abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218468013
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:37 schreef Candaasje het volgende:
Leuk dat jullie een toffe meet hebben gehad!

Ik heb gisteren heerlijk buiten geschoten. Ging nog beter dan verwacht. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je ooit in de buurt van fort Everdingen zijn, vrijwel elke zaterdag kun je er vanaf nu boogschieten 8-)
(Traditioneel, met houten bogen en instructie van ervaren schutter en bogenbouwer. Alias goede vriend.)
Paar jaar geleden ergens wat booggeschoten met een personeelsuitje. Ik ben er niet goed in. Een zeer onverwachte collega schoot zomaar tweemaal midden in de roos (zeer bijziend en fysiek in hele slechte vorm).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218468048
Ook en een ver verleden (tijdens een personeelsuitje ook) gedaan. Er ging iets (of eigenlijk veel) niet goed. Ik had een hele blauwe arm
We have far more in common than that which devides us..
pi_218468101
Goedemorgen.

Dit jaar heb ik voor het eerst peren aan de perenboom. Wanneer moet ik die plukken? Ik vind al verschillende peren aangevroten in de tuin.
pi_218468104
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:56 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

Dit jaar heb ik voor het eerst peren aan de perenboom. Wanneer moet ik die plukken? Ik vind al verschillende peren aangevroten in de tuin.
Wat voor peer?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 10 augustus 2025 @ 12:57:22 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218468106
Ik heb alleen met een (metalen) kruisboog geschoten. Op een werkuitje van @Starflyer
En dat ging wonderwel best erg goed :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218468125
@sigme : je hoeft voor boogschieten niet heel fit te zijn, als ik kijk naar veel schutters die goed kunnen schieten :P . Het is vooral je rugspieren gebruiken en hoewel je wel beide ogen gebruikt, is traditioneel boogschieten ‘instinctief’ schieten. Het gaat om het gevoel dat je moet trainen. En de rust kunnen nemen.

Maar ik ben ook geen topper hoor. Maar zo in de buitenlucht is het fijn en gezellig. En ik kon een heel fijne boog gebruiken, dat maakt het ook leuker.
(Die ik kan overkopen van vriend, maar ik ben nog in dubio of ik dat doe of er zelf een ga bouwen. En of ik er überhaupt genoeg gebruik van ga maken. Maar zelf maken is echt veel werk, en het komt allemaal nogal precies met essenhout. Mijn vorige boog is geklapt. Dus ik neig toch naar het eerste. Enig nadeel is dat ik hem niet verder kan ‘customizen’ naar mijn eigen hand.)

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook en een ver verleden (tijdens een personeelsuitje ook) gedaan. Er ging iets (of eigenlijk veel) niet goed. Ik had een hele blauwe arm
Had je wel een beschermer om je arm? De pees slaat vaak tegen de arm waarmee je de boog vasthoudt, zonder bescherming ben je inderdaad snel blauw.
pi_218468158
Daar kan ik me niets van herinneren, zal vast niet. Maar na een paar keer bond ik het niet meer leuk en ben gaan fotograferen :P
pi_218468170
Wij doen ook boogschieten bij de survivalrun. Vaak vet dicht bij het doel dus niet al te ambitieus _O-

Ik kan het zelf niet fantastisch maar goed genoeg om aan beginners uit te leggen (iemand moet t doen). Mijn indruk is dat beginners ook vaak hun elleboog overstrekken en dan steekt je elleboog uit precies waar de pees langskomt. Au!
pi_218468213
Schaaldieren 😂 @sigme

Perenboomgaard aan de overkant, zover het oog reikt, wel 2 km tot aan het kanaal.
In september gaan de appels en peren geplukt worden. Een bieb collega en man neemt daar een maand vrij voor. En dat doen meerdere dorpsgenoten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen is het mij niet gelukt om diverse fokkers een mapje ‘mensen’ foto’s te sturen van gisteravond. Kaatje bijv. kreeg een lege map.🙃 Anderen ontvingen niks.
Denk dat het via pm beter gaat. Eens even uitzoeken.
pi_218468221
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:52 schreef Tele6 het volgende:
We komen er net achter dat de Cleversroute volgende week lastig gaat worden. Er rijden geen treinen tussen Mook-Molenhoek en Venlo dus dan kunnen mensen niet halverwege aansluiten, en naar Roermond moet je dan omreizen. Want je kan natuurlijk niet met de fiets in de treinvervangende bus.

Misschien dat we een weekend in september moeten zoeken om de route te doen. :{
-O-

Maar beter nu er achter komen dan onderweg. In september ligt Clevers er ook nog.

Misschien is Weert met de trein wel goed bereikbaar voor iedereen? Doe je een rondje Huubkens, Baccio, Florence? O-)
(Met omwegen ertussen want met dit cirkeltje ben je op in allermoeilijkste scenario in zo’n 20 km klaar)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218468230
Schieten is nooit mijn forte geweest. Ik kan vooral dingen die te maken hebben met ergens tegen slaan (met een racket of een knuppel bijvoorbeeld). Dat lijk ik aangeboren te hebben. Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen (waarmee dan ook) al schietend kunnen raken waar ze op mikten.

Wij hebben in de achtertuin een bordje aan een blokhut hangen waar je van die kermisschildjes aan kan hangen, die je dan vervolgens met pistool of geweer (ja, luchtdruk) kapot moet schieten. Ik kan schieten tot ik halfzijdige uitval krijg, maar raak niets. Nooit, never. ik heb niet eens een vaste afwijking, maar schiet er in alle windrichtingen naast.
pi_218468234
Aha…de Clevers route?is dus langs de Clevers ijssalons! 🍦
Hebben jullie toch eerder gefietst?
pi_218468246
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:10 schreef Queller het volgende:
Schieten is nooit mijn forte geweest. Ik kan vooral dingen die te maken hebben met ergens tegen slaan (met een racket of een knuppel bijvoorbeeld). Dat lijk ik aangeboren te hebben. Ik vind het bijzonder om te zien dat mensen (waarmee dan ook) al schietend kunnen raken waar ze op mikten.

Wij hebben in de achtertuin een bordje aan een blokhut hangen waar je van die kermisschildjes aan kan hangen, die je dan vervolgens met pistool of geweer (ja, luchtdruk) kapot moet schieten. Ik kan schieten tot ik halfzijdige uitval krijg, maar raak niets. Nooit, never. ik heb niet eens een vaste afwijking, maar schiet er in alle windrichtingen naast.
Toch die bril😇
pi_218468256
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 06:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Buren over 5 min thuis, kijken of ik thuis wel nog even wat kan slapen, want hier niet gelukt.

Update: inmiddels in eigen huis en bed, met buurbuikbaby gelukkig alles oké.
Oh gelukkig maar.
En wat zullen ze blij met jou zijn O+ Tante Buuv.
pi_218468257
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:11 schreef AnneX het volgende:
Toch die bril😇
:D :D :D
Het zou zomaar kunnen. Als was het 40 jaar geleden zonder bril ook al zo.
pi_218468263
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:52 schreef Tele6 het volgende:
We komen er net achter dat de Cleversroute volgende week lastig gaat worden. Er rijden geen treinen tussen Mook-Molenhoek en Venlo dus dan kunnen mensen niet halverwege aansluiten, en naar Roermond moet je dan omreizen. Want je kan natuurlijk niet met de fiets in de treinvervangende bus.

Misschien dat we een weekend in september moeten zoeken om de route te doen. :{
Wat was het plan? (gemist denk ik)
pi_218468269
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:13 schreef Blues het volgende:

[..]
IJSjes route bedoelt Tele ws. 😇 een onbekend fenomeen voor niét Brabanders en Limburgers.
pi_218468301
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:13 schreef Blues het volgende:

[..]
9 ijssalons van Thorn tot Millingen. 170 km.

Start in Roermond, fiets naar Thorn om daar met openingstijd te staan. Eind van de dag zijn we in Millingen. (9 uur 's avonds of zo :') )

We hebben een hoop mensen die de volledige 170 km niet zien zitten. Dus die wilden ergens bij een station tussen Nijmegen en Roermond opstappen. Maar dat plan moeten we dus aanpassen.

Ik begreep dat Venlo te bereiken is dus een van onze fittere fietsers neemt de trein daarheen. En misschien dat de anderen de trein naar Mook-Molenhoek nemen (tot daar gaat hij nog) en dan het laatste stuk meerijden. Is een mooie manier om je avond te besteden iig :s)

Ontbijt en koffie helpen om de boel in perspectief te zien *)
pi_218468313
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
IJSjes route bedoelt Tele ws. 😇 een onbekend fenomeen voor niét Brabanders en Limburgers.
Nou het is ons eigen originele idee, dus alle Brabanders en Limburgers zijn verder ook niet op de hoogte.

Eigenlijk een soort moderne bedevaart alleen dan aanbidden we ijs. _O_
  zondag 10 augustus 2025 @ 13:24:16 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218468365
Ik stem voor.

Ijs in het algemeen, goed ijs in het bijzonder en fietsen voor ijs is helemaal prima.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218468375
Foto’s zijn nu zichtbaar in het mapje. *O* dankjewel

Volgende keer maak ik niet alleen een wat te maken lijstje (want dat kwam goed) maar ook een meeneem lijstje wat ik op de voordeur plak. Nu heb ik voor weken sladressing in huis.
Gelukkig is de voorraadkast van @Lucky_Strike net zo gevuld als die van mij :D
pi_218468398
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:24 schreef fietsie het volgende:
Ik stem voor.

Ijs in het algemeen,
Eens
quote:
goed ijs in het bijzonder
Eens!
quote:
en fietsen voor ijs is helemaal prima.
Oneens :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218468457
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Eens
[..]
Eens!
[..]
Oneens :7
Eens met Cat. Fietsen alleen als er écht geen alternatief is en dan absoluut zo kort mogelijk!

Heb ik jullie wel eens verteld over mijn ongelukje tijdens een workshop acrobatiek? Ik had heus nog wel willen fietsen, maar daarna niet meer.
  zondag 10 augustus 2025 @ 13:45:55 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218468519
Jullie kunnen gewoon fietsen hoor, Cat kan volgende week toch niet :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218468521
Zachtjes Hellup. In een pm van fok: hoort er dan @ voor in de adressering.
Als een mention. Bijv. @Blues
Anders kan ik nog eens al die alias invoeren. -O-
Bij voorkeur in 1 x goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')