abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:38:25 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_218377846
Familieleden slaan alarm over zorg in luxe suites in Tilburg: 'Mensonterend'

quote:
Een aantal mensen slaat alarm over zorgappartementen van een organisatie in Tilburg. Familieleden van bewoners in Woonlandschap de Leyhoeve zeggen dat er als gevolg van personeelstekort en reorganisaties lang niet alle hulp geboden wordt die nodig is.

"Mijn moeder moet soms drie kwartier wachten voordat ze begeleid naar het toilet kan", zegt Monique Ketelaars bij Omroep Brabant. "Ze kan het niet meer zo lang ophouden en plast dan met haar volle verstand in haar broek. Dat is mensonterend."

Beide ouders van Ketelaars wonen in een zorgsuite van de Leyhoeve. Vorige week donderdag werd ze om 22.30 uur gebeld door het zorgpersoneel omdat er niemand was om haar ouders in bed te helpen. "Dan spring ik in de auto om mijn ouders zelf in bed te gaan leggen", vertelt ze.

Ketelaars' verhaal staat niet op zichzelf, stelt de Mantelzorgersraad van de Leyhoeve. De belangengroep voor mantelzorgers zegt dat het de afgelopen tijd "alleen maar slechter is geworden" in de Leyhoeve.

85 zorgsuites
Het imposante gebouw van de Leyhoeve aan de rand van Tilburg bestaat uit 85 zorgsuites voor mensen met een vorm van dementie of lichamelijke problemen. Ook zijn er 200 appartementen voor 55-plussers die zelfstandig wonen, maar wel een beroep kunnen doen op zorg.

Vorig jaar bleek al dat de zorgverlening haperde. Een aantal familieleden stapte toen naar de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Die constateerde in augustus een aantal "tekortkomingen".

Zorgmedewerkers wezen de IGZ niet alleen op het personeelstekort, maar vertelden ook dat door een reorganisatie in de Leyhoeve "hun inzet en deskundigheid onvoldoende was afgestemd op de zorgbehoefte van de aanwezige cliënten". Soms moesten ze daarom een huisartsenpost inschakelen.

Alleen leerlingen
Ook stond in notulen van teamvergaderingen "dat in het weekrooster soms vijf van de zeven dagen alleen leerlingen werkzaam zijn" bij de Leyhoeve. Een medewerker bevestigde dat aan de IGZ.

Een bestuurder van de Leyhoeve laat Omroep Brabant schriftelijk weten dat een aantal verbeterpunten uit het IGZ-rapport "serieus" is opgepakt. Het personeelstekort laat zich niet gemakkelijk oplossen, aldus de bestuurder. "Maar met een andere manier van werken, zoals de vorming van meer kleinere teams en verbetering van de aansturing en het toepassen van functiedifferentiatie hebben we flinke stappen gezet in de goede richting."

Volgens de Mantelzorgersraad is er sinds augustus nauwelijks iets veranderd. "Twee maanden geleden hebben we nog om tafel gezeten met de zorgmanager en de directeur", vertelt de woordvoerder aan de regionale omroep. "We vroegen wat er was verbeterd sinds dat inspectierapport uit 2024. De zorgmanager kende het rapport zelfs niet."

Uren ingekort
De veranderingen die wel zijn doorgevoerd, zijn volgens de raad vooral in het nadeel van medewerkers en cliënten. "De uren van personeelsleden zijn ingekort van diensten van acht naar zes uur. Ze mogen ook geen betaalde overuren meer maken."

"Daarnaast was er op de huiskamer altijd een overlap van 2,5 uur tussen twee medewerkers, zodat er ruimte was om bewoners even mee naar buiten te nemen of een activiteit met ze te doen. Die overlap is teruggebracht naar 15 minuten, waardoor bewoners ook bijna niet meer buiten komen", zegt de woordvoerder.

Het leidde er volgens hem toe dat veel personeelsleden zijn vertrokken uit de Leyhoeve. "Ik wil benadrukken dat dit niet aan de zorgmedewerkers ligt. Zij doen alles wat ze kunnen. Dat er nog mensen overeind blijven, verbaast ons."
pi_218378655
Ook hier dus: personeelstekort. De oorzaak van vele problemen in Nederland.
pi_218378693
Zelfs ZZP-ers kosten geld.
pi_218378725
En dat voor minimaal 1246 euro per maand :')

https://www.leyhoeve.nl/tilburg/wonen/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218378732
Een land wat 14 jaar met de Ruttiaanse duivel danst, zal de prijs betalen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 14:40:45 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218378787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Blijkbaar is dat personeelstekort niet echt het probleem :
quote:
"De uren van personeelsleden zijn ingekort van diensten van acht naar zes uur. Ze mogen ook geen betaalde overuren meer maken."
Dit klinkt veel meer als het maximaliseren van de winst.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218378804
quote:
Allemaal nog wat meer in deeltijd gaan werken.
En waar zijn de statushouders als je ze nodig hebt?
pi_218378806
Focking lelijk gebouw is dat ook.
Daar dump je je ouders toch niet?

[ Bericht 37% gewijzigd door CarbonC op 31-07-2025 14:49:04 ]
  Forum Admin donderdag 31 juli 2025 @ 14:43:40 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218378813
quote:
Gewoon de bevolking laten groeien en inzetten op meer zzp'ers, dan komt alles goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218378921
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:40 schreef mvdejong het volgende:

[..]
[..]
Minder mensen beschikbaar (om wat voor reden dan ook), maar toch hetzelfde moeten uitvoeren. Ook dat is onderdeel van personeelstekort.
pi_218378934
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:42 schreef CarbonC het volgende:
En waar zijn de statushouders als je ze nodig hebt?
In één van die honderden topics die over asielzoekers, statushouders en ongedocumenteerden gaat.

Niet hier.
pi_218378937
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:43 schreef CarbonC het volgende:
Focking lelijk gebouw is dat ook.
Daar dump je je ouders toch niet?
Smaken verschillen blijkbaar; ik vind het wel een mooi gebouw.
  donderdag 31 juli 2025 @ 14:57:04 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218378946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Minder mensen beschikbaar (om wat voor reden dan ook), maar toch hetzelfde moeten uitvoeren. Ook dat is onderdeel van personeelstekort.
Ze hebben minder mens-uren beschikbaar, niet omdat ze minder mensen hebben, maar omdat ze de beschikbare mensen minder uren laten werken dan voorheen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218378986
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:40 schreef mvdejong het volgende:

[..]
[..]
Maar wel geld voor een scrum master en een team van business analisten (lol)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218379140
quote:

[..]
nee, dat is een uitwas van ongebrijdeld kapitalisme waar de VVD zo'n fan van is.
pi_218379158
quote:
6s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nee, dat is een uitwas van ongebrEIdeld kapitalisme waar de VVD zo'n fan van is.
En dus personeelstekort. Wat de reden is van het personeelstekort, staat er los van. :{
  donderdag 31 juli 2025 @ 15:22:32 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218379176
Ik blijf tot mijn dood hier op zolder zitten. Mij krijgen ze niet in zon sterfhuis.
pi_218379188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En dus personeelstekort. Wat de reden is van het personeelstekort, staat er los van. :{
Nee, gewoon nee.

Het personeel werkte namelijk aanvankelijk diensten van 8 uur. Die diensten zijn ingekort tot 6 uur. Niet omdat er geen personeel was om diensten van 8 uur te werken, maar om kosten te besparen.

Het personeel was daarnaast ook nog eens bereid om overuren te werken, maar dat mag niet meer van het management. Dat is ook gewoon een kostenbesparing en geen personeelstekort. Hoe kun je nou spreken van een personeelstekort als het personeel nota bene bereid is om overuren te werken?

Ik weet niet hoe jouw kronkel werkt, maar dat heeft niets te maken met personeelstekort.

Dat het management besluit te weinig personeel in te zetten terwijl er voldoende personeel is om meer te werken, is géén personeelstekort.

Maar wellicht ben je zorgmanager en is dit hoe jullie kromme dingen recht lullen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2025 15:28:28 ]
pi_218379200
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, het is gewoon asociaal dat die zorgmedewerkers een salaris willen hebben. Sociale mensen zouden die zorg gratis moeten verlenen!
pi_218379369
quote:
6s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:24 schreef Nielsch het volgende:
Maar wellicht ben je zorgmanager en is dit hoe jullie kromme dingen recht lullen.
Pleur een eind op met je insinuaties. Zeker als jij niet in staat bent het hele bericht goed te lezen. Serieus: pleur op.
pi_218379383
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Pleur een eind op met je insinuaties. Zeker als jij niet in staat bent het hele bericht goed te lezen. Serieus: pleur op.
sorry meneer de zorgmanager
pi_218379386
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het is gewoon asociaal dat die zorgmedewerkers een salaris willen hebben. Sociale mensen zouden die zorg gratis moeten verlenen!
Waar komt dit opeens vandaan?
pi_218379400
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar komt dit opeens vandaan?
Dat in jouw redenatie de hoogte van de beloning niet relevant lijkt te zijn. Zoals ze in de VS zeggen: "pay peanuts, get monkeys".
  donderdag 31 juli 2025 @ 15:53:04 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218379420
quote:
11s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:38 schreef Bocaj het volgende:
"Mijn moeder moet soms drie kwartier wachten voordat ze begeleid naar het toilet kan", zegt Monique Ketelaars bij Omroep Brabant. "Ze kan het niet meer zo lang ophouden en plast dan met haar volle verstand in haar broek.
Supergaaf.
Eigen verantwoordelijkheid.

Groetjes Mark.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218379432
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat in jouw redenatie de hoogte van de beloning niet relevant lijkt te zijn. Zoals ze in de VS zeggen: "pay peanuts, get monkeys".
Dat zeg of impliceer ik nergens?
pi_218379448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat zeg of impliceer ik nergens?
Je zegt dat het niet uitmaakt wat de reden is van het personeelsgebrek. De meeste andere posters impliceren dat het komt omdat het niets mag kosten.
pi_218379472
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je zegt dat het niet uitmaakt wat de reden is van het personeelsgebrek. De meeste andere posters impliceren dat het komt omdat het niets mag kosten.
Nee, ik zeg dat er personeelstekort is, wat de reden daarvan is staat er los van. Dat zegt niks over hoe ik denk over hun salaris of wat dan ook.

Het gaat er mij om dat er ook hier weer sprake is van personeelstekort, waar vele bedrijven en organisaties last van hebben in Nederland.
pi_218379474
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Smaken verschillen blijkbaar; ik vind het wel een mooi gebouw.
Voor Tilburg is het best een mooi gebouw
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218379488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat er personeelstekort is, wat de reden daarvan is staat er los van. Dat zegt niks over hoe ik denk over hun salaris of wat dan ook.

Het gaat er mij om dat er ook hier weer sprake is van personeelstekort, waar vele bedrijven en organisaties last van hebben in Nederland.
Er is een groot personeelstekort aan mensen die niets mogen kosten en/of die aan belachelijke eisen moeten voldoen. Het is wat je krijgt als je HR medewerkers de winst laat maximaliseren.
pi_218379526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Er is een groot personeelstekort aan mensen die niets mogen kosten en/of die aan belachelijke eisen moeten voldoen. Het is wat je krijgt als je HR medewerkers de winst laat maximaliseren.
Ok, dat is mooi dat jij dat vindt. Daar (het salaris) ging het mij helemaal niet om.

Om te voorkomen dat we in een cirkel blijven praten, stop ik er mee.
pi_218379581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ok, dat is mooi dat jij dat vindt. Daar (het salaris) ging het mij helemaal niet om.

Om te voorkomen dat we in een cirkel blijven praten, stop ik er mee.
Als iemand tegen mij zegt: "zo is het!", dan vraag ik: "waarom is het zo?" Als het antwoord dan eerst is: "omdat ik dat zeg!" en bij aandringen: "dat is niet belangrijk!", dan kan ik daar niet zoveel mee.
pi_218379656
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als iemand tegen mij zegt: "zo is het!", dan vraag ik: "waarom is het zo?" Als het antwoord dan eerst is: "omdat ik dat zeg!" en bij aandringen: "dat is niet belangrijk!", dan kan ik daar niet zoveel mee.
Mooi. Fijne avond verder.
pi_218379707
Laat me raden:
De schuld van de VVD en de Rabobank zeker?
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 16:58:38 #34
65846 Bocaj
47th President.
pi_218379951
quote:
Volgens de Mantelzorgersraad is er sinds augustus nauwelijks iets veranderd. "Twee maanden geleden hebben we nog om tafel gezeten met de zorgmanager en de directeur", vertelt de woordvoerder aan de regionale omroep. "We vroegen wat er was verbeterd sinds dat inspectierapport uit 2024. De zorgmanager kende het rapport zelfs niet."
Het huis wordt zeer slecht geleid.
En die manager / directeur verdienen zeker een ton euro per jaar. (Zoniet meer!)
pi_218380004
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat me raden:
Absoluut de schuld van de VVD.
pi_218380278
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:06 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Absoluut de schuld van de VVD.
Juist, dat dacht ik al .
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:43:16 #37
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218380332
quote:

[..]

Als een bedrijf al zijn personeel op straat zet, mogen ze dan ook klagen over een personeelstekort? Rare manier van beredeneren hoor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218380352
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat me raden:
Nee, hoor. Van het management. De VVD invloed is hoogstens dat ze denken dat het zo hoort.
pi_218380378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, hoor. Van het management. De VVD invloed is hoogstens dat ze denken dat het zo hoort.
Zo is het maar net.
https://www.zorgwelzijn.n(...)nigingen-zwz015907w/
pi_218380388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ze hebben minder mens-uren beschikbaar, niet omdat ze minder mensen hebben, maar omdat ze de beschikbare mensen minder uren laten werken dan voorheen.
Die medewerkers moeten waarschijnlijk nu voor hun 24 uur contract 4 dagen komen werken in plaats van 3. Daarom werkt iedereen in de VVT ook parttime, omdat ze je op veel plekken geen volwaardige werkdagen laten draaien. Of je moet genoegen nemen met gebroken diensten, of je hebt nooit een vrije dag.
pi_218380427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Die medewerkers moeten waarschijnlijk nu voor hun 24 uur contract 4 dagen komen werken in plaats van 3. Daarom werkt iedereen in de VVT ook parttime, omdat ze je op veel plekken geen volwaardige werkdagen laten draaien. Of je moet genoegen nemen met gebroken diensten, of je hebt nooit een vrije dag.
Op oproepbasis. Een uurtje hier en een uurtje daar, wanneer het de werkgever het beste uitkomt.
pi_218380516
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hehe eindelijk iemand die het snapt.
Vakman pur sang
pi_218380547
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als een bedrijf al zijn personeel op straat zet, mogen ze dan ook klagen over een personeelstekort? Rare manier van beredeneren hoor.
Klagen? Dat zou nogal lachwekkend zijn.

Maar is er sprake van personeelstekort? Ja. Punt.

Echt, waarom zijn zoveel mensen hier zo beperkt in hun begrijpend lezen dat ze een reactie niet kunnen begrijpen?
  donderdag 31 juli 2025 @ 18:12:57 #44
503714 SebbeSwensje
pi_218380561
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Klagen? Dat zou nogal lachwekkend zijn.

Maar is er sprake van personeelstekort? Ja. Punt.

Echt, waarom zijn zoveel mensen hier zo beperkt in hun begrijpend lezen dat ze een reactie niet kunnen begrijpen?
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Prima joh, jij je zin. Het komt door de maatschappelijke problemen en niet door de keuzes van deze organisatie.
Appears.
pi_218380578
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Prima joh, jij je zin. Het komt door de maatschappelijke problemen en niet door de keuzes van deze organisatie.
Anders laat je even blijken dat je er nog steeds geen zak van snapt.
  donderdag 31 juli 2025 @ 18:19:02 #46
503714 SebbeSwensje
pi_218380604
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Anders laat je even blijken dat je er nog steeds geen zak van snapt.
quote:

[..]

Grapjurk. Veel succes met die onbegrijpelijke intelligentie van je.
Appears.
pi_218381102
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[..]
Grapjurk. Veel succes met die onbegrijpelijke intelligentie van je.
Bedankt voor de quote die mijn punt verduidelijkt.

Nog steeds geen idee wat jij er denkt in te zien, maar het zal wel.Ook mensen die niet goed begrijpend kunnen lezen of te eigenwijs zijn om hun eigen fouten toe te geven, hebben recht op een eigen mening.
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:29:41 #48
503714 SebbeSwensje
pi_218381226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bedankt voor de quote die mijn punt verduidelijkt.

Nog steeds geen idee wat jij er denkt in te zien, maar het zal wel.Ook mensen die niet goed begrijpend kunnen lezen of te eigenwijs zijn om hun eigen fouten toe te geven, hebben recht op een eigen mening.
Ah ja, begrijpend lezen. Ik begrijp uit jouw posts dat de werkgevers debet zijn aan het 'personeelstekort'.
Appears.
pi_218381346
Als ik het bericht in de OP goed begrijp hebben ze tekort aan gekwalificeerd personeel in verhouding tot leerlingen.

Mogelijk laten ze die mensen nu ipv 3x8, 4x6 werken, dus niet persé minder uren, maar anders verdeeld, om zo veel mogelijk dagen gekwalificeerd personeel "in huis" te hebben gespreid over de dagen.

Het niet mogen maken van betaalde overuren kan alleen een financiële afweging zijn. Als medewerkers daartoe bereid zijn en je hebt al een tekort, dan grijp je dat toch met beide handen aan lijkt me.

Risico is natuurlijk dat nog meer goede mensen weglopen omdat de vraag om meer flexibele uren niet past bij hun wensen. Als je dan ook nog eens de benen uit je lijf moet rennen omdat elk overuur onbetaald is en je niet een normale overdracht met een collega kan doen omdat je maar 15 minuten samen hebt, dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
pi_218381582
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:41 schreef littlemindy het volgende:
Als ik het bericht in de OP goed begrijp hebben ze tekort aan gekwalificeerd personeel in verhouding tot leerlingen.

Mogelijk laten ze die mensen nu ipv 3x8, 4x6 werken, dus niet persé minder uren, maar anders verdeeld, om zo veel mogelijk dagen gekwalificeerd personeel "in huis" te hebben gespreid over de dagen.

Het niet mogen maken van betaalde overuren kan alleen een financiële afweging zijn. Als medewerkers daartoe bereid zijn en je hebt al een tekort, dan grijp je dat toch met beide handen aan lijkt me.

Risico is natuurlijk dat nog meer goede mensen weglopen omdat de vraag om meer flexibele uren niet past bij hun wensen. Als je dan ook nog eens de benen uit je lijf moet rennen omdat elk overuur onbetaald is en je niet een normale overdracht met een collega kan doen omdat je maar 15 minuten samen hebt, dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
Of het budget (of het businessmodel) laat geen gekwalificeert personeel toe maar wel leerlingen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon verkeerd beleid:
En als ik lees dat je voor ¤1200 in de maand al kunt huren…te lage prijzen.
Vakman pur sang
pi_218382010
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218382045
Als je het echt zo erg vind voor je moeder of vader, dan moet je er zelf wat meer tijd in steken. Ten kosten van andere zaken.

Je kunt in Nederland niet alles (meer) goed oplossen vanuit de staat of met een simpel antwoord als 'ik stop ze in een verzorgingstehuis'. Te veel oud vlees, te weinig jonge werkenden die daarvoor willen zorgen.
pi_218382293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.
Een restaurant runnen onder de kostprijs werkt ook niet.
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 20:59:57 #54
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218382313
Wat erg voor die rijke boomers zeg
Je bent een waardeloze agent.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:20:47 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218383354
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:59 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wat erg voor die rijke boomers zeg
Als je rijk bent ga je niet voor 1200 euro per maand huren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218383582
quote:
Er is geen personeel te kort.

Er is te veel overheid bonus dat je niet goed te werken of deeltijd werkt

Moet je opletten als er geen huursubsidie, zorgtoeslag en kinder budget bestaat .
Dan gaat van zelf mensen weer werken.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:54:22 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218383727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:35 schreef Mathijsco het volgende:
Een land wat 14 jaar met de Ruttiaanse duivel danst, zal de prijs betalen.
Ja en nee. Hoe was het onder Timmerfrenske dan beter gegaan?
  donderdag 31 juli 2025 @ 23:00:05 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218383790
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.
Een restaurant runnen onder de kostprijs werkt ook niet.
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
pi_218385513
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
Een MBO opleiding duurt geen 4 jaar voor zijinstroom. Het verdient minder dan wat ze zitten en tegen slechtere voorwaarden. Dus blijven ze zitten waar ze zitten.

De zorg wordt straks een luxe product. Dus alleen voor de rijksten volledig beschikbaar.
pi_218385540
Hoeveel geld gaat er ook alweer naar die qatkouwende nietnuttende kutiritreërs?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218385636
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:12 schreef Red_85 het volgende:
Hoeveel geld gaat er ook alweer naar die qatkouwende nietnuttende kutiritreërs?
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
pi_218385672
quote:
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.
Zorgsuites zijn net zo groot of zelfs kleiner dan die van normale zorgstichtingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218385724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.
1947-2016
pi_218385732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.
Zorgsuites zijn net zo groot of zelfs kleiner dan die van normale zorgstichtingen.
Mooie marketingterm.
1947-2016
pi_218385747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.
pi_218385781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.
En nog is het veel te veel.
1947-2016
pi_218385800
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of het budget (of het businessmodel) laat geen gekwalificeert personeel toe maar wel leerlingen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon verkeerd beleid:
En als ik lees dat je voor ¤1200 in de maand al kunt huren…te lage prijzen.
Het budget is ruim zat. Overigens wordt hier van alles door elkaar gehaald. De zorgsuites zijn gewoon WLZ met verblijf. De appartementen zijn huur met VPT.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218391756
quote:

[..]
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goed :')
pi_218391836
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 22:13 schreef Magica het volgende:

[..]
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goed :')
Krijg je talenten die mensen met een lage glucose spiegel alsnog in een hypo spuiten "volgens schema".
Er komt nu echt alleen "rotzooi" via de MBO de zorg in want de rest blijft waar het zit omdat het daar beter is.
pi_218397822
quote:

[..]
Nee, er is een enorm verschil tussen door management gekozen onderbezetting en personeelstekort.

Het resultaat is misschien hetzelfde, de oorzaak niet.
pi_218397884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er is geen personeel te kort.

Er is te veel overheid bonus dat je niet goed te werken of deeltijd werkt

Moet je opletten als er geen huursubsidie, zorgtoeslag en kinder budget bestaat .
Dan gaat van zelf mensen weer werken.
Dat kan in sommige gevallen zeker verschil maken. Maar voor heel veel zorgmedewerkers ook niet. Als ik kijk bij mijn partner naar de mensen in het team, dan zijn de meeste collega's onderdeel van een tweeverdieners-huishouden en dan is er al heel snel sowieso geen sprake van toeslagen.

Wat effectiever kan zijn, is om de arbeidskorting om te bouwen naar een prestatie korting op basis van gewerkte uren. Nu is vanaf een bepaald inkomen meer werken juist minder belastingkorting. Verander dat in "meer werken is meer belastingkorting" gebaseerd op uren en niet op basis van inkomen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:15 #72
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218397934
quote:

[..]
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.
Ik was er eerst sceptisch over maar we hebben nu een paar wat oudere dames aangenomen die deze opleiding hebben gedaan en ze zijn echt goud.
Ze werken hard en zijn empatisch. Ik ben blij met ze. Een goed diploma zegt niks over motivatie en empathie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218399267
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.
Ik was er eerst sceptisch over maar we hebben nu een paar wat oudere dames aangenomen die deze opleiding hebben gedaan en ze zijn echt goud.
Ze werken hard en zijn empatisch. Ik ben blij met ze. Een goed diploma zegt niks over motivatie en empathie.
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .
Dat is alleen nog maar geld trekken elk jaar om je certificaat te vernieuwen.
Was in de auto industrie ook al zo namelijk.
Ik heb geen papieren voor autoschade technicus omdat niet bestond in mijn tijd.
Dat was pas gekomen ergens na 2010 kwa opleiding.
Ondertussen deed ik het vak al sinds jaren 90.
Dus echte praktijk ervaring en leren van ouwe rotte in het vak.

Maar goed nu als ik weer zal gaan solliciteren vragen ze om een zooi papieren voor het vak .

Dus ben ik simpel werk aan het doen en ik vind het wel best
Leef op een boot en met 1400 euro netto in de maand kan ik zelfs sparen zonder problemen.
pi_218399404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .
Dat is alleen nog maar geld trekken elk jaar om je certificaat te vernieuwen.
Was in de auto industrie ook al zo namelijk.
Ik heb geen papieren voor autoschade technicus omdat niet bestond in mijn tijd.
Dat was pas gekomen ergens na 2010 kwa opleiding.
Ondertussen deed ik het vak al sinds jaren 90.
Dus echte praktijk ervaring en leren van ouwe rotte in het vak.

Maar goed nu als ik weer zal gaan solliciteren vragen ze om een zooi papieren voor het vak .

Dus ben ik simpel werk aan het doen en ik vind het wel best
Leef op een boot en met 1400 euro netto in de maand kan ik zelfs sparen zonder problemen.
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:20:32 #75
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218399535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 18:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.
Dat doet een helpende plus of zorgondersteuner sowieso niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 3 augustus 2025 @ 13:01:39 #76
3542 Gia
User under construction
pi_218404779
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Afhankelijk van je inkomen en je indicatie.

Mijn moeder huurt ook zelfstandig een appartement in een woonzorgcomplex en heeft een indicatie voor 24-uurs zorg. Er is daar echter niet 24 uur per dag zorg aanwezig, omdat ze werken op meerdere zorgcomplexen. Heb je dus 's nachts zorg nodig, dan kan het zijn dat ze van een ander complex moeten komen, waar ze dan op dat moment zijn. En dat kan even duren. Het is daar ook zo dat je daar niet kunt blijven wonen als dit vaak voorkomt. Dan ben je niet meer 'goed' genoeg om zelfstandig te wonen en dan moet je naar een verpleeghuis.

Het kan zijn dat dit bij dit echtpaar ook het geval is. Dat je recht hebt op 24-uurs zorg, wil niet zeggen dat er 24 uur per dag iemand tot je beschikking staat. Je moet dan nog in staat zijn om zelfstandig naar het toilet te gaan e.d. Alleen voor planbare zorg, zoals douchen of een morfinepleister plakken, komt er dan iemand.
Heb je meer zorg nodig, en je mantelzorgers kunnen deze niet bieden, dan is een verpleeghuis de aangewezen plek.
pi_218405035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gaat gelukkig maar een kleine 9,5 miljard naar asiel toe. Valt mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')