Twee keerquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Kamerlid van de SGP is nogal hypothetisch en sowieso valt een partner die religieus is af.
DENK is een verlengstuk van de Islam en het laatste wat we moeten willen is dat die verwerpelijke ideologie het voor het zeggen krijgt in Nederland.
In noemde dan ook twee voorbeelden waar een groot grijs gebied tussen zit. En natuurlijk is in de praktijk de kans heel groot dat je partner in dat grijze gebied zit, aangezien vrijwel iedereen daarin zit.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:41 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Iemand die ambitieus is, is niet per se een carričretijger. En een carričretijger hoeft ook niet materialistisch te zijn, noch te werken in het bedrijfsleven. Je schetst een schijntegenstelling. Voor zover je bedoelt dat opleidingsniveau niet alles zegt, ben ik het overigens volkomen met je eens. Al zou ik, denk ik, beter passen bij een carričretijger dan bij een vrouw die haar PhD heeft behaald om vervolgens de voorkeur te geven aan het plukken van tomaten. Maar dan hebben we het meer over persoonlijkheidskenmerken. Niet over de (maatschappelijke) status van iemands baan. De status die wie iemand toedichten kan overigens ook afwijken van de maatschappelijke status. En dan kun je ook nog verliefd worden op iemand voor wie je al die voorkeuren laat varen. Dat daten is eigenlijk best nog complex.
Kinderpostzegels ook niet?quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:31 schreef SuperNeger het volgende:
Zolang ze maar niet in een callcenter of aan de deur shit verkoopt
Het verdient in ieder geval en stuk beter. Dus in plaats van je tijd uitzitten in een fabriek 5 dagen in de week tot je weer naar huis mag kun je dan inderdaad beter een goedbetaalde baan nemen waar je hetzelfde verdient in 3 of 4 dagen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:38 schreef Horzula het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Heb je hoogopgeleid goedbetaald werk waar je maar drie dagen in de week mee bezig bent?
Voor de meeste mensen is fabriekswerk gewoon te saai.
Welke opmerking in de OP vond je niet oké?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan kan FOK! wel helemaal op slot als ik daar over zou vallen...
Ik vind de opmerking in de OP over fabriek- of magazijnmedewerkers ook niet ok.
Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit onzin is? Plus genoeg users die er al tegenin zijn gegaan.
Een vriend van me was 15 jaar samen met zijn vrouw die min of meer zo in de wedstrijd zat. Was aan het ondernemen op een gebied waar ze heel veel plezier in had. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze gewoon aan het hobbyen was, want netto moest er geld bij. Uiteindelijk is het o.a. daar op geklapt en toen ze haar eigen inkomen moest gaan vergaren kwam ze er achter dat de eerste vereiste van een baan is dat het ook iets op moet leveren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:59 schreef Chandler het volgende:
Persoonlijk maakt het mij echt werkelijk waar niet uit wat ze doet, als ze er maar plezier in beleefd. Wil natuurlijk niet zeggen dat de baan voor onze relatie moet gaan maar ik kan weinig beroepen bedenken waarmee ik een probleem zou hebben. Daarnaast lijkt het mij vrij moeilijk om iemand te ontmoeten die een baan heeft waar ik absoluut tegen was...
Nee, all that matters is of ze plezier heeft in haar werk en daaruit voldoening haalt. En natuurlijk als het even kan redelijk haar kosten dekt, want zit niet te wachten op een zeer afhankelijke vrouw waardoor ik eventueel extra uurtjes moet draaien om de vaste lasten te blijven dragen.
Ware het niet dat ik een vriendin heb die financieel stabiel is en haar eigen boontjes goed kan doppen!
Nee alle banen waar je mensen lastig valt.quote:
Eens. Ik ben zelf hooggeleid, maar ik zit absoluut niet op die leefwereld te wachten. 75% van de hooggeleide mensen zijn heel moeilijk en vervelend.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:38 schreef Eightyone het volgende:
Je kunt de vraag ook andersom stellen. Als je zelf niet hoog opgeleid bent, zie je het dan echt zitten met die arts/jurist/enzovoort? Inclusief de hele academische leefwereld?
Helemaal mee eens, heb me bijna volledig van die leefwereld gedistantieerd. Hooggeleide mensen nemen zichzelf vaak ernstig serieus, zowel mannen als vrouwen, maar de mannen maakt dat me niet uit, want die hoef ik niet te neuken. Maar een vrouw die zichzelf veel te serieus neemt, daarvan gaat m'n pik in een rechte lijn richting de aarde staanquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Eens. Ik ben zelf hooggeleid, maar ik zit absoluut niet op die leefwereld te wachten. 75% van de hooggeleide mensen zijn heel moeilijk en vervelend.
Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten lijkt me. De meeste mensen staan niet aan het uiterste eind van het spectrum. Je kunt van literatuur houden en je verdiepen in dingen die je interesseren op intellectueel niveau en ook gewoon genieten van reality tv/voetbal/foute muziek etc.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:50 schreef Evangelion het volgende:
Meeste hooggeleide mensen die ik ken kijken ook gewoon B&B Vol Liefde en tiktok na hun werk. Ook artsen, advocaten, etc.
Met een wijntje en boek voor de openhaard is wel erg niche tegenwoordig.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Eens. Ik ben zelf hooggeleid, maar ik zit absoluut niet op die leefwereld te wachten. 75% van de hooggeleide mensen zijn heel moeilijk en vervelend.
Frappant, ik vind het juist een eer, zo een aan mijn snikkel te rijgen. Soort van David op Goliath overwinningquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:47 schreef MultiBanaan het volgende:
Helemaal mee eens, heb me bijna volledig van die leefwereld gedistantieerd. Hooggeleide mensen nemen zichzelf vaak ernstig serieus, zowel mannen als vrouwen, maar de mannen maakt dat me niet uit, want die hoef ik niet te neuken. Maar een vrouw die zichzelf veel te serieus neemt, daarvan gaat m'n pik in een rechte lijn richting de aarde staan
Definieer hooggeleid (quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Eens, dat serieus nemen duurt vaak maar even.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:47 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, heb me bijna volledig van die leefwereld gedistantieerd. Hooggeleide mensen nemen zichzelf vaak ernstig serieus, zowel mannen als vrouwen, maar de mannen maakt dat me niet uit, want die hoef ik niet te neuken. Maar een vrouw die zichzelf veel te serieus neemt, daarvan gaat m'n pik in een rechte lijn richting de aarde staan
Je tekst suggereert enerzijds dat je hoogopgeleid bent, maar suggereert anderzijds dat het door een zwakzinnige is geschreven.quote:
We hebben een zekere 'slang' hier op FOK!quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Definieer hooggeleid (), moeilijk en vervelend?
Ah, Engels.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:20 schreef MisterFox het volgende:
[..]
We hebben een zekere 'slang' hier op FOK!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |