abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:03:35 #151
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218426987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Er gaat vooral heel veel mis bij Red Bull-Bora, hoe ze dit jaar renners als Pithie en Lazkano laten rondrijden kan écht niet. Dan heb je daarnaast nog types als Dani Martinez, Vlasov en Hindley die totaal niet meer in de buurt komen van hun oude niveau. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk wel weer een Lipowitz die podium rijdt in de Tour. Ik denk dat daar qua staf en trainers nog een hoop moet veranderen en in dat kader vind ik het weinig hoopgevend dat je Klaas Lodewyck en Tony Gallopin haalt. Een type Bernie Eisel kun je ook maar beter snel op straat zetten, heb ik het idee.

Het zal ook van de verdere transferstrategie afhangen. Ze hebben veel types als Fisher-Black in huis, jongens die toch vooral graag voor zichzelf rijden. Op papier kun je zomaar een geweldige klimkern opstellen, maar we hebben in de Tour nog kunnen zien hoe graag een Roglic voor een betere renner wil werken. Niet, dus. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan, maar in principe gaat hij er qua salaris en ook qua omkadering wel op vooruit. Ik zie hem niet ineens veel minder presteren, maar ik zie hem eigenlijk ook niet ineens een hoger niveau halen. De post van Naichaca is uiteraard schromelijk overdreven, maar de polonaise lopen vind ik voorbarig.
BORA is dit seizoen met recht de allergrootste tegenvaller van allemaal en daar zit niets van overdrijving bij. Allemaal grote namen gehaald (alhoewel, laten we het subtopnamen noemen) die vrijwel allemaal onder hun niveau presteren. In die zin is het gewoon een vuilniszak met een Gucci-logo.

De geschiedenis leert ons echter dat geld altijd wint. Dat zal misschien niet binnen een dag of een week geregeld zijn, maar winnen zal het. Ook UAE is gebouwd op de fundamenten van het oude Lampre of all places en inmiddels zijn we zo ver dat iedereen die met zijn reet op een Colnago schuift een wondertijdrijder blijkt te zijn. Remco is met deze transfer niet plots de grote favoriet om de Tour te winnen, maar op de lange termijn gaat dit altijd een verbetering zijn, en vermoedelijk op korte termijn ook, zij het minimaal.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:04:43 #152
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218426996
Ik denk ook dat Red Bull miljoenen over heeft voor de diensten van Remco en van hem het boegbeeld van de ploeg wenst te maken, om in maart de knoop door te hakken dat het kopmanschap er toch niet in zit.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:09:40 #153
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218427021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk ook dat Red Bull miljoenen over heeft voor de diensten van Remco en van hem het boegbeeld van de ploeg wenst te maken, om in maart de knoop door te hakken dat het kopmanschap er toch niet in zit.
Aan de andere kant, Remco is wel een zekerheidje voor tijdritten en bepaalde (semi-)klassiekers. In combinatie met zijn populariteit lijkt me dat prima. Dat ie wellicht geen podium haalt in een AK omdat ie afhaakt in het hooggebergte is dan maar zo.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:18:51 #154
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218427090
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Aan de andere kant, Remco is wel een zekerheidje voor tijdritten en bepaalde (semi-)klassiekers. In combinatie met zijn populariteit lijkt me dat prima. Dat ie wellicht geen podium haalt in een AK omdat ie afhaakt in het hooggebergte is dan maar zo.
Afhaakt ten opzichte van wie? Het niveau dat Remco vorig jaar in de Tour wist te halen ligt echt nog een stap hoger dan hetgeen Lipowitz dit jaar wist neer te zetten.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:27:23 #155
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218427159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Afhaakt ten opzichte van wie? Het niveau dat Remco vorig jaar in de Tour wist te halen ligt echt nog een stap hoger dan hetgeen Lipowitz dit jaar wist neer te zetten.
Almeida en Lipowitz inderdaad. Ja, hoop dat ie dat niveau weer weet aan te tikken.
pi_218427302
Remco zal nooit absolute top in het rondewerk worden. Laat hem lekker focussen op tijdritten, eendagskoersen en rondjes van een week.
pi_218427418
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Remco zal nooit absolute top in het rondewerk worden. Laat hem lekker focussen op tijdritten, eendagskoersen en rondjes van een week.
Hij heeft Sven Vantorrenhout meegenomen. Dat gammele Bora-bouwwerk dondert volgend jaar helemaal in elkaar.
pi_218427846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Dan zeg je eigenlijk dat de absolute top van het rondewerk uit 2 renners bestaat?
pi_218427916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

Wat een glorieuze dag.
Dat 'logo' van Patrick Evenepoel is echt zo goed, niet normaal.
pi_218428050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan zeg je eigenlijk dat de absolute top van het rondewerk uit 2 renners bestaat?
Op dit moment eigenlijk wel. De Giro en de Vuelta kan hij winnen als Vingegaard en Pogacar niet meedoen (of ze moeten uitvallen of zo). Vuelta heeft 'ie natuurlijk ook al eens gewonnen en Giro keer in het roze met cojona eruit. Je kunt de hele Tourploeg om hem gaan bouwen met dure knechten, maar hij zal een Pogacar en Vingegaard in goede doen niet kloppen.

Remco is vooral een tijdrijder die bergop aardig mee kan.
pi_218428138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was al wel een tijdje duidelijk. INEOS grijpt andermaal mis. Die blijven wel lekker voortmodderen
In het artikel van HLN (?) van een paar dagen terug werd gezegd dat ze interesse hebben in Ayuso, maar of je daar dan zoveel beter van zou worden..
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:07:05 #162
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218428158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]
In het artikel van HLN (?) van een paar dagen terug werd gezegd dat ze interesse hebben in Ayuso, maar of je daar dan zoveel beter van zou worden..
Waarom zouden ze daar niet beter van worden?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_218428176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die is toch wel beter dan Bernal en Carlos?
pi_218428732
Ik wil eerst wel eens zien of Ayuso zonder wonderolie niet een Fraudriguez 2.0 blijkt te zijn.
pi_218429652
Ayuso wordt zwaar overgeschat. Hij heeft twee aardige Vuelta's gereden waar hij totaal niet in de buurt is gekomen van meedoen om de eindzege. Nou nou, het is wat. Leuke renner maar niet meer dan dat.
pi_218429804
Zit gezien zijn leeftijd misschien nog wel wat rek in. En bij INEOS ga je er met hem sowieso op vooruit. Niet elke ploeg kan een Pogi of Jonas hebben hé.
pi_218430067
Al die artikelen op Sporza over Remco _O- . Echt alles moet besproken worden. Van de fiets tot de nieuwe kleding. En wat de buurman van zijn beste vriend te zeggen heeft over de transfer.. België levert wederom
pi_218430231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef H.Vviv het volgende:
Dan Lorang gaat de nieuwe trainer worden van Evenepoel
https://www.tri247.com/tr(...)n-world-championship

Heeft Blummenfelt een GROOT probleem en zien we Remco over een paar jaar in Kona? @Koffieplanter
Jack does it in real time...
pi_218430428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Lipowitz reed de Ventoux deze tour harder op dan het oude record van Mayo. Dat zie ik ook de Evenepoel van vorig jaar nog niet doen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:43:43 #170
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218430512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Lipowitz reed de Ventoux deze tour harder op dan het oude record van Mayo. Dat zie ik ook de Evenepoel van vorig jaar nog niet doen.
Remco reed Plateau de Beille sneller op dan het oude record van Pantani, met objectief betere cijfers dan Lipowitz. Dit spelletje kan ik ook spelen.
pi_218430607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:43 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Remco reed Plateau de Beille sneller op dan het oude record van Pantani, met objectief betere cijfers dan Lipowitz. Dit spelletje kan ik ook spelen.
Dat mag, we gaan het zien, ik denk dat Lipowitz uiteindelijk de betere rondrenner van de 2 zal blijken.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:53:33 #172
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218430658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat mag, we gaan het zien, ik denk dat Lipowitz uiteindelijk de betere rondrenner van de 2 zal blijken.
Dat moet jij verder weten, maar de watts zijn voorlopig de enige referentie die we hebben en die van Remco waren voor nu aantoonbaar hoger.
pi_218430704
Remco's kansen zijn natuurlijk ontzettend gestegen door naar een (potentieel) sterker team te gaan, al blijft de Tour winnen alleen mogelijk met 100km tijdrit en / of een Visma Granon-scenario met twee / drie sterke spelers in het klassement. Die laatste mogelijkheid is er nu in ieder geval bij Bora en was absoluut onmogelijk bij Quick-Step.

Aanklampaids gaat op z'n best een podium brengen, maar dat past ook niet per se bij Remco. Hij is een koning in het profiteren van sterke teams tot nu toe in z'n carriere (WK, OLUMPISCHE Spelen), dus dat kan in potentie leuk gaan worden bij Bora.
Jack does it in real time...
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:26:37 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218430999
Als je kijkt naar de prestaties van Lazkano, Hindley, Vlasov, Martinez dan hebben ze nog wel wat werk te doen aan de omkadering. Daar gaat wel iets mis. Anderzijds heb je dan wel Pellizarri, Lipowitz en Roglic die op niveau presteren.
pi_218431879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:21 schreef H.Vviv het volgende:
Dan Lorang gaat de nieuwe trainer worden van Evenepoel
Marc Lamberts was geen optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')