abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:09:33 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218454412
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Vergane glorie? Je bent er sinds.. sept 2023?
Of ben je een voortzetting van een ouder account?
Hij is Sigaartje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218454418
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij is Sigaartje
Ahh nu valt het kwartje
pi_218454426
Mooi concept van IKEA inderdaad! _O_

Weekend! *O*
Morgen boogschietbaan opzetten en daarna kijken of ik zelf nog wat kan raken :D

Nu de vandaag gearriveerde stoel op de werkkamer/hobbykamer uittesten met een goed boek. (Als ik m’n ogen open kan houden, maar goed, het gaat om het idee :') )
pi_218454519
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:11 schreef Candaasje het volgende:
Mooi concept van IKEA inderdaad! _O_

Weekend! *O*
Morgen boogschietbaan opzetten en daarna kijken of ik zelf nog wat kan raken :D

Nu de vandaag gearriveerde stoel op de werkkamer/hobbykamer uittesten met een goed boek. (Als ik m’n ogen open kan houden, maar goed, het gaat om het idee :') )
Wanneer je in slaap valt in de stoel is het in ieder geval een hele goede stoel.

Slaap lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_218454641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s best wel een soort van nachtmerrie of heb je nog een reserve?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat is mooi shit zeg. Ik deed gisteren ook zo'n soort actie maar milder. Alleen bril van het nachtkastje en geschrokken kat. Ik had de mug nog te pakken ook.

Ik hoop dat je lenzen of een reservebril hebt. Of niet al te blind bent/
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:10 schreef AnneX het volgende:
Succes met de bril @:Queller hopelijk te fiksen. Kun je zonder bril? Fietsen, autorijden naar de opticiën…

Wat een belevenissen @:Lonaa Afwisselend ook wel met een belabberde W.
Ik zie niet heel best zonder bril, maar heb inderdaad een reserve (wat wel een uitdaging was, want andere sterkte en van die dingen). Bril zit weer in elkaar, mug is dood, ik bijna :D
pi_218454676
Fijn dat de wereld weer scherp is. Ik kan dinsdag de nieuwe bril ophalen. En de huidige zal dan reserve worden
pi_218455155
Wat is a few good men toch een bazen film _O_
De acteurs en de absurditeit van het ( Amerikaanse) leger.

En dat er zo gescheurd kan worden met een Chevrolet in de jaren ‘90. 🙃
pi_218455803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat de wereld weer scherp is. Ik kan dinsdag de nieuwe bril ophalen. En de huidige zal dan reserve worden
Ik ga toch ook maar eens een nieuwe kopen. Want mét bril zie ik eigenlijk ook te weinig.
pi_218456658
Mogge!

Ik had nadat ik de hoofdbril écht zoekgemaakt had wel een reserve op exact gelijke sterkte. Toen heb ik de hoofdbril maar opnieuw gekocht. Toen ben ik daar eventjes op gaan staan (in Nieuw Zeeland). Die heb ik toen genoodrepareerd en in NL draag ik nu nog steeds de reservebril :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218456685
Dit lezende denk ik "je zal toch maar geen reservebril hebben. Dat is ook niet zo snugger".

Ik heb geen idee of ik er een heb. Volgens mij is mijn laatste bril kapot gegaan en de bril daarvoor is -1,5 verschil met nu. Als ik die nog heb. Hmm.
Spoilers!
pi_218456691
Ik heb de laatste keer zo’n tweede bril gratis actie gebruikt dus nu heb ik ook een reserve. Eén van de twee zit ook minder fijn dus die werd vanzelf al reserve.
pi_218456704
Ik zit in dubio. Laatste keer zijn we naar tevredenheid naar Pearle geweest voor J's bril. Maar hij wil daar (en naar soortgelijke winkels) niet meer naartoe wegens die rare rekenmethodes. En hij heeft een punt.

"1 bril kost een fortuin meneer maar als u er twee neemt, dan gaan wij goocheltrucs X, Y én Z toepassen en dan kost het nog maar minder dan de helft. Dan moet u nog even kiezen uit pakket A, B, C, D en E, waarbij u natuurlijk nooit de goedkoopste neemt want dat geeft een slecht gevoel."

Ik vind het lastig om naar de lokale opticien te gaan. Ik weet niets over de prijs. En stel dat ze geen leuk montuur hebben, voel ik me verplicht. Is stomme logica die ik normaal niet heb maar nu ineens wel.

En ik hoef niet echt meer want mijn kapotte zonnebril op sterkte is naar tevredenheid vervangen door een overzetbril. Maar nu heb ik dus geen reserve.

Dus. Volgens mij moet ik gewoon niet zo moeilijk doen.
Spoilers!
pi_218456833
Ik vond Charlie Temple echt ideaal. Maar ja.

Goedemorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:57:01 #134
370431 drakin
vurig typje
pi_218456947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:09 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de laatste keer zo’n tweede bril gratis actie gebruikt dus nu heb ik ook een reserve. Eén van de twee zit ook minder fijn dus die werd vanzelf al reserve.
2e bril wordt altijd de zonnebril
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_218456987
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond Charlie Temple echt ideaal. Maar ja.

Goedemorgen.
Ik heb de laatste keer Eyelove gedaan. ¤60 voor een nieuwe bril. ^O^
pi_218457113
Ik mag dinsdag ruim 1600 euro aftikken. Maar dan heb ik wel een werkende reserve bril (de huidige) die hetzelfde montuur heeft. Want montuur vind ik leuk, zit lekker en ik kan dezelfde frontjes erop gebruiken.
Van de week ook kleine paniek, ik zat achter de naaimachine en dan heb ik m vaak af bij friemelwerk en leg m (meestal) op dezelfde plek. Maar nu dus niet, gelukkig was mijn hulp er, die heeft m gevonden.
pi_218457271
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit in dubio. Laatste keer zijn we naar tevredenheid naar Pearle geweest voor J's bril. Maar hij wil daar (en naar soortgelijke winkels) niet meer naartoe wegens die rare rekenmethodes. En hij heeft een punt.

"1 bril kost een fortuin meneer maar als u er twee neemt, dan gaan wij goocheltrucs X, Y én Z toepassen en dan kost het nog maar minder dan de helft. Dan moet u nog even kiezen uit pakket A, B, C, D en E, waarbij u natuurlijk nooit de goedkoopste neemt want dat geeft een slecht gevoel."

Ik vind het lastig om naar de lokale opticien te gaan. Ik weet niets over de prijs. En stel dat ze geen leuk montuur hebben, voel ik me verplicht. Is stomme logica die ik normaal niet heb maar nu ineens wel.

En ik hoef niet echt meer want mijn kapotte zonnebril op sterkte is naar tevredenheid vervangen door een overzetbril. Maar nu heb ik dus geen reserve.

Dus. Volgens mij moet ik gewoon niet zo moeilijk doen.
Volgens mij is dit de reden dat ik al 3 jaar zeg dat ik 'binnenkort echt eens een nieuwe bril moet gaan kopen'. Ow, en de reden dat ik per ongeluk een reservebril heb met glazen (redelijk) op de juiste sterkte.

In mijn vorige leven heb ik voor één van de bekende ketens onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de oogmetingen. Daartoe werd bij een x aantal mensen een oogmeting gedaan in verschillende filialen. Ter vergelijk werden uitgebreide metingen gedaan in een ziekenhuis. Dat was zo ontluisterend, dat ik er - laat ik zeggen - wat terughoudend van ben geworden.

Nou ja, misschien moet ik ook gewoon niet zo moeilijk doen en gewoon een nieuwe bril gaan kopen :D
pi_218457457
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 07:54 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik had nadat ik de hoofdbril écht zoekgemaakt had wel een reserve op exact gelijke sterkte. Toen heb ik de hoofdbril maar opnieuw gekocht. Toen ben ik daar eventjes op gaan staan (in Nieuw Zeeland). Die heb ik toen genoodrepareerd en in NL draag ik nu nog steeds de reservebril :')
Kunnen ze ook niet tegen dus. Fijn dat je dat getest hebt; hoef ik dat niet meer te doen!
pi_218457694
Mogguh.
Er staat van alles klaar…

Had ik de overzetbril maar uitgevonden…mijn improvisatie na eerder die stomme klep op en klep naar beneden, was een grote eroverheen.
Tót iemand de overzetbril bedacht. En die was al maanden zoek. Bij de lokale opticien en sinds een jaar een keten - ik geloof eye love met dezelfde medewerkers - waren de overzetbrillen hard gegaan en geen keus, behalve zwart montuur :X .
En bij de andere lokale opticiën, waar ik toevallig langskwam was er nog eentje naar mijn smaak. En de verkoopster ‘verkocht’ hem.

Voor de glazen sterkte hoef ik geen andere. En het montuur bevalt nog steeds.
Zonder bril kan ik niet lezen, dat zijn vage letters. Wel autorijden enzo.
pi_218457943
Die rekenmethodes bij Pearle kwamen wij ook tegen... g heeft nu wel nieuwe zonnebrilglazen in een oud (vond ie zo lekker zitten) montuur. Gegoogel met pakketten zus en zo, overleg met een collega omdat ze onze verzekering niet kon vinden in het systeem. Die vergoed kennelijk niet alles, dat lijkt maar zo meneer :D Wij doen daar 25% van en zij 75% maar wij moeten dat bij een andere verzekering in het systeem wegschrijven.
Collegaaaaaaaaaaaaaaa (roept naar achter in de zaak) weet jij nog hoe dat moest?
GEDOE was het :+

Vlg jaar ga ik en ben dan hopelijk niet zoveel als Kaatje kwijt... met cylinders hier en daar en 2 totaal verschillende hoge sterktes etc. Ik wilde nu alleen een ander montuur maar volgens medewerker moest ze dan teveel van mijn leesgedeelte slijpen om e.e.a. passend te maken. Nou dan maar niet :+
pi_218458023
Bij Hans Anders en Pearle ben ik jaaaaren geleden zo slecht behandeld dat ik daar nooit meer heen ga.
Nu altijd dezelfde Oogwereld, met optometristen in dienst. Waar je twee uur kunt snuffelen tussen de monturen, uitgebreide meting krijgt en oneindige kopjes koffie en thee en koekjes.
Ik vind er altijd iets leuks met wat aparts in het montuur wat je op het eerste gezicht niet ziet.

Inmiddels ruim 40 jaar bril ervaring dus reservebrillen zijn er zat. Zo een keer in de 15 jaar dump ik ze bij de opticien, kan hij ze naar de arme kindjes in Afrika sturen of zo.
Enige keer dat het qua reservebrillen wat spannend was, was toen ik naar multifocaal overging. Opeens kon ik niet meer lezen met mijn reserfje. Maar, net als de 35 jaar ervoor, maak ik nooit brillen stuk dus gelukkig niet nodig gehad.

Mijn dagelijks gebruik collectie omvat algemeen leven-bril, computerbril (nieuwe glazen in ouder montuur, menig collega die ik vooral online zie in verwarring omdat ik bij live overleggen opeens een nieuwe bril lijk te hebben, wat ik dan van harte ontken) en een overzet zonnebril. Drie stuks. Eentje standaard in de auto, en twee in huis om met kleurtjes te wisselen. Maar vooral omdat ik er eentje kwijt was, die ik uiteraard terugvond toen ik een nieuwe had besteld :')

O ja, en nog een opzetsetje gele glazen, voor als ik in de nacht met regen naar huis rijd. Kijkt rustiger. Maar die vergeet ik dan altijd te gebruiken _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218458100
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

Enige keer dat het qua reservebrillen wat spannend was, was toen ik naar multifocaal overging.
Wait, whut! Wat had je daarvoor dan?
pi_218458127
Specsaversfan hier. Nooit de tweede bril gratis gedaan, je bent altijd duurder uit. Omdat ik op staarop zat te wachten, lenzen uit moesten en ik inmiddels multifocaal nodig had, overlegd. Ging naar buiten met het kleinste pakket opties en een bril waarbij ik 0 moest wennen aan multifocaal. Voor 70 euro :D

Na de staarop naar de lokale opticien in het durrep, om te vertellen dat mijn harde lenzen verleden tijd waren en daar een nette leesbril op sterkte laten maken, zodat ik op werk niet voor schut zou zitten met Kruidvat brilletjes.

500 euro :')

Ik heb 'm zelden op, ik kan mijn beeldscherm goed zien zonder én net genoeg lezen zonder. Met kijkt wel fijner, maar ja, drie dagen balie, dan moet je steeds dat ding steeds op en af als iemand voor je staat om iets te vragen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_218458347
Ik had om 9:00 de wekker zodat ik nog lekker kon sporten, beetje opruimen, en boodschappen/koken voor vanmiddag.

Uiteindelijk 2,5 uur gepanikeerd totdat B wakker was en me door het uitkiezen van een tempehspiezenrecept en een pastasaladerecept heen kon coachen :') :')

En nu ben ik eigenlijk weer aan een dutje toe. Faal :')
pi_218458393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik had om 9:00 de wekker zodat ik nog lekker kon sporten, beetje opruimen, en boodschappen/koken voor vanmiddag.

Uiteindelijk 2,5 uur gepanikeerd totdat B wakker was en me door het uitkiezen van een tempehspiezenrecept en een pastasaladerecept heen kon coachen :') :')

En nu ben ik eigenlijk weer aan een dutje toe. Faal :')
Dutten dan, het is weekend *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
pi_218458443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:16 schreef Tele6 het volgende:
*; @:Lucky_Strike
Eens :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:26:51 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218458475
Qua bril altijd naar Hans Anders gegaan. Altijd prima geholpen. :)
Ma gaat in Santpoort-Noord naar een hele goeie brillenboer. Maar ja die heeft ook altijd een dure bril.

Tis nog geen tijd om te vertrekken. Maar ben eigenlijk wel klaar om te gaan :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218458515
Ingepakt voor BBQ en nachtje weg.
Getankt.
Auto door de wasstraat en banden op spanning (was nodig).
Nu op weg naar Willemstad, stadje bekijken, inchecken, dutje in hotel en naar BBQ *O*
pi_218458542
Veel plezier allen vreetmeeters *O*

Ik ga zo vreetmeeten met familie. Pa is jarig vandaag :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')