Het is simpelweg onbegrijpelijk dat je je in zulke fuikjes laat zuigen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zonder te lezen wat je getyped hebt: gok ik dat je het erger vindt dat iemand clickbait titels maakt dan handmatig dialyse machines slopen om mensen maar te bewegen te verhuizen. En dat je precies 0 inhoudelijks in te brengen hebt tegen alle beelden en krantenkoppen.
Win ik een prijs?
Kun je je voorstellen dat dit bij moslims of pakweg christenen zou gebeuren?quote:Hadassah (haar achternaam is bij de redactie bekend) schrijft voor een Joods weekblad. Ook zij is oorlogsmoe. "Ik zie dat mensen daar lijden en ik ben zelf ook een mens. Als je dat ziet, dan doet dat altijd iets met je. Ik vind het heel moeilijk en zou willen dat het zo snel mogelijk ophoudt. Iedere stap die niet naar vrede leidt, is voor iedereen nadelig."
Wat haar ook dwarszit is hoe mensen naar haar zijn gaan kijken sinds de oorlog in Gaza. "Ik ben student en heb een bruisend studentenleven. Ik heb ook een Joodse naam, als ik me daarmee aan nieuwe mensen voorstel, roept dat vaak vragen op over mijn mening over de politieke situatie in Isral. Daar heb ik moeite mee. Dan denk ik: waarom moet ik mij op een feestje ineens uitspreken over een politieke situatie waar ik geen invloed op heb?"
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijke-voedseldroppingquote:Beelden van dodelijke voedseldropping in Gaza, 15-jarige jongen overleden
https://news.sky.com/stor(...)niscule-aid-13408270quote:Five days before he was killed by a falling aid package, father-of-two Uday al Qaraan called on world leaders to open Gaza's borders to food - and criticised the use of airdrops.