abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218474450
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Klopt. Dit verhaal kent alleen maar aso's
Laten we eerst eens kijken wat de precieze toedracht was, als we daar ooit achter komen.
pi_218474463
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben dan wel weer benieuwd naar het verhaal van de boer. Of ga je echt zomaar uit het niets mensen aanvallen zonder eerst te vragen wat ze aan het doen zijn?
Ah, jij bent nieuw op deze aardbol. Welkom! :)
pi_218474467
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als je de zaak niet vertrouwt dan bel je de politie en ga je niet als een randdebiel mensen te lijf.
Nee, idd. Je pakt je shotgun, rent je voordeur uit, spuugt je pruimtabak weg en schreeuwt: 'get offa' my lawn!!!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218474484
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zelfs als ze dat niet hebben gedaan is het nog geen reden om ze agressief te lijf te gaan. Je vordert ze jouw terrein te verlaten en als ze dat niet doen bel je de politie.
Dit gaat om mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen alle regels overtreffende goedheid dat ze zomaar iedereens achtertuin in kunnen lopen, hoe denk je dat op zo'n vordering gereageerd wordt? Als zij de boer zijn eigendomsrecht en persoonlijke levenssfeer respecteerden dan waren ze daar al niet, waarom doe je de aanname dat ze zijn vordering wel respecteerden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218474534
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker een vaag verhaal, verteld uit de kant van de overtreders.
Nee, jij maakt de aanname dat ze overtreders zijn.

Het enige wat wij weten is dat die boer hier crimineel gedrag vertoonde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218474541
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als je de zaak niet vertrouwt dan bel je de politie en ga je niet als een randdebiel mensen te lijf.
Dit. Is allemaal niet zo moeilijk voor normale mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218474575
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, jij maakt de aanname dat ze overtreders zijn.

Het enige wat wij weten is dat die boer hier crimineel gedrag vertoonde.
Correctie de overtreding begon toen ze zonder toestemming op zijn terrein waren, wat er daarna gebeurt is op conto voor de overtreders.

En je kunt het de boeren niet kwalijk nemen, die hebben de stalbezettingen en brandstichtingen nog op het netvlies staan.

Fatsoenlijke mensen maken eerst een afspraak om iets uit te voeren, criminele organisaties niet.
  maandag 11 augustus 2025 @ 10:28:23 #58
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218474581
Ik heb wel het idee dat er onder boeren en extreem groot percentage totale wappies/klootzakken rondloopt. Bij onze bedrijfstak zijn dat ook vaak de grootste klojo's die denken dat de regels niet voor hun gelden. Komt denk ik door het opsnuiven van al die gore troep die ze over hun landerijen spuiten. Daar gaan je hersenen kapot van. :')
pi_218474584
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit gaat om mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen alle regels overtreffende goedheid dat ze zomaar iedereens achtertuin in kunnen lopen, hoe denk je dat op zo'n vordering gereageerd wordt? Als zij de boer zijn eigendomsrecht en persoonlijke levenssfeer respecteerden dan waren ze daar al niet, waarom doe je de aanname dat ze zijn vordering wel respecteerden?
Ik ben ook weleens in de Pijp met de Joodse vader van een vriendin door een paar achtertuinen gelopen om te helpen mijn allereerste oppaskat te vangen.

Er was één dame die bezwaar maakte (het was een van buiten ontoegankelijke binnen tuin die in kleine tuintjes opgedeeld was.

Toen de vader voor de tweede keer ongewenst in haar (mini-)tuintje liep en ik erbij heb ik me verontschuldigd. (Hoewel ik wel doorliep).

Uiteindelijk klapte pa één van de tuinschuurtjes dicht.

Onderhand, een paar jaar later, pas ik ongeveer een maand per jaar op katten in Amsterdam.

Katten zijn best lastig om te vangen.

En nu ik me dit verhaal herinner, vraag ik me wel af of de dierenambulance-mensen wel alles goed hebben gedaan, maar voel ik ook wat meer sympathie voor ze.
pi_218474695
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb wel het idee dat er onder boeren en extreem groot percentage totale wappies/klootzakken rondloopt. Bij onze bedrijfstak zijn dat ook vaak de grootste klojo's die denken dat de regels niet voor hun gelden. Komt denk ik door het opsnuiven van al die gore troep die ze over hun landerijen spuiten. Daar gaan je hersenen kapot van. :')
Dat doet er niet toe, die mensen hebben zonder toestemming daar niks te zoeken.
pi_218474722
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik ben ook weleens in de Pijp met de Joodse vader van een vriendin door een paar achtertuinen gelopen om te helpen mijn allereerste oppaskat te vangen.

Er was één dame die bezwaar maakte (het was een van buiten ontoegankelijke binnen tuin die in kleine tuintjes opgedeeld was.

Toen de vader voor de tweede keer ongewenst in haar (mini-)tuintje liep en ik erbij heb ik me verontschuldigd. (Hoewel ik wel doorliep).

Uiteindelijk klapte pa één van de tuinschuurtjes dicht.

Onderhand, een paar jaar later, pas ik ongeveer een maand per jaar op katten in Amsterdam.

Katten zijn best lastig om te vangen.

En nu ik me dit verhaal herinner, vraag ik me wel af of de dierenambulance-mensen wel alles goed hebben gedaan, maar voel ik ook wat meer sympathie voor ze.
Het is eigenlijk heel egoistisch om te denken dat jouw zelfgekozen missie om katten te vangen en steriliseren zo belangrijk is dat regels niet voor jou gelden en iedereen zich daar maar naar moet schikken.
pi_218474748
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is eigenlijk heel egoistisch om te denken dat jouw zelfgekozen missie om katten te vangen en steriliseren zo belangrijk is dat regels niet voor jou gelden en iedereen zich daar maar naar moet schikken.
Hangt ervan af hoe de regelgeving eromheen is.

Ik denk dat de regels voor landgoederen en grote boerderijen nog weleens anders kunnen liggen dan voor tuinen.

(Dat mensen in bepaalde gevallen wel over het pad op het land van een ander mogen)

Misschien had die boer ook wel een drugslab. We weten het niet.
pi_218474756
quote:

[..]
Wat een hysterische posts maak je weer.
pi_218474763
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben
Wat :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218474838
quote:

[..]
Dat is met meer van dit soort types.

Bij het agrarisch bedrijf heb je af en toe te maken met activisten die ook overal lak aan hebben.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:14:26 #66
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218474908
Die boertjes waren zeker iets illegaals aan het doen en hadden geen zin in pottenkijkers. Wellicht mestdumping ofzo.
pi_218474926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je kent ze persoonlijk? Ik lees alleen maar allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn.
pi_218474928
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:14 schreef Twiitch het volgende:
Die boertjes waren zeker iets illegaals aan het doen en hadden geen zin in pottenkijkers. Wellicht mestdumping ofzo.
Kan. Maar hoeft niet.
pi_218474945
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Correctie de overtreding begon toen ze zonder toestemming op zijn terrein waren, wat er daarna gebeurt is op conto voor de overtreders.

En je kunt het de boeren niet kwalijk nemen, die hebben de stalbezettingen en brandstichtingen nog op het netvlies staan.

Fatsoenlijke mensen maken eerst een afspraak om iets uit te voeren, criminele organisaties niet.
Een rechter lacht jou de rechtszaal uit je met dit argument komt om het agressieve gedrag goed te praten.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:20:52 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218474965
Boer doet achterlijke boerendingen.

Water is nat.

We mogen blij zijn dat we geen debiele vrije wapenwet hebben zoals in de VS, anders waren die ambulancemedewerkers al lang met kogels doorzeeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218474972
Weer zo'n vieze strontboer die niet normaal kan doen en denken. Klootzak. :(
pi_218474976
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Boerenmensen; daar heb je agressieve klootzakken bij zitten.
FTFY
pi_218474987
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:29 schreef GezondRechts het volgende:
Prima actie van de boer. Die dieren gekkies hebben daar niks te zoeken, is privé terrein. Je vraagt eerst maar netjes om toestemming als je perse zo’n stomme kutkat wilt ‘redden’. De deugkneuzen worden steeds brutaler (zie XR etc).
Debiel gespot. :r
pi_218475000
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Elke crimineel kan een bus van de dierenambulance hebben. Dat weet die boer toch niet. Die gaat ervan uit dat getrainde vrijwilligers niet zomaar op zijn land aan het werk gaan zonder hem dat te vertellen.
:')
pi_218475012
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:20 schreef Harvest89 het volgende:
Boer doet achterlijke boerendingen.

Water is nat.

We mogen blij zijn dat we geen debiele vrije wapenwet hebben zoals in de VS, anders waren die ambulancemedewerkers al lang met kogels doorzeeft.
Dieren ambulance. Zwerfkatten.

Hallo!

Zou in Texas de dieren ambulance komen voor zwerfkatten?
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:26:54 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218475017
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 07:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Het is in zijn beleving geen zwerfkatje, maar een van zijn boerderijkatten. Die heeft hij daar bewust lopen tegen het ongedierte.
Oh ja, heeft die boer dat tegen jou gezegd?
Resistance is futile.
pi_218475020
Je moet ook niet raar opkijken als de kat en kittens bij zijn boerderij wegkomen. Schijt aan alles die lui. Beesten waar je geen geld aan kan verdienen zijn geen fuck waard bij sommige van die klootzakken.
pi_218475042
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Een rechter lacht jou de rechtszaal uit je met dit argument komt om het agressieve gedrag goed te praten.
Natuurlijk want D’66.
pi_218475049
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:06 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat is met meer van dit soort types.

Bij het agrarisch bedrijf heb je af en toe te maken met activisten die ook overal lak aan hebben.
Die verschillen dan ook niet zo heel veel van elkaar in die zin dat hun drijfveer vaak allesoverheersend is. Ik heb respect voor de dierenambulance hoor, omdat ze zelf het werk doen, maar daarmee hangt samen dat zelfrelativering niet hun sterkste punt zal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je kent ze persoonlijk? Ik lees alleen maar allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Ik leid uit het artikel af dat ze niet bij de boer hebben aangebeld. Waarom niet?
pi_218475060
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Je moet ook niet raar opkijken als de kat en kittens bij zijn boerderij wegkomen. Schijt aan alles die lui. Beesten waar je geen geld aan kan verdienen zijn geen fuck waard bij sommige van die klootzakken.
Google ff op boerderijkatten…

Kijk eens debiel, ja ho maar.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:33:45 #81
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218475073
Dit leidt bij mij tot wat algemene vragen. Zoals: wanneer is een kat van iemand en geen zwerfkat, en welke verantwoordelijkheden heb je dan als eigenaar? Kan best zijn dat het hier om boerderijkatten ging, maar die worden vaak niet of weinig verzorgd en dus ook niet altijd gesteriliseerd.

Een andere vraag is natuurlijk wanneer je op iemands land mag rondlopen. In dit geval mag dat officeel misschien niet, maar om nou iemand aan te vallen omdat die op een weiland staat? :N
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218475106
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Schei toch uit mens. :') Ik woon hier tussen de boeren en zie hoe ze hier met hun katten omgaan. Heb er verdomme zelf al een paar in huis gehaald die er slecht aan toe waren.
Kijk eens debiel, ja ho maar. ):O
pi_218475121
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die verschillen dan ook niet zo heel veel van elkaar in die zin dat hun drijfveer vaak allesoverheersend is. Ik heb respect voor de dierenambulance hoor, omdat ze zelf het werk doen, maar daarmee hangt samen dat zelfrelativering niet hun sterkste punt zal zijn.
[..]
Ken er maar één. Een vrachtwagen chauffeur.

Gouden kerel. Heeft honden. Eet gewoon vlees. Niet van die CO2 hysterie waarbij anderen niks meer mogen en we zelf naar Japan vliegen op vakantie.

D'r zitten zeker wel wat 'elfjes' tussen, maar het zijn niet per se allemaal XR wauzen.
pi_218475162
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Natuurlijk want D’66.
Nee, omdat het argument juridisch gezien nergens op slaat. Je bent niet vogelvrij als je op andermans terrein komt zonder toestemming. We wonen niet in de VS.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:47:05 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218475186
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het is pas maandagochtend maar ik denk dat deze redenatie een goede kans maakt om er met de weektrofee vandoor te gaan _O- .

quote:
Je kan het boeren niet kwalijk nemen dat ze vrijwilligers van de dierenambulance mishandelen en hun voertuig vandaliseren. Lees je wel wat je zegt?
quote:
En het dan nog durven te hebben over fatsoenlijke mensen :') .
Huilen dan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:49:14 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218475212
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Debiel gespot. :r
Weer een bewijs dat gezond rechts niet bestaat.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:50:01 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218475220
Ja kom laten we er een links/rechts-topic van maken!

Daar hebben we er nog niet genoeg van op dit forum :') .
Huilen dan.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:50:30 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218475223
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit. Ik kom zelf van een boerderij en wij hadden boerderijkatten (net als de meeste van onze buren). We begonnen ooit met 2 kittens die van de boerderij verderop kwamen. Binnen een paar jaar hadden we 17 uitgehongerde misvormde inteelt katten die allemaal niesziekte hadden. De katers liepen weg, de poezen bleven en op een bepaald ogenblik hadden we 3-4 nestjes tegelijk. Ze werden steeds kleiner in rare proporties, er gingen er heel veel heel jong dood. Ze zaten vol met vlooien, veel waren blind door onbehandelde chronische niesziekte. En we hadden nog steeds muizen en ratten!

Uiteindelijk zijn ze allemaal gevangen en ingeslapen. De dierenarts doet niet aan euthanaseren van gezonde dieren, maar ze zei 'dit zijn geen gezonde dieren'.

Eigenlijk schaar ik dit onder dierenmishandeling en ik ben blij dat mijn ouders ook inzagen dat het moest stoppen. Ze hebben toevallig van de week de dierenambulance om een zwervende moederpoes met 3 kittens te komen vangen, die zijn aan komen lopen.
Resistance is futile.
  maandag 11 augustus 2025 @ 11:51:55 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218475231
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees even mijn verhaal, dat is de normale gang van zaken op een boerderij.
Resistance is futile.
pi_218475258
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:39 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ken er maar één. Een vrachtwagen chauffeur.

Gouden kerel. Heeft honden. Eet gewoon vlees. Niet van die CO2 hysterie waarbij anderen niks meer mogen en we zelf naar Japan vliegen op vakantie.

D'r zitten zeker wel wat 'elfjes' tussen, maar het zijn niet per se allemaal XR wauzen.
Dat klopt, maar je moet er een sterke drijfveer voor hebben en dat gaat vaak samen met veronachtzaming van anderen.
pi_218475372
Dus, je bent boer en je ziet een busje van de dierenambulance ergens op je verkavelde akker staan. Wat doe je:

a) Boos zijn en er als een wilde op meppen.
b) Je denkt "o nee! Dieren in de problemen, dat moeten we niet hebben! Misschien kan ik ze helpen?"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218475382
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, dat was de normale gang van zaken op jullie boerderij.
pi_218475401
quote:
13s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, je bent boer en je ziet een busje van de dierenambulance ergens op je verkavelde akker staan. Wat doe je:

a) Boos zijn en er als een wilde op meppen.
b) Je denkt "o nee! Dieren in de problemen, dat moeten we niet hebben! Misschien kan ik ze helpen?"
Erg realistisch dat een boer dat laatste denkt ja
pi_218475409
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, dat is een normale gang van zaken op de meeste boerderijen. Maak het niet mooier dan dat het is. Het is eerder regel dan uitzondering. Ik heb één boer gekend die bij de fouragehandelaar ook in bulk kattenvoer kocht, en die zijn katten door de dierenarts liet behandelen waar nodig. De rest heeft er schijt aan.
Het zijn over het algemeen trieste stugge klootzakken.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:19:11 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218475420
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Erg realistisch dat een boer dat laatste denkt ja
Je hebt ook nog
c. Even rustig er naar toe lopen en vragen wat de bedoeling is
en
d. De politie of de dierenbescherming bellen.
pi_218475526
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat raar eigenlijk, als je katten wilt houden om op muizen en ander ongedierte te jagen wil je toch dat die beesten gezond genoeg zijn om hun "werk" goed uit te kunnen voeren?
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:38:25 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218475595
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat raar eigenlijk, als je katten wilt houden om op muizen en ander ongedierte te jagen wil je toch dat die beesten gezond genoeg zijn om hun "werk" goed uit te kunnen voeren?
Klopt, maar kattenvoer en dierenartskosten wegen niet op tegen de beperkte overlast door muizen en ratten.
Resistance is futile.
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:40:46 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218475614
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik ken echt veel boeren met katten, ik moet de eerste boerderij nog tegenkomen waar het anders gaat. De meest extreme situatie die ik tegengekomen ben is een boerderij met letterlijk meer dan 100 katten.

Er zullen vast wat uitzonderingen zijn maar in de regel lijden boerderijkatten gewoon verschrikkelijk.

Gr gr van een ervaringsdeskundige.
Resistance is futile.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:34:46 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218476119
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ah, jij bent nieuw op deze aardbol. Welkom! :)
Nou nee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:34:51 #100
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218476120
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Klopt, maar kattenvoer en dierenartskosten wegen niet op tegen de beperkte overlast door muizen en ratten.
"Beperkte overlast" :D

Bekijk deze YouTube-video
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')