abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218326555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van mensen die blowen heb je over algemeen weinig last, in ieder geval een stuk minder dan mensen die veel zuipen. Daarnaast is het natuurlijk debiel dat dit niet gewoon op een legale manier kan.
Ik snap je standpunt, maar heb een afwijkende mening over de wietbussines, waar ik persoonlijk tegen ben, ik zou daar zeer streng beleid graag zien. Gewoon de drempel zo hoog maken dat je met een joint 3 jaar cel kunt krijgen. Dan wordt er nog wel geblowd maar is het zeker niet meer mainstream.
Vakman pur sang
pi_218326572
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik snap je standpunt, maar heb een afwijkende mening over de wietbussines, waar ik persoonlijk tegen ben, ik zou daar zeer streng beleid graag zien. Gewoon de drempel zo hoog maken dat je met een joint 3 jaar cel kunt krijgen. Dan wordt er nog wel geblowd maar is het zeker niet meer mainstream.
Ik ken genoeg mensen waarbij wiet een positieve uitwerking heeft, het grote probleem met het huidige wiet systeem is dat het maatschappij ontwrichtend werkt door illegale kweek en andere uitwassen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218326578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als jij een stijfje krijgt van termen als 'de hardwerkende man' en "de ondernemer steunen' en je ziet na 15 jaar nog niet in hoe de modus operandi is van de VVD is dat gewoon gerechtvaardigde minachting.
Ik stem er niet op, want dat zie ik ook wel, dat wou ik er eerst bijzetten maar wachtte bewust op een eikel als jou die dat met nag-stemmetje zou schrijven.

Touché!
Vakman pur sang
pi_218326597
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ken genoeg mensen waarbij wiet een positieve uitwerking heeft, het grote probleem met het huidige wiet systeem is dat het maatschappij ontwrichtend werkt door illegale kweek en andere uitwassen.
Dat zou best kunnen. Misschien is mijn standpunt niet juist.
Maar dat veranderd niets aan mijn denkwijze daarover, ik geloof sterk in dat je dat stevig moet verbieden.

Net als je een bedrijf hebt en ziet dat mensen pennen, thee en pakken A4 papier meenemen. Ach wat maakt het uit?
Vakman pur sang
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:17:52 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_218326602
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
want dat zie ik ook wel
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
De motivatie ansich, de ondernemer steunen, spreekt mij enorm aan.
_O- _O-

Prima knul
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218326608
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen. Misschien is mijn standpunt niet juist.
Maar dat veranderd niets aan mijn denkwijze daarover, ik geloof sterk in dat je dat stevig moet verbieden.

Net als je een bedrijf hebt en ziet dat mensen pennen, thee en pakken A4 papier meenemen. Ach wat maakt het uit?
Ja wiet roken vergelijken met diefstal, sterk argument hoor.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:18:54 #132
22565 asco
Los in deze tent
pi_218326614
De gasbel laten we verder zitten dus nu gaat iedereen merken dat wij helemaal geen rijk land meer zijn, zeker met de nooit iets aan gedane komende, op zijn top zijnde, vergrijzing, een milieu welke we in Nederland moeten redden, elk arm mens dat 3000+ km heeft moeten reizen bad bed en een brood moeten geven en als klap op de vuurpijl we weer een leger moeten gaan financieren. Onder andere.

En dat gaan er een heleboel niet willen of kunnen geloven dat dat eenvoudig weg niet meer te betalen is met wat we hier met zijn allen verdienen.

Op naar het volgende verkiezingsprogramma van welke partij dan ook die de problemen niet gaat oplossen.

Zin an!
pi_218326622
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
_O- _O-

Prima knul
Dus de zin: “de ondernemer steunen” mag je niet aanspreken?
Zeker een bijstandstrekker die beledigd is?

Waarom deze persoonlijke aanvallen, het is ZO triest en jezelf verlagend, jammer dat je dat niet inziet.
Vakman pur sang
pi_218326634
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef asco het volgende:
De gasbel laten we verder zitten dus nu gaat iedereen merken dat wij helemaal geen rijk land meer zijn, zeker met de nooit iets aan gedane komende, op zijn top zijnde, vergrijzing, een milieu welke we in Nederland moeten redden, elk arm mens dat 3000+ km heeft moeten reizen bad bed en een brood moeten geven en als klap op de vuurpijl we weer een leger moeten gaan financieren. Onder andere.

En dat gaan er een heleboel niet willen of kunnen geloven dat dat eenvoudig weg niet meer te betalen is met wat we hier mijn zijn allen verdienen.

Op naar het volgende verkiezingsprogramma van welke partij dan ook die de problemen niet gaat oplossen.

Zin an!
Zelfs als we dat gas oppompen stelt het niks voor, we zijn niet echt Dubai ofzo.
We hadden het gewoon net zoals de Noren in een fonds moeten stoppen en laten renderen.
pi_218326638
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja wiet roken vergelijken met diefstal, sterk argument hoor.
Nee het oogluikend toestaan van zaken die kunnen leidden tot meer serieuze zaken als grote diefstal en fraude.

In die lijn, wanneer hasj en wiet normaal is is de stap ook kleiner naar coke of speed en dergelijke.

Maar nogmaals mijn persoonlijke mening, ik weet dat veel mensen overtuigd zijn van wat anders
Vakman pur sang
pi_218326655
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zelfs als we dat gas oppompen stelt het niks voor, we zijn niet echt Dubai ofzo.
We hadden het gewoon net zoals de Noren in een fonds moeten stoppen en laten renderen.
Er zit nog genoeg in de grond om dit alsnog te doen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218326667
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee het oogluikend toestaan van zaken die kunnen leidden tot meer serieuze zaken als grote diefstal en fraude.

In die lijn, wanneer hasj en wiet normaal is is de stap ook kleiner naar coke of speed en dergelijke.

Maar nogmaals mijn persoonlijke mening, ik weet dat veel mensen overtuigd zijn van wat anders
Je snapt dat het hele idee achter coffeeshops juist is om er voor te zorgen dat mensen niet met shady dealers hoeven te werken, en zo andere troep aangesmeerd krijgen?
pi_218326668
Die verhalen dat een uitkering meer oplevert dan werken? Grotendeels onzin. De VVD blaast het op,
Alleen in zeldzame gevallen, zoals een alleenstaande moeder met kids, sociale huur en extra regelingen in een stad als Amsterdam, komt een uitkering in de buurt van parttime werk.
Maar meer dan fulltime? Amper.

Steeds dat gezeur dat uitkeringen meer opleveren dan werken. Laten we stoppen met appels en peren vergelijken en dezelfde gevallen naast elkaar zetten: een alleenstaande man die werkt vs. in de bijstand, en een alleenstaande vrouw met twee kids, werkt vs. bijstand.

Dan ziet het er snel een stuk minder roze kleurig uit voor iemand met een uitkering.
pi_218326673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:22 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dat val erg mee, zeker wat in de huidige velden zit is maar goed voor een jaartje of 6 gas, de andere velden zijn veel kleiner en zullen veel duurder qua ontginning zijn, en bevinden zich ook in kwetsbare gebieden.
pi_218326687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef Cattivo het volgende:
Die verhalen dat een uitkering meer oplevert dan werken? Grotendeels onzin. De VVD blaast het op,
Alleen in zeldzame gevallen, zoals een alleenstaande moeder met kids, sociale huur en extra regelingen in een stad als Amsterdam, komt een uitkering in de buurt van parttime werk.
Maar meer dan fulltime? Amper.

Steeds dat gezeur dat uitkeringen meer opleveren dan werken. Laten we stoppen met appels en peren vergelijken en dezelfde gevallen naast elkaar zetten: een alleenstaande man die werkt vs. in de bijstand, en een alleenstaande vrouw met twee kids, werkt vs. bijstand.

Dan ziet het er snel een stuk minder roze kleurig uit voor iemand met een uitkering.
Het probleem zit hem niet in de uitkering, maar dat een alleenstaande man die een vermogen voor een kleine huurwoning moet betalen, in die zin ben je er dan slechter vanaf.
pi_218326692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je snapt dat het hele idee achter coffeeshops juist is om er voor te zorgen dat mensen niet met shady dealers hoeven te werken, en zo andere troep aangesmeerd krijgen?
Laten we deze discussie niet aangaan. Dat heeft geen zin. Ik heb een hele afwijkende mening hierover.
Ik heb wat persoonlijke issues met dit onderwerp.

Wat mij betreft zorg je dat er uberhaubt geen wiet is in het hele land. Dan heb je ook geen last van shady dealers.
Vakman pur sang
pi_218326694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:22 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ach nee joh. De tijd dat die gasbaten echt relevant waren voor de begroting liggen ver achter ons. We hebben echt wel ander verdienvermogen in Nederland.
pi_218326703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat val erg mee, zeker wat in de huidige velden zit is maar goed voor een jaartje of 6 gas, de andere velden zijn veel kleiner en zullen veel duurder qua ontginning zijn, en bevinden zich ook in kwetsbare gebieden.
¤25–¤35 miljard volgens chatgpt. Niet zo hoog als ik had verwacht maar hoog genoeg voor een mooi staatsfonds.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:28:23 #144
319979 Fok-it
All is well
pi_218326709
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat mij betreft zorg je dat er uberhaubt geen wiet is in het hele land.
Ja, realistisch streven dit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218326726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:27 schreef mackinac het volgende:

[..]
¤25–¤35 miljard volgens chatgpt. Niet zo hoog als ik had verwacht maar hoog genoeg voor een mooi staatsfonds.
Ik denk dat het een stuk handiger is om dat als strategische reserve achter te houden.
pi_218326756
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:27 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig op de staatsbegroting echt klein bier. Zo'n bedrag gaf de BBB weg in de onderhandelingen rond stikstof.

Een staatsfonds moet vele malen groter zijn om echt impact te maken en onafhankelijk genoeg georganiseerd te kunnen worden, zodat een volgende minister van financiën niet zomaar een greep uit kan doen voor rechtse of linkse hobby’s.
pi_218326761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:14 schreef Cruzinats het volgende:
De hardwerkende Nederlander is al de meest gesubsidieerde groep in dit land, die trekken netto onder de streep met kinderopvangtoeslag en hypotheekrenteaftrek meer binnen dan iemand met een bijstandsuitkering. Tweeverdieners die op kosten van de samenleving de huizenprijzen nog verder opdrijven. De VVD wil vooral de ratrace in stand houden en de vinexcucks trappen er wederom weer met open ogen in.
Fuck, had ik toch nooit gedacht dat ik het met je eens zou zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218326767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, de mensen doorzien niets. Ze staan om zeven uur op om te gaan werken en denken dan ‘ik ben een hardwerkende Nederlander’. Dan horen ze op de televisie dat de vvd voor hardwerkende Nederlanders is en hun stemkeuze is gemaakt.
Dit, helaas.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218326773
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem zit hem niet in de uitkering, maar dat een alleenstaande man die een vermogen voor een kleine huurwoning moet betalen, in die zin ben je er dan slechter vanaf.
Man A (bijstand, inkomen ¤17.000):Bij een huur van ¤750 krijgt hij ongeveer ¤350-¤380 per maand huurtoeslag.
Dit is circa 47-51% van de huurprijs (¤350-¤380 / ¤750).
Reden: Met een laag inkomen betaalt hij een kleine eigen bijdrage (basishuur), en de toeslag vergoedt bijna de hele huur boven die basishuur.

Man B (minimumloon, inkomen ¤33.360):Bij dezelfde huur van ¤750 krijgt hij ongeveer ¤200-¤250 per maand huurtoeslag.
Dit is circa 27-33% van de huurprijs (¤200-¤250 / ¤750).
Reden: Zijn hogere inkomen betekent een grotere eigen bijdrage, waardoor de toeslag lager uitvalt.

Als je per jaar 16k extra per jaar krijgt kun je het verschil van 100 euro per maand wel opbrengen lijkt me?
pi_218326814
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig op de staatsbegroting echt klein bier. Zo'n bedrag gaf de BBB weg in de onderhandelingen rond stikstof.

Een staatsfonds moet vele malen groter zijn om echt impact te maken en onafhankelijk genoeg georganiseerd te kunnen worden, zodat een volgende minister van financiën niet zomaar een greep uit kan doen voor rechtse of linkse hobby’s.
Noorwegen heeft biljoenen in dat fonds geloof ik.
Dan maakt het impact.

(En wiet is er illegaal :) )
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')