Het is simpelweg onbegrijpelijk dat je je in zulke fuikjes laat zuigen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zonder te lezen wat je getyped hebt: gok ik dat je het erger vindt dat iemand clickbait titels maakt dan handmatig dialyse machines slopen om mensen maar te bewegen te verhuizen. En dat je precies 0 inhoudelijks in te brengen hebt tegen alle beelden en krantenkoppen.
Win ik een prijs?
Kun je je voorstellen dat dit bij moslims of pakweg christenen zou gebeuren?quote:Hadassah (haar achternaam is bij de redactie bekend) schrijft voor een Joods weekblad. Ook zij is oorlogsmoe. "Ik zie dat mensen daar lijden en ik ben zelf ook een mens. Als je dat ziet, dan doet dat altijd iets met je. Ik vind het heel moeilijk en zou willen dat het zo snel mogelijk ophoudt. Iedere stap die niet naar vrede leidt, is voor iedereen nadelig."
Wat haar ook dwarszit is hoe mensen naar haar zijn gaan kijken sinds de oorlog in Gaza. "Ik ben student en heb een bruisend studentenleven. Ik heb ook een Joodse naam, als ik me daarmee aan nieuwe mensen voorstel, roept dat vaak vragen op over mijn mening over de politieke situatie in Isral. Daar heb ik moeite mee. Dan denk ik: waarom moet ik mij op een feestje ineens uitspreken over een politieke situatie waar ik geen invloed op heb?"
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijke-voedseldroppingquote:Beelden van dodelijke voedseldropping in Gaza, 15-jarige jongen overleden
https://news.sky.com/stor(...)niscule-aid-13408270quote:Five days before he was killed by a falling aid package, father-of-two Uday al Qaraan called on world leaders to open Gaza's borders to food - and criticised the use of airdrops.
Ik snap dat het ongezellig is als je de hele tijd naar Gaza wordt gevraagd, maar deze opmerking is wel enigszins ironisch vanuit jou. De man die moslims en arabieren non stop over een kam scheert. De mensen die haar vragen stellen gaan er tenminste niet bij voorbaat vanuit dat ze pro genocide is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen ook weer een bijzonder artikel van de NOS, men benadrukt even dat echt niet alle Nederlandse Joden achter beslissingen van de Isralische regering staan. Joh, dat dit berhaupt moet worden uitgelegd. Dit stuk ook:
[..]
Kun je je voorstellen dat dit bij moslims of pakweg christenen zou gebeuren?
'Hey, hoi, leuk je te ontmoeten. Ik ben Mark'
'Hey, ik ben Fatima'
'Oh, dat is wel een Islamitische naam, wat vind je eigenlijk van het beleid van de regering van Iran?'
Maar schijnbaar hartstikke normaal als het Joden betreft.
[ twitter ]
Wat zou moeten gebeuren is hele strenge sancties tegen Israel totdat ze stoppen met hun hongersnood campagne. De droppings zijn enkel een afleiding en een minimale poging het eigen straatje schoon te vegen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Landen die voedsel droppen hebben bloed aan hun handen. Dit kan net zo goed een NLse pallet zijn geweest. Bah.
En dit is niet de eerste jongen die daardoor overlijdt.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijke-voedseldropping
Op X zijn de niet geblurde beelden te zien. Niet fijn. Zo'n pakket komt met een noodgang naar beneden, en je wordt gewoon gedood door zo'n ding.
Hier nog zo'n artikel dat die voedseldroppings nauwelijks verschil maken, maar wel gevaarlijk voor de Gazanen zijn. Met ook weer doden tot gevolg omdat ze een pakket op hun hoofd krijgen:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)niscule-aid-13408270
In dit artikel veel beelden en analyses, parachutes die niet open gaan, pallets die entangled zijn etc.
Volgens de lokale autoriteiten inmiddels al 23 doden en 124 gewonden door die airdrops. Stop daarmee!
[ x ]
Jij kan echt niks anders dan mensen verdacht maken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg onbegrijpelijk dat je je in zulke fuikjes laat zuigen.
Even wat gezocht, schijnbaar dit kanaal dan populair in antikapitalistische en marxistische contreien.
Bijzonder wel hoe het mbt onderwerpen van Isral gewoon een duidelijke overlap vertoond met dingen die mafklappers als Nick Fuentes en sindskort ook Candace Owens produceren. Horseshoe theory bewijst zich hier wel weer zeg, man man man.
Hier komen ooit nog eens TRIBUNALEN over en dan ga jij net doen alsof genocide slechts een troebele mening was in plaats van iets wat je eenvoudig uit kon rekenen met Isralische cijfers, wat ze openlijk zeggen en de bergen beelden waaruit blijkt dat Gaza onleefbaar is geworden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Post anders nog wat gekleurde youtube bullshit, misschien begrijp ik het dan beter.
Ik blijf het wat vreemd vinden dat men van die zware pakketten/pallets (500-1000kg+) van een paar honderd meter wil & blijft dumpen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Landen die voedsel droppen hebben bloed aan hun handen. Dit kan net zo goed een NLse pallet zijn geweest. Bah.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijke-voedseldropping
Op X zijn de niet geblurde beelden te zien. Niet fijn. Zo'n pakket komt met een noodgang naar beneden, en je wordt gewoon gedood door zo'n ding.
Hier nog zo'n artikel dat die voedseldroppings nauwelijks verschil maken, maar wel gevaarlijk voor de Gazanen zijn. Met ook weer doden tot gevolg omdat ze een pakket op hun hoofd krijgen:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)niscule-aid-13408270
In dit artikel veel beelden en analyses, parachutes die niet open gaan, pallets die entangled zijn etc.
Volgens de lokale autoriteiten inmiddels al 23 doden en 124 gewonden door die airdrops. Stop daarmee!
[ x ]
Tja als Irael het niet over land toestaat is er weinig keuze.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Enkele voorbeelden hiervan graag? En sinds wanneer bekommer jij je eigenlijk zo om moslims?quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat het ongezellig is als je de hele tijd naar Gaza wordt gevraagd, maar deze opmerking is wel enigszins ironisch vanuit jou. De man die moslims en arabieren non stop over een kam scheert. De mensen die haar vragen stellen gaan er tenminste niet bij voorbaat vanuit dat ze pro genocide is.
Daar is dus helemaal geen sprake van. Er is op sommige plekken wat voedselschaarste, dat wordt nu opgelost. Als je een echte hongersnood wil zien moet je kijken naar de Isralische gijzelaars. Die zien er uitgemergeld uit, de Palestijnen niet.quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat zou moeten gebeuren is hele strenge sancties tegen Israel totdat ze stoppen met hun hongersnood campagne. De droppings zijn enkel een afleiding en een minimale poging het eigen straatje schoon te vegen.
Ik toon slechts aan welke bronnen je tot je neemt en ook in welke contreien die narratieven populair zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij kan echt niks anders dan mensen verdacht maken.
Dat hele filmpje was niks anders dan beelden, rapporten en krantenkoppen uit Israel en jij komt met een verhaal over antikapitalistische marxisten.
Waarom precies zouden er tribunalen komen over een random oorlog? We hebben toch ook geen tribunalen over andere oorlogen? En het slachtofferaantal (zelfs al gaan we af op de cijfers van Hamas) valt enorm mee.quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier komen ooit nog eens TRIBUNALEN over en dan ga jij net doen alsof genocide slechts een troebele mening was in plaats van iets wat je eenvoudig uit kon rekenen met Isralische cijfers, wat ze openlijk zeggen en de bergen beelden waaruit blijkt dat Gaza onleefbaar is geworden.
Sinds genocideepraat gewoon mag op deze dependance van stormfront.quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden hiervan graag? En sinds wanneer bekommer jij je eigenlijk zo om moslims?
[..]
Daar is dus helemaal geen sprake van. Er is op sommige plekken wat voedselschaarste, dat wordt nu opgelost. Als je een echte hongersnood wil zien moet je kijken naar de Isralische gijzelaars. Die zien er uitgemergeld uit, de Palestijnen niet.
[..]
Ik toon slechts aan welke bronnen je tot je neemt en ook in welke contreien die narratieven populair zijn.
Waarom bekijk je zulke kanalen eigenlijk en hoe komt dat het je zo geradicaliseerd bent mbt dit onderwerp? Eind 2023 en ook begin 2024 sloeg je nog niet zulke taal uit als je nu doet.
[..]
Waarom precies zouden er tribunalen komen over een random oorlog? We hebben toch ook geen tribunalen over andere oorlogen? En het slachtofferaantal (zelfs al gaan we af op de cijfers van Hamas) valt enorm mee.
Als er maandenlang geen protene en vlees zou zijn, waarom delen Palestijnen in de Gazastrook dan zelf videos van volle markten met groente en geslachte geiten? Zie onder meer:quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sinds genocideepraat gewoon mag op deze dependance van stormfront.
Het aantal calorien dat Gaza ingaat is lang niet genoeg voor de bevolkingsgrootte en is bovendien totaal eenzijdig. Maanden zonder protene en groente leven is ongezond en er sterven dagelijks mensen door honger en ziektebeelden die artsen enkel uit boeken van 200 jaar terug kennen. In dat filmpje dat je niet durft te kijken beschrijft een Amerikaanse trauma arts een uitgemergeld meisje van 6 die in een nacht een halve liter pus uit haar longen laat lekken.
Je duikt en durft niet in te gaan op de feiten. Shoot de messenger.
Ik ben beelden uit Isral gaan kijken.
Al meerdere onderzoeken vanuit het buitenland hebben vastgesteld dat de cijfers van Hamas zeer waarschijnlijk een enorme onderschatting van het aantal doden zijn en berhaupt geen rekening houden met alle oversterfte door het ineenstorten van alle infra.
Deze man heeft uitgemergelde kinderen als tumbnail.quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er maandenlang geen protene en vlees zou zijn, waarom delen Palestijnen in de Gazastrook dan zelf videos van volle markten met groente en geslachte geiten? Zie onder meer:
Bekijk deze YouTube-video
Datum: 1 maand geleden
Datum: 2 maanden geleden
Hier wordt kippensoep gemaakt:
Datum: 22 uur geleden
Of wat te denken van eieren?
[ tiktok ]
Datum: gisteren
Nu kun je prima het argument maken dat dit niet elke Palestijn bereikt, maar dat het er niet aanwezig zou zijn is simpelweg niet waar. Er zijn talloze videos die aantonen dat er zelfs aan aanzienlijke hoeveelheid van is.
Het lijkt er dan ook op dat de voedselschaarste lokaal is en niet gegeneraliseerd moet worden naar het geheel. Veel Westerse media en andere activisten doen dit wel en jij gaat daar meteen in mee.
Dat er verder zieke kinderen in de Gazastrook aanwezig zijn twijfel ik niet aan. Zieke kinderen zijn er helaas overal en vooral in een oorlogssituatie kan de toestand van zulke kinderen zeer kritiek zijn.
Maar wat heeft dit vervolgens te maken met geen vlees of groente hebben? Dan moet je het argument maken dat Isral niet genoeg medische hulpmiddelen stuurt, dat is een veel betere onderbouwing en kan ik mij in vinden. Ik vind ook dat men op dat vlak tekort schiet.
Als jij je ergens niet in kan vinden, bestaat het niet.quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er maandenlang geen protene en vlees zou zijn, waarom delen Palestijnen in de Gazastrook dan zelf videos van volle markten met groente en geslachte geiten? Zie onder meer:
Datum: 1 maand geleden
Datum: 2 maanden geleden
Hier wordt kippensoep gemaakt:
Datum: 22 uur geleden
Of wat te denken van eieren?
[ tiktok ]
Datum: gisteren
Nu kun je prima het argument maken dat dit niet elke Palestijn bereikt, maar dat het er niet aanwezig zou zijn is simpelweg niet waar. Er zijn talloze videos die aantonen dat er zelfs aan aanzienlijke hoeveelheid van is.
Het lijkt er dan ook op dat de voedselschaarste lokaal is en niet gegeneraliseerd moet worden naar het geheel. Veel Westerse media en andere activisten doen dit wel en jij gaat daar meteen in mee.
Dat er verder zieke kinderen in de Gazastrook aanwezig zijn twijfel ik niet aan. Zieke kinderen zijn er helaas overal en vooral in een oorlogssituatie kan de toestand van zulke kinderen zeer kritiek zijn.
Maar wat heeft dit vervolgens te maken met geen vlees of groente hebben? Dan moet je het argument maken dat Isral niet genoeg medische hulpmiddelen stuurt, dat is een veel betere onderbouwing en kan ik mij in vinden. Ik vind ook dat men op dat vlak tekort schiet.
Die youtuber laat zelfs mensen in hongersnood zien. Howard is helemaal wap geworden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als jij je ergens niet in kan vinden, bestaat het niet.
Er is gewoon te weinig voedsel in Gaza, en al helemaal te weinig gezond voedsel. Alle serieuze hulporganisaties zeggen dat. Maar omdat jij een paar filmpjes hebt van de afgelopen maanden, waarop normaal voedsel te zien is, bestaat er geen hongersnood.
En kan ondertussen ook perfect Arabisch verstaan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die youtuber laat zelfs mensen in hongersnood zien. Howard is helemaal wap geworden.
Deze hulporganisaties hebben nogal eens de plank misgeslagen zo blijkt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als jij je ergens niet in kan vinden, bestaat het niet.
Er is gewoon te weinig voedsel in Gaza, en al helemaal te weinig gezond voedsel. Alle serieuze hulporganisaties zeggen dat. Maar omdat jij een paar filmpjes hebt van de afgelopen maanden, waarop normaal voedsel te zien is, bestaat er geen hongersnood.
Nee, deze YouTuber laat dus precies zien wat ik stel: namelijk dat er lokaal sprake is van voedselschaarste, die sommige Palestijnen raakt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die youtuber laat zelfs mensen in hongersnood zien. Howard is helemaal wap geworden.
Ik kan geen Arabisch. Heb ik ooit anders beweerd?quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En kan ondertussen ook perfect Arabisch verstaan.
En wat voor bewijs heb je voor deze stelling?quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
Er lijkt lokaal sprake te zijn van voedselschaarste die vooral bepaalde lagen (of famillies/clans) binnen de samenleving raakt.
(...)
Nee, deze YouTuber laat dus precies zien wat ik stel: namelijk dat er lokaal sprake is van voedselschaarste, die sommige Palestijnen raakt.
Dan zou je eens kunnen stoppen met het delen van die filmpjes. Je verstaat geen reet van wat ze zeggen maar op basis van de beelden trek jij conclusies zonder de context te kennen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
Ik kan geen Arabisch. Heb ik ooit anders beweerd?
Ik vraag mij af waar hij de tijd heeft om dit soort shit te vinden. Hij reageert bijna altijd in korte tijd en met meerdere totaal irrelevante linkjes die hij wel heeft moeten zoeken en bekijken.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan zou je eens kunnen stoppen met het delen van die filmpjes. Je verstaat geen reet van wat ze zeggen maar op basis van de beelden trek jij conclusies zonder de context te kennen.
Ik denk niet dat hij ze bekijkt. Zo zijn het geen markten maar voedselbanken. Ook wordt er geen kippensoep gemaakt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar hij de tijd heeft om dit soort shit te vinden. Hij reageert bijna altijd in korte tijd en met meerdere totaal irrelevante linkjes die hij wel heeft moeten zoeken en bekijken.
Bewijs staat onder meer in de videos boven je. Dagelijks worden er video's geplaatst door Palestijnen zelf van goedgevulde borden en markten vol voedsel. Toch zijn er wel degelijk mensen die het erg moeilijk hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wat voor bewijs heb je voor deze stelling?
quote:Palestinian society in the West Bank and Gaza Strip is characterized by three types of clan-like familial structures: tribes, clans, and notable families. While all three share similar extended familial attributes, behavioral obligations (especially on males), informal networks, and honor-shame cultural systems, they are also quite distinct in their origins and continuing importance.
Bron p. 1
Op basis van de beelden (zelfs die van gerenommeerde Westerse media) kunnen we in elk geval concluderen dat er geen grootschalige hongersnood is en tevens dat niet iedereen er bijloopt zoals de Isralische gijzelaars, namelijk totaal Auschwitz-like uitgemergeld. Er zal dus vast voedselschaarste zijn, dat kun je bijvoorbeeld ook goed zien op de onderstaande video:quote:Afro-Palestinians are Palestinians of Black African heritage. In the Gaza Strip, around 1% of the population is estimated to be black, with roughly 11,000 Afro-Palestinians residing in Gaza City's Al Jalla’a district prior to October 2023. In Jerusalem, an estimated population between 200-450 reside in a historic African enclave around Bab al-Majlis, in the Muslim Quarter, as well as communities in other areas of Jerusalem such as Beit Hanina and At-Tur.
They are a marginalised group that have experienced extensive prejudice, with some Palestinian Arabs, referring to them as "slaves" (abeed) and to their neighbourhood as the "slaves' prison" (habs al-abeed).
Bron
Integendeel, ik volg al langer verscheidene Palestijnse influencers. Ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig naar de waarheid. Waarom zou dit volgens jou 'shit' zijn? Probeer dit eens te onderbouwen ...quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar hij de tijd heeft om dit soort shit te vinden. Hij reageert bijna altijd in korte tijd en met meerdere totaal irrelevante linkjes die hij wel heeft moeten zoeken en bekijken.
Jij volgt influencers waarvan je net zei dat je geen idee hebt van wat ze zeggen of laten zien omdat je oprecht wil weten wat daar gebeurt en dat kun je niet horen van het Rode Kruis of de VN want dat zijn Hamas schurken. Een korte samenvatting van twee dagen Howardroark gekte.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik volg al langer verscheidene Palestijnse influencers. Ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig naar de waarheid. Waarom zou dit volgens jou 'shit' zijn? Probeer dit eens te onderbouwen ...
In tegenstelling tot wat jij hier gisteren deelde, allerlei quasi antisemitische complotmeuk, zijn dit simpele vlogs van Palestijnen zelf die een beeld scheppen over het leven in de Gazastrook. En er zijn nog behoorlijk wat van zulke influencers actief.
Jij volgt influencers waarvan je net zei dat je geen idee hebt van wat ze zeggen of laten zien omdat je oprecht wil weten wat daar gebeurt en dat kun je niet horen van het Rode Kruis of de VN want dat zijn Hamas schurken. Een korte samenvatting van twee dagen Howardroark gekte.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik volg al langer verscheidene Palestijnse influencers. Ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig naar de waarheid. Waarom zou dit volgens jou 'shit' zijn? Probeer dit eens te onderbouwen ...
In tegenstelling tot wat jij hier gisteren deelde, allerlei quasi antisemitische complotmeuk, zijn dit simpele vlogs van Palestijnen zelf die een beeld scheppen over het leven in de Gazastrook. En er zijn nog behoorlijk wat van zulke influencers actief.
Dat was mij al wel opgevallen bij dingen die hem niet uitkomen. Wel grappig ook dat alle ellende fake pallywood nieuws is, maar deze man die hij niet verstaat betrouwbaar isquote:Op zondag 10 augustus 2025 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij ze bekijkt. Zo zijn het geen markten maar voedselbanken. Ook wordt er geen kippensoep gemaakt.
Het draait natuurlijk om de beelden. Ik hoef verder niet te weten waar ze over gedroomd hebben of dat men contact hebben gehad met de buren of niet, dat is irrelevant. Trouwens kun je al die videos automatisch vertalen als je dat zou willen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij volgt influencers waarvan je net zei dat je geen idee hebt van wat ze zeggen of laten zien omdat je oprecht wil weten wat daar gebeurt en dat kun je niet horen van het Rode Kruis of de VN want dat zijn Hamas schurken. Een korte samenvatting van twee dagen Howardroark gekte.
Wat je laat zien is matig, een hand vol video's, waarvan er twee recent zijn, en zelfs op die video's zie je dat er niet enorm veel eten is. Een schuur met een paar tafels en kratten voedsel, wat dan uitgedeeld wordt in een tentenkamp, waar je veel dunne en uitgemergelde mensen ziet. En dat busje dat tot de helft gevuld is met eieren laat nou ook niet echt zien dat er eten in overvloed is.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bewijs staat onder meer in de videos boven je. Dagelijks worden er video's geplaatst door Palestijnen zelf van goedgevulde borden en markten vol voedsel. Toch zijn er wel degelijk mensen die het erg moeilijk hebben.
Je probeert er een lokaal probleem van te maken, en haalt er clans en families bij. Maar als je op de kaart kijkt zie je dat Gaza ontzettend klein is, ongeveer twee keer Texel. Daar dan weer locaties in aanwijzen waar dan wel of geen honger zou zijn, is natuurlijk niet te doen.quote:Wetende dat de Palestijnse samenleving zeer clan/familie georinteerd is met verschillende niveaus in welvaart en invloed en zelfs nog een onderlaag van voormalige slaven, lijkt ook de voedselschaarste zich op deze manier uit te spelen. Zie ook:
[..]
[..]
Op basis van de beelden (zelfs die van gerenommeerde Westerse media) kunnen we in elk geval concluderen dat er geen grootschalige hongersnood is en tevens dat niet iedereen er bijloopt zoals de Isralische gijzelaars, namelijk totaal Auschwitz-like uitgemergeld. Er zal dus vast voedselschaarste zijn, dat kun je bijvoorbeeld ook goed zien op de onderstaande video:
Maar dit lijkt lokaal te zijn, bij sommige families, op sommige plekken, wat dus een totaal anders beeld is dan veel Westerse media ons graag willen doen geloven.
Hmmmmm... tegenwoordig hebben we vertaalapps en op YT kan die o.a. synchroon mee vertalen en als dat niet lukt, trek ik het door een AI machine. Best wel opmerkelijk verder wat je dan krijgt te horen dat op beeld net wat anders wordt geduid.quote:Op zondag 10 augustus 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan zou je eens kunnen stoppen met het delen van die filmpjes. Je verstaat geen reet van wat ze zeggen maar op basis van de beelden trek jij conclusies zonder de context te kennen.
HHAHAHAHAHAHAHHAA! De man die niks anders doet dat stemming maken over de bron.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het draait natuurlijk om de beelden. Ik hoef verder niet te weten waar ze over gedroomd hebben of dat men contact hebben gehad met de buren of niet, dat is irrelevant. Trouwens kun je al die videos automatisch vertalen als je dat zou willen.
Verder gaat deze discussie je niet erg goed af. Het staat jou vrij blind en dogmatisch te vertrouwen op de VN, ik neem wat de VN stelt altijd mee, maar neem het niet blind voor de waarheid aan en toon oprechte interesse in de feitelijke realiteit.
Daarentegen toon jij alleen interesse in alles wat een anti-Isral wereldbeeld verder weet aan te wakkeren en op die manier de onderbuik bespeeld, vandaar dat je verzand raakt in kanalen waar complottheorien worden verspreid.
Dat is eigenlijk ook wel het mooie van YouTube en andere sociale media, het kan een goede bron voor waardevolle informatie zijn maar heeft ook een boel drek waar je beter van weg kunt blijven.
Ik heb het idee dat Howard de beelden zelf niet eens heeft gezien en al helemaal niet met een vertaalapp.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmm... tegenwoordig hebben we vertaalapps en op YT kan die o.a. synchroon mee vertalen en als dat niet lukt, trek ik het door een AI machine. Best wel opmerkelijk verder wat je dan krijgt te horen dat op beeld net wat anders wordt geduid.
Nee hoor, alle videos zijn recent en laten zien dat er meer dan genoeg te eten is. Ook zien we maar zelden dat mensen echt honger lijken te lijden. Dit is enkel het geval bij een paar kinderen in een tentenkamp. Daar lijkt echt voedselschaarste te zijn, dit benadrukt dus ook weer de lokaliteit van het probleem.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat je laat zien is matig, een hand vol video's, waarvan er twee recent zijn, en zelfs op die video's zie je dat er niet enorm veel eten is. Een schuur met een paar tafels en kratten voedsel, wat dan uitgedeeld wordt in een tentenkamp, waar je veel dunne en uitgemergelde mensen ziet. En dat busje dat tot de helft gevuld is met eieren laat nou ook niet echt zien dat er eten in overvloed is.
Het heeft niets met proberen te maken maar met constateren. Dat de Gazastrook klein is maakt verder niets uit. Binnen de Palestijnse samenleving is in het algemeen erg veel ongelijkheid en dat lijkt ook het geval te zijn tijdens deze oorlog.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je probeert er een lokaal probleem van te maken, en haalt er clans en families bij. Maar als je op de kaart kijkt zie je dat Gaza ontzettend klein is, ongeveer twee keer Texel. Daar dan weer locaties in aanwijzen waar dan wel of geen honger zou zijn, is natuurlijk niet te doen.
Nee hoor, alle videos zijn recent en laten zien dat er meer dan genoeg te eten is. Ook zien we maar zelden dat mensen echt honger lijken te lijden. Dit is enkel het geval bij een paar kinderen in een tentenkamp. Daar lijkt echt voedselschaarste te zijn, dit benadrukt dus ook weer de lokaliteit van het probleem.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat je laat zien is matig, een hand vol video's, waarvan er twee recent zijn, en zelfs op die video's zie je dat er niet enorm veel eten is. Een schuur met een paar tafels en kratten voedsel, wat dan uitgedeeld wordt in een tentenkamp, waar je veel dunne en uitgemergelde mensen ziet. En dat busje dat tot de helft gevuld is met eieren laat nou ook niet echt zien dat er eten in overvloed is.
Het heeft niets met proberen te maken maar met constateren. Dat de Gazastrook klein is maakt verder niets uit. Binnen de Palestijnse samenleving is in het algemeen erg veel ongelijkheid en dat lijkt ook het geval te zijn tijdens deze oorlog.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je probeert er een lokaal probleem van te maken, en haalt er clans en families bij. Maar als je op de kaart kijkt zie je dat Gaza ontzettend klein is, ongeveer twee keer Texel. Daar dan weer locaties in aanwijzen waar dan wel of geen honger zou zijn, is natuurlijk niet te doen.
In de hongerwinter van Nederland stierven in een klein half jaar tijd bijna 25k (!) aan de grote voedselschaarste die er was. Toen waren er geen volle markten of restaurants met allerlei lekkers zoals we in de Gazastrook geregeld wel op de socials zien. Mensen moesten van alles eten om te overleven, zoals bloembollen, aardappelschillen en random planten.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:14 schreef luxerobots het volgende:
Bovendien is het een vreemde redenering. In Gaza is honger, net zoals je in Nederland in de hongerwinter had. Maar ook tijdens de hongerwinter hier had je nog Duitsers, NSB'ers en boeren/agrarirs die geen honger hadden. Neemt niet weg dat de situatie zo slecht was, ook omdat de infrastructuur ingestort was, dat er in de bezette randstad wel degelijk honger was.
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van? Voor wat zou ik precies duiken? De bronnen die ik gebruik zijn trouwens ook helemaal niet dubieus, maar ze gaan in tegen wat bepaalde mensen graag willen geloven mbt deze oorlog. Dus worden zowel de bronnen als de boodschapper (ik) aangevallen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Howard de beelden zelf niet eens heeft gezien en al helemaal niet met een vertaalapp.
Daarnaast heb ik hier al een paar keer gezien dat de gebruikte bronnen op zijn minst dubieus zijn. Wanneer hij daar op aangesproken wordt krijgen we geen antwoord en drukt Howard zijn snor weer tot hij de volgende video kan plaatsen zonder context of met de verkeerde context.
Het staat verder iedereen vrij om te reageren op wie en wanneer hij/zij wil.
Ik stel alleen vast dat er een patroon zichtbaar is.
Zo ook vandaag weer.
Geen idee en lijkt mij ook niet belangrijk of iemand zelf wat anders vindt aangaande een gebrachte inhoud dat iets moet overtuigen. In POL kunnen we ons beter beperken tot waarneming en analyse omtrent intenties.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Howard de beelden zelf niet eens heeft gezien en al helemaal niet met een vertaalapp.
Daarnaast heb ik hier al een paar keer gezien dat de gebruikte bronnen op zijn minst dubieus zijn. Wanneer hij daar op aangesproken wordt krijgen we geen antwoord en drukt Howard zijn snor weer tot hij de volgende video kan plaatsen zonder context of met de verkeerde context.
Het staat verder iedereen vrij om te reageren op wie en wanneer hij/zij wil.
Ik stel alleen vast dat er een patroon zichtbaar is.
Zo ook vandaag weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//--//
Zo ook idd vandaag weer, een NOS die een journaalbericht doet uitgaan dat hulporganisaties meer donaties krijgen om daarmee hun personeel te kunnen betalen, er veel vrachtwagens aan de grens staan te wachten zonder goed aan te geven waarom ze daar (willen) staan te wachten en dan als bijna "per ongeluk" ter aanvullende suggestie; een niet inhoudelijk besproken (lokaal geproduceerd) videofragment tonen van een uitgemergeld kind dat nofi overduidelijk een onderliggende (mailabsorptie of stofwisseling?) aandoening heeft.
Beelden die een ander zal zien als extra bevestiging van een schrijnende situatie en mij vooral doet afvragen waarom bepaalde aspecten - relatief eenzijdig - daarvan benadrukt lijken te moeten worden getoond zonder daarbij inhoudelijk aan te geven hoe een gegeven situatie anders te bezien. Er is vooral aandacht voor aansprekende voorgrond en alle achtergrond daarvan lijkt niet (meer) van toepassing.
De momentele belegering heeft absoluut mensonterende gevolgen en ik denk dat bij de voorgenomen bezetting; de kans groter wordt dat de burgerbevolking fysiek minder te lijden zal hebben, er daarnaast een afbreukrisico ontstaat met gegijzelden die het ws niet zullen overleven en hamas c.s. de situatie verder zullen aangrijpen om Isral verder in haar hoek te duwen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Hij komt iig met bronnen. Nu jij nog.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
HHAHAHAHAHAHAHHAA! De man die niks anders doet dat stemming maken over de bron.
In de hongerwinter werd eten nog gewoon verhandeld, of zelfs in grote pannen in gaarkeukens klaargemaakt. Het is meer dat er nog geen sociale media was en dat jij nog niet geboren was.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
In de hongerwinter van Nederland stierven in een klein half jaar tijd bijna 25k (!) aan de grote voedselschaarste die er was. Toen waren er geen volle markten of restaurants met allerlei lekkers zoals we in de Gazastrook geregeld wel op de socials zien.
Niet heel gek geformuleerd en let ook op geen PA !!!!!quote:bron: gov.il
...
That’s our plan for the day after Hamas. And let me summarize it: Five principles for concluding the war:
One, Hamas Disarmed. Second, all hostages freed. Third, Gaze Demilitarized. Fourth, Israel has overriding security control. And five, Non-Israeli, peaceful civil administration, by that I mean a civilian administration that doesn’t educate its children for terror, that doesn't pay terrorists, and doesn’t launch terrorist attacks against Israel, that’s what we want to see in Gaza. So, its neither Hamas or the PA. That's our plan.
...
Isral weet het altijd mooi te formuleren, net als de aanvallen op Iran, die uiteindelijk ook zinloos waren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:20 schreef Vallon het volgende:
Het plan van de Isralische regering (leeswaardig, ook als officile achtergrond ter discussie).
[..]
Niet heel gek geformuleerd en let ook op geen PA !!!!!
Of 2 miljoen mensen zich even centraal willen verzamelen, bij drie voedselpunten, die vaak nog gesloten zijn ook.quote:De populatie zal zich eerst centraal moet verzamelen alwaar de beschikking zal zijn over voorzieningen vanuit GHF zoals voedsel, water en medische zaken. Niet fijn maar de vraag is dan hoe anders, gezien de doelstellingen die Isral heeft.
Gemiddelden zeggen niet zoveel. Ten eerste bereikt de hulp lang niet iedereen, ten tweede heb jij het over het begin van het conflict. Als je het echter vanaf 2 maart bekijkt, zie je dat door het sluiten van de grenzen, de hulp vrijwel geheel weggevallen is.quote:Saillant - volgens dat persbericht - is dat Isral sinds het begin van het conflict in totaal 2 miljoen ton (dwz 2000.000.000 kilo) hulp heeft doorgelaten en nog vaker de burgerbevolking heeft gewaarschuwd voor opkomende acties. Verder wordt de nodige aandacht gegeven aan fake-news waarvan - en w.o. honger afbeeldingen - er diverse andere toespelingen zijn gedebunked.
Het is een formeel persbericht en standpunt van de regering. Gemiddelden zeggen idd niet zo veel maar wat moet iemand dan gebruiken als beter uitgangspunt zonder te vervallen in (allerlei, zelf bedachte) veronderstellingen ?quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Isral weet het altijd mooi te formuleren, net als de aanvallen op Iran, die uiteindelijk ook zinloos waren.
[..]
Of 2 miljoen mensen zich even centraal willen verzamelen, bij drie voedselpunten, die vaak nog gesloten zijn ook.
[..]
Gemiddelden zeggen niet zoveel. Ten bereikt de hulp lang niet iedereen, ten tweede heb jij het over het begin van het conflict. Als je het echter vanaf 2 maart bekijkt, zie je dat door het sluiten van de grenzen, de hulp vrijwel geheel weggevallen is.
Het is allemaal fakenews wat jij hier post. Sterker nog jij doet hier over komen alsof jij dagelijks in de Gaza rondloopt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, alle videos zijn recent en laten zien dat er meer dan genoeg te eten is. Ook zien we maar zelden dat mensen echt honger lijken te lijden. Dit is enkel het geval bij een paar kinderen in een tentenkamp. Daar lijkt echt voedselschaarste te zijn, dit benadrukt dus ook weer de lokaliteit van het probleem.
[..]
Het heeft niets met proberen te maken maar met constateren. Dat de Gazastrook klein is maakt verder niets uit. Binnen de Palestijnse samenleving is in het algemeen erg veel ongelijkheid en dat lijkt ook het geval te zijn tijdens deze oorlog.
[..]
Nee hoor, alle videos zijn recent en laten zien dat er meer dan genoeg te eten is. Ook zien we maar zelden dat mensen echt honger lijken te lijden. Dit is enkel het geval bij een paar kinderen in een tentenkamp. Daar lijkt echt voedselschaarste te zijn, dit benadrukt dus ook weer de lokaliteit van het probleem.
[..]
Het heeft niets met proberen te maken maar met constateren. Dat de Gazastrook klein is maakt verder niets uit. Binnen de Palestijnse samenleving is in het algemeen erg veel ongelijkheid en dat lijkt ook het geval te zijn tijdens deze oorlog.
[..]
In de hongerwinter van Nederland stierven in een klein half jaar tijd bijna 25k (!) aan de grote voedselschaarste die er was. Toen waren er geen volle markten of restaurants met allerlei lekkers zoals we in de Gazastrook geregeld wel op de socials zien. Mensen moesten van alles eten om te overleven, zoals bloembollen, aardappelschillen en random planten.
Dit zien we in de Gazastrook allemaal niet. Sterker nog, er zijn daar in een kleine twee jaar oorlog (urban warface nota bene) slechts 60k mensen overleden (als we de cijfers van Hamas mogen geloven) wat eigenlijk bizar weinig is voor een oorlog.
En ondanks dit zien we sommige Westerlingen zich drukmaken alsof we te maken hebben met een Holocaust en Holodomor in n. Het is zo ontzettend bizar. En dit wekt ook de vraag op waarom mensen dit doen? En het antwoord is natuurlijk dat men een kans schoon ziet om nu alle haat die men al koesterde tegen Isral op het land bot te vieren.
Daarom wordt de ernst van de vermeende oorlog en honger ook op hysterische manieren aangedikt. Want hoe erger het leed, hoe groter de stok waarmee men kan slaan jegens Isral.
[..]
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van? Voor wat zou ik precies duiken? De bronnen die ik gebruik zijn trouwens ook helemaal niet dubieus, maar ze gaan in tegen wat bepaalde mensen graag willen geloven mbt deze oorlog. Dus worden zowel de bronnen als de boodschapper (ik) aangevallen.
quote:Isral doodt prominent Al Jazeera-journalist Anas al-Sharif
Deel dit artikel
Het Isralische leger heeft Al Jazeera-journalist Anas al-Sharif gedood. Een legerwoordvoerder meldde dat kort voor middernacht via X en Sharifs omroep bevestigde zijn dood kort daarna, samen met die van nog zes anderen, onder wie vier andere medewerkers van de nieuwszender. Ze werden gedood toen een perstent voor een ziekenhuis in Gaza werd aangevallen.
Sharif (28) was een van de belangrijkste journalisten die nog actief waren in de Gazastrook. Hij deelde regelmatig verhalen en beelden over de impact van de Isralische aanvallen daar.
Isral had Sharif er eerder van beschuldigd lid te zijn van terreurorganisatie Hamas. Ook in het bericht waarin zijn dood wordt gemeld, herhaalt het leger die beschuldiging. "Anas Al Sharif was het hoofd van een Hamas-terreurcel en was verantwoordelijk voor raketaanvallen tegen Isralische burgers en militairen."
Het leger plaatste bij de tweet lijsten waarop te zien zou zijn dat Sharif inderdaad lid zou zijn van Hamas. "Een perskaart is geen schild voor terrorisme", sluit de legerwoordvoerder af.
Het Committee to Protect Journalists sprak eind vorige maand al van een smeercampagne bedoeld om Sharif zwart te maken, mogelijk als opmaat naar een liquidatie. "Met deze ongegronde beschuldigingen probeert men de moord op Sharif goed te praten." De belangenorganisatie riep de internationale gemeenschap op zich in te zetten Sharif te beschermen.
Al Jazeera beschuldigde Isral destijds van ophitsing en zei dat medewerkers in het algemeen en Sharif in het bijzonder werden zwartgemaakt om geweld tegen hen goed te praten. De zender bericht vanavond over de aanval onder de kop "Isral vermoordt journalisten". Volgens Al Jazeera gaat het om "een wanhopige poging om mensen het zwijgen op te leggen in aanloop naar de bezetting van Gaza".
De strijd in Gaza is ook voor journalisten ongekend gevaarlijk: in bijna twee jaar strijd zijn er meer dan 200 vertegenwoordigers van de media gedood. Onder de doden zijn ook meerdere medewerkers van Al Jazeera en hun familieleden. Zo verloor correspondent Wael Dahdouh in oktober 2023 zijn vrouw en twee kinderen bij een bombardement en werd later een tweede zoon gedood die ook werkzaam was als journalist.
Omdat Isral geen journalisten toestaat in het oorlogsgebied, is het zo goed als onmogelijk voor de internationale pers om vanaf de grond de oorlog te verslaan. De reportages die Sharif maakte waren daar een uitzondering op. Hij deed dagelijks verslag over de gevolgen van de strijd, niet alleen op televisie, maar ook op sociale media.
Een half uur voordat Isral zijn dood meldde postte hij nog op X dat de bombardementen al uren aanhielden:
Vorige maand werden beelden van Sharif nog veel gedeeld op sociale media toen hij op televisie moest vechten tegen de tranen. Geraakt door hongerlijdende landgenoten die bij een ziekenhuis arriveerden, kon hij enkele momenten niet uit zijn woorden komen. Een Isralische legerwoordvoerder sprak van krokodillentranen, propaganda en "valse Hamas-campagne over hongersnood".
Kort na de dood van Sharif verscheen op zijn socialemediakanalen een vooraf geschreven overlijdensbericht in het Arabisch en Engels van zijn hand, geplaatst door een ander. "Als deze woorden u bereiken, dan is Isral erin geslaagd mij te doden en mijn stem tot zwijgen te brengen", valt te lezen. "Maar ik sterf trouw aan mijn principes."
Sharif schrijft verder dat het hem spijt dat hij zijn dochter en zoon niet zal zien opgroeien en bedankt zijn vrouw voor haar steun aan hem tijdens zijn moeilijke werk. Daarnaast vraagt hij aandacht voor de andere slachtoffers in Gaza en roept hij op tot vrede.
Even wachten tot hij wakker is en meteen het israelische niet te bewijzen narratief van het hamas lidmaatschap van de gedode journalist zal gaan napraten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 06:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is allemaal fakenews wat jij hier post. Sterker nog jij doet hier over komen alsof jij dagelijks in de Gaza rondloopt.
Als je de behoefte voelt om er nog op terug te komen dan zoek je het maar op. Heb de voorbeelden al een aantal keer benoemd maar telkens ontwijk je de vragen. De filmpjes die je gisteren weer op weet te duikelen zijn overduidelijk van een andere context voorzien dan jij ons hier voor wil spiegelen. Prima als jij daar jouw mening en gevoel baseert maar het is niet de werkelijkheid en je hoeft dingen dan ook niet als feit te brengen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:39 schreef HowardRoark het volgende:
Heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van? Voor wat zou ik precies duiken? De bronnen die ik gebruik zijn trouwens ook helemaal niet dubieus, maar ze gaan in tegen wat bepaalde mensen graag willen geloven mbt deze oorlog. Dus worden zowel de bronnen als de boodschapper (ik) aangevallen.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:17 schreef Lospedrosa het volgende:
De journaliste is bewust geliquideerd door de ISF.
Ze zijn ook openlijk gewaarschuwd weg te blijven daar.
En de bewijsstukken leggen zeker een band bloot met Hamas.
Of dat een directe uitvoerende taak was of slechts nieuws wat kleuren is mij onduidelijk.
Maar je zou als Al Jazeera je mensen beter moeten screenen wil je als nieuws partij serieus genomen worden.
Banden met Hamas vind ik een zware nogo als je als journalist onafhankelijk nieuws moet brengen.
Die heb je helemaal niet opgenoemd, je kunt niet eens een voorbeeld geven van waar ik zou 'duiken'. Ik begrijp ook niet eens wat je hiermee bedoelt? Mijn posts zijn meestal erg uitgebreid en ga ik reageer op bijna iedereen netjes. Kortom, je blijft zowel mij en de bronnen maar aanvallen en weigert het over de inhoud te hebben. Wellicht omdat we het in het verleden als hebben gezien dat het dan al snel stokt vanwege een nogal geringe kennis over dit conflict, laat staan de historische context.quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je de behoefte voelt om er nog op terug te komen dan zoek je het maar op. Heb de voorbeelden al een aantal keer benoemd maar telkens ontwijk je de vragen. De filmpjes die je gisteren weer op weet te duikelen zijn overduidelijk van een andere context voorzien dan jij ons hier voor wil spiegelen. Prima als jij daar jouw mening en gevoel baseert maar het is niet de werkelijkheid en je hoeft dingen dan ook niet als feit te brengen.
Er worden nota bene bewijzen bij geleverd en de we weten nog hoe het met sommige andere journalisten van Al Jazeera zat:quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even wachten tot hij wakker is en meteen het israelische niet te bewijzen narratief van het hamas lidmaatschap van de gedode journalist zal gaan napraten.
Ja het geeft hoop.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:59 schreef Nexum het volgende:
Pfoe, die Isralische activisten die de Big Brother uitzending verstoorden hebben ballen. Hopelijk zijn ze niet opgepakt.
Tis goed om te zien dat het Isralische volk goed verzet toont tegen dit walgelijke oorlogskabinet.
Tja, een fringe groep activisten zal het tij niet gaan keren. Jammer joh.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:59 schreef Nexum het volgende:
Pfoe, die Isralische activisten die de Big Brother uitzending verstoorden hebben ballen. Hopelijk zijn ze niet opgepakt.
Tis goed om te zien dat het Isralische volk goed verzet toont tegen dit walgelijke oorlogskabinet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |