Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Als je rijk bent ga je niet voor 1200 euro per maand huren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:59 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wat erg voor die rijke boomers zeg
Er is geen personeel te kort.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ook hier dus: personeelstekort. De oorzaak van vele problemen in Nederland.
Ja en nee. Hoe was het onder Timmerfrenske dan beter gegaan?quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:35 schreef Mathijsco het volgende:
Een land wat 14 jaar met de Ruttiaanse duivel danst, zal de prijs betalen.
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moeten ze het nog duurder maken zodat ze goed personeel kunnen betalen of anders maar de helft leeg laten.
Een restaurant runnen onder de kostprijs werkt ook niet.
Een MBO opleiding duurt geen 4 jaar voor zijinstroom. Het verdient minder dan wat ze zitten en tegen slechtere voorwaarden. Dus blijven ze zitten waar ze zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:12 schreef Red_85 het volgende:
Hoeveel geld gaat er ook alweer naar die qatkouwende nietnuttende kutiritreërs?
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ook hier dus: personeelstekort. De oorzaak van vele problemen in Nederland.
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
Mooie marketingterm.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat en dit is in handen van commerciële rakkers. Zo luxe is het er trouwens ook niet.
Zorgsuites zijn net zo groot of zelfs kleiner dan die van normale zorgstichtingen.
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat dat geld naar mensen gaat die het verdienen, niet naar aandeelhouders, ceo's of 'vluchtelingen'.
En nog is het veel te veel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zien nog geen duizendste procent van wat die CEO's en aandeelhouders ontvangen.
Het budget is ruim zat. Overigens wordt hier van alles door elkaar gehaald. De zorgsuites zijn gewoon WLZ met verblijf. De appartementen zijn huur met VPT.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of het budget (of het businessmodel) laat geen gekwalificeert personeel toe maar wel leerlingen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon verkeerd beleid:
En als ik lees dat je voor ¤1200 in de maand al kunt huren…te lage prijzen.
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goedquote:Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de zijinstroom aantrekkelijker maken door goed te betalen en de eisen niet zo rigide te stellen. Heb je nou echt 4 jaar opleiding nodig om oudjes naar de wc te begeleiden, hun bloeddruk te meten, ze insulineshots en ze medicijnen te geven? Je moet vooral sociaal en empathisch zijn.
Krijg je talenten die mensen met een lage glucose spiegel alsnog in een hypo spuiten "volgens schema".quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:13 schreef Magica het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het nog maar anderhalf jaar hoor. Niet dat dat de kwaliteit van zorg ten goede komt maar goed
Nee, er is een enorm verschil tussen door management gekozen onderbezetting en personeelstekort.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Minder mensen beschikbaar (om wat voor reden dan ook), maar toch hetzelfde moeten uitvoeren. Ook dat is onderdeel van personeelstekort.
Dat kan in sommige gevallen zeker verschil maken. Maar voor heel veel zorgmedewerkers ook niet. Als ik kijk bij mijn partner naar de mensen in het team, dan zijn de meeste collega's onderdeel van een tweeverdieners-huishouden en dan is er al heel snel sowieso geen sprake van toeslagen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Er is geen personeel te kort.
Er is te veel overheid bonus dat je niet goed te werken of deeltijd werkt
Moet je opletten als er geen huursubsidie, zorgtoeslag en kinder budget bestaat .
Dan gaat van zelf mensen weer werken.
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doen ze nu al, met versnelde helpende plus opleidingen, en opleidingen voor zorgondesteuners. Maar die mogen wat minder.
Ik was er eerst sceptisch over maar we hebben nu een paar wat oudere dames aangenomen die deze opleiding hebben gedaan en ze zijn echt goud.
Ze werken hard en zijn empatisch. Ik ben blij met ze. Een goed diploma zegt niks over motivatie en empathie.
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Papieren zoals certificaat of diploma zeg geen moer .
Dat is alleen nog maar geld trekken elk jaar om je certificaat te vernieuwen.
Was in de auto industrie ook al zo namelijk.
Ik heb geen papieren voor autoschade technicus omdat niet bestond in mijn tijd.
Dat was pas gekomen ergens na 2010 kwa opleiding.
Ondertussen deed ik het vak al sinds jaren 90.
Dus echte praktijk ervaring en leren van ouwe rotte in het vak.
Maar goed nu als ik weer zal gaan solliciteren vragen ze om een zooi papieren voor het vak .
Dus ben ik simpel werk aan het doen en ik vind het wel best
Leef op een boot en met 1400 euro netto in de maand kan ik zelfs sparen zonder problemen.
Dat doet een helpende plus of zorgondersteuner sowieso niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet in de zorg. Zeker niet bij voorbehoude handelingen.
Afhankelijk van je inkomen en je indicatie.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
die 1200 heeft niks met personeel te maken, is huur van de woning, de rest komt boven die 1200 nog erbij
Gaat gelukkig maar een kleine 9,5 miljard naar asiel toe. Valt mee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In jouw hoofd alles waarom we zo moeten bezuinigen. In de praktijk een getal ergens ver achter de komma.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |