abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:21:06 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218481293
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ik dacht dat het idee van communistische heilstaten was dat altijd iedereen werk had.
Communistisch staten die bestaan niet , dat was zo in de jaren 70 en 80 tot het failliet van de USSR met de staatswinkels en op iedere verdieping van een van de talloze musea een vrouwelijke suppoost en de duizenden vrouwelijke straatvegers
tegen het absoluut laagste salaris denkbaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:22:58 #102
323876 michaelmoore
pi_218481294
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:04 schreef MichaelScott het volgende:
Ik dacht van onze lokale China-troll begrepen te hebben dat de Chinese economie het fantastisch doet.

Hoe kan dit?
Dat zal ook wel
net als in de USA en ook hier heeft slechts een kleine deel van de bevolking echt werk, de rest doet zinloos werk als ambtenaar en heel veel thuiswerk en workshops
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:24:43 #103
323876 michaelmoore
pi_218481295
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is het geval (geweest) in al die communistische heilstaten zoals Noord-Korea, Amsterdam, Venezuela en Rusland. Dat is onder andere, maar zeker niet de enige, reden waarom het telkens fout gaat.
alleen in Noord Korea rukken ze de tegels niet uit de stoep om er onkruid te zaaien met als reden het vergroenen van de steden
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:27:45 #104
323876 michaelmoore
pi_218481297
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:10 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik bedoel, waarom zou een chinees een speciaal kantoor nodig hebben om te doen alsof hij werk heeft, dat slaat nergens op, dan kan hij ook een normale kantoorruimte huren.
je huurt ook een chef en kantine en printer en ik neem aan dat je ook een getuigschrift krijgt als je opzegt
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:31:39 #105
323876 michaelmoore
pi_218481300
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
China kun je op de meeste vlakken nog amper communistisch noemen.
er is niets communistisch aan , landen als Venezuela en Rusland zijn het ultieme kapitalisme
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:32:29 #106
323876 michaelmoore
pi_218481301
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:04 schreef Mortaxx het volgende:
Ach die hebben we hier ook en dan noemen we het ambtenaren
Maar ik vind dat dit een van de stappen is op weg naar een basisinkomen , dus betaald krijgen om ergens je te gaan vermaken en te consumeren

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 12-08-2025 03:37:51 ]
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 03:35:49 #107
323876 michaelmoore
pi_218481308
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 20:33 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dan ga je zitten in een kantoor om te doen of je werk hebt, waarvan iedereen weet dat het een kantoor is om te doen of je werk hebt. Dus dan vind iedereen je nog steeds koos werkloos.
nee niemand weet wat een fake bedrijf is en wat niet, je wandelt nog steeds met en getuigschrift de deur uit na een jaar "werken"
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:40:55 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218481408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 03:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee niemand weet wat een fake bedrijf is en wat niet, je wandelt nog steeds met en getuigschrift de deur uit na een jaar "werken"
Na korte tijd weet iedereen toch dat dat ene kantoor op de hoek van de Maostraat en de Bamistraat een fake bedrijf is?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:41:14 #109
323876 michaelmoore
pi_218481512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 06:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Na korte tijd weet iedereen toch dat dat ene kantoor op de hoek van de Maostraat en de Bamistraat een fake bedrijf is?
ik denk dat je het meer als werkervaring bedrijf moet zien , zodat je uptodate blijft met kennis van moderne communicatietechnieken., gebeurt hier ook hoor dat mensen ergens geplaatst worden met subsidie

ik denk niet dat het verkeerd is om bij te blijven in je werkgebied en recente ervaring en getuigschriften van "collegas"

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-08-2025 08:22:08 ]
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:51:43 #110
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218481933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 03:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je huurt ook een chef en kantine en printer en ik neem aan dat je ook een getuigschrift krijgt als je opzegt
Mocht je ooit in een ‘normaal kantoor’ zijn geweest dan is het je misschien wel eens opgevallen dat die ook een printer en kantine hebben :p

Getuigschrift is wel een interessante extra dienst die zo’n speciaal kantoor zou kunnen aanbieden. Maar ook dan gaat het om de werkmentaliteit en niet, zoals het artikel suggereert, om te doen alsof je werkt. Een getuigschrift van een doe-alsof-je-werkt-kantoor lijkt me niet heel waardevol. Kan zijn dat ze hun klanten helpen om de boel te bedonderen door nep getuigschriften af te geven maar er zijn vast meer dan genoeg andere opties die mensen helpen om de boel te bedonderend, ook daarvoor heb je zo’n kantoor niet nodig.

Mijn punt is nog steeds: het is fake nieuws dat het om doe-alsof-je-werkt plekken gaat. Het gaat om houd-je-werk-mentaliteit-op-peil plekken, en dat lijkt mij een prima dienst. Helaas is dat minder interessant om over te schrijven door sensatie media.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:56:40 #111
323876 michaelmoore
pi_218481956
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 08:51 schreef embedguy het volgende:

[..]
Mocht je ooit in een ‘normaal kantoor’ zijn geweest dan is het je misschien wel eens opgevallen dat die ook een printer en kantine hebben :p

Getuigschrift is wel een interessante extra dienst die zo’n speciaal kantoor zou kunnen aanbieden. Maar ook dan gaat het om de werkmentaliteit en niet, zoals het artikel suggereert, om te doen alsof je werkt. Een getuigschrift van een doe-alsof-je-werkt-kantoor lijkt me niet heel waardevol. Kan zijn dat ze hun klanten helpen om de boel te bedonderen door nep getuigschriften af te geven maar er zijn vast meer dan genoeg andere opties die mensen helpen om de boel te bedonderend, ook daarvoor heb je zo’n kantoor niet nodig.

Mijn punt is nog steeds: het is fake nieuws dat het om doe-alsof-je-werkt plekken gaat. Het gaat om houd-je-werk-mentaliteit-op-peil plekken, en dat lijkt mij een prima dienst. Helaas is dat minder interessant om over te schrijven door sensatie media.
ik heb dik 40 jaar op een normaal kantoor gezeten , van cijfermatig werken met rekenmachines en telstroken aanhechten en cursus wordperfect en Dbase4 tot zelf programmeren in visual basic

In Nederland krijg je met een werkervaring traject ook een getuigschrift ,
men vraagt recente werkervaring

Ach wat is fake, veel echt werk is vaak ook fake , krijg je ook een getuigschrift van chef collega , het enkele feit dat je best doet om bij te blijven is al een aanbeveling die kan maken dat de keus op jou valt

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-08-2025 09:23:06 ]
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:16:04 #112
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218482522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 07:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat je het meer als werkervaring bedrijf moet zien , zodat je uptodate blijft met kennis van moderne communicatietechnieken., gebeurt hier ook hoor dat mensen ergens geplaatst worden met subsidie

ik denk niet dat het verkeerd is om bij te blijven in je werkgebied en recente ervaring en getuigschriften van "collegas"
Dat denk ik ook, dat je kan aantonen dat je elke dag op tijd zal zijn en dat je graag wilt werken.
Dat zullen ze kiezen boven iemand die een jaar lang thuis uit zijn neus heeft zitten vreten lijkt me.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:28:29 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218484795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, dat je kan aantonen dat je elke dag op tijd zal zijn en dat je graag wilt werken.
Dat zullen ze kiezen boven iemand die een jaar lang thuis uit zijn neus heeft zitten vreten lijkt me.
Ook al heeft diegene de X jaar daaraan voorafgaand, elke dag bewezen op tijd te kunnen zijn en graag wil werken?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:50:47 #114
323876 michaelmoore
pi_218485313
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ook al heeft diegene de X jaar daaraan voorafgaand, elke dag bewezen op tijd te kunnen zijn en graag wil werken?
maar nu een jaartje uit zijn neus heeft gevreten en vervreemd is van het werk wat gedaan moet worden, dus niet aantoonbaar kan laten zijn dat ie NU ingezet kan worden

heeft een jaartje aardappels gerooid bij zijn buurman , als ik werkgever was dan wist ik het wel, jij ook
ik nam de persoon die op polepositie staat
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:28:28 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218485601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 10:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Misschien is vrijwilligerswerk doen dan wel wat beter, leerzamer en bevredigender dan gaan betalen om nutteloos te gaan zitten wezen in een nepkantoor. Zomaar een idee.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:26:20 #116
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218486002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien is vrijwilligerswerk doen dan wel wat beter, leerzamer en bevredigender dan gaan betalen om nutteloos te gaan zitten wezen in een nepkantoor. Zomaar een idee.
Dat levert waarschijnlijk niet dezelfde status op. Ik weet het, voor weldenkende mensen ondenkbaar, maar je hebt ze er tussenzitten hoor...
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:28:20 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218486018
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:26 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat levert waarschijnlijk niet dezelfde status op. Ik weet het, voor weldenkende mensen ondenkbaar, maar je hebt ze er tussenzitten hoor...
Tja als Chinezen werkelijk zo denken hoeven we niet zo bang voor ze te zijn.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:31:17 #118
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218486036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als Chinezen werkelijk zo denken hoeven we niet zo bang voor ze te zijn.
Qua mentaliteit zeker niet, maar als die mentaliteit de overhand krijgt is er toch echt wel iets om bang voor te zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218486227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het OP artikel gaat over China.
En de eerste Chinees die belangeloos iets voor een ander doet moet nog geboren worden.
Best kans dat dat deze eeuw nog gaat lukken maar dan alleen als ze heel rap een 12-kind beleid gaan invoeren.
-
pi_218486999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:54 schreef quo_ het volgende:
En de eerste Chinees die belangeloos iets voor een ander doet moet nog geboren worden.
quote:
Chatgpt.

How many volunteers are there in china?

Gegevens over het aantal vrijwilligers in China:

Tot oktober 2021: In China waren ongeveer 217 miljoen geregistreerde vrijwilligers ingeschreven via het nationale systeem voor vrijwilligersdiensten. Dit vertegenwoordigde ongeveer 15,4 % van de totale bevolking. De cijfers omvatten daarnaast 1,13 miljoen vrijwilligersgroepen en zo’n 6,21 miljoen vrijwilligersprojecten, met in totaal 1,61 miljard uren aan vrijwilligerswerk en gemiddeld 7,44 uur per persoon.

Begin 2024: Volgens de “China Volunteer Service Development Report (2022–2023)” was het aantal geregistreerde vrijwilligers verder gestegen tot 232 miljoen. In hetzelfde rapport wordt vermeld dat er 1,35 miljoen vrijwilligersteams actief waren en 11,27 miljoen vrijwilligersprojecten liepen.

Conclusie: In China zijn er tussen de 217 miljoen (eind 2021) en de 232 miljoen (begin 2024) geregistreerde vrijwilligers actief. Als je interesse hebt in aantallen binnen specifieke sectoren (zoals zorg, onderwijs, milieu, of jeugdwerk) of in recente trends, dan zoek ik dat graag voor je op.
quote:
Chatgpt

Algemeen
• In 2021 waren er naar schatting 217 miljoen geregistreerde vrijwilligers in China, verdeeld over tal van projecten en diensten.
• In 2019 meldde het Blue Book of Philanthropy dat vrijwilligers actief waren in sectoren zoals gezondheidszorg, onderwijs, armoedebestrijding, ouderenzorg, milieu, gehandicaptenzorg, cultuur en sport

Milieu & Natuur (Environmental Protection)
Er zijn meer dan 1,3 miljoen vrijwilligersprogramma's geregistreerd, goed voor ongeveer 20 % van alle vrijwillige programma's in China. Binnen deze programma's waren circa 3,2 miljoen vrijwilligers actief. Ondanks deze aantallen merkt men op dat vrijwilligerswerk in milieuzorg zich nog in een "beginfase" bevindt vanwege relatief lage participatie.

Wetenschap & Technologie (Sci-Tech)
De sci-tech-vrijwilligerssector is de afgelopen jaren sterk gegroeid: er zijn nu meer dan 5,2 miljoen geregistreerde vrijwilligers in deze sector, ondersteund door ruim 110.000 vrijwilligersteams, die jaarlijks meer dan 300.000 activiteiten organiseren. Het aantal vrije (gratis toegankelijke) sci-tech-musea in China steeg van 92 in 2015 tot 409 in 2024.

Overige sectoren
Voor andere domeinen zoals onderwijs, gezondheidszorg, armoedebestrijding, ouderenzorg, cultuur en sport zijn er wel vermeldingen dat vrijwilligers actief zijn (bijvoorbeeld via het Blue Book of Philanthropy), maar ontbreken recente, sector-specifieke aantallen zoals bij milieu of sci-tech.

Conclusie
• De sector sci-tech toont duidelijke en gestaag groeiende betrokkenheid met miljoenen vrijwilligers en honderden teams.
• Ook in het milieudomein is vrijwilligerswerk stevig vertegenwoordigd, hoewel nog in de beginfase qua participatie.
• Voor sectorspecifieke cijfers in gebieden zoals onderwijs, gezondheidszorg of armoedebestrijding zijn geen actuele, kwantitatieve gegevens beschikbaar via openbare bronnen, maar men weet dat vrijwilligers daar wel substantieel actief zijn.

Laat me weten als je specifieke projecten of organisaties in een bepaalde sector wilt uitlichten -- dan zoek ik graag verder voor je!
quote:
Chatgpt: wat vind je van deze reactie? En de eerste Chinees die belangeloos iets voor een ander doet moet nog geboren worden.

Die uitspraak -- "De eerste Chinees die belangeloos iets voor een ander doet moet nog geboren worden." -- is feitelijk onjuist, generaliserend en oneerlijk. Hier is waarom:

[*]Feitelijke onjuistheid
Er zijn talloze historisch gedocumenteerde gevallen van Chinezen die belangeloos hebben gehandeld, soms met grote persoonlijke opoffering. Een paar voorbeelden die dit weerleggen:

Lei Feng - het iconische voorbeeld van altruďsme in China.

Zhao Yiman - verzetsheldin die haar leven gaf tijdens de Japanse bezetting.

Lin Qiaozhi - gynaecologe die duizenden vrouwen gratis behandelde.

Vrijwilligers tijdens de aardbevingen (bijv. Wenchuan 2008) - tienduizenden mensen hielpen zonder eigenbelang.

[*]Generaliserend & bevooroordeeld
De uitspraak gaat uit van een negatief stereotype over een hele bevolkingsgroep. Dat is niet alleen onterecht, maar draagt ook bij aan xenofobie of raciale vooroordelen. Zulke veralgemeningen zouden we net zo goed verwerpen als ze over eender welke andere nationaliteit werden gemaakt.

[*]Morele implicaties
Belangeloosheid is geen cultureel exclusief fenomeen. Elk land, elke samenleving, elke religie en elk tijdperk kent mensen die anderen helpen zonder er iets voor terug te willen. Het ontkennen daarvan, enkel op basis van afkomst of nationaliteit, zegt meer over de spreker dan over de groep waarover het gaat.

quote:
Chatgpt: Dank je, heerlijk stoot.

Graag gedaan -- en fijn om te horen dat het binnenkwam!

[ Bericht 1% gewijzigd door Peppert op 12-08-2025 20:14:55 ]
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:14:52 #121
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218487444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:50 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Mss moet je ff vragen hoe chatgpt daar bij komt,

En vervolgvraag hoe betrouwbaar de bronnen dan wel zijn.
pi_218487477
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss moet je ff vragen hoe chatgpt daar bij komt,

En vervolgvraag hoe betrouwbaar de bronnen dan wel zijn.
Ik laat die taak graag aan u over. Ik ga namelijk vandoor: gym.
pi_218487942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik laat die taak graag aan u over. Ik ga namelijk vandoor: gym.
Tegen beter weten hoop ik dat het hersengym is.
-
pi_218488711
Bekijk deze YouTube-video

Jeugdjournaal heeft beelden van Chinezen in een kantoor.
pi_218489876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:23 schreef RotatoR het volgende:

Jeugdjournaal heeft beelden van Chinezen in een kantoor.
Gewoon de Rundfunk 'Of nee, toch niet' meme gebruiken _O- _O_ _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:31:47 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218489918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gewoon de Rundfunk 'Of nee, toch niet' meme gebruiken _O- _O_ _O-
Allemaal onvoldoende _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 10:56:37 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218500860
Ik snap het principe: faken dat je werk hebt.
Maar een ieder ziet toch dat zo'n kantoor (gebouw) bedoeld is voor de opvang van werkelozen? Hetzelfde dat als je bij het UWV naar binnenloopt dat de kans groot is omdat je een baan zoekt of uitkering wil?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 14 augustus 2025 @ 10:59:58 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218500890
Ideetje voor het verkiezingsprogramma van Timmermans.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:40:39 #129
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218501640
liever op een kantoor nutteloos zitten met een etentje erbij per dag dan de schaamte om thuis werkloos te blijven en de hele buurt en sociale kring je als loser beschouwd en elke dag telt dat je langer thuis zit......op zich geen slechte deal. als ze op dat kantoor nou ook nog actief aan hun CV werken of nieuwe skills leren heb je twee vliegen in een klap.
enkelband
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:56:21 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:40 schreef recidivist het volgende:
liever op een kantoor nutteloos zitten met een etentje erbij per dag dan de schaamte om thuis werkloos te blijven en de hele buurt en sociale kring je als loser beschouwd en elke dag telt dat je langer thuis zit......op zich geen slechte deal. als ze op dat kantoor nou ook nog actief aan hun CV werken of nieuwe skills leren heb je twee vliegen in een klap.
Maar je kan ook nog niet thuis zitten en wel wat nuttigs doen.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:57:22 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218501736
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ideetje voor het verkiezingsprogramma van Timmermans.
Eerder voor Yesilgoz: "Als je een utikering wilt moet je de hele dag in een nutteloos kantoor doen of je werkt!"
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:57:41 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218502275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eerder voor Yesilgoz: "Als je een utikering wilt moet je de hele dag in een nutteloos kantoor doen of je werkt!"
Dat lot treft ongeveer 80% van de Nederlanders. Alleen wij worden betaald ipv Chinezen..
Haha die Chinezen ook. Het zal mij een rotzorg zijn als mijn oom of neef denkt dat ik onvoldoende carriere maak.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218503521
Vroeger had je hier ook doe-of-je-werk-hebt. In de sociale werkplaats voor arbeidsongeschikten. Maar dat hebben ze uiteraard wegbezuinigd. Die mensen zitten nu allemaal gewoon in de bijstand en thuis.
pi_218503555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Vroeger had je hier ook doe-of-je-werk-hebt. In de sociale werkplaats voor arbeidsongeschikten. Maar dat hebben ze uiteraard wegbezuinigd. Die mensen zitten nu allemaal gewoon in de bijstand en thuis.
Nee die zijn nu gesubsidieerd aan het werk in gewone bedrijven, licht magazijn werk ofzo.
Vakman pur sang
pi_218503682
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee die zijn nu gesubsidieerd aan het werk in gewone bedrijven, licht magazijn werk ofzo.
Ja, dat kan ook. Dat is ook de bedoeling.
pi_218503766
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als de reguliere bedrijven de mensen met een arbeidsbeperking dan ook maar meer begeleiding en een aangepaste werkplek geeft.
Zodat het werk ook licht blijft.
pi_218503847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Als de reguliere bedrijven de mensen met een arbeidsbeperking dan ook maar meer begeleiding en een aangepaste werkplek geeft.
Zodat het werk ook licht blijft.
Het probleem is meer, dat ze gezonde mensen vervangen. Ze kosten veel minder dan het minimumloon.
pi_218503870
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem is meer, dat ze gezonde mensen vervangen. Ze kosten veel minder dan het minimumloon.
Dat valt tegen, in de praktijk heb je aardig wat verantwoordelijkheid en begeleiding, netto kost het vaak geld.
Vakman pur sang
pi_218503914
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 17:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Toch niet als zo'n regulierbedrijf voor professionele begeleiding en een aangepaste werkplek moet zorgen?
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:15:08 #140
436847 embedguy
pi_218504231
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap het principe: faken dat je werk hebt.
Maar een ieder ziet toch dat zo'n kantoor (gebouw) bedoeld is voor de opvang van werkelozen? Hetzelfde dat als je bij het UWV naar binnenloopt dat de kans groot is omdat je een baan zoekt of uitkering wil?
Het is dan ook fake (entertainment) nieuws.

“Als iets te nep lijkt om waar te kunnen zijn, dan is het dat meestal ook”
Embedguy
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 18:56:44 #141
6484 ExTec
pi_218504619
quote:
17s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:15 schreef embedguy het volgende:

[..]
Het is dan ook fake (entertainment) nieuws.

“Als iets te nep lijkt om waar te kunnen zijn, dan is het dat meestal ook”
Embedguy
Heeft ondertussen de BBC gehaald:

https://www.bbc.com/news/articles/cdd3ep76g3go

Fortune:

https://fortune.com/2025/(...)ing-flat-rat-people/

El Pais:

https://english.elpais.co(...)ooming-in-china.html

France 24:

https://www.france24.com/(...)retend-to-have-a-job

Chinese publicatie:

https://www.scmp.com/news(...)iding-jobless-status

Je bent zelf fake.
pi_218504648
De overheid moet eens stoppen met het geld printen voor al die kneusjes hun bullshit job. Hele volksstammen in nederland leven van dit inkomen. Als je met niks geboren bent ga je maar onder de brug leven zoals in amerika, waar het recht op arbeid tot een einde begint te komen. Kapitalisme moet harder worden.
pi_218504831
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:58 schreef Vvdjemoeder het volgende:
De overheid moet eens stoppen met het geld printen voor al die kneusjes hun bullshit job. Hele volksstammen in nederland leven van dit inkomen. Als je met niks geboren bent ga je maar onder de brug leven zoals in amerika, waar het recht op arbeid tot een einde begint te komen. Kapitalisme moet harder worden.
Wat bedoel je met kneusjes? Mensen met geen kracht maar die wel geestelijk geen wrak zijn of krachtpatsers die veel kracht hebben maar geestelijk een wrak zijn?
pi_218504960
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja die zocht ik maar kon m niet vinden!
Bizar dit soort shit. Veel plezier met je nieuwe temu product. :r
  donderdag 14 augustus 2025 @ 19:25:39 #145
436847 embedguy
pi_218504982
quote:
Vergelijk het artikel uit de op

quote:
Werkloze jongeren China zoeken toevlucht in 'doe-of-je-werk-hebt'-kantoren
De hoge werkloosheid in China heeft tot een nieuw fenomeen geleid. Door het hele land openen zogenaamde "doe-of-je-werk-hebt"-kantoren. Kantoren waar je voor 30 tot 50 yuan, omgerekend zo'n 4 tot 6 euro per dag, naartoe kunt om te doen of je werk hebt.

5.webp

De maatschappelijke druk om te presteren in China is enorm. En professioneel succes en sociale status zijn nauw met elkaar verbonden. Maar met de teruglopende economische groei en het gebrek aan geschikte banen is het voor steeds meer mensen een uitdaging om een baan te vinden. Voor hen bieden de nepbaankantoren een uitweg om gezichtsverlies te vermijden
… met het artikel van de bbc. Dat is toch wel een heel groot verschil. De bbc vertelt een veel realistischer verhaal, het fake news artikel uit de op impliceert dat Chinesen achterlijk zijn en naar die kantoren gaan puur vanwege gezichtsverlies.

Zoals ik eerder in dit topic al zei;

quote:

[..]
‘Doe of je werkt hebt kantoor’ is het label wat de reporter er op geplakt heeft hč om een leuk nieuwsartikel te maken. China stigmatiseren vinden mensen namelijk interessant.

‘Blijf de juiste werkmentaliteit behouden kantoor’ of iets in die trant is minder spectaculair om over te schrijven, ook al dekt dat de lading beter. Niets mis mee lijkt me.

Ik bedoel, waarom zou een chinees een speciaal kantoor nodig hebben om te doen alsof hij werk heeft, dat slaat nergens op, dan kan hij ook een normale kantoorruimte huren.
Life is happening now.
pi_218505005
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:23 schreef YoopY het volgende:

[..]
Bizar dit soort shit. Veel plezier met je nieuwe temu product. :r
Klopt, denk na voordat je in China besteld.
Koop steeds meer eu geproduceerde kwaliteit producten en gewoon minder shit wat je niet nodig bent.
Ja is duurder maar is vaak veel beter en gaat langer mee. Denk aan gereedschap, apparatuur enz
Vakman pur sang
pi_218505018
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:25 schreef embedguy het volgende:
‘Doe of je werkt hebt kantoor’ is het label wat de reporter er op geplakt heeft hč om een leuk nieuwsartikel te maken. China stigmatiseren vinden mensen namelijk interessant.
Het bedrijf dat die kantoorruimtes verhuurd heet letterlijk: Pretend To Work Company.
Zo raar is die titel van de NOS echt niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218505172
quote:

[..]
[..]
… met het artikel van de bbc. Dat is toch wel een heel groot verschil. De bbc vertelt een veel realistischer verhaal, het fake news artikel uit de op impliceert dat Chinesen achterlijk zijn en naar die kantoren gaan puur vanwege gezichtsverlies.

Zoals ik eerder in dit topic al zei;
[..]

Het artikel is geschreven door Gabi Verberg. Het is altijd belangrijk om te letten op wie de auteur is. Ik weet niet in hoeverre mevrouw Verberg bekend is met het land. Ik ben het met je eens dat het artikel van de BBC over hetzelfde onderwerp van hogere kwaliteit is, omdat het dieper ingaat op de intrinsieke motivaties van de mensen die tot deze beslissing komen.

Gezichtsverlies is zo'n oriëntaalse stereotypering die te pas en te onpas wordt gebruikt, vaak zonder er echt bij na te denken. Alsof alleen bepaalde culturen daarmee te maken zouden hebben en alsof het de enige drijfveer zou zijn voor gedrag. Ik huiver bij het zien van die redenering, die zonder enige kritische reflectie wordt overgenomen. Het getuigt van nul nadenken. Je kan naar mijn zeer beperkte mening goed zien dat mevrouw G. Verberg uit Europa komt en een studie journalisme achter de rug heeft en niet veel meer.

Ik ben momenteel een boek aan het lezen van Yuri Pines over de politieke ontwikkelingen in dat land, diep terug in de geschiedenis. De expertise die deze man tentoonspreidt is indrukwekkend (hij is zeer hoogwaardig: expert niveau). Wat een verademing vergeleken met iemand als Verberg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 14-08-2025 20:00:24 ]
  donderdag 14 augustus 2025 @ 19:48:30 #149
6484 ExTec
pi_218505263
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:40 schreef Peppert het volgende:

[..]
Maar had je nou al uitgezocht of je vorige kontverhaal niet gewoon 100% propaganda was?

Of moet je nu weer naar de: gym?
pi_218505295
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar had je nou al uitgezocht of je vorige kontverhaal niet gewoon 100% propaganda was?

Of moet je nu weer naar de: gym?
Wat is er precies mis met deze reactie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:50 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

pi_218505316
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat klopt niet precies aan deze reactie?
[..]

Net zo vrijwillig als huilen om Kim Yun Un als die verkouden is.
Vakman pur sang
  donderdag 14 augustus 2025 @ 19:54:18 #152
6484 ExTec
pi_218505320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat klopt niet precies aan deze reactie?
[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:48 schreef ExTec het volgende:
vorige
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:05:45 #153
6484 ExTec
pi_218505465
quote:

[..]
[..]
… met het artikel van de bbc.
Uh huh:

quote:
"What I'm selling isn't a workstation, but the dignity of not being a useless person," he says.
pi_218505563
Niet elke dag in je voortuin zitten met een tray Schultenbrau en Kut! roepen naar de buuf 😐
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:39:24 #155
436847 embedguy
pi_218505889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het bedrijf dat die kantoorruimtes verhuurd heet letterlijk: Pretend To Work Company.
Zo raar is die titel van de NOS echt niet.
Wat heet ‘raar’. Het is Nos heel gewoon om fake news te produceren.

Maar eigenlijk is het wel raar dat de nos het niet ‘doe alsof je werkt kantoor’ noemt, zoals de bbc maar dat ze ervoor kozen om er ‘doe alsof je werk hebt kantoor’ er van te maken. En ja, dat maakt een groot verschil.

Om vervolgens in het artikel ook volledig in te zetten op dat Chinesen daar puur heen gaan om geen gezichtsverlies te lijden, lekker inspelend op het stigma en lekker smullen voor alle kaaskoppen die het heerlijk vinden om Chinesen belachelijk te maken.
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:41:13 #156
6484 ExTec
pi_218505915
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:39 schreef embedguy het volgende:
En ja, dat maakt een groot verschil.

Nee, geen verschil.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:42:20 #157
436847 embedguy
pi_218505937
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh:
[..]

Ik weet niet wat je daarin leest?

Het is heel normaal dat werklozen zich minderwaardig voelen. Naar een kantoor gaan met mensen die in hetzelfde schuitje zitten kan daarbij heel prettig zijn en helpen om je beter te voelen.

Heeft verder niets met gezichtsverlies oid te maken.
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 20:42:50 #158
436847 embedguy
pi_218505945
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, geen verschil.
Agree to disagree :-)
Life is happening now.
pi_218505970
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, denk na voordat je in China besteld.
Koop steeds meer eu geproduceerde kwaliteit producten en gewoon minder shit wat je niet nodig bent.
Ja is duurder maar is vaak veel beter en gaat langer mee. Denk aan gereedschap, apparatuur enz
Het is onzin dat duurdere producten langer mee gaan, ik heb diverse malen duurdere producten gekocht, maar daarvan was een fors aantal binnen anderhalf jaar stuk, de garantie was dan verlopen zodat het mij dus een hoop geld heeft gekost.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 21:00:37 #160
6484 ExTec
pi_218506141
quote:
17s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:42 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je daarin leest?

Het is heel normaal dat werklozen zich minderwaardig voelen. Naar een kantoor gaan met mensen die in hetzelfde schuitje zitten kan daarbij heel prettig zijn en helpen om je beter te voelen.

Heeft verder niets met gezichtsverlies oid te maken.
Misschien moet je er eens een woordenboek bijpakken ofzo?

Gezichtsverlies is slechts dat die minderwaardigheid (jouw woorden) ook door anderen erkent wordt.
pi_218506349
quote:
17s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:42 schreef embedguy het volgende:
Werklozen hoeven zich niet minderwaardig te voelen, want de vruchten van eventuele arbeid vallen toch maar in handen van criminele groepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 15-08-2025 08:27:21 ]
  donderdag 14 augustus 2025 @ 21:18:43 #162
436847 embedguy
pi_218506364
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je er eens een woordenboek bijpakken ofzo?

Gezichtsverlies is slechts dat die minderwaardigheid (jouw woorden) ook door anderen erkent wordt.
Klopt. Niet van toepassing hier.
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 21:19:44 #163
436847 embedguy
pi_218506377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Werklozen hoeven zich niet minderwaardig voelen, want de vruchten van eventuele arbeid vallen toch maar in handen van criminele groepen.
Owke.
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 21:23:45 #164
6484 ExTec
pi_218506421
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:18 schreef embedguy het volgende:

[..]
Want?
pi_218506465
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 18:58 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ah, jij bent duidelijk een trol.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 21:29:48 #166
6484 ExTec
pi_218506494
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:18 schreef embedguy het volgende:

[..]
quote:
As country faces continuing joblessness, people are choosing to hide the embarrassment of unemployment from their loved ones
  donderdag 14 augustus 2025 @ 23:21:22 #167
436847 embedguy
pi_218507384
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 21:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

?
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Ook geen idee waar die quote vandaan komt. In het artikel van bbc zie ik het niet staan.

Maakt verder ook niet uit volgens mij. Mocht je dat idee hebben, mijn punt was verder niet dat gezichtsverlies lijden geen probleem is voor Chinesen. Ook is mijn punt niet dat de bbc etc zo geweldig zijn en nooit aan sensatie-journalistiek doen. Geen idee, ik volg die nieuwsbronnen niet.

Mijn punt was puur dat het artikel uit de OP fake nieuws is. In mijn opinie onderschrijft het bbc artikel dat. Maar ik geloof dat je het daar niet mee eens bent. Dat vind ik helemaal prima. Geen probleem. Wat mij betreft geen reden tot discussie.
Life is happening now.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 23:36:50 #168
6484 ExTec
pi_218507447
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 23:21 schreef embedguy het volgende:
Mijn punt was puur dat het artikel uit de OP fake nieuws is.
Nee, het is geen nep nieuws omdat de inhoud jou niet bevalt. Er zijn dus volop andere publicaties die precies hetzelfde zeggen.

quote:
Wat mij betreft geen reden tot discussie.
Je hebt recht op je eigen mening, niet op je eigen feiten.

En overigens je gezeik over:

quote:
China stigmatiseren vinden mensen namelijk interessant.
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:47 schreef embedguy het volgende:
Fake nieuws dat China probeert te stigmatiseren dat daar alles fake is.
quote:
het fake news artikel uit de op impliceert dat Chinesen achterlijk zijn
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 20:39 schreef embedguy het volgende:
en lekker smullen voor alle kaaskoppen die het heerlijk vinden om Chinesen belachelijk te maken.
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Misschien moet je wat minder het slachtoffer uithangen. Zomaar een idee.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 00:38:40 #169
436847 embedguy
pi_218507595
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 23:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, het is geen nep nieuws omdat de inhoud jou niet bevalt.
Haha, ik had graag gewild dat het écht nieuws was maar helaas zijn de Chinesen een stuk minder belachelijk dan dat. Het zijn gewoon mensen zoals wij, die niet naar een doe-also-je-werk-hebt kantoor gaan puur vanwege gezichtsverlies. Ook zij zijn slim genoeg om te bedenken dat je daarvoor beter naar een normaal kantoor kunt gaan.

Wist je dat Chinesen gemiddeld ruimschoots slimmer zijn dan wij Westelingen?
Life is happening now.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 00:40:09 #170
436847 embedguy
pi_218507596
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 23:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Misschien moet je wat minder het slachtoffer uithangen. Zomaar een idee.
Geen idee wat je bedoelt.

Maar dankjewel. Ofzoiets :P
Life is happening now.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 00:49:02 #171
6484 ExTec
pi_218507602
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 00:38 schreef embedguy het volgende:
Haha, ik had graag gewild dat het écht nieuws was maar helaas zijn de Chinesen een stuk minder belachelijk dan dat.
Grappig dat je denkt dat je voor 1,4 miljard man kan spreken.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 01:09:20 #172
436847 embedguy
pi_218507610
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 00:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Grappig dat je denkt dat je voor 1,4 miljard man kan spreken.
Grappig dat al je berichten geen argumenten bevatten maar je in je berichten alleen maar op de man speelt.

Behalve je bericht met de linkjes naar andere nieuwsartikelen, die bevatte een prima argument, waarvoor hulde. Wel interessant dat je klaarblijkelijk vond dat ook dat bericht een haatdragende zin moest bevatten. Dat m.i. niet nodig. Edit: ik heb het bericht nog even terug gezocht. Eigenlijk vond ik de ‘ Je bent zelf fake’ best grappig :p dus dat laatste neem ik terug :-)

Hierbij een bericht terug waarop ik op de man speel :-)

Verder geloof ik niet dat hier nog iets zinnigs uit voortkomt dus ik negeer je vanaf nu verder.

Fijne avond!
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')