Maar ondertussen wel op Fok! zitten!quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
"Of zelfs"quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Bedoel dan geen illegale banen zoals drugsdealer of twijfelachtige banen zoals dropshippers, maar gewoon de maatschappelijke status. Dus zou je bijvoorbeeld een partner willen die in een koffiebar, kroeg of in een winkel werkt? Of zelfs, in een magazijn of fabriek. En dus niet als tijdelijk iets terwijl deze persoon studeert voor iets "beters", of iets in die trand, maar echt als vaste baan. Waarom wel of waarom niet?
OT: zelf zijn er maar heel weinig banen die voor mij een dealbreaker zouden zijn
Ik heb dat zo geformuleerd, omdat fabrieks en magazijnwerk een lagere maatschappelijke status heeft, dan horeca beroepenquote:
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke statusquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:38 schreef Eightyone het volgende:
Je kunt de vraag ook andersom stellen. Als je zelf niet hoog opgeleid bent, zie je het dan echt zitten met die arts/jurist/enzovoort? Inclusief de hele academische leefwereld?
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een interessante vraag, maar het ging me in dit topic meer over het daten met iemand met een baan die wordt beschouwd als het hebben van een lage maatschappelijke status
Da's wel erg kort door de bocht...quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Zeker is dat belangrijk. Ik wil graag op niveau kunnen praten met mijn partner vandaar dat ze sowieso WO moet hebben gedaan en ook op dat niveau moet werken. Met mbo en hbo'ers heb ik geen klik.
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Nope, zou geen partner willen die haar lichaam uithuurt per uurquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
je kan net goed zeggen. Baan is een baan. Dus ik ben niet afhankelijk van jouw.
Maar stel dat jouw partner een bijzonder baan heeft. Eigen lichaam verkopen? Zou je dat accepteren? Die kan je aan dure en of eenvoudig klanten mee verkopen.
En dit natuurlijk. Ik zou het ook niks vinden als mijn partner een baan heeft waar haast elke dag zijn/haar leven op het spel staat.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:
Status boeit me geen hol.
Ik zou wel moeite hebben met gevaarlijke beroepen, zoals militair die wordt uitgezonden naar afghanistan. Of iemand die de helft van het jaar weg is vanwege schippers werk. Dat is simpelweg een grote nee.
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef Jahr00n het volgende:
Je neemt deze klapjosti toch niet serieus???quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat doe je dan in hemelsnaam op FOK!
Ik denk niet dat @Jahr00n bij een zangkoor heeft gezeten, maar het zou me niets verbazen als hij wel lid is geweest van een studentencorps.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:25 schreef Managarm het volgende:
Een studie gelijk stellen met op niveau praten, grappig. Het komt nogal arrogant over, zat je bij het koor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |