Jup Tandarts wegbezuinigen, maar sem-zorg zoals fysiotherapie wel vergoeden, kunnen ze mooi laag betaalde fysiotherapeuten voor de volle mep aan het werk zetten, natuurlijk verenigt in conglomeraten van private equity.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
Wat de VVD min of meer voorstelt: lagere uitkeringen en sobere inclusie criteria voor uitkeringen, maar sociale culturele problemen niet (willen) aanpakken zoals de massale asielmigratie, het niet optreden tegen ongehoorzaamheid vanuit de radicaal linkse groep zoals XR zal uiteindelijk leiden tot een maatschappij zoals een VK.
Werkende mensen met kapotte gebitten die duur moeten huren, maar wel enige mate van verzorgingsstaat aan de absolute onderkant omdat conservatief samenwerkt met links-liberaal.
Ik ook, weg met die stoners, losers.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat de VVD een partij voor ondernemers was is alweer 45 jaar geleden, tegenwoordig zijn het marionetten van multinationals en durf kapitaal. De VVD is nota bene tegen coffeeshops.
Uiteindelijk vormt deze groep wel de motor van de economie, dus beetje meer respect mag wel (ookal heb je in de kern gelijk).quote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:14 schreef Hexagon het volgende:
Bij "Hardwerkende Nederlander" denk ik altijd aan een zure, saaie burgerlul zonder vrienden, die in een vinexwijk woont, een middelmatige vrouw heeft en een baantje als midden-manager bij een of andere corporate, dat net te weinig betaald om die dure keuken te kunnen kopen en waarbij hij een leasebak heeft die net niet indruk maakt op anderen.
Ik vind dat elk echt gebrek aan het gebit kosteloos moet worden verholpen voor elke burger in Nl.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup Tandarts wegbezuinigen, maar sem-zorg zoals fysiotherapie wel vergoeden, kunnen ze mooi laag betaalde fysiotherapeuten voor de volle mep aan het werk zetten, natuurlijk verenigt in conglomeraten van private equity.
Kunnen ze ook zijn en wat meer genieten van hun leven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Uiteindelijk vormt deze groep wel de motor van de economie, dus beetje meer respect mag wel (ookal heb je in de kern gelijk).
Zoiets ja. Wel dure vergroeningsmaatregelen invoeren (want ja samenwerking) die veelal voor de lager/midden/hogere middenklasse niet te betalen zijn. Wel subsidies aan grote bedrijven voor "innovatie" en "ontwikkeling" en zo verder.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup Tandarts wegbezuinigen, maar sem-zorg zoals fysiotherapie wel vergoeden, kunnen ze mooi laag betaalde fysiotherapeuten voor de volle mep aan het werk zetten, natuurlijk verenigt in conglomeraten van private equity.
Die saaie lul is wel de beste type burger die je in je land kan hebben. Draagt meer bij dan dat die kost.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:14 schreef Hexagon het volgende:
Bij "Hardwerkende Nederlander" denk ik altijd aan een zure, saaie burgerlul zonder vrienden, die in een vinexwijk woont, een middelmatige vrouw heeft en een baantje als midden-manager bij een of andere corporate, dat net te weinig betaald om die dure keuken te kunnen kopen en waarbij hij een leasebak heeft die net niet indruk maakt op anderen.
Het gebit is hier een symbool, maar niet iets absoluuts wat ik bedoel he.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat elk echt gebrek aan het gebit kosteloos moet worden verholpen voor elke burger in Nl.
De gezondheid van het gebit is een recht als burger van een welvarend land.
Wil je dan allemaal lui met halve tanden of zwart gebit in je land.
Wel moet je die graaiers van tandheelkunde wat temperen.
nou dit inderdaadquote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:20 schreef timmmmm het volgende:
quote:
- Schrappen van de Wet betaalbare huur
Prins Bernhards stem hebben ze in ieder geval, goed dat er iemand in Nederland opkomt voor de huisjesmelkers
Naja naar aanleiding van een topic hier van iemand aan de onderkant van de samenleving die een belangrijke reparatie aan het gebit niet kan betalen en al nachten niet slaapt en tanden kan verliezen. Kwam ik daarop.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gebit is hier een symbool, maar niet iets absoluuts wat ik bedoel he.
Daarom zetten ze het er ook in, want types zoals jij trappen daar met open ogen in en hebben toch niet door dat ze daarmee bedoelen dat ze het grootkapitaal steunen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
De motivatie ansich, de ondernemer steunen, spreekt mij enorm aan.
Van mensen die blowen heb je over algemeen weinig last, in ieder geval een stuk minder dan mensen die veel zuipen. Daarnaast is het natuurlijk debiel dat dit niet gewoon op een legale manier kan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ook, weg met die stoners, losers.
Nee, de mensen doorzien niets. Ze staan om zeven uur op om te gaan werken en denken dan ‘ik ben een hardwerkende Nederlander’. Dan horen ze op de televisie dat de vvd voor hardwerkende Nederlanders is en hun stemkeuze is gemaakt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze gaan regeren met links-liberale partijen. Dat strenger straffen minder asiel etc etc etc komt er niet. Omdat er toch financiering nodig is zal de AOW wel stijgen en de sociale uitkeringen voor de middenklasse verder beknot. Zo krijgt de werkende het slechtste van beide werelden.
Ik hoop zo dat men dit nu doorziet bij deze verkiezingen.
Dat privilege hebben enkel Oekraïners.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat elk echt gebrek aan het gebit kosteloos moet worden verholpen voor elke burger in Nl.
De gezondheid van het gebit is een recht als burger van een welvarend land.
Wil je dan allemaal lui met halve tanden of zwart gebit in je land.
Wel moet je die graaiers van tandheelkunde wat temperen.
Nouja, als je het financieel zou bekijken is het ook dom om gebitskosten niet te vergoeden aangezien dat een slecht gebit tot veel duurdere kosten qua ziektezorg kan leiden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Naja naar aanleiding van een topic hier van iemand aan de onderkant van de samenleving die een belangrijke reparatie aan het gebit niet kan betalen en al nachten niet slaapt en tanden kan verliezen. Kwam ik daarop.
Ik ben wel rechts maar met dat soort dingen wel links, vergoed die shit!
Je slaat het wel erg plat en spreek nu wel met heel veel dedain over hen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de mensen doorzien niets. Ze staan om zeven uur op om te gaan werken en denken dan ‘ik ben een hardwerkende Nederlander’. Dan horen ze op de televisie dat de vvd voor hardwerkende Nederlanders is en hun stemkeuze is gemaakt.
Rob moet de nieuwe minister van Hoeren en Coke worden!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je slaat het wel erg plat en spreek nu wel met heel veel dedain over hen.
Probleem is dat ook bij een WNL of goedeavond NL hier niet dieper op wordt ingegaan. Hopelijk kan een Rob Oudkerk dit eens wat beter duiken. Zie je steeds meer in de media.
Als je minder dan 100k verdient is stemmen op de VVD oliedom maar ja, er zijn nogal wat domme mensen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, de mensen doorzien niets. Ze staan om zeven uur op om te gaan werken en denken dan ‘ik ben een hardwerkende Nederlander’. Dan horen ze op de televisie dat de vvd voor hardwerkende Nederlanders is en hun stemkeuze is gemaakt.
Wow stoer joh een persoonlijke aanval.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daarom zetten ze het er ook in, want types zoals jij trappen daar met open ogen in en hebben toch niet door dat ze daarmee bedoelen dat ze het grootkapitaal steunen.
De VVD is vast ook geen groot voorstander om eens te controlleren bij Uber of Thuisbezorgt hoe het daar zit met illegale arbeid, uiteraard pakten ze wel groot uit bij de opbouwers van de Albert Cuyp markt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:09 schreef Alpha0 het volgende:
Het hele economische beleid van de VVD is gericht op de lonen drukken (ook voor STEM studenten). Daarom hebben we CAO's, daarom hebben we arbeidsmigranten, daarom hebben we expats. Door de migratie stijgen de huizen prijzen, wordt je 2x genaaid want met je karige loontje mag je dus naar verhouding kneiterveel geld kwijt zijn aan wonen.
Überhaupt bespottelijk dat er verplichte CAO's zijn. Wanneer gaan we dat nou eens aan de kaak stellen.
VVD
Bruto of netto?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je minder dan 100k verdient is stemmen op de VVD oliedom maar ja, er zijn nogal wat domme mensen.
Als jij een stijfje krijgt van termen als 'de hardwerkende man' en "de ondernemer steunen' en je ziet na 15 jaar nog niet in hoe de modus operandi is van de VVD is dat gewoon gerechtvaardigde minachting.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wow stoer joh een persoonlijke aanval.
In je eentje sowieso.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bruto of netto?
Modaal verdient samen allang boven de 100K bruto. (Netto bijna niks)
Ik snap je standpunt, maar heb een afwijkende mening over de wietbussines, waar ik persoonlijk tegen ben, ik zou daar zeer streng beleid graag zien. Gewoon de drempel zo hoog maken dat je met een joint 3 jaar cel kunt krijgen. Dan wordt er nog wel geblowd maar is het zeker niet meer mainstream.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van mensen die blowen heb je over algemeen weinig last, in ieder geval een stuk minder dan mensen die veel zuipen. Daarnaast is het natuurlijk debiel dat dit niet gewoon op een legale manier kan.
Ik ken genoeg mensen waarbij wiet een positieve uitwerking heeft, het grote probleem met het huidige wiet systeem is dat het maatschappij ontwrichtend werkt door illegale kweek en andere uitwassen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap je standpunt, maar heb een afwijkende mening over de wietbussines, waar ik persoonlijk tegen ben, ik zou daar zeer streng beleid graag zien. Gewoon de drempel zo hoog maken dat je met een joint 3 jaar cel kunt krijgen. Dan wordt er nog wel geblowd maar is het zeker niet meer mainstream.
Ik stem er niet op, want dat zie ik ook wel, dat wou ik er eerst bijzetten maar wachtte bewust op een eikel als jou die dat met nag-stemmetje zou schrijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als jij een stijfje krijgt van termen als 'de hardwerkende man' en "de ondernemer steunen' en je ziet na 15 jaar nog niet in hoe de modus operandi is van de VVD is dat gewoon gerechtvaardigde minachting.
Dat zou best kunnen. Misschien is mijn standpunt niet juist.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen waarbij wiet een positieve uitwerking heeft, het grote probleem met het huidige wiet systeem is dat het maatschappij ontwrichtend werkt door illegale kweek en andere uitwassen.
quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
De motivatie ansich, de ondernemer steunen, spreekt mij enorm aan.
Ja wiet roken vergelijken met diefstal, sterk argument hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Misschien is mijn standpunt niet juist.
Maar dat veranderd niets aan mijn denkwijze daarover, ik geloof sterk in dat je dat stevig moet verbieden.
Net als je een bedrijf hebt en ziet dat mensen pennen, thee en pakken A4 papier meenemen. Ach wat maakt het uit?
Dus de zin: “de ondernemer steunen” mag je niet aanspreken?quote:
Zelfs als we dat gas oppompen stelt het niks voor, we zijn niet echt Dubai ofzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef asco het volgende:
De gasbel laten we verder zitten dus nu gaat iedereen merken dat wij helemaal geen rijk land meer zijn, zeker met de nooit iets aan gedane komende, op zijn top zijnde, vergrijzing, een milieu welke we in Nederland moeten redden, elk arm mens dat 3000+ km heeft moeten reizen bad bed en een brood moeten geven en als klap op de vuurpijl we weer een leger moeten gaan financieren. Onder andere.
En dat gaan er een heleboel niet willen of kunnen geloven dat dat eenvoudig weg niet meer te betalen is met wat we hier mijn zijn allen verdienen.
Op naar het volgende verkiezingsprogramma van welke partij dan ook die de problemen niet gaat oplossen.
Zin an!
Nee het oogluikend toestaan van zaken die kunnen leidden tot meer serieuze zaken als grote diefstal en fraude.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja wiet roken vergelijken met diefstal, sterk argument hoor.
Er zit nog genoeg in de grond om dit alsnog te doen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs als we dat gas oppompen stelt het niks voor, we zijn niet echt Dubai ofzo.
We hadden het gewoon net zoals de Noren in een fonds moeten stoppen en laten renderen.
Je snapt dat het hele idee achter coffeeshops juist is om er voor te zorgen dat mensen niet met shady dealers hoeven te werken, en zo andere troep aangesmeerd krijgen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee het oogluikend toestaan van zaken die kunnen leidden tot meer serieuze zaken als grote diefstal en fraude.
In die lijn, wanneer hasj en wiet normaal is is de stap ook kleiner naar coke of speed en dergelijke.
Maar nogmaals mijn persoonlijke mening, ik weet dat veel mensen overtuigd zijn van wat anders
Dat val erg mee, zeker wat in de huidige velden zit is maar goed voor een jaartje of 6 gas, de andere velden zijn veel kleiner en zullen veel duurder qua ontginning zijn, en bevinden zich ook in kwetsbare gebieden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:22 schreef mackinac het volgende:
[..]
Er zit nog genoeg in de grond om dit alsnog te doen.
Het probleem zit hem niet in de uitkering, maar dat een alleenstaande man die een vermogen voor een kleine huurwoning moet betalen, in die zin ben je er dan slechter vanaf.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef Cattivo het volgende:
Die verhalen dat een uitkering meer oplevert dan werken? Grotendeels onzin. De VVD blaast het op,
Alleen in zeldzame gevallen, zoals een alleenstaande moeder met kids, sociale huur en extra regelingen in een stad als Amsterdam, komt een uitkering in de buurt van parttime werk.
Maar meer dan fulltime? Amper.
Steeds dat gezeur dat uitkeringen meer opleveren dan werken. Laten we stoppen met appels en peren vergelijken en dezelfde gevallen naast elkaar zetten: een alleenstaande man die werkt vs. in de bijstand, en een alleenstaande vrouw met twee kids, werkt vs. bijstand.
Dan ziet het er snel een stuk minder roze kleurig uit voor iemand met een uitkering.
Laten we deze discussie niet aangaan. Dat heeft geen zin. Ik heb een hele afwijkende mening hierover.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt dat het hele idee achter coffeeshops juist is om er voor te zorgen dat mensen niet met shady dealers hoeven te werken, en zo andere troep aangesmeerd krijgen?
Ach nee joh. De tijd dat die gasbaten echt relevant waren voor de begroting liggen ver achter ons. We hebben echt wel ander verdienvermogen in Nederland.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:22 schreef mackinac het volgende:
[..]
Er zit nog genoeg in de grond om dit alsnog te doen.
¤25–¤35 miljard volgens chatgpt. Niet zo hoog als ik had verwacht maar hoog genoeg voor een mooi staatsfonds.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat val erg mee, zeker wat in de huidige velden zit is maar goed voor een jaartje of 6 gas, de andere velden zijn veel kleiner en zullen veel duurder qua ontginning zijn, en bevinden zich ook in kwetsbare gebieden.
Ja, realistisch streven ditquote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat mij betreft zorg je dat er uberhaubt geen wiet is in het hele land.
Ik denk dat het een stuk handiger is om dat als strategische reserve achter te houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:27 schreef mackinac het volgende:
[..]
¤25–¤35 miljard volgens chatgpt. Niet zo hoog als ik had verwacht maar hoog genoeg voor een mooi staatsfonds.
Dat is tegenwoordig op de staatsbegroting echt klein bier. Zo'n bedrag gaf de BBB weg in de onderhandelingen rond stikstof.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:27 schreef mackinac het volgende:
[..]
¤25–¤35 miljard volgens chatgpt. Niet zo hoog als ik had verwacht maar hoog genoeg voor een mooi staatsfonds.
Fuck, had ik toch nooit gedacht dat ik het met je eens zou zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:14 schreef Cruzinats het volgende:
De hardwerkende Nederlander is al de meest gesubsidieerde groep in dit land, die trekken netto onder de streep met kinderopvangtoeslag en hypotheekrenteaftrek meer binnen dan iemand met een bijstandsuitkering. Tweeverdieners die op kosten van de samenleving de huizenprijzen nog verder opdrijven. De VVD wil vooral de ratrace in stand houden en de vinexcucks trappen er wederom weer met open ogen in.
Dit, helaas.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Man A (bijstand, inkomen ¤17.000):Bij een huur van ¤750 krijgt hij ongeveer ¤350-¤380 per maand huurtoeslag.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in de uitkering, maar dat een alleenstaande man die een vermogen voor een kleine huurwoning moet betalen, in die zin ben je er dan slechter vanaf.
Noorwegen heeft biljoenen in dat fonds geloof ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig op de staatsbegroting echt klein bier. Zo'n bedrag gaf de BBB weg in de onderhandelingen rond stikstof.
Een staatsfonds moet vele malen groter zijn om echt impact te maken en onafhankelijk genoeg georganiseerd te kunnen worden, zodat een volgende minister van financiën niet zomaar een greep uit kan doen voor rechtse of linkse hobby’s.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |