En ook het land met 1 van de slechtste verhoudingen momenteel met Rusland... benieuwd waarom Rusland het nog niet allang heeft gemunt op de Zuidelijke oud-Sovjet landen die een veel lager militair budget hebben?quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Grappig dat je Polen noemt. Als er een land is dat zich aan het herbewapenen is is het Polen wel.
Hoe zou dat toch komen vraag je je af. Misschien kunnen ze volgende keer de Sovjets onthalen met een warme groet en een shotje vodka?
We zijn al voorbij een koude oorlog. Misschien moet je eens naar buiten komen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alle oorlogen beginnen met voorbereiding van oorlog.
Ik wil geen nieuwe Koude Oorlog in deze eeuw.
Dit dus. Binnen een parlementair systeem maakt het geen kut uit wie de grootste is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik zou niet weten waarom het niet elkaar zou versterken. Als ze alleen op het defensie standpunt na hetzelfde stemmen dan vormen ze alsnog samen een front tegen rechts?
Dat soort versplintering kan ook gewoon voor minder zetels in het geheel zorgen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus. Binnen een parlementair systeem maakt het geen kut uit wie de grootste is.
De -stan landen? Die hebben toch niet dezelfde grondschatten en defensie industrie. Bovendien veel groter en minder Slavisch.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En ook het land met 1 van de slechtste verhoudingen momenteel met Rusland... benieuwd waarom Rusland het nog niet allang heeft gemunt op de Zuidelijke oud-Sovjet landen die een veel lager militair budget hebben?
Voor een zogenaamde pacisfist praat je enkel de meest agressieve dictator van Europa na.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:49 schreef Mikeytt het volgende:
Een Russische soldaat en een Oekraïense soldaat zijn slechts kannonvoer in naam van oorlog terwijl de presidenten veilig zitten.
We zitten tegenwoordig in de EU met landen als Finland en de Baltische staten en die schatten het risico op Russen in de hoofdstad toch iets anders in.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Defensief bewapenen is gewoon nodig, zeker met de groei van China en de idioten in Amerika.
Rusland zal zo snel niet direct een dreiging vormen op kernbommen na dus het lijkt me op z'n minst nodig dat we echt goed moeten kunnen verdedigen tegen luchtaanvallen.
Ik zie niet zo snel hoe we een grondleger op kunnen bouwen dus zal "Air supremacy", tegen wie dan ook, een must zijn
Russen zal als ze die kant op gaan eerst op Georgië, Armenië en Azerbaijan mikken maar gok dat de Russen iets minder zin hebben in een zuidelijk avontuur ivmquote:Op maandag 4 augustus 2025 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De -stan landen? Die hebben toch niet dezelfde grondschatten en defensie industrie. Bovendien veel groter en minder Slavisch.
We kunnen Nederland niet eens beschermen, laat staan de rest van Europa.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zitten tegenwoordig in de EU met landen als Finland en de Baltische staten en die schatten het risico op Russen in de hoofdstad toch iets anders in.
De handen daarvan aftrekken vind ik walgelijk.
Onze jongens zitten al in Noorwegen en de Baltische staten. De rest van Europa gaat het terecht niet accepteren als wij geen poot uitsteken. Zodra Poetin het idee heeft dat we de gezamenlijke verdediging niet serieus nemen gaat hij het testen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
We kunnen Nederland niet eens beschermen, laat staan de rest van Europa.
Daarnaast zijn de verschillen te groot, sneuvelbereidheid zal in Finland groter zijn dan Nederland en natuurlijk geografische verschillen. Het heeft gewoon een andere aanpak nodig.
Tenzij je oppert Nederlandse jongens naar de grens in Finland te sturen wat vast en zeker een heel groot succes zal zijn
Als je denkt met die paar honderd dat te redden wens ik je veel succes.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onze jongens zitten al in Noorwegen en de Baltische staten. De rest van Europa gaat het terecht niet accepteren als wij geen poot uitsteken. Zodra Poetin het idee heeft dat we de gezamenlijke verdediging niet serieus nemen gaat hij het testen.
WE zitten niet voor niets in een bondgenootschap (iets waar die marxistische dierenclub niet aan wil bijdragen).quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
We kunnen Nederland niet eens beschermen, laat staan de rest van Europa.
Daarnaast zijn de verschillen te groot, sneuvelbereidheid zal in Finland groter zijn dan Nederland en natuurlijk geografische verschillen. Het heeft gewoon een andere aanpak nodig.
Tenzij je oppert Nederlandse jongens naar de grens in Finland te sturen wat vast en zeker een heel groot succes zal zijn
Zonder gewapend verzet van Oekraïne zou hun volk nog generaties moeten lijden onder de Russische bezetter.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:43 schreef Mikeytt het volgende:
Nog hoeveel jaar aan ontvoerde kinderen, doodgeschoten dorpen en verkrachtte vrouwen moeten we nog aanzien tot jouw idee van gewapend verzet nut heeft?
Jij bent al veel langer weg bij die club.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
Goed nieuws. Zou zomaar een partij kunnen zijn waarop ik zou stemmen... ik wacht even af.
Ik ben weg bij PvdD sinds dit standpunt. Tot nu toe ogen gericht op SP.
quote:Op zondag 7 juli 2024 15:27 schreef Mikeytt het volgende:
Sterker nog, ze zijn er helemaal niet.
We zijn beiden lid van de NCPN in Nederland.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:26 schreef Mikeytt het volgende:
Je mag sowieso geen lid zijn van andere partijen als je lid bent van de NCPN. Daar zijn ze best streng in.
Maar ik vind de PvdD niet neer bij me passen. Lidmaatschap heb ik daar ook al opgezegd voordat ik bij de NCPN ging.
Ik zie niet gebeuren dat ze de sociaal-conservatieve kant op gaanquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Marianne Thieme en Nico Koffeman hebben zich er al eerder kritisch over uitgelaten dat de Partij voor de Dieren akkoord is gegaan met verhoging van de defensieuitgaven. Als ze nu die nieuwe partij Vrede voor Dieren gaan steunen, dan zal die zeker kans maken op een of zelfs meerdere zetels.
Als ze nu ook een realistisch standpunt innemen ten aanzien van de genderideologie, dan maken ze zeker kans. Er is op dat punt een leemte op links. Er is behoefte aan een linkse partij die niet meedoet aan die gendergekte, omdat veel linkse mensen wel inzien dat die gendergekte ten koste gaat van vrouwenrechten, iets waar links altijd voor gestreden heeft.
Als die nieuwe partij Vrede voor Dieren er komt en mee wil doen aan de komende verkiezingen, zou ik nog niet weten of ik erop zo stemmen. Maar ik zal zeker overwegen om een ondersteuningsverklaring te ondertekenen.
Slimme tactiek om VVD stemmers te lokkenquote:Op maandag 4 augustus 2025 17:57 schreef mackinac het volgende:
Vrede voor Dieren = VvD dus dat kan al niet.
Ik stel Dieren voor Putin voor.
Waren de og oprichters zoals Marianne niet van die christelijke sekteleden?quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zie niet gebeuren dat ze de sociaal-conservatieve kant op gaan
Ksnap daar ook niet zo veel van.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waren de og oprichters zoals Marianne niet van die christelijke sekteleden?
Marianne Thieme en Nico Koffeman zijn lid van de Zevendedagsadventisten.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Waren de og oprichters zoals Marianne niet van die christelijke sekteleden?
Verrassend weerquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent al veel langer weg bij die club.
[..]
[..]
Voor de wapenindustrie, dus indirect voor iemands lol.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
alsof we voor de lol bewapenen.
Partij voor de Dieren onder Ouwehand ook niet, lijkt hetquote:Op maandag 4 augustus 2025 23:38 schreef kalinhos het volgende:
Dieren in Ouwehands kwamen er ook niet best van af in mei 1940
Mwa dat bleek nu juist niet zo'n goed idee geweest te zijn. Vrede blijft bestaan door een geloofwaardige afschrikking.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Principes hebben om niet in defensie te willen investeren is mooi zolang er vrede is.
Eens, de bekende preventie paradox geldt ook bij oorlogen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mwa dat bleek nu juist niet zo'n goed idee geweest te zijn. Vrede blijft bestaan door een geloofwaardige afschrikking.
Dat.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Principes hebben om niet in defensie te willen investeren is mooi zolang er vrede is.
Maar je ziet dat huisdieren en dieren in de dierentuinen in Oekraïne het vaak niet zo goed hebben in de oorlog.
Dus dat kan een overweging zijn om dan toch maar je defensie op peil te hebben.
Ja dat kan maar ik vermoed dat ze zich vooral bezighouden met relevante zaken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Marianne Thieme en Nico Koffeman hebben zich er al eerder kritisch over uitgelaten dat de Partij voor de Dieren akkoord is gegaan met verhoging van de defensieuitgaven. Als ze nu die nieuwe partij Vrede voor Dieren gaan steunen, dan zal die zeker kans maken op een of zelfs meerdere zetels.
Als ze nu ook een realistisch standpunt innemen ten aanzien van de genderideologie, dan maken ze zeker kans. Er is op dat punt een leemte op links. Er is behoefte aan een linkse partij die niet meedoet aan die gendergekte, omdat veel linkse mensen wel inzien dat die gendergekte ten koste gaat van vrouwenrechten, iets waar links altijd voor gestreden heeft.
Als die nieuwe partij Vrede voor Dieren er komt en mee wil doen aan de komende verkiezingen, zou ik nog niet weten of ik erop zo stemmen. Maar ik zal zeker overwegen om een ondersteuningsverklaring te ondertekenen.
Goed idee. Gooi jij je stem lekker weg aan een partij die niet eens een zetel haaltquote:Op maandag 4 augustus 2025 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
Goed nieuws. Zou zomaar een partij kunnen zijn waarop ik zou stemmen... ik wacht even af.
Goh, user Mikeytt gaat weer eens losjes om met de waarheid. Hebben we dat al eens eerder meegemaakt?quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent al veel langer weg bij die club.
[..]
[..]
Dit was vroeger een echte pacifistische partij.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:21 schreef rutger05 het volgende:
Ik denk dat er zeker ruimte is voor een echte pacifistische politieke partij en als deze nieuwe partij zich hiermee voldoende weet te profileren kunnen zij best een redelijk aantal zetels halen.
M.b.t. het standpunt dat ook dieren onder de uitbreiding van defensie te lijden zullen hebben lijken zij gelijk te hebben.
https://www.destentor.nl/(...)n-defensie~aa390d06/
Si vis pacem, para bellum.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Alle oorlogen beginnen met voorbereiding van oorlog.
Ik wil geen nieuwe Koude Oorlog in deze eeuw.
Ouwehand zit anders in het kamp die wel voor investeren in defensie is. Trouwens één van de betere parlementariërs die we hebben in Nederland. Maargoed, laatste woord van je zin maakt je klant voor mijn ignore lijst.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een partij voor makke lammetjes als Marianne Thieme, Ewald Engelen, Martijntje Smits en andere Orcshoeren.
Ik heb het ook niet over Ouwehand, maar over zogenaamde linkse pacifisten die in feite Poetinpropaganda uitbraken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ouwehand zit anders in het kamp die wel voor investeren in defensie is. Maargoed, laatste woord van je zin maakt je klant voor mijn ignore lijst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |