abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:13:10 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218374774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de keuze klopt als in: ja natuurlijk wil je een lieve man. Maar voor je kinderen is het beter om een rijke klootzak te hebben (dan offer je jezelf maar op).
Dit is natuurlijk een beetje plat biologisch gezegd.. In de realiteit verdient een vuilnisman wel genoeg, zeker als er een tweede inkomen van de vrouw is, en rijk hoef je niet te zijn om gelukkig te zijn.
Hoezo is een rijke klootzak beter voor je kinderen? Kijk je dan alleen naar het materiële?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 23:15:34 #102
441859 crew  Lenny77
pi_218374785
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoezo is een rijke klootzak beter voor je kinderen? Kijk je dan alleen naar het materiële?
Ik schrijf toch: plat biologisch. Alles in overvloed aanwezig voor het nageslacht en alle mogelijke kansen.
De realiteit is anders.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:19:15 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218374808
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik schrijf toch: plat biologisch. Alles in overvloed aanwezig voor het nageslacht en alle mogelijke kansen.
De realiteit is anders.
Ik snap niet dat je het zo verwoordt. Maar ik snap ook niet dat je vrolijk meepost met al dat bedenkelijks dat hier wordt gepost.
pi_218374812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:10 schreef Lenny77 het volgende:
Dat laatste telt toch ook voor mannen?
Ja, beslist.
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 23:23:17 #105
441859 crew  Lenny77
pi_218374820
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je het zo verwoordt. Maar ik snap ook niet dat je vrolijk meepost met al dat bedenkelijks dat hier wordt gepost.
Ja dan zal ik het verkeerd verwoorden.. Ik bedoel het niet verkeerd. Een normale mens wil het beste voor een kind. En helaas heb je genoeg geld nodig voor een kind.

Vrolijk? Bedenkelijks? Ik lees een hoop meningen: die mogen er zijn. Ook al ben ik het er niet altijd mee eens. En ik geef gewoon mijn mening.
Als het echt niet ok is of grens/policy overschrijdend, dan pas ik het wel aan.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:23:24 #106
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218374821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja nee, zo denk ik niet.
Sommige mensen vinden het wel lekker om gewoon een simpel baantje te hebben, deur toe na het werk en thuis leuke en interessante dingen doen.
Ik denk dat er serieus weinig mensen zijn die dit doen. En ik vind het ook een domme keuze. Want dan kun je nog beter een beter betaalde baan nemen en maar 3 dagen werken ipv 5 voor hetzelfde salaris. Hou je een stuk meer vrije tijd over om dingen te doen die je echt leuk vindt. Slimme mensen proberen een hoog uurloon na te streven.

Dus dan vind ik die 'domme' ingenieur verstandiger met zijn tijd om gaan dan die 'slimme' fabriekswerker.
pindazakje
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:25:52 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218374825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dan zal ik het verkeerd verwoorden.. Ik bedoel het niet verkeerd. Een normale mens wil het beste voor een kind. En helaas heb je genoeg geld nodig voor een kind.

Vrolijk? Bedenkelijks? Ik lees een hoop meningen: die mogen er zijn. Ook al ben ik het er niet altijd mee eens. En ik geef gewoon mijn mening.
Als het echt niet ok is of grens/policy overschrijdend, dan pas ik het wel aan.
Dus een hele beroepsgroep van vrouwen wegzetten als ‘dellen’ vind je binnen de perken?
  Moderator woensdag 30 juli 2025 @ 23:29:14 #108
441859 crew  Lenny77
pi_218374831
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus een hele beroepsgroep van vrouwen wegzetten als ‘dellen’ vind je binnen de perken?
Dan kan FOK! wel helemaal op slot als ik daar over zou vallen...
Ik vind de opmerking in de OP over fabriek- of magazijnmedewerkers ook niet ok.
Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit onzin is? Plus genoeg users die er al tegenin zijn gegaan.
pi_218374832
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:25 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel me hier aangesproken. Bij nader inzien had ik dat misschien beter niet kunnen schrijven. Ik bied mijn excuses aan als mensen dat aanstootgevend vinden.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:32:58 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218374840
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan kan FOK! wel helemaal op slot als ik daar over zou vallen...
Ik vind de opmerking in de OP over fabriek- of magazijnmedewerkers ook niet ok.
Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit onzin is? Plus genoeg users die er al tegenin zijn gegaan.
Ja, dat hoop je, van die normaal denkende mensen. Maar ondertussen krijgen bepaalde mensen wel ruim de gelegenheid om hun onzin te blijven spuien.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:35:05 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218374856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik voel me hier aangesproken. Bij nader inzien had ik dat misschien beter niet kunnen schrijven. Ik bied mijn excuses aan als mensen dat aanstootgevend vinden.
Hoe oprecht is dit, want je bleef er maar over doorgaan. Want je hebt gehoord dit of je hebt gelezen dat. Je gaat het nog bijna allemaal geloven ook.
pi_218374878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Achteraf sorry zeggen omdat het verkeerd valt, is geen spijt maar imagoherstel.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:49:03 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218374914
Eigenlijk maakt het geen fluit uit, en gaat het vooral om de klik en goed bij elkaar passen. Daarvoor zijn een aantal ingrediënten nodig: gedeelde normen en waarden, een passende belevingswereld qua volwassenheid en externe zaken zoals werk, vrienden, sport, familie, reizen. Ongeveer gelijke intelligentie, dezelfde humor, en dan nog praktische randvoorwaarden (beiden single, psychisch gezond, stabiele gezinssituatie, stabiel inkomen en zelfstandige woonruimte). En dan moet er ook nog een vonk zijn.

De kans dat alle seinen op groen staan, is gewoon best klein. In de praktijk is er natuurlijk vaak wel sprake van een correlatie tussen beroep en denkniveau. En het is maar net welke in welke mix bepaalde zaken dan wel verenigbaar zijn. Voor de een zijn die randvoorwaarden niet onderhandelbaar, voor de ander de externe zaken.
Resistance is futile.
  donderdag 31 juli 2025 @ 01:08:59 #114
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218375075
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat een zuurgraad weer bij je zeg :')

Hij zegt gewoon heel ware dingen en vanuit een wetenschappelijke oogpunt ook nog
Le Diable
pi_218375819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik denk dat er serieus weinig mensen zijn die dit doen. En ik vind het ook een domme keuze. Want dan kun je nog beter een beter betaalde baan nemen en maar 3 dagen werken ipv 5 voor hetzelfde salaris. Hou je een stuk meer vrije tijd over om dingen te doen die je echt leuk vindt. Slimme mensen proberen een hoog uurloon na te streven.

Dus dan vind ik die 'domme' ingenieur verstandiger met zijn tijd om gaan dan die 'slimme' fabriekswerker.
Werkt dat zo? Heb je hoogopgeleid goedbetaald werk waar je maar drie dagen in de week mee bezig bent?

Voor de meeste mensen is fabriekswerk gewoon te saai.
pi_218375884
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als het maar goed verdient, ze moet wel haar eigen broek op kunnen houden. En het moet geen baan zijn die moreel verwerpelijk is zoals prostitutie of kamerlid voor Denk.
Drugscourier?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218376082
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 08:49 schreef blomke het volgende:

[..]
Drugscourier?
Dat is vooral illegaal. Lijkt me duidelijk dat dat soort beroepen wat mij betreft ook afvallen.
pi_218376093
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als het maar goed verdient, ze moet wel haar eigen broek op kunnen houden. En het moet geen baan zijn die moreel verwerpelijk is zoals prostitutie of kamerlid voor Denk.
Wat vind je zo moreel verwerpelijk aan de politieke partij DENK ?
Mag ze van jou wel kamerlid of gemeenteraadslid zijn voor de SGP ?
pi_218376119
Nee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218376121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat vind je zo moreel verwerpelijk aan de politieke partij DENK ?
Mag ze van jou wel kamerlid of gemeenteraadslid zijn voor de SGP ?
Kamerlid van de SGP is nogal hypothetisch en sowieso valt een partner die religieus is af.
DENK is een verlengstuk van de Islam en het laatste wat we moeten willen is dat die verwerpelijke ideologie het voor het zeggen krijgt in Nederland.
pi_218376365
De status van de baan interesseert me niet echt, maar ik merk dat opleidingsniveau in de praktijk wel een indicatie is voor hoe ik het contact ervaar; of iemand mijn gedachtengang kan volgen en daarop in kan spelen (instemmend of contrair) bijvoorbeeld. Aangezien je bij dating-apps en -sites weinig hebt om op te filteren, filter ik in de praktijk dus wel op opleidingsniveau.
pi_218376617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:39 schreef Groepfunder het volgende:
De status van de baan interesseert me niet echt, maar ik merk dat opleidingsniveau in de praktijk wel een indicatie is voor hoe ik het contact ervaar; of iemand mijn gedachtengang kan volgen en daarop in kan spelen (instemmend of contrair) bijvoorbeeld. Aangezien je bij dating-apps en -sites weinig hebt om op te filteren, filter ik in de praktijk dus wel op opleidingsniveau.
Ik heb liever iemand die, na het behalen van haar PhD, zweminstructrice of tomatenplukster of zo wordt dan zo'n materialistische carričretijger die zich met allerlei corporate bullshit of weet ik wat bezighoudt.
pi_218376686
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:06 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik heb liever iemand die, na het behalen van haar PhD, zweminstructrice of tomatenplukster of zo wordt dan zo'n materialistische carričretijger die zich met allerlei corporate bullshit of weet ik wat bezighoudt.
Ja precies, dat doe ik zelf namelijk al. ;(
Bij collega's die relaties met elkaar hebben vraag ik me ook vaak af of ze 's avonds dan even lekker "sparren" of een bilatje doen.

Maar sowieso iemand die iets totaal anders doet dan jijzelf is een stuk leuker (imo).

[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 31-07-2025 10:21:48 ]
pi_218376839
quote:

[..]
Ik ken wel wat mensen die een PhD gedaan hebben en een paar jaar later dolgelukkig bij een biologische groenteboer werken. Ik heb ook een tijdje op de universiteit gewerkt, maar er is zo veel mooiers en authentiekers in het leven. Ik heb eigenlijk echt een grafhekel aan die corporate bullshit of carričrejager. Maar het blijft wel lastig om precies dat voor jezelf te vinden wat je écht wil.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218377401
quote:
Iemand die ambitieus is, is niet per se een carričretijger. En een carričretijger hoeft ook niet materialistisch te zijn, noch te werken in het bedrijfsleven. Je schetst een schijntegenstelling. Voor zover je bedoelt dat opleidingsniveau niet alles zegt, ben ik het overigens volkomen met je eens. Al zou ik, denk ik, beter passen bij een carričretijger dan bij een vrouw die haar PhD heeft behaald om vervolgens de voorkeur te geven aan het plukken van tomaten. Maar dan hebben we het meer over persoonlijkheidskenmerken. Niet over de (maatschappelijke) status van iemands baan. De status die wie iemand toedichten kan overigens ook afwijken van de maatschappelijke status. En dan kun je ook nog verliefd worden op iemand voor wie je al die voorkeuren laat varen. Dat daten is eigenlijk best nog complex.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')