Hoe Nederlands is die ploeg straks nog? Blijkbaar is er veel aan gelegen volgend jaar een wildcard te krijgen als een paar ploegen omvallen dus dan zal er na de Franse licentie ook flink geïnvesteerd moeten worden in Franse renners.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:09 schreef Momo het volgende:
Zou wel lullig zijn als Dylan straks als een klaphark gaat rijden die met pre pensioen is. Zou wel mooi zijn als we achter Picnic en Visma een ploeg hebben voor Nederlandse talenten die ook veel belangrijke wedstrijden rijden.
Die kans is er natuurlijk altijd met renners die een stap terug zetten qua wedstrijden, begeleiding, ploegmaten, faciliteiten, etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:09 schreef Momo het volgende:
Zou wel lullig zijn als Dylan straks als een klaphark gaat rijden die met pre pensioen is. Zou wel mooi zijn als we achter Picnic en Visma een ploeg hebben voor Nederlandse talenten die ook veel belangrijke wedstrijden rijden.
Nu al benieuwd naar z’n columnquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit moet wel echt de 9/11 van Lefevere zijn, heeft de door hem zo gehate Ralph Denk alsnog zijn zin gekregen.
Ik zou me als lipowitz wel uit de weg maken ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:23 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of het gezellig gaat worden met Lipowitz en Roglic
Lipowitz zou Remco als klassementsrenner zomaar al ingehaald kunnen hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou me als lipowitz wel uit de weg maken ja.
Roglic zegt zelf, dat hij volgend jaar gewoon lekker bij Bora blijft.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:37 schreef Halcon het volgende:
Ik zou als Red Bull proberen van die schansspringer af te komen.
Maar ja, dik contract, dus wie trapt daar nog in om 'm qua salaris een beetje te matchen...
Uiteindelijk heeft Pat toch voor een flink deel zelf zijn ploeg om zeep geholpen door het paard van Troje binnen te halen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit moet wel echt de 9/11 van Lefevere zijn, heeft de door hem zo gehate Ralph Denk alsnog zijn zin gekregen.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, gelijk heeft 'ie. Pakt - van wat ik lees - meer dan 4 mio per jaar. Dat zal hij elders niet snel krijgen. Dief van z'n eigen portemonnee als hij z'n contract inlevert of elders voor minder dan de helft gaat rijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Roglic zegt zelf, dat hij volgend jaar gewoon lekker bij Bora blijft.
This is the only communication I will makequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/PatLefevere/status/1952755794228711649
(lol).
Movistar scheen concrete interesse te hebben, maar Roglic wilde zelf niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:37 schreef Halcon het volgende:
Ik zou als Red Bull proberen van die schansspringer af te komen.
Maar ja, dik contract, dus wie trapt daar nog in om 'm qua salaris een beetje te matchen...
Ja, eerste vraag zal zijn wat hij gaat verdienen. Als dat (veel) minder is dan de 4 of 4,5 mio bij Red Bull...quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef Kloit het volgende:
[..]
Movistar scheen concrete interesse te hebben, maar Roglic wilde zelf niet.
Dit is niet door Pat zelf geschreven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/PatLefevere/status/1952755794228711649
(lol).
PatGPT.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is niet door Pat zelf geschreven.
Red Bull met oneindige zakken waarbij het een kwestie van tijd is voordat het gaat draaien of je tijd verdoen met anderhalve knecht van betekenis onder leiding van Koen Pelgrim en Jurgen Fore.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wat jij, @:koffieplanter?
Nooit van gehoord, maar slechter kan het nooit worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef H.Vviv het volgende:
Dan Lorang gaat de nieuwe trainer worden van Evenepoel
Ceylin Jans - del Carmen Alvarado , dat klinkt niet echtquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Ceylin del Carmen Alvarado officieel vastgelegd door Roy Jans.
Foto?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ceylin Jans - del Carmen Alvarado , dat klinkt niet echt
Wat vinden we van haar outfit ?
"Thank you for your attention to this matter!"quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
This is the only communication I will make.
https://wielerplaza.be/sh(...)-belgisch-wielrennerquote:
Bijna goed, Ceylin del Carmen Jans-Alvarado is hetquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ceylin Jans - del Carmen Alvarado , dat klinkt niet echt
Wat vinden we van haar outfit ?
Aardig los in het mandje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
https://wielerplaza.be/sh(...)-belgisch-wielrenner
Het lijkt erop dat ze niet te ver voorover kon buigen bij het zetten van de handtekening
Ik denk dat het nog niet zo evident is dat Evenepoel daar wel even kopman wordt in de tour als onze Belgische vrienden geloven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou me als lipowitz wel uit de weg maken ja.
Zo lang je niet in de buurt komt van Pogacar of de Visafslag is het ook helemaal niet nodig met een absolute kopman te rijden. Je moet alleen niet zoals dit jaar tegen elkaar rijdenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet zo evident is dat Evenepoel daar wel even kopman wordt in de tour als onze Belgische vrienden geloven.
Zeker als het voorjaar weer tegenvalt en hij niet kan aanhaken in Parijs-Nice of de Dauphiné wordt het gewoon team Lipowitz of op zijn best delen.
Eerst trainer geweest van triatleet Frodeno. Later trainer geweest bij Bora waar die vooral samenwerkte met de Duitstalige renners zoals Buchmann, Schachmann en Ackermann. Later ook Uijtdebroeks getraind en nu Van Gils.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar slechter kan het nooit worden.
Ik had wel verwacht dat ze in een kerk zouden trouwen aangezien Alvarado bijzonder paaps is. Of zou ze net als Anna van haar geloof zijn gevallen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
https://wielerplaza.be/sh(...)-belgisch-wielrenner
Het lijkt erop dat ze niet te ver voorover kon buigen bij het zetten van de handtekening
Maar als je team voor zichzelf koerst, waar is dan de meerwaarde van deze overstap ten opzichte van een team wat om hem gebouwd wordt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo lang je niet in de buurt komt van Pogacar of de Visafslag is het ook helemaal niet nodig met een absolute kopman te rijden. Je moet alleen niet zoals dit jaar tegen elkaar rijden
Ik vind het een beetje dubbel. Er gaat vooral heel veel mis bij Red Bull-Bora, hoe ze dit jaar renners als Pithie en Lazkano laten rondrijden kan écht niet. Dan heb je daarnaast nog types als Dani Martinez, Vlasov en Hindley die totaal niet meer in de buurt komen van hun oude niveau. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel weer een Lipowitz die podium rijdt in de Tour. Ik denk dat daar qua staf en trainers nog een hoop moet veranderen en in dat kader vind ik het weinig hoopgevend dat je Klaas Lodewyck en Tony Gallopin haalt. Een type Bernie Eisel kun je ook maar beter snel op straat zetten, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Red Bull met oneindige zakken waarbij het een kwestie van tijd is voordat het gaat draaien of je tijd verdoen met anderhalve knecht van betekenis onder leiding van Koen Pelgrim en Jurgen Fore.
Nee, dit is een prachtige dag.
Lorang is ook de man van de projectjes. Die ligt het hele jaar bij andere sporten in de bosjes om atleten naar het wielrennen te lokken. Een Lipowitz en een Palzer hebben we allemaal aan hem te danken. Wisselend succes, dus ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:41 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Eerst trainer geweest van triatleet Frodeno. Later trainer geweest bij Bora waar die vooral samenwerkte met de Duitstalige renners zoals Buchmann, Schachmann en Ackermann. Later ook Uijtdebroeks getraind en nu Van Gils.
Misschien hebben ze hem wijs gemaakt dat ze nu toch echt als ploeg gaan rijden? Sowieso meer financiële mogelijkheden dan bij QS. Dat zou dan toch een keer moeten leiden tot betere prestaties. Maar Tour is derde plek het hoogst haalbare zolang Pogacar en Vingegaard daar rond rijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar als je team voor zichzelf koerst, waar is dan de meerwaarde van deze overstap ten opzichte van een team wat om hem gebouwd wordt?
Daarnaast: als die 2 best of the rest zijn wordt er 100% zeker tegen elkaar gekoerst voor het podium.
BORA is dit seizoen met recht de allergrootste tegenvaller van allemaal en daar zit niets van overdrijving bij. Allemaal grote namen gehaald (alhoewel, laten we het subtopnamen noemen) die vrijwel allemaal onder hun niveau presteren. In die zin is het gewoon een vuilniszak met een Gucci-logo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Er gaat vooral heel veel mis bij Red Bull-Bora, hoe ze dit jaar renners als Pithie en Lazkano laten rondrijden kan écht niet. Dan heb je daarnaast nog types als Dani Martinez, Vlasov en Hindley die totaal niet meer in de buurt komen van hun oude niveau. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel weer een Lipowitz die podium rijdt in de Tour. Ik denk dat daar qua staf en trainers nog een hoop moet veranderen en in dat kader vind ik het weinig hoopgevend dat je Klaas Lodewyck en Tony Gallopin haalt. Een type Bernie Eisel kun je ook maar beter snel op straat zetten, heb ik het idee.
Het zal ook van de verdere transferstrategie afhangen. Ze hebben veel types als Fisher-Black in huis, jongens die toch vooral graag voor zichzelf rijden. Op papier kun je zomaar een geweldige klimkern opstellen, maar we hebben in de Tour nog kunnen zien hoe graag een Roglic voor een betere renner wil werken. Niet, dus. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar in principe gaat hij er qua salaris en ook qua omkadering wel op vooruit. Ik zie hem niet ineens veel minder presteren, maar ik zie hem eigenlijk ook niet ineens een hoger niveau halen. De post van Naichaca is uiteraard schromelijk overdreven, maar de polonaise lopen vind ik voorbarig.
Aan de andere kant, Remco is wel een zekerheidje voor tijdritten en bepaalde (semi-)klassiekers. In combinatie met zijn populariteit lijkt me dat prima. Dat ie wellicht geen podium haalt in een AK omdat ie afhaakt in het hooggebergte is dan maar zo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk ook dat Red Bull miljoenen over heeft voor de diensten van Remco en van hem het boegbeeld van de ploeg wenst te maken, om in maart de knoop door te hakken dat het kopmanschap er toch niet in zit.
Afhaakt ten opzichte van wie? Het niveau dat Remco vorig jaar in de Tour wist te halen ligt echt nog een stap hoger dan hetgeen Lipowitz dit jaar wist neer te zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Remco is wel een zekerheidje voor tijdritten en bepaalde (semi-)klassiekers. In combinatie met zijn populariteit lijkt me dat prima. Dat ie wellicht geen podium haalt in een AK omdat ie afhaakt in het hooggebergte is dan maar zo.
Almeida en Lipowitz inderdaad. Ja, hoop dat ie dat niveau weer weet aan te tikken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Afhaakt ten opzichte van wie? Het niveau dat Remco vorig jaar in de Tour wist te halen ligt echt nog een stap hoger dan hetgeen Lipowitz dit jaar wist neer te zetten.
Hij heeft Sven Vantorrenhout meegenomen. Dat gammele Bora-bouwwerk dondert volgend jaar helemaal in elkaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Remco zal nooit absolute top in het rondewerk worden. Laat hem lekker focussen op tijdritten, eendagskoersen en rondjes van een week.
Dan zeg je eigenlijk dat de absolute top van het rondewerk uit 2 renners bestaat?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Remco zal nooit absolute top in het rondewerk worden. Laat hem lekker focussen op tijdritten, eendagskoersen en rondjes van een week.
Dat 'logo' van Patrick Evenepoel is echt zo goed, niet normaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wat een glorieuze dag.
Op dit moment eigenlijk wel. De Giro en de Vuelta kan hij winnen als Vingegaard en Pogacar niet meedoen (of ze moeten uitvallen of zo). Vuelta heeft 'ie natuurlijk ook al eens gewonnen en Giro keer in het roze met cojona eruit. Je kunt de hele Tourploeg om hem gaan bouwen met dure knechten, maar hij zal een Pogacar en Vingegaard in goede doen niet kloppen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan zeg je eigenlijk dat de absolute top van het rondewerk uit 2 renners bestaat?
In het artikel van HLN (?) van een paar dagen terug werd gezegd dat ze interesse hebben in Ayuso, maar of je daar dan zoveel beter van zou worden..quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was al wel een tijdje duidelijk. INEOS grijpt andermaal mis. Die blijven wel lekker voortmodderen
Waarom zouden ze daar niet beter van worden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In het artikel van HLN (?) van een paar dagen terug werd gezegd dat ze interesse hebben in Ayuso, maar of je daar dan zoveel beter van zou worden..
Die is toch wel beter dan Bernal en Carlos?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In het artikel van HLN (?) van een paar dagen terug werd gezegd dat ze interesse hebben in Ayuso, maar of je daar dan zoveel beter van zou worden..
https://www.tri247.com/tr(...)n-world-championshipquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef H.Vviv het volgende:
Lipowitz reed de Ventoux deze tour harder op dan het oude record van Mayo. Dat zie ik ook de Evenepoel van vorig jaar nog niet doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Afhaakt ten opzichte van wie? Het niveau dat Remco vorig jaar in de Tour wist te halen ligt echt nog een stap hoger dan hetgeen Lipowitz dit jaar wist neer te zetten.
Remco reed Plateau de Beille sneller op dan het oude record van Pantani, met objectief betere cijfers dan Lipowitz. Dit spelletje kan ik ook spelen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Lipowitz reed de Ventoux deze tour harder op dan het oude record van Mayo. Dat zie ik ook de Evenepoel van vorig jaar nog niet doen.
Dat mag, we gaan het zien, ik denk dat Lipowitz uiteindelijk de betere rondrenner van de 2 zal blijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Remco reed Plateau de Beille sneller op dan het oude record van Pantani, met objectief betere cijfers dan Lipowitz. Dit spelletje kan ik ook spelen.
Dat moet jij verder weten, maar de watts zijn voorlopig de enige referentie die we hebben en die van Remco waren voor nu aantoonbaar hoger.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat mag, we gaan het zien, ik denk dat Lipowitz uiteindelijk de betere rondrenner van de 2 zal blijken.
Marc Lamberts was geen optie?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef H.Vviv het volgende:
Gaat gelijktijdig stoppen met Roglic, dus nog een jaartje.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Marc Lamberts was geen optie?
One text message doesn’t tell the whole story, but then I received another from a second source that specifically referenced Zana. The rider had been offered a huge contract that was close to a million Euros per year, but in the past week, his representatives have reportedly gone back to Jayco and asked if the rider could stay because the proposed deal with Ineos was now uncertain.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef H.Vviv het volgende:
Brailsford gaat weer zich bemoeien met de transfers net zoals een paar jaar geleden. Gaat weer genieten worden.[ x ]
Roglic dit jaar toch eigenlijk ook alleen in Catalonië; verder alleen in de tijdritten in Giro en Tour.. terwijl hij in z’n goede jaren zowat overal goed was waar hij starttequote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je kijkt naar de prestaties van Lazkano, Hindley, Vlasov, Martinez dan hebben ze nog wel wat werk te doen aan de omkadering. Daar gaat wel iets mis. Anderzijds heb je dan wel Pellizarri, Lipowitz en Roglic die op niveau presteren.
Van de ene flutsprinter naar de anderequote:Op donderdag 7 augustus 2025 07:22 schreef TheArt het volgende:
Ackermann zou naar Jayco AlUla gaan volgens Benson.
Een Noor heeft altijd een streepje voor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
Die hebben normaal toch wat wat leukere aanwinsten.
U doelt op de Rabobank ploeg ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:42 schreef H.Vviv het volgende:
Vooral mooi hoe Uno-X hun transferbeleid voert om hun eigen identiteit te behouden, voor hun alleen maar Noren en Denen. Daar kunnen nog een hoop ploegen van leren.
Niet direct. Die willen bij de beste ploegen behoren in de WT, dat kan niet met alleen maar Nederlanders. Denk vooral aan andere ploegen die onderaan in de WT bengelen.quote:
Kun je net zo goed niks doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:27 schreef Kopiko het volgende:
Volgens Daniel Benson zijn dit al 11 namen voor Modern Adventure 2026 (Hincapie).
Sam Boardman (VS)
Owen Cole (VS)
Stefan De Bod (ZAF)
Kieran Haug (VS)
Cole Kessler (VS)
Harry Lasker (VS)
Ian Lopez De San Roman (VS)
Brody McDonald (VS)
Scott McGill (VS)
Hugo Scala Jr (VS)
Lucas Towers (GB)
Zelfs Beat is niet zo wanhopig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:20 schreef Netsplitter het volgende:
Elke voetballer van Vitesse staat op de transferlijst neem ik aan?
Gaan we dan straks in het wielrennen ook naar een systeem dat contracten afgekocht gaan worden?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:51 schreef Devolder het volgende:
INEOS schijnt met Onley bezig te zijn, Iwan wil alleen niet praten.
Onvermijdelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gaan we dan streks in het wielrennen ook naar een systeem dat contracten afgekocht gaan worden?
Ja. Dat krijg je met die langere contracten van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gaan we dan streks in het wielrennen ook naar een systeem dat contracten afgekocht gaan worden?
Dat komt zo nu en dan toch al voor in het wielrennen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gaan we dan straks in het wielrennen ook naar een systeem dat contracten afgekocht gaan worden?
Klopt, maar lijkt toch steeds vaker te gebeuren nu (of het lijkt zo door alle geruchten rond renners die nog een contract hebben)quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat komt zo nu en dan toch al voor in het wielrennen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |