abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218379448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat zeg of impliceer ik nergens?
Je zegt dat het niet uitmaakt wat de reden is van het personeelsgebrek. De meeste andere posters impliceren dat het komt omdat het niets mag kosten.
pi_218379472
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je zegt dat het niet uitmaakt wat de reden is van het personeelsgebrek. De meeste andere posters impliceren dat het komt omdat het niets mag kosten.
Nee, ik zeg dat er personeelstekort is, wat de reden daarvan is staat er los van. Dat zegt niks over hoe ik denk over hun salaris of wat dan ook.

Het gaat er mij om dat er ook hier weer sprake is van personeelstekort, waar vele bedrijven en organisaties last van hebben in Nederland.
pi_218379474
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Smaken verschillen blijkbaar; ik vind het wel een mooi gebouw.
Voor Tilburg is het best een mooi gebouw
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218379488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat er personeelstekort is, wat de reden daarvan is staat er los van. Dat zegt niks over hoe ik denk over hun salaris of wat dan ook.

Het gaat er mij om dat er ook hier weer sprake is van personeelstekort, waar vele bedrijven en organisaties last van hebben in Nederland.
Er is een groot personeelstekort aan mensen die niets mogen kosten en/of die aan belachelijke eisen moeten voldoen. Het is wat je krijgt als je HR medewerkers de winst laat maximaliseren.
pi_218379526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Er is een groot personeelstekort aan mensen die niets mogen kosten en/of die aan belachelijke eisen moeten voldoen. Het is wat je krijgt als je HR medewerkers de winst laat maximaliseren.
Ok, dat is mooi dat jij dat vindt. Daar (het salaris) ging het mij helemaal niet om.

Om te voorkomen dat we in een cirkel blijven praten, stop ik er mee.
pi_218379581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ok, dat is mooi dat jij dat vindt. Daar (het salaris) ging het mij helemaal niet om.

Om te voorkomen dat we in een cirkel blijven praten, stop ik er mee.
Als iemand tegen mij zegt: "zo is het!", dan vraag ik: "waarom is het zo?" Als het antwoord dan eerst is: "omdat ik dat zeg!" en bij aandringen: "dat is niet belangrijk!", dan kan ik daar niet zoveel mee.
pi_218379656
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als iemand tegen mij zegt: "zo is het!", dan vraag ik: "waarom is het zo?" Als het antwoord dan eerst is: "omdat ik dat zeg!" en bij aandringen: "dat is niet belangrijk!", dan kan ik daar niet zoveel mee.
Mooi. Fijne avond verder.
pi_218379707
Laat me raden:
De schuld van de VVD en de Rabobank zeker?
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 16:58:38 #34
65846 Bocaj
47th President.
pi_218379951
quote:
Volgens de Mantelzorgersraad is er sinds augustus nauwelijks iets veranderd. "Twee maanden geleden hebben we nog om tafel gezeten met de zorgmanager en de directeur", vertelt de woordvoerder aan de regionale omroep. "We vroegen wat er was verbeterd sinds dat inspectierapport uit 2024. De zorgmanager kende het rapport zelfs niet."
Het huis wordt zeer slecht geleid.
En die manager / directeur verdienen zeker een ton euro per jaar. (Zoniet meer!)
pi_218380004
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat me raden:
Absoluut de schuld van de VVD.
pi_218380278
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:06 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Absoluut de schuld van de VVD.
Juist, dat dacht ik al .
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:43:16 #37
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218380332
quote:

[..]

Als een bedrijf al zijn personeel op straat zet, mogen ze dan ook klagen over een personeelstekort? Rare manier van beredeneren hoor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218380352
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat me raden:
Nee, hoor. Van het management. De VVD invloed is hoogstens dat ze denken dat het zo hoort.
pi_218380378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, hoor. Van het management. De VVD invloed is hoogstens dat ze denken dat het zo hoort.
Zo is het maar net.
https://www.zorgwelzijn.n(...)nigingen-zwz015907w/
pi_218380388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ze hebben minder mens-uren beschikbaar, niet omdat ze minder mensen hebben, maar omdat ze de beschikbare mensen minder uren laten werken dan voorheen.
Die medewerkers moeten waarschijnlijk nu voor hun 24 uur contract 4 dagen komen werken in plaats van 3. Daarom werkt iedereen in de VVT ook parttime, omdat ze je op veel plekken geen volwaardige werkdagen laten draaien. Of je moet genoegen nemen met gebroken diensten, of je hebt nooit een vrije dag.
pi_218380427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Die medewerkers moeten waarschijnlijk nu voor hun 24 uur contract 4 dagen komen werken in plaats van 3. Daarom werkt iedereen in de VVT ook parttime, omdat ze je op veel plekken geen volwaardige werkdagen laten draaien. Of je moet genoegen nemen met gebroken diensten, of je hebt nooit een vrije dag.
Op oproepbasis. Een uurtje hier en een uurtje daar, wanneer het de werkgever het beste uitkomt.
pi_218380516
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hehe eindelijk iemand die het snapt.
Vakman pur sang
pi_218380547
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als een bedrijf al zijn personeel op straat zet, mogen ze dan ook klagen over een personeelstekort? Rare manier van beredeneren hoor.
Klagen? Dat zou nogal lachwekkend zijn.

Maar is er sprake van personeelstekort? Ja. Punt.

Echt, waarom zijn zoveel mensen hier zo beperkt in hun begrijpend lezen dat ze een reactie niet kunnen begrijpen?
  donderdag 31 juli 2025 @ 18:12:57 #44
503714 SebbeSwensje
pi_218380561
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Klagen? Dat zou nogal lachwekkend zijn.

Maar is er sprake van personeelstekort? Ja. Punt.

Echt, waarom zijn zoveel mensen hier zo beperkt in hun begrijpend lezen dat ze een reactie niet kunnen begrijpen?
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Prima joh, jij je zin. Het komt door de maatschappelijke problemen en niet door de keuzes van deze organisatie.
Appears.
pi_218380578
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Prima joh, jij je zin. Het komt door de maatschappelijke problemen en niet door de keuzes van deze organisatie.
Anders laat je even blijken dat je er nog steeds geen zak van snapt.
  donderdag 31 juli 2025 @ 18:19:02 #46
503714 SebbeSwensje
pi_218380604
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Anders laat je even blijken dat je er nog steeds geen zak van snapt.
quote:

[..]

Grapjurk. Veel succes met die onbegrijpelijke intelligentie van je.
Appears.
pi_218381102
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 18:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[..]
Grapjurk. Veel succes met die onbegrijpelijke intelligentie van je.
Bedankt voor de quote die mijn punt verduidelijkt.

Nog steeds geen idee wat jij er denkt in te zien, maar het zal wel.Ook mensen die niet goed begrijpend kunnen lezen of te eigenwijs zijn om hun eigen fouten toe te geven, hebben recht op een eigen mening.
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:29:41 #48
503714 SebbeSwensje
pi_218381226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bedankt voor de quote die mijn punt verduidelijkt.

Nog steeds geen idee wat jij er denkt in te zien, maar het zal wel.Ook mensen die niet goed begrijpend kunnen lezen of te eigenwijs zijn om hun eigen fouten toe te geven, hebben recht op een eigen mening.
Ah ja, begrijpend lezen. Ik begrijp uit jouw posts dat de werkgevers debet zijn aan het 'personeelstekort'.
Appears.
pi_218381346
Als ik het bericht in de OP goed begrijp hebben ze tekort aan gekwalificeerd personeel in verhouding tot leerlingen.

Mogelijk laten ze die mensen nu ipv 3x8, 4x6 werken, dus niet persé minder uren, maar anders verdeeld, om zo veel mogelijk dagen gekwalificeerd personeel "in huis" te hebben gespreid over de dagen.

Het niet mogen maken van betaalde overuren kan alleen een financiële afweging zijn. Als medewerkers daartoe bereid zijn en je hebt al een tekort, dan grijp je dat toch met beide handen aan lijkt me.

Risico is natuurlijk dat nog meer goede mensen weglopen omdat de vraag om meer flexibele uren niet past bij hun wensen. Als je dan ook nog eens de benen uit je lijf moet rennen omdat elk overuur onbetaald is en je niet een normale overdracht met een collega kan doen omdat je maar 15 minuten samen hebt, dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
pi_218381582
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:41 schreef littlemindy het volgende:
Als ik het bericht in de OP goed begrijp hebben ze tekort aan gekwalificeerd personeel in verhouding tot leerlingen.

Mogelijk laten ze die mensen nu ipv 3x8, 4x6 werken, dus niet persé minder uren, maar anders verdeeld, om zo veel mogelijk dagen gekwalificeerd personeel "in huis" te hebben gespreid over de dagen.

Het niet mogen maken van betaalde overuren kan alleen een financiële afweging zijn. Als medewerkers daartoe bereid zijn en je hebt al een tekort, dan grijp je dat toch met beide handen aan lijkt me.

Risico is natuurlijk dat nog meer goede mensen weglopen omdat de vraag om meer flexibele uren niet past bij hun wensen. Als je dan ook nog eens de benen uit je lijf moet rennen omdat elk overuur onbetaald is en je niet een normale overdracht met een collega kan doen omdat je maar 15 minuten samen hebt, dan ben je er snel klaar mee lijkt me.
Of het budget (of het businessmodel) laat geen gekwalificeert personeel toe maar wel leerlingen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon verkeerd beleid:
En als ik lees dat je voor ¤1200 in de maand al kunt huren…te lage prijzen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')