Hoezo is een rijke klootzak beter voor je kinderen? Kijk je dan alleen naar het materiële?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de keuze klopt als in: ja natuurlijk wil je een lieve man. Maar voor je kinderen is het beter om een rijke klootzak te hebben (dan offer je jezelf maar op).
Dit is natuurlijk een beetje plat biologisch gezegd.. In de realiteit verdient een vuilnisman wel genoeg, zeker als er een tweede inkomen van de vrouw is, en rijk hoef je niet te zijn om gelukkig te zijn.
Ik schrijf toch: plat biologisch. Alles in overvloed aanwezig voor het nageslacht en alle mogelijke kansen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo is een rijke klootzak beter voor je kinderen? Kijk je dan alleen naar het materiële?
Ik snap niet dat je het zo verwoordt. Maar ik snap ook niet dat je vrolijk meepost met al dat bedenkelijks dat hier wordt gepost.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik schrijf toch: plat biologisch. Alles in overvloed aanwezig voor het nageslacht en alle mogelijke kansen.
De realiteit is anders.
Ja dan zal ik het verkeerd verwoorden.. Ik bedoel het niet verkeerd. Een normale mens wil het beste voor een kind. En helaas heb je genoeg geld nodig voor een kind.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het zo verwoordt. Maar ik snap ook niet dat je vrolijk meepost met al dat bedenkelijks dat hier wordt gepost.
Ik denk dat er serieus weinig mensen zijn die dit doen. En ik vind het ook een domme keuze. Want dan kun je nog beter een beter betaalde baan nemen en maar 3 dagen werken ipv 5 voor hetzelfde salaris. Hou je een stuk meer vrije tijd over om dingen te doen die je echt leuk vindt. Slimme mensen proberen een hoog uurloon na te streven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja nee, zo denk ik niet.
Sommige mensen vinden het wel lekker om gewoon een simpel baantje te hebben, deur toe na het werk en thuis leuke en interessante dingen doen.
Dus een hele beroepsgroep van vrouwen wegzetten als ‘dellen’ vind je binnen de perken?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dan zal ik het verkeerd verwoorden.. Ik bedoel het niet verkeerd. Een normale mens wil het beste voor een kind. En helaas heb je genoeg geld nodig voor een kind.
Vrolijk? Bedenkelijks? Ik lees een hoop meningen: die mogen er zijn. Ook al ben ik het er niet altijd mee eens. En ik geef gewoon mijn mening.
Als het echt niet ok is of grens/policy overschrijdend, dan pas ik het wel aan.
Dan kan FOK! wel helemaal op slot als ik daar over zou vallen...quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus een hele beroepsgroep van vrouwen wegzetten als ‘dellen’ vind je binnen de perken?
Ik voel me hier aangesproken. Bij nader inzien had ik dat misschien beter niet kunnen schrijven. Ik bied mijn excuses aan als mensen dat aanstootgevend vinden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:25 schreef Lienekien het volgende:
Dus een hele beroepsgroep van vrouwen wegzetten als ‘dellen’ vind je binnen de perken?
Ja, dat hoop je, van die normaal denkende mensen. Maar ondertussen krijgen bepaalde mensen wel ruim de gelegenheid om hun onzin te blijven spuien.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan kan FOK! wel helemaal op slot als ik daar over zou vallen...
Ik vind de opmerking in de OP over fabriek- of magazijnmedewerkers ook niet ok.
Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit onzin is? Plus genoeg users die er al tegenin zijn gegaan.
Hoe oprecht is dit, want je bleef er maar over doorgaan. Want je hebt gehoord dit of je hebt gelezen dat. Je gaat het nog bijna allemaal geloven ook.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik voel me hier aangesproken. Bij nader inzien had ik dat misschien beter niet kunnen schrijven. Ik bied mijn excuses aan als mensen dat aanstootgevend vinden.
Achteraf sorry zeggen omdat het verkeerd valt, is geen spijt maar imagoherstel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik voel me hier aangesproken. Bij nader inzien had ik dat misschien beter niet kunnen schrijven. Ik bied mijn excuses aan als mensen dat aanstootgevend vinden.
Wat een zuurgraad weer bij je zegquote:Op woensdag 30 juli 2025 23:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het zo verwoordt. Maar ik snap ook niet dat je vrolijk meepost met al dat bedenkelijks dat hier wordt gepost.
Werkt dat zo? Heb je hoogopgeleid goedbetaald werk waar je maar drie dagen in de week mee bezig bent?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik denk dat er serieus weinig mensen zijn die dit doen. En ik vind het ook een domme keuze. Want dan kun je nog beter een beter betaalde baan nemen en maar 3 dagen werken ipv 5 voor hetzelfde salaris. Hou je een stuk meer vrije tijd over om dingen te doen die je echt leuk vindt. Slimme mensen proberen een hoog uurloon na te streven.
Dus dan vind ik die 'domme' ingenieur verstandiger met zijn tijd om gaan dan die 'slimme' fabriekswerker.
Drugscourier?quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als het maar goed verdient, ze moet wel haar eigen broek op kunnen houden. En het moet geen baan zijn die moreel verwerpelijk is zoals prostitutie of kamerlid voor Denk.
Dat is vooral illegaal. Lijkt me duidelijk dat dat soort beroepen wat mij betreft ook afvallen.quote:
Wat vind je zo moreel verwerpelijk aan de politieke partij DENK ?quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als het maar goed verdient, ze moet wel haar eigen broek op kunnen houden. En het moet geen baan zijn die moreel verwerpelijk is zoals prostitutie of kamerlid voor Denk.
Kamerlid van de SGP is nogal hypothetisch en sowieso valt een partner die religieus is af.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat vind je zo moreel verwerpelijk aan de politieke partij DENK ?
Mag ze van jou wel kamerlid of gemeenteraadslid zijn voor de SGP ?
Ik heb liever iemand die, na het behalen van haar PhD, zweminstructrice of tomatenplukster of zo wordt dan zo'n materialistische carričretijger die zich met allerlei corporate bullshit of weet ik wat bezighoudt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:39 schreef Groepfunder het volgende:
De status van de baan interesseert me niet echt, maar ik merk dat opleidingsniveau in de praktijk wel een indicatie is voor hoe ik het contact ervaar; of iemand mijn gedachtengang kan volgen en daarop in kan spelen (instemmend of contrair) bijvoorbeeld. Aangezien je bij dating-apps en -sites weinig hebt om op te filteren, filter ik in de praktijk dus wel op opleidingsniveau.
Ja precies, dat doe ik zelf namelijk al.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand die, na het behalen van haar PhD, zweminstructrice of tomatenplukster of zo wordt dan zo'n materialistische carričretijger die zich met allerlei corporate bullshit of weet ik wat bezighoudt.
Ik ken wel wat mensen die een PhD gedaan hebben en een paar jaar later dolgelukkig bij een biologische groenteboer werken. Ik heb ook een tijdje op de universiteit gewerkt, maar er is zo veel mooiers en authentiekers in het leven. Ik heb eigenlijk echt een grafhekel aan die corporate bullshit of carričrejager. Maar het blijft wel lastig om precies dat voor jezelf te vinden wat je écht wil.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand die, na het behalen van haar PhD, zweminstructrice of tomatenplukster of zo wordt dan zo'n materialistische carričretijger die zich met allerlei corporate bullshit of weet ik wat bezighoudt.
Iemand die ambitieus is, is niet per se een carričretijger. En een carričretijger hoeft ook niet materialistisch te zijn, noch te werken in het bedrijfsleven. Je schetst een schijntegenstelling. Voor zover je bedoelt dat opleidingsniveau niet alles zegt, ben ik het overigens volkomen met je eens. Al zou ik, denk ik, beter passen bij een carričretijger dan bij een vrouw die haar PhD heeft behaald om vervolgens de voorkeur te geven aan het plukken van tomaten. Maar dan hebben we het meer over persoonlijkheidskenmerken. Niet over de (maatschappelijke) status van iemands baan. De status die wie iemand toedichten kan overigens ook afwijken van de maatschappelijke status. En dan kun je ook nog verliefd worden op iemand voor wie je al die voorkeuren laat varen. Dat daten is eigenlijk best nog complex.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:06 schreef thabit het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |