abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218461493
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zonder te lezen wat je getyped hebt: gok ik dat je het erger vindt dat iemand clickbait titels maakt dan handmatig dialyse machines slopen om mensen maar te bewegen te verhuizen. En dat je precies 0 inhoudelijks in te brengen hebt tegen alle beelden en krantenkoppen.

Win ik een prijs?
Het is simpelweg onbegrijpelijk dat je je in zulke fuikjes laat zuigen.

Even wat gezocht, schijnbaar dit kanaal dan populair in antikapitalistische en marxistische contreien.

Bijzonder wel hoe het mbt onderwerpen van Isral gewoon een duidelijke overlap vertoond met dingen die mafklappers als Nick Fuentes en sindskort ook Candace Owens produceren. Horseshoe theory bewijst zich hier wel weer zeg, man man man.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218461555
Ondertussen ook weer een bijzonder artikel van de NOS, men benadrukt even dat echt niet alle Nederlandse Joden achter beslissingen van de Isralische regering staan. Joh, dat dit berhaupt moet worden uitgelegd. Dit stuk ook:
quote:
Hadassah (haar achternaam is bij de redactie bekend) schrijft voor een Joods weekblad. Ook zij is oorlogsmoe. "Ik zie dat mensen daar lijden en ik ben zelf ook een mens. Als je dat ziet, dan doet dat altijd iets met je. Ik vind het heel moeilijk en zou willen dat het zo snel mogelijk ophoudt. Iedere stap die niet naar vrede leidt, is voor iedereen nadelig."

Wat haar ook dwarszit is hoe mensen naar haar zijn gaan kijken sinds de oorlog in Gaza. "Ik ben student en heb een bruisend studentenleven. Ik heb ook een Joodse naam, als ik me daarmee aan nieuwe mensen voorstel, roept dat vaak vragen op over mijn mening over de politieke situatie in Isral. Daar heb ik moeite mee. Dan denk ik: waarom moet ik mij op een feestje ineens uitspreken over een politieke situatie waar ik geen invloed op heb?"
Kun je je voorstellen dat dit bij moslims of pakweg christenen zou gebeuren?

'Hey, hoi, leuk je te ontmoeten. Ik ben Mark'
'Hey, ik ben Fatima'
'Oh, dat is wel een Islamitische naam, wat vind je eigenlijk van het beleid van de regering van Iran?'

Maar schijnbaar hartstikke normaal als het Joden betreft.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:34:36 #253
236264 crew  capricia
pi_218463665
Landen die voedsel droppen hebben bloed aan hun handen. Dit kan net zo goed een NLse pallet zijn geweest. Bah.

En dit is niet de eerste jongen die daardoor overlijdt.

quote:
Beelden van dodelijke voedseldropping in Gaza, 15-jarige jongen overleden
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ijke-voedseldropping

Op X zijn de niet geblurde beelden te zien. Niet fijn. Zo'n pakket komt met een noodgang naar beneden, en je wordt gewoon gedood door zo'n ding.

Hier nog zo'n artikel dat die voedseldroppings nauwelijks verschil maken, maar wel gevaarlijk voor de Gazanen zijn. Met ook weer doden tot gevolg omdat ze een pakket op hun hoofd krijgen:

quote:
Five days before he was killed by a falling aid package, father-of-two Uday al Qaraan called on world leaders to open Gaza's borders to food - and criticised the use of airdrops.
https://news.sky.com/stor(...)niscule-aid-13408270

In dit artikel veel beelden en analyses, parachutes die niet open gaan, pallets die entangled zijn etc.

Volgens de lokale autoriteiten inmiddels al 23 doden en 124 gewonden door die airdrops. Stop daarmee!

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 09-08-2025 23:15:08 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218463955
Bekijk deze YouTube-video

Naast de honger en oorlogsmisdaden, laten de satellietbeelden heel goed zien dat Gaza platgegooid is.

90% van de gebouwen is geheel of gedeeltelijk verwoest.
pi_218464623
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen ook weer een bijzonder artikel van de NOS, men benadrukt even dat echt niet alle Nederlandse Joden achter beslissingen van de Isralische regering staan. Joh, dat dit berhaupt moet worden uitgelegd. Dit stuk ook:
[..]
Kun je je voorstellen dat dit bij moslims of pakweg christenen zou gebeuren?

'Hey, hoi, leuk je te ontmoeten. Ik ben Mark'
'Hey, ik ben Fatima'
'Oh, dat is wel een Islamitische naam, wat vind je eigenlijk van het beleid van de regering van Iran?'

Maar schijnbaar hartstikke normaal als het Joden betreft.

[ twitter ]
Ik snap dat het ongezellig is als je de hele tijd naar Gaza wordt gevraagd, maar deze opmerking is wel enigszins ironisch vanuit jou. De man die moslims en arabieren non stop over een kam scheert. De mensen die haar vragen stellen gaan er tenminste niet bij voorbaat vanuit dat ze pro genocide is.
pi_218464630
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Landen die voedsel droppen hebben bloed aan hun handen. Dit kan net zo goed een NLse pallet zijn geweest. Bah.

[..]

Op X zijn de niet geblurde beelden te zien. Niet fijn. Zo'n pakket komt met een noodgang naar beneden, en je wordt gewoon gedood door zo'n ding.

Hier nog zo'n artikel dat die voedseldroppings nauwelijks verschil maken, maar wel gevaarlijk voor de Gazanen zijn. Met ook weer doden tot gevolg omdat ze een pakket op hun hoofd krijgen:
[..]

In dit artikel veel beelden en analyses, parachutes die niet open gaan, pallets die entangled zijn etc.

Volgens de lokale autoriteiten inmiddels al 23 doden en 124 gewonden door die airdrops. Stop daarmee!

[ x ]

Wat zou moeten gebeuren is hele strenge sancties tegen Israel totdat ze stoppen met hun hongersnood campagne. De droppings zijn enkel een afleiding en een minimale poging het eigen straatje schoon te vegen.
pi_218464642
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is simpelweg onbegrijpelijk dat je je in zulke fuikjes laat zuigen.

Even wat gezocht, schijnbaar dit kanaal dan populair in antikapitalistische en marxistische contreien.

Bijzonder wel hoe het mbt onderwerpen van Isral gewoon een duidelijke overlap vertoond met dingen die mafklappers als Nick Fuentes en sindskort ook Candace Owens produceren. Horseshoe theory bewijst zich hier wel weer zeg, man man man.
Jij kan echt niks anders dan mensen verdacht maken.

Dat hele filmpje was niks anders dan beelden, rapporten en krantenkoppen uit Israel en jij komt met een verhaal over antikapitalistische marxisten.
pi_218464655
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
:')

Post anders nog wat gekleurde youtube bullshit, misschien begrijp ik het dan beter.
Hier komen ooit nog eens TRIBUNALEN over en dan ga jij net doen alsof genocide slechts een troebele mening was in plaats van iets wat je eenvoudig uit kon rekenen met Isralische cijfers, wat ze openlijk zeggen en de bergen beelden waaruit blijkt dat Gaza onleefbaar is geworden.
  zondag 10 augustus 2025 @ 01:22:48 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218464747
quote:

[..]

[..]

[ x ]

Ik blijf het wat vreemd vinden dat men van die zware pakketten/pallets (500-1000kg+) van een paar honderd meter wil & blijft dumpen.

Beter zou zijn 'gewoon' en masse die kleine RUSF zakjes en mijn part alleen in de vorm van babyvoeding sackets (sws ready to eat) maaltijden uit te storten. Voordeel is ook een grotere spreidingsoppervlakte waarmee de kans verminderd dat mensen elkaar ter plaatse overlopen (en hamas/bendes kunnen confisceren).

Het enige dat imo relatief zwaar kan zijn is dan geflest water waarbij ik mij afvraag of "vocht" in hoeverre hier 'het' probleem is. Desnoods stopt men in in het ene zakje RUSF, een (chlorine) desinfectie tablet en in de ander een of filtertje. Het zakje zelf kan weer dienen als "bekertje".
Natuurlijk niet ideaal en iemand kan weer zeuren dat er geen Perrier, halal zooi wordt aangeboden of plastic vervuiling ontstaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 10 augustus 2025 @ 07:29:32 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218465183
quote:

Tja als Irael het niet over land toestaat is er weinig keuze.
  zondag 10 augustus 2025 @ 09:08:21 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218465614
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap dat het ongezellig is als je de hele tijd naar Gaza wordt gevraagd, maar deze opmerking is wel enigszins ironisch vanuit jou. De man die moslims en arabieren non stop over een kam scheert. De mensen die haar vragen stellen gaan er tenminste niet bij voorbaat vanuit dat ze pro genocide is.
Enkele voorbeelden hiervan graag? En sinds wanneer bekommer jij je eigenlijk zo om moslims?
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 00:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat zou moeten gebeuren is hele strenge sancties tegen Israel totdat ze stoppen met hun hongersnood campagne. De droppings zijn enkel een afleiding en een minimale poging het eigen straatje schoon te vegen.
Daar is dus helemaal geen sprake van. Er is op sommige plekken wat voedselschaarste, dat wordt nu opgelost. Als je een echte hongersnood wil zien moet je kijken naar de Isralische gijzelaars. Die zien er uitgemergeld uit, de Palestijnen niet.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 00:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij kan echt niks anders dan mensen verdacht maken.

Dat hele filmpje was niks anders dan beelden, rapporten en krantenkoppen uit Israel en jij komt met een verhaal over antikapitalistische marxisten.
Ik toon slechts aan welke bronnen je tot je neemt en ook in welke contreien die narratieven populair zijn.

Waarom bekijk je zulke kanalen eigenlijk en hoe komt dat het je zo geradicaliseerd bent mbt dit onderwerp? Eind 2023 en ook begin 2024 sloeg je nog niet zulke taal uit als je nu doet.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hier komen ooit nog eens TRIBUNALEN over en dan ga jij net doen alsof genocide slechts een troebele mening was in plaats van iets wat je eenvoudig uit kon rekenen met Isralische cijfers, wat ze openlijk zeggen en de bergen beelden waaruit blijkt dat Gaza onleefbaar is geworden.
Waarom precies zouden er tribunalen komen over een random oorlog? We hebben toch ook geen tribunalen over andere oorlogen? En het slachtofferaantal (zelfs al gaan we af op de cijfers van Hamas) valt enorm mee.
pi_218465873
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Enkele voorbeelden hiervan graag? En sinds wanneer bekommer jij je eigenlijk zo om moslims?
[..]
Daar is dus helemaal geen sprake van. Er is op sommige plekken wat voedselschaarste, dat wordt nu opgelost. Als je een echte hongersnood wil zien moet je kijken naar de Isralische gijzelaars. Die zien er uitgemergeld uit, de Palestijnen niet.
[..]
Ik toon slechts aan welke bronnen je tot je neemt en ook in welke contreien die narratieven populair zijn.

Waarom bekijk je zulke kanalen eigenlijk en hoe komt dat het je zo geradicaliseerd bent mbt dit onderwerp? Eind 2023 en ook begin 2024 sloeg je nog niet zulke taal uit als je nu doet.
[..]
Waarom precies zouden er tribunalen komen over een random oorlog? We hebben toch ook geen tribunalen over andere oorlogen? En het slachtofferaantal (zelfs al gaan we af op de cijfers van Hamas) valt enorm mee.
Sinds genocideepraat gewoon mag op deze dependance van stormfront.

Het aantal calorien dat Gaza ingaat is lang niet genoeg voor de bevolkingsgrootte en is bovendien totaal eenzijdig. Maanden zonder protene en groente leven is ongezond en er sterven dagelijks mensen door honger en ziektebeelden die artsen enkel uit boeken van 200 jaar terug kennen. In dat filmpje dat je niet durft te kijken beschrijft een Amerikaanse trauma arts een uitgemergeld meisje van 6 die in een nacht een halve liter pus uit haar longen laat lekken.

Je duikt en durft niet in te gaan op de feiten. Shoot de messenger.

Ik ben beelden uit Isral gaan kijken.

Al meerdere onderzoeken vanuit het buitenland hebben vastgesteld dat de cijfers van Hamas zeer waarschijnlijk een enorme onderschatting van het aantal doden zijn en berhaupt geen rekening houden met alle oversterfte door het ineenstorten van alle infra.
  zondag 10 augustus 2025 @ 09:42:24 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218466051
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sinds genocideepraat gewoon mag op deze dependance van stormfront.

Het aantal calorien dat Gaza ingaat is lang niet genoeg voor de bevolkingsgrootte en is bovendien totaal eenzijdig. Maanden zonder protene en groente leven is ongezond en er sterven dagelijks mensen door honger en ziektebeelden die artsen enkel uit boeken van 200 jaar terug kennen. In dat filmpje dat je niet durft te kijken beschrijft een Amerikaanse trauma arts een uitgemergeld meisje van 6 die in een nacht een halve liter pus uit haar longen laat lekken.

Je duikt en durft niet in te gaan op de feiten. Shoot de messenger.

Ik ben beelden uit Isral gaan kijken.

Al meerdere onderzoeken vanuit het buitenland hebben vastgesteld dat de cijfers van Hamas zeer waarschijnlijk een enorme onderschatting van het aantal doden zijn en berhaupt geen rekening houden met alle oversterfte door het ineenstorten van alle infra.
Als er maandenlang geen protene en vlees zou zijn, waarom delen Palestijnen in de Gazastrook dan zelf videos van volle markten met groente en geslachte geiten? Zie onder meer:

Datum: 1 maand geleden

Datum: 2 maanden geleden

Hier wordt kippensoep gemaakt:

Datum: 22 uur geleden

Of wat te denken van eieren?

tiktok

Datum: gisteren

Nu kun je prima het argument maken dat dit niet elke Palestijn bereikt, maar dat het er niet aanwezig zou zijn is simpelweg niet waar. Er zijn talloze videos die aantonen dat er zelfs aan aanzienlijke hoeveelheid van is.

Het lijkt er dan ook op dat de voedselschaarste lokaal is en niet gegeneraliseerd moet worden naar het geheel. Veel Westerse media en andere activisten doen dit wel en jij gaat daar meteen in mee.

Dat er verder zieke kinderen in de Gazastrook aanwezig zijn twijfel ik niet aan. Zieke kinderen zijn er helaas overal en vooral in een oorlogssituatie kan de toestand van zulke kinderen zeer kritiek zijn.

Maar wat heeft dit vervolgens te maken met geen vlees of groente hebben? Dan moet je het argument maken dat Isral niet genoeg medische hulpmiddelen stuurt, dat is een veel betere onderbouwing en kan ik mij in vinden. Ik vind ook dat men op dat vlak tekort schiet.
pi_218466301
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er maandenlang geen protene en vlees zou zijn, waarom delen Palestijnen in de Gazastrook dan zelf videos van volle markten met groente en geslachte geiten? Zie onder meer:

[ tiktok ]

Nu kun je prima het argument maken dat dit niet elke Palestijn bereikt, maar dat het er niet aanwezig zou zijn is simpelweg niet waar. Er zijn talloze videos die aantonen dat er zelfs aan aanzienlijke hoeveelheid van is.

Het lijkt er dan ook op dat de voedselschaarste lokaal is en niet gegeneraliseerd moet worden naar het geheel. Veel Westerse media en andere activisten doen dit wel en jij gaat daar meteen in mee.

Dat er verder zieke kinderen in de Gazastrook aanwezig zijn twijfel ik niet aan. Zieke kinderen zijn er helaas overal en vooral in een oorlogssituatie kan de toestand van zulke kinderen zeer kritiek zijn.

Maar wat heeft dit vervolgens te maken met geen vlees of groente hebben? Dan moet je het argument maken dat Isral niet genoeg medische hulpmiddelen stuurt, dat is een veel betere onderbouwing en kan ik mij in vinden. Ik vind ook dat men op dat vlak tekort schiet.
Deze man heeft uitgemergelde kinderen als tumbnail.
pi_218466305
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ tiktok ]

Als jij je ergens niet in kan vinden, bestaat het niet.

Er is gewoon te weinig voedsel in Gaza, en al helemaal te weinig gezond voedsel. Alle serieuze hulporganisaties zeggen dat. Maar omdat jij een paar filmpjes hebt van de afgelopen maanden, waarop normaal voedsel te zien is, bestaat er geen hongersnood.
pi_218466332
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is gewoon te weinig voedsel in Gaza, en al helemaal te weinig gezond voedsel. Alle serieuze hulporganisaties zeggen dat. Maar omdat jij een paar filmpjes hebt van de afgelopen maanden, waarop normaal voedsel te zien is, bestaat er geen hongersnood.
Die youtuber laat zelfs mensen in hongersnood zien. Howard is helemaal wap geworden.
pi_218466551
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die youtuber laat zelfs mensen in hongersnood zien. Howard is helemaal wap geworden.
En kan ondertussen ook perfect Arabisch verstaan.
  zondag 10 augustus 2025 @ 10:18:24 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218466644
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 09:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze hulporganisaties hebben nogal eens de plank misgeslagen zo blijkt.

Zo weten we dat er kamervragen zijn geweest over het romantiseren van terreur in Palestijnse schoolboeken bij VN-scholen (bron). Stelde de VN twee maanden terug nog dat er 14k baby's binnen 48 uur zouden overleden wat niet waar bleek te zijn (bron) en werd er al gespeeld met het vermeend slachtofferaantal, cijfers die door de VN en andere organisaties blind worden overgenomen (bron).

'Ja, maar organisatie A of B zegt dat ...' vormt namelijk geen bewijs, het is een ongefundeerde claim. Als er in dit geval wordt gesteld dat er ernstige hongersnood is, maar talloze Palestijnen delen zelf beelden online van volle borden, geslachte feiten en markten vol met groente en fruit, dan zou dat tenminste de vraag moeten opwekken hoe dit precies zit.

En als je dat allemaal in de wind slaat en dogmatisch afgaat op wat een actiegroep of organisatie stelt, ben je niet oprecht genteresseerd in de waarheid.

Dat er verder te weinig voedsel in de Gazastrook zou zijn heeft verder trouwens niemand hier nog proberen te ontkennen. Er lijkt lokaal sprake te zijn van voedselschaarste die vooral bepaalde lagen (of famillies/clans) binnen de samenleving raakt.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee, deze YouTuber laat dus precies zien wat ik stel: namelijk dat er lokaal sprake is van voedselschaarste, die sommige Palestijnen raakt.
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En kan ondertussen ook perfect Arabisch verstaan.
Ik kan geen Arabisch. Heb ik ooit anders beweerd?
pi_218466694
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
Er lijkt lokaal sprake te zijn van voedselschaarste die vooral bepaalde lagen (of famillies/clans) binnen de samenleving raakt.

(...)

Nee, deze YouTuber laat dus precies zien wat ik stel: namelijk dat er lokaal sprake is van voedselschaarste, die sommige Palestijnen raakt.
En wat voor bewijs heb je voor deze stelling?
pi_218466733
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
Ik kan geen Arabisch. Heb ik ooit anders beweerd?
Dan zou je eens kunnen stoppen met het delen van die filmpjes. Je verstaat geen reet van wat ze zeggen maar op basis van de beelden trek jij conclusies zonder de context te kennen.
pi_218466887
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan zou je eens kunnen stoppen met het delen van die filmpjes. Je verstaat geen reet van wat ze zeggen maar op basis van de beelden trek jij conclusies zonder de context te kennen.
Ik vraag mij af waar hij de tijd heeft om dit soort shit te vinden. Hij reageert bijna altijd in korte tijd en met meerdere totaal irrelevante linkjes die hij wel heeft moeten zoeken en bekijken.
pi_218467038
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vraag mij af waar hij de tijd heeft om dit soort shit te vinden. Hij reageert bijna altijd in korte tijd en met meerdere totaal irrelevante linkjes die hij wel heeft moeten zoeken en bekijken.
Ik denk niet dat hij ze bekijkt. Zo zijn het geen markten maar voedselbanken. Ook wordt er geen kippensoep gemaakt.
  zondag 10 augustus 2025 @ 10:43:43 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218467088
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En wat voor bewijs heb je voor deze stelling?
Bewijs staat onder meer in de videos boven je. Dagelijks worden er video's geplaatst door Palestijnen zelf van goedgevulde borden en markten vol voedsel. Toch zijn er wel degelijk mensen die het erg moeilijk hebben.

Wetende dat de Palestijnse samenleving zeer clan/familie georinteerd is met verschillende niveaus in welvaart en invloed en zelfs nog een onderlaag van voormalige slaven, lijkt ook de voedselschaarste zich op deze manier uit te spelen. Zie ook:
quote:
Palestinian society in the West Bank and Gaza Strip is characterized by three types of clan-like familial structures: tribes, clans, and notable families. While all three share similar extended familial attributes, behavioral obligations (especially on males), informal networks, and honor-shame cultural systems, they are also quite distinct in their origins and continuing importance.

Bron p. 1
quote:
Afro-Palestinians are Palestinians of Black African heritage. In the Gaza Strip, around 1% of the population is estimated to be black, with roughly 11,000 Afro-Palestinians residing in Gaza City's Al Jalla’a district prior to October 2023. In Jerusalem, an estimated population between 200-450 reside in a historic African enclave around Bab al-Majlis, in the Muslim Quarter, as well as communities in other areas of Jerusalem such as Beit Hanina and At-Tur.

They are a marginalised group that have experienced extensive prejudice, with some Palestinian Arabs, referring to them as "slaves" (abeed) and to their neighbourhood as the "slaves' prison" (habs al-abeed).

Bron
Op basis van de beelden (zelfs die van gerenommeerde Westerse media) kunnen we in elk geval concluderen dat er geen grootschalige hongersnood is en tevens dat niet iedereen er bijloopt zoals de Isralische gijzelaars, namelijk totaal Auschwitz-like uitgemergeld. Er zal dus vast voedselschaarste zijn, dat kun je bijvoorbeeld ook goed zien op de onderstaande video:

Maar dit lijkt lokaal te zijn, bij sommige families, op sommige plekken, wat dus een totaal anders beeld is dan veel Westerse media ons graag willen doen geloven.
  zondag 10 augustus 2025 @ 10:47:05 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218467123
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Integendeel, ik volg al langer verscheidene Palestijnse influencers. Ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig naar de waarheid. Waarom zou dit volgens jou 'shit' zijn? Probeer dit eens te onderbouwen ...

In tegenstelling tot wat jij hier gisteren deelde, allerlei quasi antisemitische complotmeuk, zijn dit simpele vlogs van Palestijnen zelf die een beeld scheppen over het leven in de Gazastrook. En er zijn nog behoorlijk wat van zulke influencers actief.
pi_218467260
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2025 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, ik volg al langer verscheidene Palestijnse influencers. Ik ben namelijk oprecht nieuwsgierig naar de waarheid. Waarom zou dit volgens jou 'shit' zijn? Probeer dit eens te onderbouwen ...

In tegenstelling tot wat jij hier gisteren deelde, allerlei quasi antisemitische complotmeuk, zijn dit simpele vlogs van Palestijnen zelf die een beeld scheppen over het leven in de Gazastrook. En er zijn nog behoorlijk wat van zulke influencers actief.
Jij volgt influencers waarvan je net zei dat je geen idee hebt van wat ze zeggen of laten zien omdat je oprecht wil weten wat daar gebeurt en dat kun je niet horen van het Rode Kruis of de VN want dat zijn Hamas schurken. Een korte samenvatting van twee dagen Howardroark gekte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')