Kun je je daar na het decennialange terreur en de schokkende aanslagen van 7 oktober 2023 iets bij voorstellen? Ik wel. En aan goede intenties heeft het in de Israëlische samenleving initieel nooit gelegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:07 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Spiegeltje, spiegeltje...
[ afbeelding ]
https://geopoliticalecono(...)nians-gaza-genocide/
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dit zegt verder niets over de verkiezingen van ~20 jaar geleden. Jij bent goed bekend met de materie, het feit dat de huidige bevolking van Gaza al sinds 2006 niets meer te kiezen heeft gehad, behoeft dan ook eigenlijk geen uitleg meer.
Deze cijfers zijn niet relevant voor wat de kortzichtige 'ze hebben hier zelf voor gekozen' one-liner betreft, maar daarom niet minder interessant. Je vindt het dan ook vast niet erg dat ik ook even aan cherry-picking uit (de inleiding van) jouw eigen Palestijnse bron doe:
[..]Zelfs met dalende cijfers ligt het percentage nog veel te hoog. In mei 2025 is de helft voor van mening dat de aanslagen van 7 oktober 2023, de juiste zet waren en steunt de grootste groep 'gewapend verzet'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder geeft dit rapport ook aan dat de Gazanen steeds meer anti-Hamas protesten ondersteunen. Wij hebben het hier toevallig een tijdje geleden over gehad. Jij beweerde dat protesten aldaar slechts van economische aard waren nadat ik je met bronnen liet zien dat er wel degelijk protesten in Gaza waren. Grappig dat je nu zelf met een bron komt die daar wat meer duidelijk over geeft; is dat nadat je destijds niet meer reageerde dan nu ook opgelost.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Als mijn tante een piemel had was het mijn oomquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als die Arabische landen rond Israël die hadden gehad, hadden ze die al in 1948 ingezet.
Er is niet te onderhandelen met religieuze debielen.
Toe, vertel: wat moet Israël precies doen?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als mijn tante een piemel had was het mijn oom
Zich aan het oorlogsrecht houden.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe, vertel: wat moet Israël precies doen?
Leuk aan tafel gaan met Hamas, een club die al sinds dien conceptie uit is op de vernietiging van Joden en Israël?
Verwacht je dat van Hamas ook?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zich aan het oorlogsrecht houden.
Het is uiteraard wat ingewikkelder dan de huidige beleger-en-uithonger-aanpak maar niet alles heeft nou eenmaal de simpelste oplossing.
Het verwachten zou een beetje naief zijn van een stel terroristische schurken. Maar laten we zeggen dat ik het even hard veroordeel wat ze uitvreten.quote:
waarom geef je Hamas wel die ruimte?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het verwachten zou een beetje naief zijn van een stel terroristische schurken. Maar laten we zeggen dat ik het even hard veroordeel wat ze uitvreten.
Desondanks is het op geen enkele wijze een excuus waarom Israel zich er niet aan zou moeten houden.
Die geef ik ze niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waarom geef je Hamas wel die ruimte?
Nooit verwachtquote:Pro-Palestijnse activisten en stakende taxichauffeurs richten pijlen op Canal Parade
Omdat het achterliggende idee natuurlijk is dat de Palestijnen zogenaamd 'onderdrukt' zijn (want, 'van kleur', want 'moslims') dus die kunnen niet op eenzelfde manier worden beoordeeld als Israël.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waarom geef je Hamas wel die ruimte?
Queers for Palestinequote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nooit verwacht![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)parade/80541790.html
Oh maar dat die nog steeds veel te hoog zijn twijfelt niemand aan, dat was dan ook het punt nietquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je je daar na het decennialange terreur en de schokkende aanslagen van 7 oktober 2023 iets bij voorstellen? Ik wel. En aan goede intenties heeft het in de Israëlische samenleving initieel nooit gelegen.
Ook de kibboetsen die totaal zijn afgeslacht op 7 oktober stonden bekend om hun pacifistische gedachtegoed. Het type mens dat Palestijnen naar ziekenhuizen reed en aan vredesinitiatieven deelnam.
Het zal je vast ook wel zijn opgevallen dat zulke initiatieven en sentimenten totaal afwezig zijn in de Palestijnse samenleving.
[..]
Zelfs met dalende cijfers ligt het percentage nog veel te hoog. In mei 2025 is de helft voor van mening dat de aanslagen van 7 oktober 2023, de juiste zet waren en steunt de grootste groep 'gewapend verzet'.
Nee ze zijn gewoon tegen het uithongeren van volkeren, en stellen niet als voorwaarde of dat volk wel progressief genoeg is.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tragisch, hoe zogenaamd 'progressief-links' met de kont omhoog ligt voor een intolerante, niet-inclusieve, racistische, misogyne, homo- en transfobe, aartsconservatief-religieuze bende als Hamas.
En dat allemaal omdat men bang is racist genoemd te worden.
Ja, dat het zal het zijn, vandaar ook al die demo's voor Darfur.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ze zijn gewoon tegen het uithongeren van volkeren, en stellen niet als voorwaarde of dat volk wel progressief genoeg is.
Heb je er nou al een georganiseerd en hen uitgenodigd?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat het zal het zijn, vandaar ook al die demo's voor Darfur.
Of omdat je van een democratische staat mag verwachten dat ze zich aan internationaal recht houden.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het achterliggende idee natuurlijk is dat de Palestijnen zogenaamd 'onderdrukt' zijn (want, 'van kleur', want 'moslims') dus die kunnen niet op eenzelfde manier worden beoordeeld als Israël.
Eind oktober 2023 waren er al in talkshows mensen die nota benen de Palestijnse terroristen van Hamas afschilderenden als 'getraumatiseerd' en 'mensen zoals jij en ik'. Toen was het bagatelliseren al twee weken aan de gang.
Bekijk deze YouTube-video
Argumentatieleer...quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat het zal het zijn, vandaar ook al die demo's voor Darfur.
Dat vind ik niet. Als democratische of Westerse landen worden aangevallen zouden zij juist ongenadig hard terug moeten kunnen slaan om de Westerse cultuur (waar een liberale democratie vaak de norm is) te beschermen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of omdat je van een democratische staat mag verwachten dat ze zich aan internationaal recht houden.
Het zou leuk zijn als terreurorganisatie hamas dat ook doet, maar het is een terreurorganisatie.
Het lijkt erop dat dit wel zal moeten want met de PA wil men blijkbaar ook niet om tafel. Ik zie het nut van het voorzetten van deze oorlog niet zo in. In januari was men de gijzelaars aan het vrijlaten, dat heeft Netanyahu afgekapt om Hamas de definitieve slag toe te brengen. Een half jaar later lijkt er geen vordering gemaakt te zijn. Heeft iemand de illusie dat een overwinning wel mogelijk is over 1, 2 of 5 jaar? Ik in elk geval niet. De Israëlische publieke opinie gelooft er ook niet meer in, dus waar is dit nog goed voor?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
1948?
Aan jou ook maar de vraag: wat moet Israël precies doen? Gezellig aan tafel schuiven met een club die al decennia oproept tot haar vernietiging?
Wat is het alternatief? Hamas is in een permanente oorlog met Israel verwikkeld en Israel kan niet anders dan dit geweld met geweld te bestrijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat dit wel zal moeten want met de PA wil men blijkbaar ook niet om tafel. Ik zie het nut van het voorzetten van deze oorlog niet zo in. In januari was men de gijzelaars aan het vrijlaten, dat heeft Netanyahu afgekapt om Hamas de definitieve slag toe te brengen. Een half jaar later lijkt er geen vordering gemaakt te zijn. Heeft iemand de illusie dat een overwinning wel mogelijk is over 1, 2 of 5 jaar? Ik in elk geval niet. De Israëlische publieke opinie gelooft er ook niet meer in, dus waar is dit nog goed voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |