abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218452500
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uitspraak geweest? Zijn we nu dan eindelijk klaar met de ‘updates’ die ieder uur in het journaal langskwamen? :')

Wsch niet als er gereld gaat worden. Maar dan is er tenminste info te geven ipv het repeterende ‘over X uur volgt de uitspraak van het kort geding’.

Foebal :')
Ik denk dat het vandaag nog wel in de journaals langs gaat komen. Morgen en overmorgen alleen nog in Arnhem (en studio sport als dat nog bestaat) en dan (hoop ik) uithuilen en opnieuw beginnen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_218452536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Enorm verband erom enzo :P :P

Ik denk dat het morgen niet echt zichtbaar meer is; zit nestosyl op nu
En fiets…hoe gingen de conf.calls tijdens het stoken?
pi_218452607
Tussen de voorbereidingen voor morgen door kijk ik de laatste afleveringen van Manifest. Ze hebben het gewoon helemaal kloppend gekregen O+ Wat een bevredigend einde.
Spoilers!
pi_218452611
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat gaat er op?
Een hele kip staat al een tijdje te stoven in bier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is het daar ook zo bloody hot ?
Valt mee
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:41:12 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218452617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
En fiets…hoe gingen de conf.calls tijdens het stoken?
Prima hoor; ik had t grootste deel van de call toch powerpoint op staan ipv camera.

Sowieso zijn dat type overleggen, met een hele bult 'belanghebbenden' niet mijn ehm, ding.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218452624
4 dagen vrij *O* *G*
pi_218452807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:42 schreef Blues het volgende:
4 dagen vrij *O* *G*
Willemstad here we come. *O*
pi_218452823
Kast terugverkocht aan IKEA *O*. Wel een rare gewaarwording om in de parkeergarage deurtjes te monteren (moesten er uit voor vervoer), beetje omgekeerde wereld. Maar wel heel tof dat ze dit doen.
pi_218453166
Ik ben moe :Z rond lunch gesport, daarna even ibuprofen spiergel en warmtedekentje voor rug en nek naar buurvrouw gebracht, daarna boodschappen gedaan, even met buurmeisje en nieuwe fiets geholpen, katten eten gegeven, halfuur geslapen op de bank, gekookt voor mezelf en buren, met de pannen naar buren en daar gegeten, van twee andere buren katten eten gegeven en nu heel even op de bank.

Maar zo weer eraf voor douchen en dan om 19.45 de fiets op richting de stad, waar ik heb afgesproken met mn oudhuisgenoot. Inmiddels 14 jaar geleden dat we bij elkaar in huis woonden en ik heb hem denk ik al zeker 12 jaar niet meer gezien. Ben benieuwd. Vind het wel spannend, want heb ook een keer in 2e jaar van mn studie afgesproken met een vriend waar ik laatste twee jaar van middelbare heel goeie vri nden mee was en dat was super awkward en een mindfuck. Iemand die eruit ziet als iemand die je heel goed kent alleen ken je elkaar inmiddels helemaal niet meer. Toen was het ook redelijk moeizaam gesprek enzo. Dus hopelijk gaat dat vanavond beter :+ maargoed ik kan natuurlijk vanalles vragen over de afgelopen 12 jaar, dus het is vast in elk geval een uurtje leuk te houden. En misschien gaat het allemaal wel heel erg vanzelf en is het heel gezellig. We shall seee.
pi_218453280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 18:05 schreef Tuindier het volgende:
Kast terugverkocht aan IKEA *O*. Wel een rare gewaarwording om in de parkeergarage deurtjes te monteren (moesten er uit voor vervoer), beetje omgekeerde wereld. Maar wel heel tof dat ze dit doen.
Hoe werkt dat dan?
Spoilers!
pi_218453324
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben moe :Z rond lunch gesport, daarna even ibuprofen spiergel en warmtedekentje voor rug en nek naar buurvrouw gebracht, daarna boodschappen gedaan, even met buurmeisje en nieuwe fiets geholpen, katten eten gegeven, halfuur geslapen op de bank, gekookt voor mezelf en buren, met de pannen naar buren en daar gegeten, van twee andere buren katten eten gegeven en nu heel even op de bank.

Maar zo weer eraf voor douchen en dan om 19.45 de fiets op richting de stad, waar ik heb afgesproken met mn oudhuisgenoot. Inmiddels 14 jaar geleden dat we bij elkaar in huis woonden en ik heb hem denk ik al zeker 12 jaar niet meer gezien. Ben benieuwd. Vind het wel spannend, want heb ook een keer in 2e jaar van mn studie afgesproken met een vriend waar ik laatste twee jaar van middelbare heel goeie vri nden mee was en dat was super awkward en een mindfuck. Iemand die eruit ziet als iemand die je heel goed kent alleen ken je elkaar inmiddels helemaal niet meer. Toen was het ook redelijk moeizaam gesprek enzo. Dus hopelijk gaat dat vanavond beter :+ maargoed ik kan natuurlijk vanalles vragen over de afgelopen 12 jaar, dus het is vast in elk geval een uurtje leuk te houden. En misschien gaat het allemaal wel heel erg vanzelf en is het heel gezellig. We shall seee.
Wat leuk dat jullie elkaar weer gaan zien! O+
Hopelijk genoeg leuke anekdotes over de afgelopen 12 jaar en/of "wist je nog toen" verhalen van je huis destijds O+
pi_218453360
Ik ben echt gevloerd ;(

Ik heb m'n haar gewassen en paracetamol genomen en nu lig ik onder de verzwaringsdeken op bed.

Stomme treinen die niet rijden en stomme ik die blijkbaar het potje "kan omgaan met afwijkingen van routines" ergens halverwege de week al leeg had :')

Had eigenlijk vanavond een plan voor morgen willen maken zodat ik weet hoe laat ik moet beginnen met dingen koken voor de bbq, maar ik sta morgen wel eerder op dan.
pi_218453461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben echt gevloerd ;(

Ik heb m'n haar gewassen en paracetamol genomen en nu lig ik onder de verzwaringsdeken op bed.

Stomme treinen die niet rijden en stomme ik die blijkbaar het potje "kan omgaan met afwijkingen van routines" ergens halverwege de week al leeg had :')

Had eigenlijk vanavond een plan voor morgen willen maken zodat ik weet hoe laat ik moet beginnen met dingen koken voor de bbq, maar ik sta morgen wel eerder op dan.
Dan ga je morgen uitslapen, niet koken en mak-an salade en een dip of een K&K salade halen. Je bent echt niet de enige die weinig tot niet in de keuken heeft gestaan.

Slaap lekker :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218453489
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe werkt dat dan?
Je geeft van te voren aan wat je hebt. Het gaat om een beperkte hoeveelheid producten. Dan krijg je een offerte en breng je het spul gemonteerd naar de winkel. Daar checken ze het (vooral of alle stickertjes er nog op zitten en of het netjes is), en dan krijg je een cadeaukaart (digitaal) en verkopen ze het weer in de koopjeshoek.
pi_218453494
quote:
Ik ben echt gevloerd ;(

Lekker slapen joh, er is genoeg te eten en jij komt, da's 't leukste
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:42:20 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218453512
quote:
Ik ben echt gevloerd ;(

Lekker slapen, truste!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:43:04 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218453520
quote:
Ik ben echt gevloerd ;(

Ga lekker slapen, het komt allemaal wel goed :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218453958
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef Vincent_student het volgende:
Genieten dit topic. Het ziet er allemaal gezellig uit. Misschien dat ik volgend jaar ook meedoe. O+
Ik weet het, ik ben vergane glorie, maar ik ga mijn best doen om weer op mijn oude niveau te komen.
Vergane glorie? Je bent er sinds.. sept 2023?
Of ben je een voortzetting van een ouder account?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218454286
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 19:40 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Je geeft van te voren aan wat je hebt. Het gaat om een beperkte hoeveelheid producten. Dan krijg je een offerte en breng je het spul gemonteerd naar de winkel. Daar checken ze het (vooral of alle stickertjes er nog op zitten en of het netjes is), en dan krijg je een cadeaukaart (digitaal) en verkopen ze het weer in de koopjeshoek.
Wat is Ikea toch een bazenbedrijf _O_
Spoilers!
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:09:33 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218454412
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Vergane glorie? Je bent er sinds.. sept 2023?
Of ben je een voortzetting van een ouder account?
Hij is Sigaartje
pi_218454418
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij is Sigaartje
Ahh nu valt het kwartje
pi_218454426
Mooi concept van IKEA inderdaad! _O_

Weekend! *O*
Morgen boogschietbaan opzetten en daarna kijken of ik zelf nog wat kan raken :D

Nu de vandaag gearriveerde stoel op de werkkamer/hobbykamer uittesten met een goed boek. (Als ik m’n ogen open kan houden, maar goed, het gaat om het idee :') )
pi_218454519
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:11 schreef Candaasje het volgende:
Mooi concept van IKEA inderdaad! _O_

Weekend! *O*
Morgen boogschietbaan opzetten en daarna kijken of ik zelf nog wat kan raken :D

Nu de vandaag gearriveerde stoel op de werkkamer/hobbykamer uittesten met een goed boek. (Als ik m’n ogen open kan houden, maar goed, het gaat om het idee :') )
Wanneer je in slaap valt in de stoel is het in ieder geval een hele goede stoel.

Slaap lekker
pi_218454641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s best wel een soort van nachtmerrie of heb je nog een reserve?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat is mooi shit zeg. Ik deed gisteren ook zo'n soort actie maar milder. Alleen bril van het nachtkastje en geschrokken kat. Ik had de mug nog te pakken ook.

Ik hoop dat je lenzen of een reservebril hebt. Of niet al te blind bent/
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef AnneX het volgende:
Succes met de bril @:Queller hopelijk te fiksen. Kun je zonder bril? Fietsen, autorijden naar de opticiën…

Wat een belevenissen @:Lonaa Afwisselend ook wel met een belabberde W.
Ik zie niet heel best zonder bril, maar heb inderdaad een reserve (wat wel een uitdaging was, want andere sterkte en van die dingen). Bril zit weer in elkaar, mug is dood, ik bijna :D
pi_218454676
Fijn dat de wereld weer scherp is. Ik kan dinsdag de nieuwe bril ophalen. En de huidige zal dan reserve worden
pi_218455155
Wat is a few good men toch een bazen film _O_
De acteurs en de absurditeit van het ( Amerikaanse) leger.

En dat er zo gescheurd kan worden met een Chevrolet in de jaren ‘90. 🙃
pi_218455803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat de wereld weer scherp is. Ik kan dinsdag de nieuwe bril ophalen. En de huidige zal dan reserve worden
Ik ga toch ook maar eens een nieuwe kopen. Want mét bril zie ik eigenlijk ook te weinig.
pi_218456658
Mogge!

Ik had nadat ik de hoofdbril écht zoekgemaakt had wel een reserve op exact gelijke sterkte. Toen heb ik de hoofdbril maar opnieuw gekocht. Toen ben ik daar eventjes op gaan staan (in Nieuw Zeeland). Die heb ik toen genoodrepareerd en in NL draag ik nu nog steeds de reservebril :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218456685
Dit lezende denk ik "je zal toch maar geen reservebril hebben. Dat is ook niet zo snugger".

Ik heb geen idee of ik er een heb. Volgens mij is mijn laatste bril kapot gegaan en de bril daarvoor is -1,5 verschil met nu. Als ik die nog heb. Hmm.
Spoilers!
pi_218456691
Ik heb de laatste keer zo’n tweede bril gratis actie gebruikt dus nu heb ik ook een reserve. Eén van de twee zit ook minder fijn dus die werd vanzelf al reserve.
pi_218456704
Ik zit in dubio. Laatste keer zijn we naar tevredenheid naar Pearle geweest voor J's bril. Maar hij wil daar (en naar soortgelijke winkels) niet meer naartoe wegens die rare rekenmethodes. En hij heeft een punt.

"1 bril kost een fortuin meneer maar als u er twee neemt, dan gaan wij goocheltrucs X, Y én Z toepassen en dan kost het nog maar minder dan de helft. Dan moet u nog even kiezen uit pakket A, B, C, D en E, waarbij u natuurlijk nooit de goedkoopste neemt want dat geeft een slecht gevoel."

Ik vind het lastig om naar de lokale opticien te gaan. Ik weet niets over de prijs. En stel dat ze geen leuk montuur hebben, voel ik me verplicht. Is stomme logica die ik normaal niet heb maar nu ineens wel.

En ik hoef niet echt meer want mijn kapotte zonnebril op sterkte is naar tevredenheid vervangen door een overzetbril. Maar nu heb ik dus geen reserve.

Dus. Volgens mij moet ik gewoon niet zo moeilijk doen.
Spoilers!
pi_218456833
Ik vond Charlie Temple echt ideaal. Maar ja.

Goedemorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:57:01 #134
370431 drakin
vurig typje
pi_218456947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:09 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de laatste keer zo’n tweede bril gratis actie gebruikt dus nu heb ik ook een reserve. Eén van de twee zit ook minder fijn dus die werd vanzelf al reserve.
2e bril wordt altijd de zonnebril
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_218456987
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond Charlie Temple echt ideaal. Maar ja.

Goedemorgen.
Ik heb de laatste keer Eyelove gedaan. ¤60 voor een nieuwe bril. ^O^
pi_218457113
Ik mag dinsdag ruim 1600 euro aftikken. Maar dan heb ik wel een werkende reserve bril (de huidige) die hetzelfde montuur heeft. Want montuur vind ik leuk, zit lekker en ik kan dezelfde frontjes erop gebruiken.
Van de week ook kleine paniek, ik zat achter de naaimachine en dan heb ik m vaak af bij friemelwerk en leg m (meestal) op dezelfde plek. Maar nu dus niet, gelukkig was mijn hulp er, die heeft m gevonden.
pi_218457271
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit in dubio. Laatste keer zijn we naar tevredenheid naar Pearle geweest voor J's bril. Maar hij wil daar (en naar soortgelijke winkels) niet meer naartoe wegens die rare rekenmethodes. En hij heeft een punt.

"1 bril kost een fortuin meneer maar als u er twee neemt, dan gaan wij goocheltrucs X, Y én Z toepassen en dan kost het nog maar minder dan de helft. Dan moet u nog even kiezen uit pakket A, B, C, D en E, waarbij u natuurlijk nooit de goedkoopste neemt want dat geeft een slecht gevoel."

Ik vind het lastig om naar de lokale opticien te gaan. Ik weet niets over de prijs. En stel dat ze geen leuk montuur hebben, voel ik me verplicht. Is stomme logica die ik normaal niet heb maar nu ineens wel.

En ik hoef niet echt meer want mijn kapotte zonnebril op sterkte is naar tevredenheid vervangen door een overzetbril. Maar nu heb ik dus geen reserve.

Dus. Volgens mij moet ik gewoon niet zo moeilijk doen.
Volgens mij is dit de reden dat ik al 3 jaar zeg dat ik 'binnenkort echt eens een nieuwe bril moet gaan kopen'. Ow, en de reden dat ik per ongeluk een reservebril heb met glazen (redelijk) op de juiste sterkte.

In mijn vorige leven heb ik voor één van de bekende ketens onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de oogmetingen. Daartoe werd bij een x aantal mensen een oogmeting gedaan in verschillende filialen. Ter vergelijk werden uitgebreide metingen gedaan in een ziekenhuis. Dat was zo ontluisterend, dat ik er - laat ik zeggen - wat terughoudend van ben geworden.

Nou ja, misschien moet ik ook gewoon niet zo moeilijk doen en gewoon een nieuwe bril gaan kopen :D
pi_218457457
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 07:54 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik had nadat ik de hoofdbril écht zoekgemaakt had wel een reserve op exact gelijke sterkte. Toen heb ik de hoofdbril maar opnieuw gekocht. Toen ben ik daar eventjes op gaan staan (in Nieuw Zeeland). Die heb ik toen genoodrepareerd en in NL draag ik nu nog steeds de reservebril :')
Kunnen ze ook niet tegen dus. Fijn dat je dat getest hebt; hoef ik dat niet meer te doen!
pi_218457694
Mogguh.
Er staat van alles klaar…

Had ik de overzetbril maar uitgevonden…mijn improvisatie na eerder die stomme klep op en klep naar beneden, was een grote eroverheen.
Tót iemand de overzetbril bedacht. En die was al maanden zoek. Bij de lokale opticien en sinds een jaar een keten - ik geloof eye love met dezelfde medewerkers - waren de overzetbrillen hard gegaan en geen keus, behalve zwart montuur :X .
En bij de andere lokale opticiën, waar ik toevallig langskwam was er nog eentje naar mijn smaak. En de verkoopster ‘verkocht’ hem.

Voor de glazen sterkte hoef ik geen andere. En het montuur bevalt nog steeds.
Zonder bril kan ik niet lezen, dat zijn vage letters. Wel autorijden enzo.
pi_218457943
Die rekenmethodes bij Pearle kwamen wij ook tegen... g heeft nu wel nieuwe zonnebrilglazen in een oud (vond ie zo lekker zitten) montuur. Gegoogel met pakketten zus en zo, overleg met een collega omdat ze onze verzekering niet kon vinden in het systeem. Die vergoed kennelijk niet alles, dat lijkt maar zo meneer :D Wij doen daar 25% van en zij 75% maar wij moeten dat bij een andere verzekering in het systeem wegschrijven.
Collegaaaaaaaaaaaaaaa (roept naar achter in de zaak) weet jij nog hoe dat moest?
GEDOE was het :+

Vlg jaar ga ik en ben dan hopelijk niet zoveel als Kaatje kwijt... met cylinders hier en daar en 2 totaal verschillende hoge sterktes etc. Ik wilde nu alleen een ander montuur maar volgens medewerker moest ze dan teveel van mijn leesgedeelte slijpen om e.e.a. passend te maken. Nou dan maar niet :+
pi_218458023
Bij Hans Anders en Pearle ben ik jaaaaren geleden zo slecht behandeld dat ik daar nooit meer heen ga.
Nu altijd dezelfde Oogwereld, met optometristen in dienst. Waar je twee uur kunt snuffelen tussen de monturen, uitgebreide meting krijgt en oneindige kopjes koffie en thee en koekjes.
Ik vind er altijd iets leuks met wat aparts in het montuur wat je op het eerste gezicht niet ziet.

Inmiddels ruim 40 jaar bril ervaring dus reservebrillen zijn er zat. Zo een keer in de 15 jaar dump ik ze bij de opticien, kan hij ze naar de arme kindjes in Afrika sturen of zo.
Enige keer dat het qua reservebrillen wat spannend was, was toen ik naar multifocaal overging. Opeens kon ik niet meer lezen met mijn reserfje. Maar, net als de 35 jaar ervoor, maak ik nooit brillen stuk dus gelukkig niet nodig gehad.

Mijn dagelijks gebruik collectie omvat algemeen leven-bril, computerbril (nieuwe glazen in ouder montuur, menig collega die ik vooral online zie in verwarring omdat ik bij live overleggen opeens een nieuwe bril lijk te hebben, wat ik dan van harte ontken) en een overzet zonnebril. Drie stuks. Eentje standaard in de auto, en twee in huis om met kleurtjes te wisselen. Maar vooral omdat ik er eentje kwijt was, die ik uiteraard terugvond toen ik een nieuwe had besteld :')

O ja, en nog een opzetsetje gele glazen, voor als ik in de nacht met regen naar huis rijd. Kijkt rustiger. Maar die vergeet ik dan altijd te gebruiken _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218458100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

Enige keer dat het qua reservebrillen wat spannend was, was toen ik naar multifocaal overging.
Wait, whut! Wat had je daarvoor dan?
pi_218458127
Specsaversfan hier. Nooit de tweede bril gratis gedaan, je bent altijd duurder uit. Omdat ik op staarop zat te wachten, lenzen uit moesten en ik inmiddels multifocaal nodig had, overlegd. Ging naar buiten met het kleinste pakket opties en een bril waarbij ik 0 moest wennen aan multifocaal. Voor 70 euro :D

Na de staarop naar de lokale opticien in het durrep, om te vertellen dat mijn harde lenzen verleden tijd waren en daar een nette leesbril op sterkte laten maken, zodat ik op werk niet voor schut zou zitten met Kruidvat brilletjes.

500 euro :')

Ik heb 'm zelden op, ik kan mijn beeldscherm goed zien zonder én net genoeg lezen zonder. Met kijkt wel fijner, maar ja, drie dagen balie, dan moet je steeds dat ding steeds op en af als iemand voor je staat om iets te vragen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_218458347
Ik had om 9:00 de wekker zodat ik nog lekker kon sporten, beetje opruimen, en boodschappen/koken voor vanmiddag.

Uiteindelijk 2,5 uur gepanikeerd totdat B wakker was en me door het uitkiezen van een tempehspiezenrecept en een pastasaladerecept heen kon coachen :') :')

En nu ben ik eigenlijk weer aan een dutje toe. Faal :')
pi_218458393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik had om 9:00 de wekker zodat ik nog lekker kon sporten, beetje opruimen, en boodschappen/koken voor vanmiddag.

Uiteindelijk 2,5 uur gepanikeerd totdat B wakker was en me door het uitkiezen van een tempehspiezenrecept en een pastasaladerecept heen kon coachen :') :')

Dutten dan, het is weekend *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
pi_218458443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:16 schreef Tele6 het volgende:
*; @:Lucky_Strike
Eens :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:26:51 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218458475
Qua bril altijd naar Hans Anders gegaan. Altijd prima geholpen. :)
Ma gaat in Santpoort-Noord naar een hele goeie brillenboer. Maar ja die heeft ook altijd een dure bril.

Tis nog geen tijd om te vertrekken. Maar ben eigenlijk wel klaar om te gaan :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218458515
Ingepakt voor BBQ en nachtje weg.
Getankt.
Auto door de wasstraat en banden op spanning (was nodig).
Nu op weg naar Willemstad, stadje bekijken, inchecken, dutje in hotel en naar BBQ *O*
pi_218458542
Veel plezier allen vreetmeeters *O*

Ik ga zo vreetmeeten met familie. Pa is jarig vandaag :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218458612
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:52 schreef Queller het volgende:

[..]
Wait, whut! Wat had je daarvoor dan?
Gewoon kei-slecht ver zien.
En nu zie ik ook kei-slecht dichtbij *O*

Maar kan sinds jaren wel weer dingen lezen zonder bril van 0 cm tot een cm of 20/nutteloos
pi_218458633
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gewoon kei-slecht ver zien.
En nu zie ik ook kei-slecht dichtbij *O*

Maar kan sinds jaren wel weer dingen lezen zonder bril van 0 cm tot een cm of 20/nutteloos
Gezeik ook altijd... Ik wil eigenlijk gewoon enkelvoudige glazen. Dan neem ik de rest voor lief.
pi_218458644
Ik ben jaren briloos geweest na 20 jaar brillen, maar heb nu een beeldscherm/leesbril. Ik kan best zonder lezen maar de kans is groot dat ik vervolgens de rest van de dag beperkt zie en dat is ook zo jammer. Ik haal m'n bril bij wen niet-keten-opticien in de stad waar m'n oudste zoon ook klant is. Die ook nog onder controle is bij de oogkliniek in het dorp, want jong en myoop dus dat moet je een beetje in de gaten houden. Ik ben benieuwd of hij binnenkort lenzen gaat willen of bij z'n bril blijft. Ik denk dat we met de kleine nog wen jaar of 4 respijt hebben voordat hij aan de beurt is :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:55:53 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218458702
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:10 schreef Tele6 het volgende:

Geplust voor B en voor dutjes en voor "niet te streng zijn voor jezelf" :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218458703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:45 schreef Queller het volgende:

[..]
Gezeik ook altijd... Ik wil eigenlijk gewoon enkelvoudige glazen. Dan neem ik de rest voor lief.
Wilde ik ook. Maar de rest was niet meer voor lief te nemen en een aparte leesbril is ook aan de prijs.
Moet mijn ene oogje wel goed verzorgen natuurlijk O+ Hij begint al meer te klagen na drukke dagen en in ruimtes met slecht licht qua beeldschermwerk. Maar braille hoef ik gelukkig nog niet te gaan leren.

Vlaaicrisis gemanaged, er is een alternatief plan. Nu lunchen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:58:14 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_218458715
veel plezier BBQ mensen!

hier een ultiem niks-dagje.. beetje luieren op de bank en en ik heb met chef de deal dat ik wel een en ander rond het huis wil doen, mar me dit weekend even NIET verplicht wil voelen voor het doen van wat dan ook.. als ik het doe is het mooi meegenomen ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_218458722
Door al jullie bril gepraat heb ik vanochtend ook maar weer een meting laten doen bij Ace & Tate. En verteld van de bril die ik vorig jaar geprobeerd heb waarbij ik het gevoel had in een vissenkom te lopen en waarbij mobiel / laptop scherm niet rechthoekig maar trapezium waren. De meting nu kwam heel duidelijk uit dat ik wel echt cilinder heb en dat met correctie ook wel écht een stuk scherper is dan zonder :+ maar wel een minder sterke cilinder en assen ook net wat anders. Met het brilletje daar die volgens recept was ingesteld had ik ook nog wel klein beetje die trapezium vervorming, maar wel minder, en een beetje is ook wel logisch gezien het moeten wennen aan cilinder van je hersenen.

Dus ik heb nu daar toch maar ook een goeie bril besteld, dit jaar relatief hoge bril vergoeding door mn uitgebreide aanvullende pakket voor steunzolen en ook fysio, dus als dan is nu een slim moment. Ben benieuwd. Ook blauw licht filter erin want zit veel op schermen. Ik wil hem niet altijd op, want vaak heb ik het ook gewoon niet nodig (als ik niks hoef te lezen) en met hockey wil ik gewoon zonder bril/lenzen kunnen doen zonder dat ik dan ineens naast de bal ga slaan ofzo :+ . Ze gaf wel als advies hem iig paar uur per dag te dragen zodat hersenen wennen aan het regelmatig op en af zetten en dan zou het steeds minder lang moeten duren voor mn ogen gewend zijn en die vervorming weg is. Een vriendin heeft ook cilinder en draagt hem ook alleen op werk overdag en die heeft helemaal geen last van die vervorming, dus hopelijk als ik dat structureel ga doen ik ook niet!

Vind die metingen inderdaad wel ingewikkeld, de variatie daarin. Mijne zijn in afgelopen twee jaar 4x gemeten, 2x in ziekenhuis (geen idee of cilinder en as tweede keer opnieuw gemeten zijn of niet). Bij oogarts gevoelsmatig overigens niet uitgebreider gemeten dan bij de andere twee, ik kwam daar voor het zien van een vlekje dus niet voor reguliere zichtproblemen.

Ziekenhuis okt 23:
R -0.25, cil -1, as 173; L -0.5, cil -0.75, as 87
Ziekenhuis dec 23:
R +0.25, cil -1, as 173; L 0, cil -0.75, as 87
Specsavers mei 24:
R 0, cil -1.25, as 176; L -0.5, cil 0.75, as 85
Ace&Tate aug 25:
R -0.25, cil -0.75, as 175; L 0, cil -0.75, as 80

Heb 't nu dus maar gewoon volgens de laatste meting laten doen, en als het na week nog niet goed/comfortabel is moet ik zeker terugkomen hebben ze me op het hart gedrukt.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:59:19 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218458729
Oh ja, BBQ meet vandaag! Ik dacht dat het pas vrijdag was maar het is al zaterdag natuurlijk :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218458756
Veel plezier bij de BBQ allemaal vanavond, ik haak niet aan. Sorry!

@Tele6 :* alles komt goed!

Oudhuisgenoot gisteren was gezellig! Zenuwen waren gelukkig niet nodig, was gewoon leuk bijkletsen en geen ongemakkelijke stiltes oid.
pi_218458776
Niks faal, je hebt de hele week gewerkt. Rustig aan en straks dutten in de auto.

Nog gefeliciteerd @MadMaster en jij met je vader @dr_flash.
pi_218458825
Ik heb iig olijven, sla, ingrediënten voor tempehspiezen en ingrediënten voor pastasalade gekocht.

De Aldi draait geen muziek O+
pi_218458829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Door al jullie bril gepraat heb ik vanochtend ook maar weer een meting laten doen bij Ace & Tate. En verteld van de bril die ik vorig jaar geprobeerd heb waarbij ik het gevoel had in een vissenkom te lopen en waarbij mobiel / laptop scherm niet rechthoekig maar trapezium waren. De meting nu kwam heel duidelijk uit dat ik wel echt cilinder heb en dat met correctie ook wel écht een stuk scherper is dan zonder :+ maar wel een minder sterke cilinder en assen ook net wat anders. Met het brilletje daar die volgens recept was ingesteld had ik ook nog wel klein beetje die trapezium vervorming, maar wel minder, en een beetje is ook wel logisch gezien het moeten wennen aan cilinder van je hersenen.

Dus ik heb nu daar toch maar ook een goeie bril besteld, dit jaar relatief hoge bril vergoeding door mn uitgebreide aanvullende pakket voor steunzolen en ook fysio, dus als dan is nu een slim moment. Ben benieuwd. Ook blauw licht filter erin want zit veel op schermen. Ik wil hem niet altijd op, want vaak heb ik het ook gewoon niet nodig (als ik niks hoef te lezen) en met hockey wil ik gewoon zonder bril/lenzen kunnen doen zonder dat ik dan ineens naast de bal ga slaan ofzo :+ . Ze gaf wel als advies hem iig paar uur per dag te dragen zodat hersenen wennen aan het regelmatig op en af zetten en dan zou het steeds minder lang moeten duren voor mn ogen gewend zijn en die vervorming weg is. Een vriendin heeft ook cilinder en draagt hem ook alleen op werk overdag en die heeft helemaal geen last van die vervorming, dus hopelijk als ik dat structureel ga doen ik ook niet!

Vind die metingen inderdaad wel ingewikkeld, de variatie daarin. Mijne zijn in afgelopen twee jaar 4x gemeten, 2x in ziekenhuis (geen idee of cilinder en as tweede keer opnieuw gemeten zijn of niet). Bij oogarts gevoelsmatig overigens niet uitgebreider gemeten dan bij de andere twee, ik kwam daar voor het zien van een vlekje dus niet voor reguliere zichtproblemen.

Ziekenhuis okt 23:
R -0.25, cil -1, as 173; L -0.5, cil -0.75, as 87
Ziekenhuis dec 23:
R +0.25, cil -1, as 173; L 0, cil -0.75, as 87
Specsavers mei 24:
R 0, cil -1.25, as 176; L -0.5, cil 0.75, as 85
Ace&Tate aug 25:
R -0.25, cil -0.75, as 175; L 0, cil -0.75, as 80

Heb 't nu dus maar gewoon volgens de laatste meting laten doen, en als het na week nog niet goed/comfortabel is moet ik zeker terugkomen hebben ze me op het hart gedrukt.
Ik weet van B dat zijn cilinder ook verandert (wordt erger als hij moe is?) dus je zit sowieso altijd met dat die metingen momentopnames zijn. ;)
pi_218458853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb iig olijven, sla, ingrediënten voor tempehspiezen en ingrediënten voor pastasalade gekocht.

De Aldi draait geen muziek O+
En heb je je ook een beetje ontspannen?
De meet gaat om mensen, niet om eten (al lijkt dat soms wel zo).
pi_218458867
Barbecue ze! Ik heb een uurtje gewandeld, en al met een tijdschrift en water met verse kruiden op een ligbedje in de schaduw gelegen. Straks alleen nog Picnic aannemen en verder moet ik niks.
@Barreltje fijn zo’n afspraak want anders heb je alsnog geen rust ondanks dat je niks doet.
pi_218458877
De metingen die ik bij de oogarts heb zijn echt basic.
Tegenwoordig ook alleen met bril, om te kijken of mijn visus dan goed is.

Als kind zijnde waren ze iets uitgebreider maar ook dan werd ik voor de echte testen voor juiste glazen doorverwezen naar de opticien.
Oogarts is toch meer van bekijken van binnenkant oog, oogdruk bij lastige ogen meten (en bij niet lastige ogen is hun methode ook wat nauwkeuriger) en andere smakelijke zaken.
pi_218458910
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier allen vreetmeeters *O*

Ik ga zo vreetmeeten met familie. Pa is jarig vandaag :s)
Van Harte met je Pa w/
pi_218458912
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En heb je je ook een beetje ontspannen?
De meet gaat om mensen, niet om eten (al lijkt dat soms wel zo).
Ik ben nu weer terug in paniek. Want de tempeh moet een uur marineren en ik moet over een uur de deur uit dus dat gaat niet
pi_218458919
Ik begin wel gewoon en als het niet af komt dan neem ik het wel onaf mee
pi_218458926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:25 schreef Tele6 het volgende:
In een doos marineert het toch prima verder!?
Reserveer een andere hoek ( dan Cat ) in de Ruime keuken van Lucky.
Adem uit, adem in.

Vertel ik strakjes over mijn lichte paniek vanmorgen.
Iets met niet opstijven. o|O
pi_218458955
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Er is meer dan genoeg ruimte in de keuken (is groter dan mijn huiskamer en keuken bij elkaar).
De kappertjes lijken ook pootjes te hebben maar ik had nog wat. Wat is dat toch met mijn huis :(
pi_218458957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet van B dat zijn cilinder ook verandert (wordt erger als hij moe is?) dus je zit sowieso altijd met dat die metingen momentopnames zijn. ;)
Ja, ongetwijfeld inderdaad! Ik denk dat deel van dat vissenkomgevoel kwam van te hoge cilinder, dus in dat opzicht heb ik liever een wat lagere misschien net niet optimale die wel comfortabeler is dan te hoge die ik niet op wil :P

Enne, tempeh die een half uur gemarineerd heeft, is vast ook prima te eten. En anders idd gewoon in marinade mee. En als alles mis gaat dan eet je die tempeh gewoon morgen zelf en neem je van de winkel iets mee of neem je alleen jezelf mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 09-08-2025 13:42:46 ]
pi_218458986
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben nu weer terug in paniek. Want de tempeh moet een uur marineren en ik moet over een uur de deur uit dus dat gaat niet
Paniek is niet nodig.

Want zoals Anne al zegt kun je het prima onderweg laten marineren.
Ik vertrek hier met een doos eiwitjes en een bak eigeelmengsel. Ga ik ter plekke in elkaar zetten. En kan je daarna ook nog helpen met jouw dingen als je dat fijn vindt. En ik weet zeker dat er anders nog meer helpende handen zijn. Of je trekt je juist terug op een rustig plekje om het in jouw tempo en op jouw manier te doen.

Komt goed, echt!
pi_218458992
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er is meer dan genoeg ruimte in de keuken (is groter dan mijn huiskamer en keuken bij elkaar).
De kappertjes lijken ook pootjes te hebben maar ik had nog wat. Wat is dat toch met mijn huis :(
Ik heb dus iig nog 150g sla voor jou!
pi_218458993
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
In een doos marineert het toch prima verder!?
Reserveer een andere hoek ( dan Cat ) in de Ruime keuken van Lucky.
Adem uit, adem in.

Vertel ik strakjes over mijn lichte paniek vanmorgen.
Iets met niet opstijven. o|O
:D
Inmiddels wel een stijfje? (Ja, ik doe dit expres :P )

Mijn bakkersstress (paniek is een te groot woord maar ik vond én vind het nog wel knap vervelend) had ik in het meet topic al gedeeld.
En toch komt het altijd wel weer goed.
pi_218458995
Oh @Tele6 in de koeltas zit nu alles (incl brood en plastic bekers) die halen we eruit om jpuw koelspul in te doen
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:24:10 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218459391
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:45 schreef Queller het volgende:

[..]
Vooralsnog heb ik die nog. Ik zet gewoon mijn bril af/op mijn hoofd als ik iets wil lezen :D
pi_218460064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij de BBQ allemaal vanavond, ik haak niet aan. Sorry!

@:Tele6 :* alles komt goed!

Oudhuisgenoot gisteren was gezellig! Zenuwen waren gelukkig niet nodig, was gewoon leuk bijkletsen en geen ongemakkelijke stiltes oid.
Misschien volgende keer :)

Leuk dat het leuk was gisteren! Was het eigenlijk voor de leuk of een date?
Spoilers!
pi_218460073
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:16 schreef Tuindier het volgende:
Barbecue ze! Ik heb een uurtje gewandeld, en al met een tijdschrift en water met verse kruiden op een ligbedje in de schaduw gelegen. Straks alleen nog Picnic aannemen en verder moet ik niks.
@:Barreltje fijn zo’n afspraak want anders heb je alsnog geen rust ondanks dat je niks doet.
Wat goed O+ Ook van Barrel inderdaad.
Spoilers!
pi_218460108
Nog gefeliciteerd @MadMaster, veel plezier met de verjaardagsplannen. Ik dacht dat mw MM dit weekend haar verjaardag vierde maar jij bent het dus.
Spoilers!
pi_218461375
Aan het werk op het festival in het dorp. Super moe, dus het aantal talen dat ik spreek neemt rap af :')

Stelt onze burgemeester ons net voor aan iemand. Leuk. Niet meegekregen wie het is. Lopen verder, mensen vragen of ze met 'm op de foto mogen.

Is het de president van Asturias :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218461757
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aan het werk op het festival in het dorp. Super moe, dus het aantal talen dat ik spreek neemt rap af :')

Stelt onze burgemeester ons net voor aan iemand. Leuk. Niet meegekregen wie het is. Lopen verder, mensen vragen of ze met 'm op de foto mogen.

Ik moest hier heel hard om lachen :@

Tof dat jullie al zo geïntegreerd zijn ^O^
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:20:46 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_218462213
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

hier ook altijd een talendip als ik moe ben.. ik zeg geef dan op werk altijd wel aan dat mn talenhoofd het vandaag niet doet, dus als ze iets belangrijks te vertellen hebben het dan in het engels moet.. *)

afgelopen week was ook intressant, engels, deens, faroese, duits en ohja er kwam ook nog een hollander langs ..alles door elkaar.. ik ben blij dat ik het overleefd heb 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_218462384
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hier ook altijd een talendip als ik moe ben.. ik zeg geef dan op werk altijd wel aan dat mn talenhoofd het vandaag niet doet, dus als ze iets belangrijks te vertellen hebben het dan in het engels moet.. *)

afgelopen week was ook intressant, engels, deens, faroese, duits en ohja er kwam ook nog een hollander langs ..alles door elkaar.. ik ben blij dat ik het overleefd heb 8)7
De kraam naast ons zou van een Duitse zijn. Bleek de Vlaamse vriendin van een Duitser, bijna hetzelfde maar qua taal wel makkelijk.

Die mix is soms wel uitputtend, al gaat het steeds beter.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:21:51 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218462779
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De kraam naast ons zou van een Duitse zijn. Bleek de Vlaamse vriendin van een Duitser, bijna hetzelfde maar qua taal wel makkelijk.

Die mix is soms wel uitputtend, al gaat het steeds beter.
Ik versta Duits beter dan plat west-vlaams
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218463205
Hoe gaat het op de schransmeet?
pi_218463907
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat nog steeds door denk ik :7
Wij nu in ons hotel, was erg gezellig en zoveel lekkers :Y) :9
En iedereen gesproken ook nog *O*
pi_218464010
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:56 schreef Blues het volgende:
Wij nu in ons hotel
Leuk om jullie een keer te ontmoeten. Grappig dat er ineens een ElisaB-kwartje bij je viel. Ik had er wat op ingezet dat jij dat wel wist ;)

Slaap lekker! :*
pi_218464334
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Net naar huis gerold met 130km/u.

Burp.

Jij ook goed geschransd bij jarige pa?
  Moderator zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:49:02 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218464355
Achteraf had ik misschien wel gekund, valt best mee qua moeheid na de uitwisseling. Dat ze tussendoor drie nachten de hort op zijn en we het dagje Amsterdam er weer in gooien maakt dat wij "oudjes" wat meer rust kunnen pakken :D

Vroegah was het altijd dag Amsterdam, gezamenlijk met een touringcar. De jaren in Ommen was het "ga zelf maar ergens heen, we regelen wel treinkaartjes". Maar dat was het chaos, meer mensen bleven rond de accommodatie hangen/gaan later weg. Sinds vorig jaar weer gezamenlijk met de bus en de meesten gaan dan wel mee en daardoor meer rust voor ons. We hebben wat gevaren door Giethoorn. Met een erg toeristische route door rietkraagjes en sloten, waarbij we bijna niemand tegen kwamen. _O-

Maar goed, bbq had misschien wel gekund dus. Misschien is rustig weekend ook wel goed :P

Nog wat uitgeslapen rond 11u was ik in D. Gras gemaaid, wat onkruidbestrijding uitgevoerd (zowel mechanisch als chemisch). Toen klimaatfolie voor het glaswol gemaakt dat ik laatst had aangebracht. Na twee banen kwam ik er achter dat de folie niet uit twee lagen bestond maar dat het opgevouwen op de rol zat. Ik had de naden al afgeplakt en de tape wil er niet meer af. Geen idee of dubbele laag folie kwaad kan. Dus ja, toen maar net als met een pleister gedaan: er in een keer aftrekken (zo'n 10m2 weggegooid / de rol van 30m2 kost ¤110 :{ ) daarna naden afgekit en toen wou ik gipsplaten er voor maken, maar ivm active wand lukte dat toch niet alleen.

Morgen naar Nordhorn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 augustus 2025 @ 00:11:14 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218464509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik versta Duits beter dan plat west-vlaams
Iedereen verstaat álles beter dan West-Vlaams :D
pi_218464610
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 23:08 schreef Queller het volgende:

Leuk om jullie een keer te ontmoeten. Grappig dat er ineens een ElisaB-kwartje bij je viel. Ik had er wat op ingezet dat jij dat wel wist ;)

Slaap lekker! :*
Mijn slechte geheugen :N
pi_218464666
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 00:34 schreef Blues het volgende:

Mijn slechte geheugen :N
Neh, het is ook verder helemaal niet belangrijk :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 augustus 2025 @ 01:36:52 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218464777
Thuis :)
In de trein wilde ik alleen maar :Z. En nu thuis plots goed wakker :'). Zal straks wel weer wegebben.

Als slaapmutsje iig een glaasje Orangerie 12.
pi_218464790
Ik ben ook wakker. Niet vrijwillig :{w
Spoilers!
  zondag 10 augustus 2025 @ 02:57:42 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218464884
Ik ben ook wakker, geheel gewenst, want ik moest voor me uit en in de spiegels kijken ;)
pi_218464947
Ik ben ook wakker (gebeld), lig nu bij buren op de bank want zij zijn door verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd ter check en buurmeisje alleen achterlaten danwel meenemen zijn beide niet echt prettige opties. Hopelijk slapen @borisz en @Lucky_Strike inmiddels, en is @fietsie nog steeds wakker indien nog in auto!
  zondag 10 augustus 2025 @ 04:11:35 #197
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218464974
Leuke meet geweest dus ^O^ komen er nog foto's (zonder gezichten)?
pi_218465100
Buren over 5 min thuis, kijken of ik thuis wel nog even wat kan slapen, want hier niet gelukt.

Update: inmiddels in eigen huis en bed, met buurbuikbaby gelukkig alles oké.

[ Bericht 55% gewijzigd door vlindertje89 op 10-08-2025 06:25:09 ]
pi_218465113
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 04:11 schreef flipsen het volgende:
Leuke meet geweest dus ^O^ komen er nog foto's (zonder gezichten)?
Zie topic :P
pi_218465123
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 06:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zie topic :P
Jij bent vroeg weer wakker! Moet je werken?
  zondag 10 augustus 2025 @ 07:19:32 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218465172
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 23:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Net naar huis gerold met 130km/u.

Burp.

Jij ook goed geschransd bij jarige pa?
Jazeker :Y Garnalencocktail met appeltje, gestoofde kabeljauwhaas met tomaat en olijven uit de oven. Gebakken aardappeltjes, worteltjes en salade van rucola met pijnboompitjes. En een frambozenkoekjeskruimslagroommascarponetoetje. Was om 2230 thuis en meteen bedje in :O
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 augustus 2025 @ 08:48:21 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218465457
Morning.
Er maar uit om 8:30 :P.
Ik ga er een rommeldagje van maken en natuurlijk om 14:30 de return of Telstar in de Eredivisie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')