SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Laffe hond is het, ik hoop dat die vent de meest pijnlijke dood sterft die je maar kunt bedenken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Dat laatste lijkt me wel een must. De VS en Rusland gaan niet bepalen wie lid mag worden van de EU.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvsmzmphh22t
"Ukraine is not afraid of meetings and expects the same courageous approach from the Russian side." - President Zelensky stated, outlining potential formats for peace talks.
The President also once again emphasized that Europe must be a participant in these processes.
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Er is meer wen shift van Rusland die optrekt naar China en India. Ze hebben in het verleden toch geprobeerd naar de EU te trekken zeker economisch (Nordstream enz). Daarvan hebben ze zich nu ook totaal van afgekeerd, Rusland zal ook proberen om de EU geen partij te laten zijn in deze.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
die verhoudingen hebben nooit bestaanquote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Maar dat is ook zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Dit kwam ook niet van de Amerikanen maar van Genscher, de Duitse minister van buitenlandse zaken in 1990.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Wereldmachtsemantiek interesseert me niet zo. Dat onderhandelingen over dit conflict tussen Poetin en Trump gaat, daar komt het gewoon op neer.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweestquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.
Het westen kijkt naar de VS, face it.
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
Oke. Dat is een mening.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
Dat is enorm logischquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Nee is gewoon feitelijk waar, er zijn zoveel conflicten geweest tussen de VS en de rest, van Indie tot Suez tot Angola tot Vietnam tot Bagdad aan toe dat het onmogelijk hard te maken is dat de VS het voor het zeggen heeft in het Westenquote:
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is enorm logisch
Rusland zeker nog eens met behulp van professioneel getrainde noord koreaanse troepen die straks ineens aan de grens staan bij allerlei NAVO landen lijkt me een enorme dreiging?
Met name omdat in dit geval dat land agressief overgenomen is.
[ x ]
Veel meer bronnen melden het immers.
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.
Ik denk dat je heel naief moet zijn om je daar geen zorgen over te maken.
En daarna gaan ze er over heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Er zijn geen wetten van de NAVO, de NAVO kan zelf bepalen of ze iets willen doen of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:
Tevens is Belgrado bombarderen is misschien wel het mooiste wat de NAVO ooit gedaan heeft.
Dat is ook een escalatie. Maar hey, net als al die andere discussies. Of het nu over iemand gaat die zegt "Oekraïne zou er een bom op moeten gooien" vs. "Rusland heeft er een bom op gegooid" en "Absoluut onacceptabel als Oekraïne dit doet" vs. "Rusland doet dit al vanaf dag 4 toen bleek dat het allemaal wel tegenviel".quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef skysherrif het volgende:
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"
Aha.
Maarja ik vind dat wel een escalatie.
Alsof het net als dit conflict een gevalletje "waar 2 vechten hebben er 2 schuld" lijkt.quote:Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
Ik zie dat als onmogelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En daarna gaan ze er over heen.
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,
Dat kan ook diplomatiek worden geregeld als Poetin Trump de opdracht geeft een mes in de rug van dat land (en van de EU) te steken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Ah, ik woon dus niet in Europa wil je zeggen?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.
Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.
NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.
Niet alsof vluchtelingen een hot topic zijn ofzo.
Het heeft een genocide voorkomen (nouja nee, gestopt) nadat we ze lang genoeg gewaarschuwd hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]
Geweldig inderdaad.
Aantal Oekraïners in Mexico:quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.
Nee? Maar hang je nu de gemiddelde Rus uit? Anderen direct betichten van nazisme? Verrast mij bar weinig.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kom je hier je rassentheorie uit de doeken doen oude nazi?
Wanneer het alleen vrouwen en kinderen betreft en terugkeer verplicht wordt gesteld -> eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.
Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.quote:
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.
Ja, landen zijn doorgaans levenloze dingen, het is doorgaans het volk in een land, wat zorgt voor de reputatie die het land heeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |