Om begrijpelijke redenen liggen de tijden van verzoeningspolitiek al even achter ons.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neem als EU de reden weg voor Rusland om tot een inval over te gaan.
Heb je daar een bron van? Dat zou een kleine/nihile nuancering zijn op mijn betoog. Feit blijft dan alsnog dat je blijkbaar van het één afstand moet doen, om het ander te behouden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee zo heet dat nirt, die term heb je nu net verzonnen
Russoschtalige Esten kunnen gewoon het staatsburgerschap aanvragen, mogen ze gewoon stemmen
Sommigen willen dat niet, die mogen niet meer meestemmen
Is je al vaker verteld
Als ze een Ests paspoort hebben mogen ze gewoon stemmen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja daarmee ben ik bekend. Ik verdedig dat ook niet he?
Ik veroordeel de de Estse discriminatoire wetten tegen Etnische Russen. En ik geef aan dat dat een reactie van Rusland kan uitlokken.
Geen EU parlementairs naar Kiev sturen, geen associatieverdragen initiëren, etc etc. Is niet zo moeilijk.quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Estoniaquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Dat zou een kleine/nihile nuancering zijn op mijn betoog. Feit blijft dan alsnog dat je blijkbaar van het één afstand moet doen, om het ander te behouden.
Het is gewoon zo. Het is al maanden bekend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee als dat zo is. Als dat zo is ben ik daar op tegen. Sowieso mag je mensen toegang tot water niet ontzien. Maar dat is voor jou een justificatie om de ander ook maar onrechtvaardig te benaderen?
Niet zo raar doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:52 schreef sp3c het volgende:
En het is geen kleine nuancering het veegt je onzin compleet van tafel
Begin je nu weer over verhofstadt van Baalen? Heb je soms een slecht geheugen? Die twee stonden daar een schertsvertoning op te voeren, maar bewezen tegelijkertijd het gelijk van de angst voor Rusland dat niet wilde dat het land toenadering zocht tot het westen. Het is een soeverein land dat zelf bepaalt met wie het wat doet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen EU parlementairs naar Kiev sturen, geen associatieverdragen initiëren, etc etc. Is niet zo moeilijk.
De-russificatie is dus het uitgangspunt. Dat kan, maar dat vinden ze in het Kremlin niet zo leuk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feit dat het als provocerend opgevat wordt is juist een teken aan de wand dat het de juiste keuze is. Het alternatief kennen we namelijk.
[..]
Ah ja de bekende Roti-Unie die de bevolking van de abc eilanden heeft gecreoliseerd.
Dat ze dat niet leuk vinden is "logisch" en daar moet je zeker rekening mee houden. Iets wat ze in Oekraine niet voldoende hebben gedaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De-russificatie is dus het uitgangspunt. Dat kan, maar dat vinden ze in het Kremlin niet zo leuk.
Nu verwacht ik dat bijvoorbeeld Estland wel veilig is onder de paraplu van Nato.
En dat tekens weer, over een week of drie hebben we exact hetzelfde gesprekje weer.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:52 schreef sp3c het volgende:
En het is geen kleine nuancering het veegt je onzin compleet van tafel
Het zou je sieren je te onthouden van ad hominems.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begin je nu weer over verhofstadt van Baalen? Heb je soms een slecht geheugen? Die twee stonden daar een schertsvertoning op te voeren, maar bewezen tegelijkertijd het gelijk van de angst voor Rusland dat niet wilde dat het land toenadering zocht tot het westen. Het is een soeverein land dat zelf bepaalt met wie het wat doet.
Het is gewoon -weer- het korte rokjes argument.
Het is niet heel erg vreemd dat mensen met een Ests paspoort mogen stemmen in Estlandquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo raar doen.
Wat wil men ermee bereiken om je te verplichten een Ests paspoort aan te vragen? Alsof je dan ineens een ander soort burger wordt.
Weinig mis mee gezien de beestachtige manier waarop Rusland en dus Russen tekeer gaat/gaan in Oekraïne.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De-russificatie is dus het uitgangspunt. Dat kan, maar dat vinden ze in het Kremlin niet zo leuk.
Nu verwacht ik dat bijvoorbeeld Estland wel veilig is onder de paraplu van Nato.
Het is gewoon strontvervelend dat je telkens dezelfde discussies op start terwijl je bullshit al zo vaak weerlegd is.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou je sieren je te onthouden van ad hominems.
Hoe zou Nederland of Frankrijk reageren als er Russische parlementariers naar de hoofdstad zouden afreizen die op een groot podium een grote boze menigte zou toespreken/scanderen dat ze moeten volhouden en dat Rusland de protestanten niet zal laten vallen?
Dat kun je niet af doen als een schertsvertoning. Dat was directe politieke inmenging.
Het is inmenging maar goed, dat hebben we hier ook gewoon gehad met bijvoorbeeld Turkije, en eerlijk gezegd zo schokkend is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou je sieren je te onthouden van ad hominems.
Hoe zou Nederland of Frankrijk reageren als er Russische parlementariers naar de hoofdstad zouden afreizen die op een groot podium een grote boze menigte zou toespreken dat ze moeten volhouden en dat ze Rusland de protestanten niet zal laten vallen?
Dat kun je niet af doen als een schertsvertoning. Dat was directe politieke inmenging.
Het gaat hier om Esten met een Russisch paspoort. Dat zijn dikwijls gemigreerde Russen van vóór 91 die daar zijn gebleven. Die zijn reeds onderdeel van de samenleving, en toch wordt hen het recht op stemmen ontnomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is niet heel erg vreemd dat mensen met een Ests paspoort mogen stemmen in Estland
Zou ook een beetje gek zijn als al die ex warpac staten mogen kiezen wie er de baas is in moskou
Je loopt er gewoon op vast dat het onweerlegbare inmeninging was van de EU om daar verhofstadt/van baalen heen te sturen. Dat is hetzelfde als Russische parlementariërs die op de dam zouden staan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon strontvervelend dat je telkens dezelfde discussies op start terwijl je bullshit al zo vaak weerlegd is.
Neequote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat hier om Esten met een Russisch paspoort. Dat zijn dikwijls gemigreerde Russen van vóór 91 die daar zijn gebleven. Die zijn reeds onderdeel van de samenleving, en toch wordt hen het recht op stemmen ontnomen.
Pff. Dank. Ik stond er redelijk alleen voor..quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is inmenging maar goed, dat hebben we hier ook gewoon gehad met bijvoorbeeld Turkije, en eerlijk gezegd zo schokkend is het ook weer niet.
Handig is het natuurlijk ook niet.
Wat dus tegelijkertijd ook weer reden is voor de Russen om op die manier tekeer te gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weinig mis mee gezien de beestachtige manier waarop Rusland en dus Russen tekeer gaat/gaan in Oekraïne.
Je hebt hier ook gewoon de Nederlandse nationaliteit nodig om te kunnen stemmen. Maar Russen zouden zomaar even overal mee mogen stemmenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo raar doen.
Wat wil men ermee bereiken om je te verplichten een Ests paspoort aan te vragen? Alsof je dan ineens een ander soort burger wordt.
Ja alleen begonnen we niet op de basisschool Turken "khokhols" te noemen en een invasie van Turkije voor te bereiden om Erdohgan af te zetten.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is inmenging maar goed, dat hebben we hier ook gewoon gehad met bijvoorbeeld Turkije, en eerlijk gezegd zo schokkend is het ook weer niet.
Handig is het natuurlijk ook niet.
Dat kun je niet zo stellen. in de USSR was het defacto één staat. Russen die zich toen in de Estse SSR bevonden zijn gebleven en zijn vanaf toen gaan stemmen voor het Estse parlementquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:01 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je hebt hier ook gewoon de Nederlandse nationaliteit nodig om te kunnen stemmen. Maar Russen zouden zomaar even overal mee mogen stemmen
Deze stelling klopt echt voor geen meter.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je loopt er gewoon op vast dat het onweerlegbare inmeninging was van de EU om daar verhofstadt/van baalen heen te sturen. Dat is hetzelfde als Russische parlementariërs die op de dam zouden staan.
Ze zijn niet door de EU gestuurd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je loopt er gewoon op vast dat het onweerlegbare inmeninging was van de EU om daar verhofstadt/van baalen heen te sturen. Dat is hetzelfde als Russische parlementariërs die op de dam zouden staan.
Dus Iedereen uit een voormalige Sovjet Republiek zou moeten kunnen stemmen in Rusland?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je niet zo stellen. in de USSR was het defacto één staat. Russen die zich toen in de Estse SSR bevonden zijn gebleven en zijn vanaf toen gaan stemmen voor het Estse parlement
En dat wordt hen nu ontnomen.
Zuch zucht zucht.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja alleen begonnen we niet op de basisschool Turken "khokhols" te noemen en een invasie van Turkije voor te bereiden om Erdohgan af te zetten.
Klein verschil maar.
Kun je nagaan hoeveel tijd ze hebben gehad om het juiste paspoort aan te vragen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je niet zo stellen. in de USSR was het defacto één staat. Russen die zich toen in de Estse SSR bevonden zijn gebleven en zijn vanaf toen gaan stemmen voor het Estse parlement
Dus? Dat zou het Russische parlement ook kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zijn niet door de EU gestuurd.
Weer niet waar. Een deel van hen terwijl de meerderheid niet wordt geraakt door de maatregel.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neequote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was gewoon niet handig, en opent de deur naar allerlei theorieen of die demonstraties oprecht zijn, of gesteund, of gefinancierd vanuit het westen. In dat opzicht vind ik echt dat EU hier voorzichtiger moet opereren. Ik zou zeggen dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pff. Dank. Ik stond er redelijk alleen voor..
Dat was natuurlijk een van de uitingen, alleen deze staat echt op beeld.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Het was gewoon niet handig, en opent de deur naar allerlei theorieen of die demonstraties oprecht zijn, of gesteund, of gefinancierd vanuit het westen. In dat opzicht vind ik echt dat EU hier voorzichtiger moet opereren. Ik zou zeggen dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan.
Mijn voorkeur is dat de EU daarmee ophoudt. Geen vertegenwoordigers bij demonstraties, hoe oprecht die ook zijn. Kappen daarmee.
Je krijgt alleen notes als je weer eens opzichtig zit te trollen, niet omdat je mening afwijkt van de norm (en gebaseert is op pure onzin maar dat geheel terzijde)quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zuch zucht zucht.
niemand in dit topic heeft ooit het woord khokhols in de mond genomen. Dat is gewoon pure Kremlin propaganda, net zoals de abjecte stellingen vanuit het Kremlin dat Zelensky nazi is. Compleet debiel en overbodig. Alleen wij zijn onderhand ook gezakt naar het niveau om Russen zaken aan te wrijven die onjuist zijn. Ik laat maar even in het midden wat ik bedoel. Want anders krijg ik weer allemaal notes om de oren.
Parlementaries zijn inderdaad vrij te reizen en worden door niemand gestuurd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zijn niet door de EU gestuurd.
Mogen Russen in Nederland stemmen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo raar doen.
Jij -wil- dat het inmenging vanuit de EU als instituut was omdat je dan je EU liberalen zijn de oorzaak van alles stokpaardje kan berijden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus? Dat zou het Russische parlement ook kunnen zeggen.
Kom op man. Je kan het toch gewoon eens zijn hiermee? Het is écht heel duidelijk dat het inmenging was.
Ik snap überhaupt niet waarom je dat woord gebruikt in reactie op mijn post dat de EU gewoon openlijk intervenieerde in de Oekraïens/Russisch politiek aangaande die associatie verdragen. Nogmaals, het woord khokhol wordt hier door niemand gebruikt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je krijgt alleen notes als je weer eens opzichtig zit te trollen, niet omdat je mening afwijkt van de norm (en gebaseert is op pure onzin maar dat geheel terzijde)
Khokhol is gewoon een slur voor Oekrainers, gebezigd door een heleboel Russen. Zie niet in wat daar niet aan klopt
De EU steunde die demonstratiea dan ook gewoon, daar is niemand ooit dubbelzinnig over geweestquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:05 schreef skrn het volgende:
[..]
Het was gewoon niet handig, en opent de deur naar allerlei theorieen of die demonstraties oprecht zijn, of gesteund, of gefinancierd vanuit het westen. In dat opzicht vind ik echt dat EU hier voorzichtiger moet opereren. Ik zou zeggen dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan.
Mijn voorkeur is dat de EU daarmee ophoudt. Geen vertegenwoordigers bij demonstraties, hoe oprecht die ook zijn. Kappen daarmee.
Ze zijn dus 35 jaar lang laks geweest met het aanvragen van een Ests paspoort.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat hier om Esten met een Russisch paspoort. Dat zijn dikwijls gemigreerde Russen van vóór 91 die daar zijn gebleven. Die zijn reeds onderdeel van de samenleving, en toch wordt hen het recht op stemmen ontnomen.
Ik vond het toen en vind het nog steeds een bijzonder domme schertsvertoning...maar dat was het dan ook.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Parlementaries zijn inderdaad vrij te reizen en worden door niemand gestuurd.
Ze mogen het wel, alleen ik vind het niet handig. Bezoeken aan bevriende naties prima hoor, maar met demonstraties meelopen? Dit soort dingen worden enkel maar tegen je gebruikt, nou ja, zie deze discussie.
Nou ben ik ook aardig door Russische propaganda-kanalen aan het heengaan, maar dit akkefietje heeft daar nauwelijks op de radar gestaan. EU is in ogen Rusland weinig relevant.
Dat is het hele punt toch niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze zijn dus 35 jaar lang laks geweest met het aanvragen van een Ests paspoort.
We praten natuurlijk nog over 2014.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja alleen begonnen we niet op de basisschool Turken "khokhols" te noemen en een invasie van Turkije voor te bereiden om Erdohgan af te zetten.
Klein verschil maar.
Zeker welquote:
Dan zou een vergelijking met het helpen opzetten van DPR en LPR meer op zijn plaats zijn, ja.quote:
Ik heb ook niet het idee dat die actie van Verhofstadt en Van Baalen veel sympathie opgewekt heeft, was vooral genant.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vond het toen en vind het nog steeds een bijzonder domme schertsvertoning...maar dat was het dan ook.
Verder waren het demonstraties voor toenadering richting het westen en weg van het oosten. Het is niet alsof die twee op eigen houtje die revolutie hebben ontketend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |