Zelfs Putin heeft zich verplaatst op uitnodiging van Trump.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zelensky vind het niet veilig om naar Moskou te gaan. Begrijpelijk.
Dont feed the troll 😏quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow hij is dus geen motherfucking bossZo stoer in zn T-shirt
Of kunnen zn nanny's niet mee zeker?
En zelfmoorddrones
Ik zie er uitzonderlijk es eentje doorkomen en een burger flatgebouw raken
Trump/VS is niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Poetin en Trump zijn er samen uit.
Dit sowieso...dankzij de EU. De oorlog eindeloos in stand houden terwijl ze niets in de weegschaal te leggen hebben.quote:dan vrees ik voor het bestaan van Oekraine.
Macht over de bevolking.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja ik moet dikwijls lachen als ik onze westerse propagandamedia lees.
[..]
We stellen letterlijk onze zwakheid ten toon.
Een roedel chihuahuas die staan keffen naar een beer, terwijl ze aan de leiband van de VS gehouden worden.
En meer macht? Hoe zie jij dat?
Ik zie enkel de EU die haar macht over haar eigen inwoners versterkt. Op globaal niveau denk ik niet dat we in de toekomst nog veel gaan betekenen.
Binnenkort nog, netjes op bevel van de VS, ruzie maken met China... en dan?
De populariteit van de hoofdrolspelers staat nochtans op een historisch dieptepunt.quote:
Loitering munitionsquote:
quote:"The plan is for the US to sell weapons to the Europeans, who will then provide them to Kiev.
However, the US doesn’t have the weapons to sell, the Europeans don’t have the money to buy, and Kiev doesn’t have the soldiers to use them.
Other than that it's a foolproof plan."
Mwah, we drukken wel wat geld bij, in USA maken ze daar wapens nog wel wat duurder die over zijn, en tot hiertoe is gebleken dat Oekraine de wapens wel opmaakt.quote:
Misschien verbastering van de Japanse kamikazepiloten uit WO2?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 00:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Loitering munitions
Zelfmoorddron is een term die verzonnen is door idioten
Je hebt verschillende soorten drones: drones die iets afleveren en vaak automatisch terugkeren, drones die bestuurt worden en die meestal gebruikt worden om beelden te maken, drones die granaten droppen op de vijand, maar die normaal gesproken ook terugkeren voor een nieuwe missie en er zijn drones die bedoeld zijn voor eenmalig gebruik die zich op een vijand of gebouw moeten storten en vervolgens opgeblazen worden. Die laatste heten in de volksmond zelfmoorddrones omdat ze als enige soort als doel hebben zichzelf te vernietigen om zodoende de vijand schade aan te richten.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien verbastering van de Japanse kamikazepiloten uit WO2?
Anders zou ik ook niet weten hoe ze aan die naam komen.
Voor het eerst geeft men openlijk toe dat het er heel slecht voor staatquote:“Een Russische horrortriomf is meest realistische uitkomst”
Na het overleg van Trump met Poetin en vervolgens Zelensky, kijkt professor internationale politiek Jonathan Holslag in zijn glazen bol: “Er is maar één echt realistische uitkomst, een horrortriomf voor Poetin.” Wat betekent dat voor Oekraïne? En voor de rest van Europa? “Het woord vrede neem ik bewust niet in de mond.”
Volgens politicoloog Jonathan Holslag is een Russische “horrortriomf” de meest realistische uitkomst: Oekraïne offert grondgebied op in ruil voor veiligheidsgaranties. Holslag: “Met horrortriomf bedoel ik dat Poetin na jaren van oorlog – en duizenden slachtoffers – een deel van het grondgebied van Oekraïne zal veroveren. Niet de totale overwinning, waarop Poetin in het begin rekende, maar hij zal het oosten van Oekraïne controleren – inclusief de Donbas en een doorgang naar de Krim. Dat laatste is belangrijk: zo kunnen de Russen ongeschonden de verplaatsing naar de Krim maken. De komende weken wordt de bevestiging van die gebiedsverovering besproken.”
Toch hield president Zelensky lang vol dat van het opgeven van territorium geen sprake kon zijn. Is dat volledig van tafel?
“De politieke en diplomatieke realiteit wordt vaak bepaald door de militaire situatie op het terrein. Hoe hard dat ook is. Oekraïne is op dit moment niet in staat de positie op het front te veranderen – zeker gezien de terughoudendheid van Trump om te helpen. Er zijn in principe nog andere scenario’s mogelijk, maar die lijken weinig realistisch. Vooral omdat de klad er bij de Oekraïense bevolking nu echt in zit: ook zij willen gesprekken en een de-escalatie van het conflict.”
“Het wordt vooral interessant om te volgen wat er met Oekraïne en Zelensky gebeurt ná een akkoord. De oorlog zorgde voor nationale eenheid, waardoor corruptie en andere interne problemen onder de oppervlakte bleven. Die kunnen zich nu opnieuw manifesteren. Politieke stabiliteit wordt in Oekraïne een grote bezorgdheid.”
https://www.hln.be/buiten(...)e-uitkomst~aeaa18e5/
quote:Provoked: How Washington Started the New Cold War with Russia and the Catastrophe in Ukraine
Reviewed by Lieutenant Colonel Josh VanBuskirk, commander, 6th Battalion, 95th Regiment, San Antonio, Texas
Billed by the reviewer as “must-read for military professionals who want to understand how the United States and Russia came to the precipice of war,” this book posits that the Washington bipartisan foreign policy consensus is to blame for the Russia-Ukraine War. Using US diplomats, bureaucrats, defense contractors, and politicians to make his point, Horton uses their work to argue for restraint when dealing with Russia.
Is niet helemaal waar, IAI Harop geld ook als loitering munitie maar is bij gebrek aan doelen gewoon in staat terig te kerenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten drones: drones die iets afleveren en vaak automatisch terugkeren, drones die bestuurt worden en die meestal gebruikt worden om beelden te maken, drones die granaten droppen op de vijand, maar die normaal gesproken ook terugkeren voor een nieuwe missie en er zijn drones die bedoeld zijn voor eenmalig gebruik die zich op een vijand of gebouw moeten storten en vervolgens opgeblazen worden. Die laatste heten in de volksmond zelfmoorddrones omdat ze als enige soort als doel hebben zichzelf te vernietigen om zodoende de vijand schade aan te richten.
Kamikaze drone kom je ook wel tegen maar het dekt de lading niet echtquote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien verbastering van de Japanse kamikazepiloten uit WO2?
Anders zou ik ook niet weten hoe ze aan die naam komen.
Is het niet zo dat die dingen die ze kamikazedrones noemen zo'n beperkt bereik hebben dat als ze hun beoogde doel niet vinden ze zonder doel moeten laten ontploffen?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, IAI Harop geld ook als loitering munitie maar is bij gebrek aan doelen gewoon in staat terig te keren
Eens kijken of dit echt waar is en of er een bron tevoorschijn komt.quote:Oekraïne heeft 1,7 MILJOEN militairen verloren tijdens de speciale militaire operatie, dit zijn doden en vermisten.
De informatie komt uit de database van de Oekraïense generale staf, die is gehackt door o.a killnet.
In meer dan drie jaar van de speciale militaire operatie heeft het Oekraïense leger 1.721.000 mensen verloren die zijn gedood of vermist.
118,5 duizend in 2022
405,4 duizend in 2023
595 duizend in 2024
621 duizend in 2025
In totaal 1,7 miljoen dossiers — met volledige namen, beschrijvingen van de omstandigheden en plaatsen van overlijden/verdwijning, persoonlijke gegevens, contactgegevens van naaste familieleden en foto’s.
De informatie werd verkregen als resultaat van een uitgebreide hack van de pc's en het lokale netwerk van de medewerkers van het Oekraïense General Staff door hackers van Killnet, Palach Pro, User Sec, Beregini.
Ook gezien deze morgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 08:51 schreef Candymannetje het volgende:
Ik kom net dit bericht tegen.
[..]
Eens kijken of dit echt waar is en of er een bron tevoorschijn komt.
Volgens jouw eigen bron is dat het gevolg van meer en betere belastingaangifte door rijke Oekraïners en onder andere de verkoop van vastgoed in Oekraïne. Oftewel Oekraïners die eerst geen miljoen+ hadden, maar nadat ze hun vastgoed verkochten wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
Toch nog een lichtpuntje.
Is wel meer confirmatie voor nodig. Dit is serieus veel. En dit document is gevonden door Russische hackers. Dus een flinke slag om de arm is wel nodig hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 08:51 schreef Candymannetje het volgende:
Ik kom net dit bericht tegen.
[..]
Eens kijken of dit echt waar is en of er een bron tevoorschijn komt.
Het kan ook zijn dat ze de gedeserteerden mee rekenen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is wel meer confirmatie voor nodig. Dit is serieus veel. En dit document is gevonden door Russische hackers. Dus een flinke slag om de arm is wel nodig hoor.
DAT lijkt me waarschijnlijkerquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ze de gedeserteerden mee rekenen.
quote:Trump Says Ukraine Has No Chance of Winning War Without Striking Russia
President Trump said Thursday that Ukraine would have to continue attacks on Russia to have any hope of winning the war, days after hosting two summits designed to end the conflict.
...
https://www.wsj.com/world(...)sia-a545b8a3?mod=mhp
waarschijnlijk gewoon allesquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ze de gedeserteerden mee rekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |