abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218382010
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218382045
Als je het echt zo erg vind voor je moeder of vader, dan moet je er zelf wat meer tijd in steken. Ten kosten van andere zaken.

Je kunt in Nederland niet alles (meer) goed oplossen vanuit de staat of met een simpel antwoord als 'ik stop ze in een verzorgingstehuis'. Te veel oud vlees, te weinig jonge werkenden die daarvoor willen zorgen.
pi_218382293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.
Een restaurant runnen onder de kostprijs werkt ook niet.
Vakman pur sang
pi_218382313
Wat erg voor die rijke boomers zeg
graag op anoniem
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:20:47 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218383354
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:59 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wat erg voor die rijke boomers zeg
Als je rijk bent ga je niet voor 1200 euro per maand huren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218383582
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ook hier dus: personeelstekort. De oorzaak van vele problemen in Nederland.
Er is geen personeel te kort.

Er is te veel overheid bonus dat je niet goed te werken of deeltijd werkt

Moet je opletten als er geen huursubsidie, zorgtoeslag en kinder budget bestaat .
Dan gaat van zelf mensen weer werken.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:54:22 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218383727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:35 schreef Mathijsco het volgende:
Een land wat 14 jaar met de Ruttiaanse duivel danst, zal de prijs betalen.
Ja en nee. Hoe was het onder Timmerfrenske dan beter gegaan?
  donderdag 31 juli 2025 @ 23:00:05 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218383790
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.
Een restaurant runnen onder de kostprijs werkt ook niet.
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
pi_218385513
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
Een MBO opleiding duurt geen 4 jaar voor zijinstroom. Het verdient minder dan wat ze zitten en tegen slechtere voorwaarden. Dus blijven ze zitten waar ze zitten.

De zorg wordt straks een luxe product. Dus alleen voor de rijksten volledig beschikbaar.
pi_218385540
Hoeveel geld gaat er ook alweer naar die qatkouwende nietnuttende kutiritreërs?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218385636
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:12 schreef Red_85 het volgende:
Hoeveel geld gaat er ook alweer naar die qatkouwende nietnuttende kutiritreërs?
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
pi_218385672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ook hier dus: personeelstekort. De oorzaak van vele problemen in Nederland.
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.
Zorgsuites zijn net zo groot of zelfs kleiner dan die van normale zorgstichtingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218385724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218385732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.
Zorgsuites zijn net zo groot of zelfs kleiner dan die van normale zorgstichtingen.
Mooie marketingterm.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218385747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.
pi_218385781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.
En nog is het veel te veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218385800
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of het budget (of het businessmodel) laat geen gekwalificeert personeel toe maar wel leerlingen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon verkeerd beleid:
En als ik lees dat je voor ¤1200 in de maand al kunt huren…te lage prijzen.
Het budget is ruim zat. Overigens wordt hier van alles door elkaar gehaald. De zorgsuites zijn gewoon WLZ met verblijf. De appartementen zijn huur met VPT.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218391756
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goed :')
pi_218391836
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 22:13 schreef Magica het volgende:

[..]
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goed :')
Krijg je talenten die mensen met een lage glucose spiegel alsnog in een hypo spuiten "volgens schema".
Er komt nu echt alleen "rotzooi" via de MBO de zorg in want de rest blijft waar het zit omdat het daar beter is.
pi_218397822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Minder mensen beschikbaar (om wat voor reden dan ook), maar toch hetzelfde moeten uitvoeren. Ook dat is onderdeel van personeelstekort.
Nee, er is een enorm verschil tussen door management gekozen onderbezetting en personeelstekort.

Het resultaat is misschien hetzelfde, de oorzaak niet.
pi_218397884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Er is geen personeel te kort.

Er is te veel overheid bonus dat je niet goed te werken of deeltijd werkt

Moet je opletten als er geen huursubsidie, zorgtoeslag en kinder budget bestaat .
Dan gaat van zelf mensen weer werken.
Dat kan in sommige gevallen zeker verschil maken. Maar voor heel veel zorgmedewerkers ook niet. Als ik kijk bij mijn partner naar de mensen in het team, dan zijn de meeste collega's onderdeel van een tweeverdieners-huishouden en dan is er al heel snel sowieso geen sprake van toeslagen.

Wat effectiever kan zijn, is om de arbeidskorting om te bouwen naar een prestatie korting op basis van gewerkte uren. Nu is vanaf een bepaald inkomen meer werken juist minder belastingkorting. Verander dat in "meer werken is meer belastingkorting" gebaseerd op uren en niet op basis van inkomen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:15 #72
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218397934
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.
Ik was er eerst sceptisch over maar we hebben nu een paar wat oudere dames aangenomen die deze opleiding hebben gedaan en ze zijn echt goud.
Ze werken hard en zijn empatisch. Ik ben blij met ze. Een goed diploma zegt niks over motivatie en empathie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218399267
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.
Ik was er eerst sceptisch over maar we hebben nu een paar wat oudere dames aangenomen die deze opleiding hebben gedaan en ze zijn echt goud.
Ze werken hard en zijn empatisch. Ik ben blij met ze. Een goed diploma zegt niks over motivatie en empathie.
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .
Dat is alleen nog maar geld trekken elk jaar om je certificaat te vernieuwen.
Was in de auto industrie ook al zo namelijk.
Ik heb geen papieren voor autoschade technicus omdat niet bestond in mijn tijd.
Dat was pas gekomen ergens na 2010 kwa opleiding.
Ondertussen deed ik het vak al sinds jaren 90.
Dus echte praktijk ervaring en leren van ouwe rotte in het vak.

Maar goed nu als ik weer zal gaan solliciteren vragen ze om een zooi papieren voor het vak .

Dus ben ik simpel werk aan het doen en ik vind het wel best
Leef op een boot en met 1400 euro netto in de maand kan ik zelfs sparen zonder problemen.
pi_218399404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .
Dat is alleen nog maar geld trekken elk jaar om je certificaat te vernieuwen.
Was in de auto industrie ook al zo namelijk.
Ik heb geen papieren voor autoschade technicus omdat niet bestond in mijn tijd.
Dat was pas gekomen ergens na 2010 kwa opleiding.
Ondertussen deed ik het vak al sinds jaren 90.
Dus echte praktijk ervaring en leren van ouwe rotte in het vak.

Maar goed nu als ik weer zal gaan solliciteren vragen ze om een zooi papieren voor het vak .

Dus ben ik simpel werk aan het doen en ik vind het wel best
Leef op een boot en met 1400 euro netto in de maand kan ik zelfs sparen zonder problemen.
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:20:32 #75
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218399535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 18:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.
Dat doet een helpende plus of zorgondersteuner sowieso niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 3 augustus 2025 @ 13:01:39 #76
3542 Gia
User under construction
pi_218404779
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Afhankelijk van je inkomen en je indicatie.

Mijn moeder huurt ook zelfstandig een appartement in een woonzorgcomplex en heeft een indicatie voor 24-uurs zorg. Er is daar echter niet 24 uur per dag zorg aanwezig, omdat ze werken op meerdere zorgcomplexen. Heb je dus 's nachts zorg nodig, dan kan het zijn dat ze van een ander complex moeten komen, waar ze dan op dat moment zijn. En dat kan even duren. Het is daar ook zo dat je daar niet kunt blijven wonen als dit vaak voorkomt. Dan ben je niet meer 'goed' genoeg om zelfstandig te wonen en dan moet je naar een verpleeghuis.

Het kan zijn dat dit bij dit echtpaar ook het geval is. Dat je recht hebt op 24-uurs zorg, wil niet zeggen dat er 24 uur per dag iemand tot je beschikking staat. Je moet dan nog in staat zijn om zelfstandig naar het toilet te gaan e.d. Alleen voor planbare zorg, zoals douchen of een morfinepleister plakken, komt er dan iemand.
Heb je meer zorg nodig, en je mantelzorgers kunnen deze niet bieden, dan is een verpleeghuis de aangewezen plek.
pi_218405035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
Gaat gelukkig maar een kleine 9,5 miljard naar asiel toe. Valt mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')