Ik had het hier over de jaren 90, overigens is daar toen al de start gemaakt om te gaan investeren in de Jeugdopleiding en focus op regionaal talent, omdat het veel leuker is om naar een stadgenoot te kijken dan iemand uit Brazilië. Dat je AZ miskent als subtopper vind ik vreemd, we zijn de laatste 11 jaar altijd in de top 6 geëindigdquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
AZ een zuinig beleid? AZ speelde zonder investeerder in het rechter rijtje van de eerste divisie. Alleen met belachelijk grote investeringen van Scheringa is die club uiteindelijk naar de subtop doorgegroeid. Toen DSB failliet ging heeft AZ daar geen centje pijn van geleden, maar hadden ze wel kapitaal op het veld staan van een elftal dat net kampioen was geworden. Dat kapitaal hebben ze vervolgens slim verkocht, pas vanaf daar komt het verstandige beleid. Maar AZ is helemaal geen subtopper omdat ze een grote achterban ofzo hebben. Ze zijn alleen subtopper omdat ze een topelftal hadden staan dat voor tientallen miljoenen is verkocht en nadien slim geherinvesteerd. Maar geef Groningen, Cambuur, Roda of NAC morgen het kapitaal dat AZ daaruit geslagen heeft en die spelen ook jarenlang subtop hoor.
Waar zeg ik dat ze geen subtopper zijn dan? Ik zeg alleen dat de oorzaak daarvan is gelegen in de extreme investeringen door Scheringa en het voor tientallen miljoenen verkopen van het kampioenselftal. Daar is ook het trainingscomplex in Wormer voor aangelegd. Maar zonder die externe investeringen zou AZ absoluut geen subtop hebben gespeeld. Het heeft de achterban niet, de regio herbergt nauwelijks bedrijfsleven, ze hebben Ajax om de hoek. Maar qua prestaties en qua geld en qua investeringen in de jeugd kunnen ze uiteraard nog jaren mee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het hier over de jaren 90, overigens is daar toen al de start gemaakt om te gaan investeren in de Jeugdopleiding en focus op regionaal talent, omdat het veel leuker is om naar een stadgenoot te kijken dan iemand uit Brazilië. Dat je AZ miskent als subtopper vind ik vreemd, we zijn de laatste 11 jaar altijd in de top 6 geëindigd
Vertel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heerlijk naïef ben je toch.
Sorry verkeerd gelezen. maar qua achterban hoeft dat geen absolute noodzaak te zijn, bovendien kan dat altijd groeien aangezien, de achterban van Feyenoord en Ajax ook vrijwel allemaal van buiten komt. Over geen grote bedrijven? Mwoah Afas zelf draait 600 miljoen, dat zou ik ook niet echt bepaald klein noemen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze geen subtopper zijn dan? Ik zeg alleen dat de oorzaak daarvan is gelegen in de extreme investeringen door Scheringa en het voor tientallen miljoenen verkopen van het kampioenselftal. Daar is ook het trainingscomplex in Wormer voor aangelegd. Maar zonder die externe investeringen zou AZ absoluut geen subtop hebben gespeeld. Het heeft de achterban niet, de regio herbergt nauwelijks bedrijfsleven, ze hebben Ajax om de hoek. Maar qua prestaties en qua geld en qua investeringen in de jeugd kunnen ze uiteraard nog jaren mee.
AZ is zelfs na een aantal hele goede jaren en op dit moment op dat vlak kleiner dan een NAC of NEC. Dat gaat echt niet meer flink groeien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry verkeerd gelezen. maar qua achterban hoeft dat geen absolute noodzaak te zijn, bovendien kan dat altijd groeien aangezien, de achterban van Feyenoord en Ajax ook vrijwel allemaal van buiten komt. Over geen grote bedrijven? Mwoah Afas zelf draait 600 miljoen, dat zou ik ook niet echt bepaald klein noemen.
Wel een leuke trollpoging van ze.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:47 schreef Scrummie het volgende:
¤500.000 per wedstrijd eisen van de KNVB, ik weet niet of dat nou zo verstandig is momenteel.
Het hoeft niet in een rap tempo te gaan, het kan ook gewoon met 500 per jaar, vergeet niet dat een club als Feyenoord in 88 nog onder de 10.000 gemiddeld zat: https://www.transfermarkt(...)twicklung/verein/234quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:31 schreef Caland het volgende:
[..]
AZ is zelfs na een aantal hele goede jaren en op dit moment op dat vlak kleiner dan een NAC of NEC. Dat gaat echt niet meer flink groeien.
Dat is wel heel selectief shoppen in een tijd dat het stadionbezoek in Nederland op zijn absolute dieptepunt wasquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hoeft niet in een rap tempo te gaan, het kan ook gewoon met 500 per jaar, vergeet niet dat een club als Feyenoord in 88 nog onder de 10.000 gemiddeld zat: https://www.transfermarkt(...)twicklung/verein/234
Jij denkt dat jarenlang wanbeleid, verdwijnend geld en miljonairs die investeringen doen niemand iets heeft opgeleverd? De term 'witwassen' lijkt me een goed begin.quote:
Mwoah ik wist het gewoon uit mijn hoofd dat dit het geval is, en je hebt idd gelijk dat dit een tijdelijke dip was. Maar wat AZ betreft, dat zijn geen hardcore supporters, maar een beetje mensen die gewoon een gezellige avond willen hebben, en ook onder deze groep kun je beleid instellen om dat te laten groeien. Overigens wel grappig dat heel veel supporters van AZ in de jaren 90 ook naar Ajax gingen, wellicht Amsterdam meer uitnodigen om te komen supportenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel selectief shoppen in een tijd dat het stadionbezoek in Nederland op zijn absolute dieptepunt was
Als je in deze tijd waarin wedstrijden bezoeken populairder is dan ooit en het gros van de eredivisieclubs met wachtlijsten werkt (NEC zelfs al 6000 momenteel geloof ik) je stadion zelden tot nooit vol krijgt dan zegt dat genoeg over de afwezigheid van die potentiequote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah ik wist het gewoon uit mijn hoofd dat dit het geval is, en je hebt idd gelijk dat dit een tijdelijke dip was. Maar wat AZ betreft, dat zijn geen hardcore supporters, maar een beetje mensen die gewoon een gezellige avond willen hebben, en ook onder deze groep kun je beleid instellen om dat te laten groeien. Overigens wel grappig dat heel veel supporters van AZ in de jaren 90 ook naar Ajax gingen, wellicht Amsterdam meer uitnodigen om te komen supporten
Is vooral voor het geval de rechter ze in het gelijk stelt, de KNVB dat dan niet naast zich neer kan leggen zonder geldboete. Beetje zoals Twente destijds 1 miljoen eiste, zelfde reden (en ook toen stelde de rechter de KNVB in het gelijk overigens)quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:47 schreef Scrummie het volgende:
¤500.000 per wedstrijd eisen van de KNVB, ik weet niet of dat nou zo verstandig is momenteel.
ze hebben 150 miljoen afgeroomdquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij denkt dat jarenlang wanbeleid, verdwijnend geld en miljonairs die investeringen doen niemand iets heeft opgeleverd? De term 'witwassen' lijkt me een goed begin.
Of geloof je ook nog in clubliefde en dat de heer Abramovitsch een filantroop is?
Je hebt door dat je jezelf tegenspreekt hè?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kern van mijn hele betoog is, wat jij precies in 1 zinnetje laat zien niet te begrijpen: er komt dus niks voor in de plaats. Jij zegt: clubs komen en gaan, maar er komen geen clubs. Er is geen doorstroming en die gaat er ook niet komen. Een club met 15.000+ toeschouwers verdwijnt en er komt hooguit een jong team voor in de plaats.
Hold my beer!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het was toen al hilarische TV, maar nu is het pure Jiskefet.
Waarom was het toen zo laag bij alle clubs?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel heel selectief shoppen in een tijd dat het stadionbezoek in Nederland op zijn absolute dieptepunt was
Gewoon in je koelkast. Frits van Eerd approves.quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Geen accountant
Geen bankrekening
150 miljoen schuld
Best knap allemaal
Geel/zwart een ijzersterke combinatie.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon in je koelkast. Frits van Eerd approves.
Je snapt dat geld niet zomaar verdwijnt toch?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ze hebben 150 miljoen afgeroomd
Nou, toe maar. Nog meer stukken die ze gewoon kunnen besluiten niet te lezen, indrukwekkend.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:54 schreef Hexagon het volgende:
Je zal als rechter deze zaak maar in je mik gedouwd krijgen.
Kijk jongens, een wappie in het wild.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nou, toe maar. Nog meer stukken die ze gewoon kunnen besluiten niet te lezen, indrukwekkend.
Joke's on you.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk jongens, een wappie in het wild.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |