebben in de ogen van een boer, ze houden plagen zoals ratten en muizen tegen, gaan zelfs wel eens achter een konijnennest aan. Dit voorkomt schade aan gewassen of materiaal in de schuren, je wil als boer ook niet dat muizen zich een baan vreten door de bekabeling van jouw dure melkrobot of de voedselvoorraad van de boerderijdieren verpest door er overheen te pissen en te schijten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Maar je ineens een groepje onbekenden in je tuin aan ziet klooien, kan ik me wel voorstellen dat je ze eruit werkt. Je weet niet dat ze een zwerfkatje komen vangen als ze dat niet doorgeven.
Als ze nou aanbellen en vriendelijk vragen of ze dat op je land mogen doen, dan kan je ja of nee zeggen en ben je een klootzak als je nee zegt. Als je het gewoon doet, ben je ook wel een klootzakje omdat je je niet eerst even meldt. Dan kan het ook zomaar escaleren, als je zonder toestemming op iemands land staat.
Ik vind het een te vaag verhaal om direct een oordeel te vellen
Klant nummer twee vandaag.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:29 schreef GezondRechts het volgende:
Prima actie van de boer. Die dieren gekkies hebben daar niks te zoeken, is privé terrein. Je vraagt eerst maar netjes om toestemming als je perse zo’n stomme kutkat wilt ‘redden’. De deugkneuzen worden steeds brutaler (zie XR etc).
Als je de zaak niet vertrouwt dan bel je de politie en ga je niet als een randdebiel mensen te lijf.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee, de boer en jij ook niet. Ik heb ook geen idee hoe vaak vrijwilligers zonder zich aan te melden op iemands eigendom opereren. De boer en jij ook niet.
Saaie act man.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:29 schreef GezondRechts het volgende:
Prima actie van de boer. Die dieren gekkies hebben daar niks te zoeken, is privé terrein. Je vraagt eerst maar netjes om toestemming als je perse zo’n stomme kutkat wilt ‘redden’. De deugkneuzen worden steeds brutaler (zie XR etc).
Zelfs als ze dat niet hebben gedaan is het nog geen reden om ze agressief te lijf te gaan. Je vordert ze jouw terrein te verlaten en als ze dat niet doen bel je de politie.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De vraag is eigenlijk wie hier de randdebielen zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je de zaak niet vertrouwt dan bel je de politie en ga je niet als een randdebiel mensen te lijf.
Jij vindt het normaal om vrijwilligers van een dierenopvang en hun bus aan te vallen?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De vraag is eigenlijk wie hier de randdebielen zijn.
Nummertje drie alweer. Gaat weer hard vandaag.
Nee, het klopt wat je zegt. Ik ging iets te snel. Als ik ongelijk heb geef ik dat ook gewoon toe.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal om vrijwilligers van een dierenopvang en hun bus aan te vallen?
Ah ja, direct alle boeren.quote:
Ik voor 50%, maar in de Haarlemmermeer opgegroeid. Heb zowel een Friese voor- als achternaam. Een erg agrarische zelfs.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Achja en ik zijn ook Fries.
Ik weet het niet 100% zeker van Achja maar ik val je niet aan
Klopt. Dit verhaal kent alleen maar aso'squote:Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je de zaak niet vertrouwt dan bel je de politie en ga je niet als een randdebiel mensen te lijf.
Laten we eerst eens kijken wat de precieze toedracht was, als we daar ooit achter komen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Dit verhaal kent alleen maar aso's
Ah, jij bent nieuw op deze aardbol. Welkom!quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Nee, idd. Je pakt je shotgun, rent je voordeur uit, spuugt je pruimtabak weg en schreeuwt: 'get offa' my lawn!!!'quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit gaat om mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen alle regels overtreffende goedheid dat ze zomaar iedereens achtertuin in kunnen lopen, hoe denk je dat op zo'n vordering gereageerd wordt? Als zij de boer zijn eigendomsrecht en persoonlijke levenssfeer respecteerden dan waren ze daar al niet, waarom doe je de aanname dat ze zijn vordering wel respecteerden?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfs als ze dat niet hebben gedaan is het nog geen reden om ze agressief te lijf te gaan. Je vordert ze jouw terrein te verlaten en als ze dat niet doen bel je de politie.
Nee, jij maakt de aanname dat ze overtreders zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker een vaag verhaal, verteld uit de kant van de overtreders.
Dit. Is allemaal niet zo moeilijk voor normale mensen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Correctie de overtreding begon toen ze zonder toestemming op zijn terrein waren, wat er daarna gebeurt is op conto voor de overtreders.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, jij maakt de aanname dat ze overtreders zijn.
Het enige wat wij weten is dat die boer hier crimineel gedrag vertoonde.
Ik ben ook weleens in de Pijp met de Joodse vader van een vriendin door een paar achtertuinen gelopen om te helpen mijn allereerste oppaskat te vangen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat om mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen alle regels overtreffende goedheid dat ze zomaar iedereens achtertuin in kunnen lopen, hoe denk je dat op zo'n vordering gereageerd wordt? Als zij de boer zijn eigendomsrecht en persoonlijke levenssfeer respecteerden dan waren ze daar al niet, waarom doe je de aanname dat ze zijn vordering wel respecteerden?
Dat doet er niet toe, die mensen hebben zonder toestemming daar niks te zoeken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb wel het idee dat er onder boeren en extreem groot percentage totale wappies/klootzakken rondloopt. Bij onze bedrijfstak zijn dat ook vaak de grootste klojo's die denken dat de regels niet voor hun gelden. Komt denk ik door het opsnuiven van al die gore troep die ze over hun landerijen spuiten. Daar gaan je hersenen kapot van.
Het is eigenlijk heel egoistisch om te denken dat jouw zelfgekozen missie om katten te vangen en steriliseren zo belangrijk is dat regels niet voor jou gelden en iedereen zich daar maar naar moet schikken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens in de Pijp met de Joodse vader van een vriendin door een paar achtertuinen gelopen om te helpen mijn allereerste oppaskat te vangen.
Er was één dame die bezwaar maakte (het was een van buiten ontoegankelijke binnen tuin die in kleine tuintjes opgedeeld was.
Toen de vader voor de tweede keer ongewenst in haar (mini-)tuintje liep en ik erbij heb ik me verontschuldigd. (Hoewel ik wel doorliep).
Uiteindelijk klapte pa één van de tuinschuurtjes dicht.
Onderhand, een paar jaar later, pas ik ongeveer een maand per jaar op katten in Amsterdam.
Katten zijn best lastig om te vangen.
En nu ik me dit verhaal herinner, vraag ik me wel af of de dierenambulance-mensen wel alles goed hebben gedaan, maar voel ik ook wat meer sympathie voor ze.
Hangt ervan af hoe de regelgeving eromheen is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel egoistisch om te denken dat jouw zelfgekozen missie om katten te vangen en steriliseren zo belangrijk is dat regels niet voor jou gelden en iedereen zich daar maar naar moet schikken.
Wat een hysterische posts maak je weer.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel egoistisch om te denken dat jouw zelfgekozen missie om katten te vangen en steriliseren zo belangrijk is dat regels niet voor jou gelden en iedereen zich daar maar naar moet schikken.
Watquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben
Dat is met meer van dit soort types.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kent ze persoonlijk? Ik lees alleen maar allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat om mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen alle regels overtreffende goedheid dat ze zomaar iedereens achtertuin in kunnen lopen, hoe denk je dat op zo'n vordering gereageerd wordt? Als zij de boer zijn eigendomsrecht en persoonlijke levenssfeer respecteerden dan waren ze daar al niet, waarom doe je de aanname dat ze zijn vordering wel respecteerden?
Kan. Maar hoeft niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:14 schreef Twiitch het volgende:
Die boertjes waren zeker iets illegaals aan het doen en hadden geen zin in pottenkijkers. Wellicht mestdumping ofzo.
Een rechter lacht jou de rechtszaal uit je met dit argument komt om het agressieve gedrag goed te praten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Correctie de overtreding begon toen ze zonder toestemming op zijn terrein waren, wat er daarna gebeurt is op conto voor de overtreders.
En je kunt het de boeren niet kwalijk nemen, die hebben de stalbezettingen en brandstichtingen nog op het netvlies staan.
Fatsoenlijke mensen maken eerst een afspraak om iets uit te voeren, criminele organisaties niet.
FTFYquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Boerenmensen; daar heb je agressieve klootzakken bij zitten.
Debiel gespot.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:29 schreef GezondRechts het volgende:
quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben. Dat weet die boer toch niet. Die gaat ervan uit dat getrainde vrijwilligers niet zomaar op zijn land aan het werk gaan zonder hem dat te vertellen.
Dieren ambulance. Zwerfkatten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:20 schreef Harvest89 het volgende:
Boer doet achterlijke boerendingen.
Water is nat.
We mogen blij zijn dat we geen debiele vrije wapenwet hebben zoals in de VS, anders waren die ambulancemedewerkers al lang met kogels doorzeeft.
Oh ja, heeft die boer dat tegen jou gezegd?quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
Natuurlijk want D’66.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een rechter lacht jou de rechtszaal uit je met dit argument komt om het agressieve gedrag goed te praten.
Die verschillen dan ook niet zo heel veel van elkaar in die zin dat hun drijfveer vaak allesoverheersend is. Ik heb respect voor de dierenambulance hoor, omdat ze zelf het werk doen, maar daarmee hangt samen dat zelfrelativering niet hun sterkste punt zal zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dat is met meer van dit soort types.
Bij het agrarisch bedrijf heb je af en toe te maken met activisten die ook overal lak aan hebben.
Ik leid uit het artikel af dat ze niet bij de boer hebben aangebeld. Waarom niet?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kent ze persoonlijk? Ik lees alleen maar allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Google ff op boerderijkatten…quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Je moet ook niet raar opkijken als de kat en kittens bij zijn boerderij wegkomen. Schijt aan alles die lui. Beesten waar je geen geld aan kan verdienen zijn geen fuck waard bij sommige van die klootzakken.
Schei toch uit mens.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Google ff op boerderijkatten…
Kijk eens debiel, ja ho maar.
Ken er maar één. Een vrachtwagen chauffeur.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die verschillen dan ook niet zo heel veel van elkaar in die zin dat hun drijfveer vaak allesoverheersend is. Ik heb respect voor de dierenambulance hoor, omdat ze zelf het werk doen, maar daarmee hangt samen dat zelfrelativering niet hun sterkste punt zal zijn.
[..]
Nee, omdat het argument juridisch gezien nergens op slaat. Je bent niet vogelvrij als je op andermans terrein komt zonder toestemming. We wonen niet in de VS.quote:
Het is pas maandagochtend maar ik denk dat deze redenatie een goede kans maakt om er met de weektrofee vandoor te gaanquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Correctie de overtreding begon toen ze zonder toestemming op zijn terrein waren, wat er daarna gebeurt is op conto voor de overtreders.
Je kan het boeren niet kwalijk nemen dat ze vrijwilligers van de dierenambulance mishandelen en hun voertuig vandaliseren. Lees je wel wat je zegt?quote:En je kunt het de boeren niet kwalijk nemen, die hebben de stalbezettingen en brandstichtingen nog op het netvlies staan.
En het dan nog durven te hebben over fatsoenlijke mensenquote:Fatsoenlijke mensen maken eerst een afspraak om iets uit te voeren, criminele organisaties niet.
Weer een bewijs dat gezond rechts niet bestaat.quote:
Dit. Ik kom zelf van een boerderij en wij hadden boerderijkatten (net als de meeste van onze buren). We begonnen ooit met 2 kittens die van de boerderij verderop kwamen. Binnen een paar jaar hadden we 17 uitgehongerde misvormde inteelt katten die allemaal niesziekte hadden. De katers liepen weg, de poezen bleven en op een bepaald ogenblik hadden we 3-4 nestjes tegelijk. Ze werden steeds kleiner in rare proporties, er gingen er heel veel heel jong dood. Ze zaten vol met vlooien, veel waren blind door onbehandelde chronische niesziekte. En we hadden nog steeds muizen en ratten!quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Je moet ook niet raar opkijken als de kat en kittens bij zijn boerderij wegkomen. Schijt aan alles die lui. Beesten waar je geen geld aan kan verdienen zijn geen fuck waard bij sommige van die klootzakken.
Lees even mijn verhaal, dat is de normale gang van zaken op een boerderij.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Google ff op boerderijkatten…
Kijk eens debiel, ja ho maar.
Dat klopt, maar je moet er een sterke drijfveer voor hebben en dat gaat vaak samen met veronachtzaming van anderen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:39 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ken er maar één. Een vrachtwagen chauffeur.
Gouden kerel. Heeft honden. Eet gewoon vlees. Niet van die CO2 hysterie waarbij anderen niks meer mogen en we zelf naar Japan vliegen op vakantie.
D'r zitten zeker wel wat 'elfjes' tussen, maar het zijn niet per se allemaal XR wauzen.
Nee, dat was de normale gang van zaken op jullie boerderij.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees even mijn verhaal, dat is de normale gang van zaken op een boerderij.
Erg realistisch dat een boer dat laatste denkt jaquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, je bent boer en je ziet een busje van de dierenambulance ergens op je verkavelde akker staan. Wat doe je:
a) Boos zijn en er als een wilde op meppen.
b) Je denkt "o nee! Dieren in de problemen, dat moeten we niet hebben! Misschien kan ik ze helpen?"
Nee, dat is een normale gang van zaken op de meeste boerderijen. Maak het niet mooier dan dat het is. Het is eerder regel dan uitzondering. Ik heb één boer gekend die bij de fouragehandelaar ook in bulk kattenvoer kocht, en die zijn katten door de dierenarts liet behandelen waar nodig. De rest heeft er schijt aan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat was de normale gang van zaken op jullie boerderij.
Je hebt ook nogquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:16 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Erg realistisch dat een boer dat laatste denkt ja
Wat raar eigenlijk, als je katten wilt houden om op muizen en ander ongedierte te jagen wil je toch dat die beesten gezond genoeg zijn om hun "werk" goed uit te kunnen voeren?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees even mijn verhaal, dat is de normale gang van zaken op een boerderij.
Klopt, maar kattenvoer en dierenartskosten wegen niet op tegen de beperkte overlast door muizen en ratten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat raar eigenlijk, als je katten wilt houden om op muizen en ander ongedierte te jagen wil je toch dat die beesten gezond genoeg zijn om hun "werk" goed uit te kunnen voeren?
Ik ken echt veel boeren met katten, ik moet de eerste boerderij nog tegenkomen waar het anders gaat. De meest extreme situatie die ik tegengekomen ben is een boerderij met letterlijk meer dan 100 katten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat was de normale gang van zaken op jullie boerderij.
Nou neequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ah, jij bent nieuw op deze aardbol. Welkom!
"Beperkte overlast"quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, maar kattenvoer en dierenartskosten wegen niet op tegen de beperkte overlast door muizen en ratten.
C) Je verzoekt ze hun busje van je akker te verwijderen en als ze dat weigeren dan stel je je iets dwingender op.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, je bent boer en je ziet een busje van de dierenambulance ergens op je verkavelde akker staan. Wat doe je:
a) Boos zijn en er als een wilde op meppen.
b) Je denkt "o nee! Dieren in de problemen, dat moeten we niet hebben! Misschien kan ik ze helpen?"
Benieuwd hoe jij zou reageren als een stel vreemden jouw tuin in kwamen lopen.quote:Uiteraard is het weiland niet van die medewerkers maar ook dan kan je als boer gewoon het gesprek aan gaan, als je niet wil dat ze daar rondlopen. Of je belt de politie.
Het is geen tuin maar een weiland.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Benieuwd hoe jij zou reageren als een stel vreemden jouw tuin in kwamen lopen.
Dan nog is het heel vreemd om zomaar zonder toestemming daar A) op te lopen B) dingen te plaatsen/achter te laten zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is geen tuin maar een weiland.
En als het is om een dier te redden zou ik ze naar beste kunnen helpen.
Spullen vernielen, auto vernielen en iemand verwonden door eigen rechter te spelen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan nog is het heel vreemd om zomaar zonder toestemming daar A) op te lopen B) dingen te plaatsen/achter te laten zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar.
Zo werkt het gelukkig niet in Nederland.
Fixedquote:Op zondag 10 augustus 2025 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Fries valt vrijwilligers dierenopvang aan bij vangen zwerfkitten aldus de slachtoffers we wachten op de andere kant van het verhaal
Sodemieter toch op, dat is toch heel wat anders. Man man.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Benieuwd hoe jij zou reageren als een stel vreemden jouw tuin in kwamen lopen.
Nee, dat moeten we natuurlijk niet hebben. Stel je voor dat boer biet daar nou net met zijn gifspuit moet rondscheuren. Of wat nesten en jonge reeën aan gort maait.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Overigens is een voorwerp in een weiland plaatsen terwijl je de boer niet waarschuwt natuurlijk al mesjogge. Gaat zo'n boer de volgende dag zijn weiland bewerken, komt zo'n kooi meteen vast te zitten in zijn apparatuur met alle schade van dien.
nu wel, dankzij jou..quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het woord moslims al gevallen? Meestal is men er bij de pinken bij en hadden we al deel 3.
Jezus.. wat een schade!quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Beperkte overlast"
Bekijk deze YouTube-video
Oh leuk, vertel, wat haal je uit die 2 zinnenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |