https://www.parool.nl/ned(...)ar-regeren~bd0346c0/quote:VVD-stemmers willen niet dat hun partij na de komende verkiezingen gaat samenwerken met GroenLinks-PvdA. Een groot deel van de kiezers van GroenLinks-PvdA wil dat ook niet, zo blijkt uit een nieuwe peiling.
Er is (helaas) voldoende keuze in fascisten op rechts, dus het hoeft niet de PVV te zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:52 schreef Evangelion het volgende:
Voor een keertje was het wel grappig, maar als je nu nog steeds liever met PVV "samenwerkt" ben je echt niet goed.
Ik denk persoonlijk dat je Wilders serieus moet nemen. Alsmede zijn zetelaantal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:01 schreef Harvest89 het volgende:
Nee daar zit ik ook niet op te wachten.
Een keer VVD langs de zijlijn zou fijn zijn. Wilders hoef je al helemaal nooit meer serieus te nemen, prutser, laat hem maar in de oppositie huilen.
Hopelijk groeit de PvdA verder, en het CDA. Zodat die het samen kunnen doen. Misschien D66 er bij.
Hilarisch.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:20 schreef Mathijsco het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)artner/73092043.html
De PVV gaat het denk ik wel aardig doen. Als brekende partij staat zij nu met 29 zetels als grootste partij in de peilingen, en dat is zeer netjes. Tel daarbij op het feit dat de PVV steevast een zetel of 5 boven de peilingen scoort.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hilarisch.
De VVD rent de PVV achterna en vervolgens verwijten VVD'ers andere partijen radicale koerswijzingen.
Dit doortrekken kan zomaar hun marginalisatie betekenen. Best interessant eigenlijk hoe dat loopt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hilarisch.
De VVD rent de PVV achterna en vervolgens verwijten VVD'ers andere partijen radicale koerswijzingen.
When it rains, it pours?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:01 schreef Hexagon het volgende:
Joh dit soort sentimenten zijn zoiets als het weer.
Wat zou daar strategisch aan zijn? Immers de kans dat zij nu in de oppositie komen is nogal groot, hoeveel zetels ze ook halen…quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:11 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je kan gewoon beter strategisch op PVV stemmen
PVV en PvdA/GL zijn om het even, beide partijen hebben punten waar de VVD het niet mee eens is en waarmee de VVD op zich wel kan leven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:52 schreef Evangelion het volgende:
Voor een keertje was het wel grappig, maar als je nu nog steeds liever met PVV "samenwerkt" ben je echt niet goed.
SP komt meer voor jou op dan PVVquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:11 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je kan gewoon beter strategisch op PVV stemmen
Exact. Vaak schertsend weggezet als 'marxisten', en historisch zit daar ook wel een link (Daan Monjé). Maar tegenwoordig zijn ze gematigd, pragmatisch, en ze hebben een verdomd goed sociaal programma. Pract what you preach.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
SP komt meer voor jou op dan PVV
Geldt de regel nog steeds dat je als kamerlid je geld daar in moet leveren aan de partij en die wel even bepaald wat je mag verdienen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:44 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Exact. Vaak schertsend weggezet als 'marxisten', en historisch zit daar ook wel een link (Daan Monjé). Maar tegenwoordig zijn ze gematigd, pragmatisch, en ze hebben een verdomd goed sociaal programma. Pract what you preach.
De manier waarop Renske Leijten er stond tijdens de toeslagenaffaire. Dat zegt genoeg.
SP en salarissen. Het is bekend en onderwerp van tig debatten en discussies geweest.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geldt de regel nog steeds dat je als kamerlid je geld daar in moet leveren aan de partij en die wel even bepaald wat je mag verdienen?
Zo lang dat geldt, stem ik niet op de sp.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:03 schreef Mathijsco het volgende:
Een kamerlid krijgt er een modaal salaris, de rest gaat in de partijkas.
Hahaha, de afdracht regeling geldt uiteraard voor de partij zélf. 😄quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo lang dat geldt, stem ik niet op de sp.
Alles wat ik verdien mag ik naar de staat overmaken die wel even bepaald dat ik een modale gift mag krijgen.
Zo werkt het niet in een vrij land.
Vind ik wel een heel raar argument. Als de kamerleden dat prima vinden dan is dat toch aan hun? GL PvdA hebben okk zoiets maar dan wat lager. Ik begreep dat SP daarmee bepaalde acties faciliteert.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo lang dat geldt, stem ik niet op de sp.
Alles wat ik verdien mag ik naar de staat overmaken die wel even bepaald dat ik een modale gift mag krijgen.
Zo werkt het niet in een vrij land.
Die laatste zin is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mooi.
Ik heb namelijk geen behoefte aan óf de pseudo-libertarische, kleine-overheid-fetisjisten en grootkapitalisten van VVD óf de pseudo-marxistische, woke witte erfschuld pro-Pallie/XR krankzinnigen van PvdA-GL
Wil je D66 + CDA? Want zo krijg je die twee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mooi.
Ik heb namelijk geen behoefte aan óf de pseudo-libertarische, kleine-overheid-fetisjisten en grootkapitalisten van VVD óf de pseudo-marxistische, woke witte erfschuld pro-Pallie/XR krankzinnigen van PvdA-GL
Nog Timmermans, nog Bontebal wordt premier.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die laatste zin is natuurlijk onzin.
Maar het is toch de een of de ander.
Ik zie Bontenbal niet met Geert in een bootje stappen.
Dat kun je helemaal noch niet weten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:19 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Nog Timmermans, nog Bontebal wordt premier.
Daar heb jij een punt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal noch niet weten.
Ik hoop echt op PvdAGL - CDA - D66quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wil je D66 + CDA? Want zo krijg je die twee.
En hoe zeer ik D66 ook haat, ik zou het nog toejuichen ook
Nee, oprotten met die radicale mafketels. Voor mij part fabriceert de media een tweestrijd tussen CDA en D66 zodat die allebei hoog scoren.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik hoop echt op PvdAGL - CDA - D66
Een keer geen neoliberale VVD afbraak en geen populistische PVV sabotagepolitiek.
De VVD gaat zowieso de bietenbrug op.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een keer geen neoliberale VVD afbraak en geen populistische PVV sabotagepolitiek.
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die laatste zin is natuurlijk onzin.
Maar het is toch de een of de ander.
Ik zie Bontenbal niet met Geert in een bootje stappen.
En een hoop facilitering van religie, uiteraard. Wel de juiste, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een groot nadeel van het CDA.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En een hoop facilitering van religie, uiteraard. Wel de juiste, natuurlijk.
Ja nou, we worden echt om de oren geslagen met christelijke ideeën de laatste tijd.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een groot nadeel van het CDA.
Ja je kunt nu een domme smiley posten.quote:
Nee, die smiley is vanwege je afkeuring van 'die tweede zin'.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja je kunt nu een domme smiley posten.
Maar Bontenbal heeft herhaaldelijk gezegd niet in zee te gaan met PVV. Dus dan moet het met VVD of PvdaGL.
Populistisch zijn ze niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die smiley is vanwege je afkeuring van 'die tweede zin'.
Natuurlijk. Hartstikke rationeel en nuchter en totaal niet populistisch, PvdA-GL.
Op sommige vlakken wel als je het bijvoorbeeld vergelijkt met VVD. Met de sociale standpunten en zorg standpunten van DENK is in elk geval niets mis mee.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien is DENK een betere optie?
op welke vlakken niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op sommige vlakken wel als je het bijvoorbeeld vergelijkt met VVD. Met de sociale standpunten en zorg standpunten van DENK is in elk geval niets mis mee.
De stemmers hebben niets te willen zodra de verkiezingen zijn afgelopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)ar-regeren~bd0346c0/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |