---------------------------------------quote:Heemskerks stel geniet al 18 jaar van partytent in voortuin
Vijf plastic klapstoelen, een partytent en het liefst een beetje zon. Meer hebben Diana (54) en Nico (56) niet nodig. Genietend van een tomatensoepje, turen ze naar de voorbijgangers die langslopen. Dat doen ze al achttien jaar. "In mijn achtertuin voel ik me opgesloten."
Wie regelmatig door de Maerelaan loopt, kent ze ongetwijfeld: het stel achter het rode houten hekje, onder een partytent die vrijwel de hele voortuin bedekt. Zodra het kan, zitten ze buiten. Achttien graden is voor hen genoeg. "Als het maar niet te veel waait", zegt Diana.
Hun voortuinseizoen begint in het voorjaar, meestal tegelijk met de komst van de strandhuisjes. In april klappen ze de tent uit, en na de Heemskerkse feestweek in september gaat die steevast weer naar binnen. "Dat is wel echt een momentje dat je denkt: bah. Een afsluiter", zegt Diana somber.
Opgesloten in achtertuin
Ze wonen inmiddels 23 jaar in hun woning, waarvan ze al achttien jaar in de voortuin zitten. "Toen de kinderen klein waren vonden we het te gevaarlijk, het is hier soms net een racebaan", vertelt Diana. "Maar toen ze groter werden, zijn we naar de voorkant verhuisd."
De reden is simpel, zegt Diana: "In de achtertuin voel ik me opgesloten. Je zit tussen vier muren en een deur, dat voelt gewoon niet prettig." Nico haalt zijn schouders op. Het geeft hem niet zozeer een beklemd gevoel, maar hij is de moeilijkste niet. Het geluid van de rondscheurende auto's deert ze daarbij niet. "Dat hoor je binnen ook."
Voor sociale mensen zoals Nico en Diana is de voortuin een genot. Een man in een scootmobiel rijdt langs. De handen gaan omhoog. "Hey opa!" roepen ze in koor. Een bewoner van verderop. Inmiddels een bekende, die ze meerder keren per dag toezwaaien. "Je kan gewoon lekker kijken, mensen maken een praatje. Of ze vragen: waar is dat of dat? Dan geven wij antwoord, of we zoeken het voor ze op. Ik ben dan wel een ras-Heemskerker, maar ik weet ook niet alles", zegt Diana.
Het mi-casa-es-su-casa-gehalte is hoog bij de gastvrije familie. Kennissen weten de voortuin blind te vinden voor een bakkie. "Dan drinken we twee kopjes koffie, kletsen wat, of de buurvrouw komt even aanwaaien voor ze boodschappen gaat doen. Verjaardagen vieren we ook voor. Ik vind het heerlijk."
Middelvinger uit het niets
Bovendien vervullen Nico en Diana ook een belangrijke sociale rol in hun buurt. Als oren en ogen van de wijk zien ze alles. "Hier tegenover wonen veel ouderen", vertelt ze. "Als iemand is gevallen, helpen we. Zo kreeg laatst een buurvrouw de parasol niet meer naar binnen. Dan lopen wij gewoon even heen. Maken een praatje."
Toch is het niet altijd gezellig. Door al die jaren buiten zitten, hebben ze de samenleving vanuit de klapstoel zien veranderen. "De maatschappij is verhard", merken ze op. "Een gedag kan er niet meer vanaf. Soms krijgen we zelfs uit het niets een middelvinger."
Ook vandalisme is een terugkerend probleem. Kortgeleden zijn twee van hun parasols kapot gemaakt. En hun vorige oranje, iets verkleurde, partytent is gesloopt. Inmiddels hangen er daarom camera's. "We zijn er klaar mee", zegt Diana. "Er loopt ontzettend veel gespuis."
Campinggevoel naar eigen stoep
Toch verhuizen ze niet naar de achtertuin. Als het even kan, ontbijten, lunchen en dineren ze buiten. "Eén van de kinderen vindt het niks", lacht Diana. "Die zegt dan: iedereen kan zien wat ik op m'n bord heb. Maar ach - dat is een puber."
Hoe meer reuring, hoe beter, is het devies van het echtpaar. Met de weekmarkt voor hen als hoogtepunt. "Heerlijk, al die mensen. We hebben een leuke band met de kaasboer. Maar ook met de aardappelen en het brood."
Het kneuterige campinggevoel brengen ze met een paar simpele ingrepen, naar hun stoep. "We gaan pas in september zelf op vakantie", zegt Diana. "Dus nog even wachten. Hopelijk laat het zonnetje zich nog vaak zien. Rond een uur of half drie staat hij pal op de tent. Dat vind ik heerlijk", zegt ze tevreden, terwijl Nico knikt en rustig een shaggie draait.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)artytent-in-voortuin
Zo lang er geen zure misgunners gaan klagen lijkt me niks aan de hand.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kijk die schijtluizenreakties dan. Allemaal banggemaakt. Dit zijn gewoon sociale mensen, niks mis mee.
Zulke mensen woonden er vroeger ook bij m'n ouders in de straat. Het klinkt allemaal heel sociaal en zogenaamd gezellig maar ik vond het regelmatig bloedirritant. Je nam een klasgenoot mee, meneer stond van achter z'n raam te staren. Er belde iemand bij je aan, meneer stond te kijken. Je keek even of alles onder de motorkap nog een beetje klopte, meneer zonder rijbewijs of auto stond er zijn a-technische commentaar bij te geven. Bleeeeegh.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:02 schreef maily het volgende:
Vreselijk als dat mijn (over)buren zouden zijn.
Zou vaak langs de achterdeur weggaan ipv langs de voordeur ....
NIMBFYquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:16 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik moet er zelf niet aan denken, maar ik vind het altijd wel mooi, mensen die op zo'n eenvoudige manier kunnen genieten!
Als je paar x per dag naar buiten moet wordt je er continue mee geconfronteerd en moet je steeds awkward hallo zeggenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Op streetview ook te zien.![]()
Oh echt vreselijk, het zullen je buren maar zijn.
Elke scheet die je doet zal worden opgemerkt, wie er bij je over de vloer komen etc. En idd, je kan zelf de deur niet uit of je wordt met je buren geconfronteerd. V R E S E L I J K!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je paar x per dag naar buiten moet wordt je er continue mee geconfronteerd en moet je steeds awkward hallo zeggen
Dit soort mensen zijn compleet het tegenovergestelde van een fokker die zich het liefst verstopt voor de mensheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kijk die schijtluizenreakties dan. Allemaal banggemaakt. Dit zijn gewoon sociale mensen, niks mis mee.
Want een puber kan alleen maar meningen hebben omdat ze puber zijn. Erkennen dat het kind het misschien oprecht niet prettig vindt kan er niet vanaf.quote:Toch verhuizen ze niet naar de achtertuin. Als het even kan, ontbijten, lunchen en dineren ze buiten. "Eén van de kinderen vindt het niks", lacht Diana. "Die zegt dan: iedereen kan zien wat ik op m'n bord heb. Maar ach - dat is een puber."
Heb je dat gore ding gezien? Daar is niks sociaals aan voor de rest van de buurt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
En dat is nog tot daar aan toe, wat erger is is dat dit soort mensen vaak enorm sensatiebelust zijn, dingen die ze zien verkeerd interpreteren en vervolgens misinformatie doorroddelen. Mijn buurvrouw moest er vaak op vreemde tijden uit omdat ze palliatieve zorg aan huis verleende, maar volgens eerder genoemde meneer zat ze voor hoer. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:30 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Elke scheet die je doet zal worden opgemerkt, wie er bij je over de vloer komen etc.
Ja, dit krijg je dan. Vreselijk toch?!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dat is nog tot daar aan toe, wat erger is is dat dit soort mensen vaak enorm sensatiebelust zijn, dingen die ze zien verkeerd interpreteren en vervolgens misinformatie doorroddelen. Mijn buurvrouw moest er vaak op vreemde tijden uit omdat ze pallatieve zorg aan huis verleende, maar volgens eerder genoemde meneer zat ze voor hoer. Dat soort dingen.
Zolang niemand klaagt wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:03 schreef Flow3r het volgende:
Goh, en dat mág zomaar in dit land vol regeltjes ?
Of je zegt niks.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je paar x per dag naar buiten moet wordt je er continue mee geconfronteerd en moet je steeds awkward hallo zeggen
Best langquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:37 schreef Starhopper het volgende:
waarvan ze al achttien jaar in de voortuin zitten
¨Er stond vanmiddag om 14 uur een meneer voor de deur maar je was niet thuis. Ik heb zijn naam gevraagd en wat hij komt doen zodat ik dat aan je door kan geven. En of je hem even kan terugbellen of appen op nummer 06-bemoeijeernietmee¨quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:57 schreef maily het volgende:
[..]
Of je zegt niks.
En je hoort: hoi roos94
HOI ROOS94
HOI ROOS94
En: moest jij niet al 10 minuten geleden op school staan?
Die 18 jaar moet je met een korreltje zout nemen.quote:
Welk gore ding? Ik zie niks op het plaatje in de OP.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Heb je dat gore ding gezien? Daar is niks sociaals aan voor de rest van de buurt.
Met een schep sambal en een stuk mozzarella er doorheen gesmoltenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:39 schreef junkiesietze het volgende:
Je zal er maar tegenover wonen, wel de heledag een soort levende camera die je huis in de gaten houd.
En niks mis met tomatensoep uit blik
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Welk gore ding? Ik zie niks op het plaatje in de OP.
Op basis van het plaatje in de OP lijkt dat gore ding dit jaar juist vervangen te zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:21 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Op basis van het plaatje in de OP lijkt dat gore ding dit jaar juist vervangen te zijn.
quote:Ook vandalisme is een terugkerend probleem. Kortgeleden zijn twee van hun parasols kapot gemaakt. En hun vorige oranje, iets verkleurde, partytent is gesloopt. Inmiddels hangen er daarom camera's. "We zijn er klaar mee", zegt Diana. "Er loopt ontzettend veel gespuis."
Lol. Wie gluurt er hier nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:21 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Het zou gesloopt zijn door vandalen. Snap ik. Ik zou er de fik in hebben gezet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Op basis van het plaatje in de OP lijkt dat gore ding dit jaar juist vervangen te zijn.
Dit is eenmalig en niet van april tot september.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Lol. Wie gluurt er hier nou eigenlijk?
Tja, ik vind mijn buren ook niet zo prettig om tegenaan te kijken, maar die schijn ik ook niet in de fik te mogen zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:28 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Het zou gesloopt zijn door vandalen. Snap ik. Ik zou er de fik in hebben gezet.
Het heeft er in die staat toch lang gestaan. Vind ik niet normaal hoor, maar blijkbaar heel veel mensen wel en vinden ze het erg gezellig en knus om er tegenaan te kijken.
Geen sambal, wel idd geraspte kaas eroverheenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met een schep sambal en een stuk mozzarella er doorheen gesmolten
Inderdaad, in Google maps ziet het er niet uit. Geen porum om te zien, je zou er maar naast wonen. Het lijkt wel een halfgare camping. En die man zit daar natuurlijk de hele dag sjekkies te draaien, alleen de halve liters Schultenbrouwers ontbreken nog.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Op streetview ook te zien.![]()
Oh echt vreselijk, het zullen je buren maar zijn.
Die heeft de boze buuf in beslag genomen nadat ze het zat was dat er elke keer 'kut' naar haar werd geroepenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:14 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Inderdaad, in Google maps ziet het er niet uit. Geen porum om te zien, je zou er maar naast wonen. Het lijkt wel een halfgare camping. En die man zit daar natuurlijk de hele dag sjekkies te draaien, alleen de halve liters Schultenbrouwers ontbreken nog.
De deurcamera van m'n buurman die recht op mijn voordeur kijkt ben ik niet zo blij mee. Van chinese makelij natuurlijk. Kan zomaar spysoftware in zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:17 schreef maily het volgende:
[..]
Als er camera's hangen kunnen ze gewoon binnen zitten
De Schultenbrau bewaren ze voor de feestjes die óók bij de voordeur gevierd worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:14 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Inderdaad, in Google maps ziet het er niet uit. Geen porum om te zien, je zou er maar naast wonen. Het lijkt wel een halfgare camping. En die man zit daar natuurlijk de hele dag sjekkies te draaien, alleen de halve liters Schultenbrouwers ontbreken nog.
Ja en telkens een kwartje in het viezewoordenpotje doen ho maar ....quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heeft de boze buuf in beslag genomen nadat ze het zat was dat er elke keer 'kut' naar haar werd geroepen
Voor je het weet hebben ze in de gaten wanneer je van huis bent 😱quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De deurcamera van m'n buurman die recht op mijn voordeur kijkt ben ik niet zo blij mee. Van chinese makelij natuurlijk. Kan zomaar spysoftware in zitten.
Ik woon tussen de bejaarde PVV-tokkies. Verder geen last van gelukkig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:25 schreef Ama het volgende:
Het is vaak wel een bepaald type volk wat dit doet. Ik wil er niet naast wonen.
Had vroeger ook zo'n potje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:27 schreef maily het volgende:
[..]
Ja en telkens een kwartje in het viezewoordenpotje doen ho maar ....
Hoezo weg privacy. De meeste mensen hebben tegenwoordig toch camera's? Of van die deurcamerabellen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:15 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik zou de mening van de buren wel willen weten,of zij er net zo blij mee zijn. Ik zou het ook vreselijk vinden, zulke buren en hun aanwaaiende aanhang die zo goed als voor je eigen raam staan, elke dag. Weg privacy.
Omdat zulke mensen over het algemeen ook de hele tijd in de gaten houden wie er dan bij jou komen enz.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo weg privacy. De meeste mensen hebben tegenwoordig toch camera's? Of van die deurcamerabellen?
En deze mensen doen het tenminste openlijk. Misschien staat de rest van buurt achter de gordijntjes te gluren?
Ja en? Doen mensen die vanachter hun gordijnen staan te gluren ook. Alleen daar ben jij je daar dan niet van bewust.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Omdat zulke mensen over het algemeen ook de hele tijd in de gaten houden wie er dan bij jou komen enz.
Ja nou dat vind ik net zo goed irritant.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en? Doen mensen die vanachter hun gordijnen staan te gluren ook. Alleen daar ben jij je daar dan niet van bewust.
Die mensen leven voornamelijk in hun voortuin, incluis aanhang, visite en verjaardagen en dat op nog geen meter van de voordeur/voortuin/raam van de buren. Daar heb je als buur[t] gewoon last van.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo weg privacy. De meeste mensen hebben tegenwoordig toch camera's? Of van die deurcamerabellen?
En deze mensen doen het tenminste openlijk. Misschien staat de rest van buurt achter de gordijntjes te gluren?
De enige die daar eventueel last van hebben zijn hun directe buren,die hebben daar net zoveel last van wanneer ze in de achtertuin zitten, waarschijnlijk. Nu kunnen die buren tenminste rustig in hun achtertuin zittenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Die mensen leven voornamelijk in hun voortuin, incluis aanhang, visite en verjaardagen en dat op nog geen meter van de voordeur/voortuin/raam van de buren. Daar heb je als buur[t] gewoon last van.
Ook strontvervelend als er in de achtertuin geleefd word zowat het hele jaar vanaf 18 graden maar dan zit er [hopelijk] nog een schutting tussen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De enige die daar eventueel last van hebben zijn hun directe buren,die hebben daar net zoveel last van wanneer ze in de achtertuin zitten, waarschijnlijk. Nu kunnen die buren tenminste rustig in hun achtertuin zitten
Oh, ik ben ook blij dat ik daar niet woon hoor, maar er zijn buurten waar dat heel normaal is. En als de buren er echt last van hebben, gaan ze wel klagen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ook strontvervelend als er in de achtertuin geleefd word zowat het hele jaar vanaf 18 graden maar dan zit er [hopelijk] nog een schutting tussen.
Als jij elke dag je buren vaker ziet dan je eigen spiegelbeeld als je de deur uitgaat of bij terugkomst, of als je lekker binnen op je bank zit tv te kijken, en dat is meestal bij het raam, geloof mij dat je dat heul erg snel zat bent om naast een stel voortuincampeerders te moeten wonen van april tot september.
En dan heb ik het nog niet eens over de pauper-uitstraling wat het met zich meebrengt. Ik zou me kapot schamen als ik daar zou wonen en bezoek zou ontvangen.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heeft de boze buuf in beslag genomen nadat ze het zat was dat er elke keer 'kut' naar haar werd geroepen
Of ze steken een middelvinger op.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook blij dat ik daar niet woon hoor, maar er zijn buurten waar dat heel normaal is. En als de buren er echt last van hebben, gaan ze wel klagen.
Ik zou veel gordijnen en lamellen hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ook strontvervelend als er in de achtertuin geleefd word zowat het hele jaar vanaf 18 graden maar dan zit er [hopelijk] nog een schutting tussen.
Als jij elke dag je buren vaker ziet dan je eigen spiegelbeeld als je de deur uitgaat of bij terugkomst, of als je lekker binnen op je bank zit tv te kijken, en dat is meestal bij het raam, geloof mij dat je dat heul erg snel zat bent om naast een stel voortuincampeerders te moeten wonen van april tot september.
En dan heb ik het nog niet eens over de pauper-uitstraling wat het met zich meebrengt. Ik zou me kapot schamen als ik daar zou wonen en bezoek zou ontvangen.
Voor elk raam 3 lamellen, 2 luxaflexen en 6 gordijnenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou veel gordijnen en lamellen hebben.
Ik zou serieus verhuizen, en dat heb ik dan ook gedaan. Een rijtjeswoning is om dit soort redenen niet voor mij weggelegd. V R E S E L I J K.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou veel gordijnen en lamellen hebben.
Plus rolluiken en spiegelfolie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor elk raam 3 lamellen, 2 luxaflexen en 6 gordijnen
Niet overdrijvenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Kortom, tijd voor een bezoekje. Waar is de FOK! knokploeg?
In ieder geval komt het de woningwaarde niet ten goede.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Die mensen leven voornamelijk in hun voortuin, incluis aanhang, visite en verjaardagen en dat op nog geen meter van de voordeur/voortuin/raam van de buren. Daar heb je als buur[t] gewoon last van.
Allemaal vragen waar de soep blijft. En een broodje erbij natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Niet overdrijven![]()
Maar eens langlopen met een groepje in wisselende samenstelling.
En allemaal goeiemorgen -middag of -avond zeggen. En eet smakelijk.
Sowieso zal het daar wel drukker worden. Hart van Nederland enzo![]()
Met een verjaardag voor 15 of 20 man; niks mis mee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Allemaal vragen waar de soep blijft. En een broodje erbij natuurlijk.
(god wat heb ik een hekel aan mensen die dat durven te serveren aan bezoek, zeg dan gewoon dat ze niet welkom zijn)
Denk niet dat ik je niet begrijp hoor.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik zou serieus verhuizen, en dat heb ik dan ook gedaan. Een rijtjeswoning is om dit soort redenen niet voor mij weggelegd. V R E S E L I J K.
Wat is dit nu weer voor een achterlijke opvatting?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Allemaal vragen waar de soep blijft. En een broodje erbij natuurlijk.
(god wat heb ik een hekel aan mensen die dat durven te serveren aan bezoek, zeg dan gewoon dat ze niet welkom zijn)
Kapsones.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In ieder geval komt het de woningwaarde niet ten goede.
Serieus? Hart van Nederland omdat ze in de tuin zitten?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Niet overdrijven![]()
Maar eens langlopen met een groepje in wisselende samenstelling.
En allemaal goeiemorgen -middag of -avond zeggen. En eet smakelijk.
Sowieso zal het daar wel drukker worden. Hart van Nederland enzo![]()
Natuurlijk kan ik dat niet verbieden, dat zeg ik dan ook nergens. Ik mag er natuurlijk wél een mening over hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Denk niet dat ik je niet begrijp hoor.![]()
Maar jij snapt toch ook wel dat je die mensen niet kunt verbieden in hun eigen tuin te zitten?
Beetje water bij de wijn doen is blijkbaar hard nodig op dit overbevolkte postzegeltje.
Maar jij maakt je voornamelijk druk over je (gebrek aan) privacy. Zodra jij de straat opgaat, is er geen privacy meer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:28 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik dat niet verbieden, dat zeg ik dan ook nergens. Ik mag er natuurlijk wél een mening over hebben.
Een beetje water bij de wijn doen is geen probleem maar dit gaat om sloten water bij de wijn. Dát is mij net iets teveel om het leuk te kunnen houden voor mezelf. Er zijn grenzen.
Ik zie ze ervoor aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus? Hart van Nederland omdat ze in de tuin zitten?Wat een pauperzender is het toch ook dat ze daar blijkbaar een item van maken?
Dat is toch heel wat anders als dat er dagelijks lui bij je eigen voordeur zitten en bij drukte zowat tegen je raam geplakt staan vanwege het gebrek aan ruimte? Dat je nergens heen kan en terug kan komen zonder de eeuwige priemende ogen van de buren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar jij maakt je voornamelijk druk over je (gebrek aan) privacy. Zodra jij de straat opgaat, is er geen privacy meer.
Okee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders als dat er dagelijks lui bij je eigen voordeur zitten en bij drukte zowat tegen je raam geplakt staan vanwege het gebrek aan ruimte? Dat je nergens heen kan en terug kan komen zonder de eeuwige priemende ogen van de buren.
Bij elk bezoek dat aan je deur staat ook weer de priemende ogen van de buren mee naar binnen ziet volgen en dat ze diegene mee uitzwaaien als die weer vertrekt.![]()
Altijd een kort praatje dient te maken zodra je de voordeur openmaakt ook al heb je een zeer slechte dag? Kom op zeg, wie trekt dat?![]()
Maar nu houd ik er echt over op.
Dan heb je nog nooit Hart van Nederland gekeken schijnbaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus? Hart van Nederland omdat ze in de tuin zitten?Wat een pauperzender is het toch ook dat ze daar blijkbaar een item van maken?
🎤 Verslaggever: “We staan hier in de Maerelaan, waar Diana en Nico inmiddels nationale bekendheid genieten als het voortuinpowerkoppel van Heemskerk. Diana, wat is het geheim van jullie succes?”quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:33 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zie ze ervoor aan.![]()
En waarom niet?
Er is nu ook een heel krantenartikel aan gewijd.
Kloptquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit Hart van Nederland gekeken schijnbaar.
Zo'n gezellige kring verjaardag zeker.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:17 schreef maily het volgende:
[..]
Met een verjaardag voor 15 of 20 man; niks mis mee.
Een heel internationale. En allesbehalve achterlijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een achterlijke opvatting?
Als je wil weten of er ergens een kat uit een boom is gehaald of een bejaarde zijn scootmobiel kwijt is dan moet je Hart van Nederland kijken.quote:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Als je wil weten of er ergens een kat uit een boom is gehaald of een bejaarde zijn scootmobiel kwijt is dan moet je Hart van Nederland kijken.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders als dat er dagelijks lui bij je eigen voordeur zitten en bij drukte zowat tegen je raam geplakt staan vanwege het gebrek aan ruimte? Dat je nergens heen kan en terug kan komen zonder de eeuwige priemende ogen van de buren.
Bij elk bezoek dat aan je deur staat ook weer de priemende ogen van de buren mee naar binnen ziet volgen en dat ze diegene mee uitzwaaien als die weer vertrekt.![]()
Altijd een kort praatje dient te maken zodra je de voordeur openmaakt ook al heb je een zeer slechte dag? Kom op zeg, wie trekt dat?![]()
Maar nu houd ik er echt over op.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
🎤 Verslaggever: “We staan hier in de Maerelaan, waar Diana en Nico inmiddels nationale bekendheid genieten als het voortuinpowerkoppel van Heemskerk. Diana, wat is het geheim van jullie succes?”
👩🦳 Diana (neemt slok slappe koffie): “Tja... gewoon lekker zitten. Beetje soepie, beetje gluren. En als het waait, trekken we een extra trui aan. Je moet het niet moeilijker maken dan het is, hoor.”
🧔♂️ Nico (draait rustig een shaggie): “Ik zeg altijd: de zon komt vanzelf wel. En als-ie niet komt, dan heb je tenminste een tent.”
🎤 Verslaggever: “Jullie zijn eigenlijk een soort sociale antennes van de wijk?”
👩🦳 Diana: “Ja, laatst liep de buurvrouw vast met haar parasol. Nico stond nog met z’n pantoffels in de soep, maar we zijn meteen gaan helpen. Zo zijn wij.”
🧔♂️ Nico: “Ja, en dan zeggen ze: ‘jullie zijn net de camping hier’. Maar ik heb nog nooit campinggeld gehad van iemand, hè.”
🎤 Verslaggever: “Tot slot, wat is jullie boodschap aan Nederland?”
👩🦳 Diana: “Gewoon even zwaaien in plaats van een middelvinger. Scheelt al een hoop.”
🧔♂️ Nico: “En gooi je shaggie niet op straat. Ik zoek nog steeds die ene van gisteren.”
Misschien is er nog ruimte voor een gezellige dixi naast de tent.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:14 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Ik mis nog de mensen die even van het toilet gebruik willen maken
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:17 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Misschien is er nog ruimte voor een gezellige dixi naast de tent.
Nee, kapsones. Jouw huis is mooi, heeft geen zichtbare of verborgen gebreken, je bent absoluut niet van plan te gaan verhuizen en dan toch meteen gaan janken als je tokkieburen krijgt.quote:
Dus als jij soep aangeboden krijgt, ben je beledigt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een heel internationale. En allesbehalve achterlijk.
Als je tokkieburen hebt, of anderszins buren die overlast veroorzaken, ben je verplicht dat actief te melden aan potentiële kopers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, kapsones. Jouw huis is mooi, heeft geen zichtbare of verborgen gebreken, je bent absoluut niet van plan te gaan verhuizen en dan toch meteen gaan janken als je tokkieburen krijgt.
Huis daalt in waarde door tokkiebuurtjes = kapsonesargument.
Precies. Het gaat dus helemaal nergens over. Want je bent niet van plan om te verhuizen. Tenzij je tokkieburen krijgt. En dan moet je wel. Dus kapsonesargument.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je tokkieburen hebt, of anderszins buren die overlast veroorzaken, ben je verplicht dat actief te melden aan potentiële kopers.
Waarom: omdat het objectief een waardedrukkend effect heeft.
Net als een vliegveld naast de deur. Of een daklozenopvang.
Leuk gevonden, maar wat is de juridische definitie van een Tokkiebuur, en hoe kan een koper daar in vredesnaam later juridisch iets mee als jij dat niet aan hem gemeld hebt? ‘Toon maar aan.’quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je tokkieburen hebt, of anderszins buren die overlast veroorzaken, ben je verplicht dat actief te melden aan potentiële kopers.
Waarom: omdat het objectief een waardedrukkend effect heeft.
Net als een vliegveld naast de deur. Of een daklozenopvang.
LOL!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:59 schreef ZaZoe het volgende:
Heej overbuuf,...het wordt weer eens tijd dat je auto een wasbeurt krijgt.
Geen idee waarom jij het persoonlijk maakt. Ik heb gewoon een feit gemeld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Precies. Het gaat dus helemaal nergens over. Want je bent niet van plan om te verhuizen. Tenzij je tokkieburen krijgt. En dan moet je wel. Dus kapsonesargument.
Het gaat over overlast. Je bent simpelweg verplicht om alles te melden waar je weet van hebt en waarvan je kan vermoeden dat het relevant is voor de koper.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:57 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk gevonden, maar wat is de juridische definitie van een Tokkiebuur, en hoe kan een koper daar in vredesnaam later juridisch iets mee als jij dat niet aan hem gemeld hebt? ‘Toon maar aan.’
Dat is al een aardig tijdje bekend hoor.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Je hebt het echt heel hoog in de bol, he?
Die luitjes zitten daar gewoon rustig en nuttigen een tomatensoepje. Is toch prima?quote:
Als jij ‘s avonds om elf uur deze mensen nog jan en alleman hoort groeten en meer, dan praat je wel anders.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die luitjes zitten daar gewoon rustig en nuttigen een tomatensoepje. Is toch prima?
Mwah. Leven en laten leven en je mogelijk druk maken over echt belangrijke zaken. Beter voor het hart.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als jij ‘s avonds om elf uur deze mensen nog jan en alleman hoort groeten en meer, dan praat je wel anders.
Mijn leven is mijn zaak. Mijn rust is mijn leven. Voilá.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mwah. Leven en laten leven en je mogelijk druk maken over echt belangrijke zaken. Beter voor het hart.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat over overlast. Je bent simpelweg verplicht om alles te melden waar je weet van hebt en waarvan je kan vermoeden dat het relevant is voor de koper.
Daar zit natuurlijk een grijs gebied in (zoals met alle open normen), maar toch.
https://www.huisverkopen.(...)lastige-buren-melden
Ik heb het niet specifiek over deze tuinzitters. Geen idee of die overlast veroorzaken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die luitjes zitten daar gewoon rustig en nuttigen een tomatensoepje. Is toch prima?
Uit je reacties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij het persoonlijk maakt. Ik heb gewoon een feit gemeld.
Maar goed, jij bent dus zo’n tokkie begrijp ik aan jouw reacties?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn leven is mijn zaak. Mijn rust is mijn leven. Voilá.
Maar de tafel staat er wel, plus de foto is uit oktober en dan ruimen ze hem op.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:14 schreef kasper het volgende:
[..]
Die 18 jaar moet je met een korreltje zout nemen.
Op Google maps staat o.a. een opname uit 2014 waar nog geen partytent te zien is.
Oh? Heb jij een andere Google maps?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:14 schreef kasper het volgende:
[..]
Die 18 jaar moet je met een korreltje zout nemen.
Op Google maps staat o.a. een opname uit 2014 waar nog geen partytent te zien is.
Uiteraard zijn er ook scootmobielen bijquote:
Mee eens, alleen niet om (direct) naast te wonen. Dit betekent continue hun gesprekken horen, de héle dag en avond. En ongetwijfeld ook vaak zat Nederlandstalige muziek.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:47 schreef Harvest89 het volgende:
Niets mis mee. Lijkt me een gezellig stel.
Misschien blazen ze wel Boef uit de speakersquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Mee eens, alleen niet om (direct) naast te wonen. Dit betekent continue hun gesprekken horen, de héle dag en avond. En ongetwijfeld ook vaak zat Nederlandstalige muziek.
Nou, waarschijnlijk andere kutmuziek, zoals Hazes.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Misschien blazen ze wel Boef uit de speakers
Dat is Nederlandstalige muziek.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Misschien blazen ze wel Boef uit de speakers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |