Wat ik vind is niet van belang. Maar het kan maar zo de consequentie zijn. En een groot deel van de wereld zal dat begrijpen. En dan zitten wij in EU weer te huilen waarom Rusland zoiets doet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat wat Russen geen stemrecht hebben in Estland mag Rusland dat land binnenvallen en ze onder het gezag van Poetin brengen?
Al zie je de schaamlippen zitten, je blijft er van af.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral in het dagelijks bestuur van de baltics zit de arm van de EU en Navo ver in hun reet.
Beetje spierballentaal uitslaan en anti-russisch sentiment verstevigen in wetgeving. Het rokje moet inderdaad steeds korter.
In Estland vormen etnische Russen de grootste minderheidsgroep. Volgens recente gegevens uit 2024:quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het staat er letterlijk. En nu ben ik wel klaar met op jou te reageren. Als begrijpend lezen te hoog voor je is gegrepen, dan heeft reageren op jou geen zin.
De Russen in Nederland hebben ook geen stemrecht.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik vind is niet van belang. Maar het kan maar zo de consequentie zijn. En een groot deel van de wereld zal dat begrijpen. En dan zitten wij in EU weer te huilen waarom Rusland zoiets doet.
De consequenties zijn voor de Esten om zo agressief te doen.
Dat weet iedereen. Zelfs Poetin heeft dat herkent dat dat niet goed is, niet in zulke sterke bewoordingen als wij daarover spreken. Maar toch.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verder hoef ik je denk ik niet uit te leggen wat de soviets hebben geflikt met de baltische staten, er is een reden waarom ze naar het westen en navo zijn gehold zodra die kans er was.
Die hebben ook nooit deel uitgemaakt van onze samenleving of staat. Wij gaan toch ook geen surinamers het stemrecht afnemen en hun religie verbieden. Kom op man. Wat wil je nu verdedigen>?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen in Nederland hebben ook geen stemrecht.
Niet maar dat doen ze dan ook niet. Ze zijn alleen heel bekend met het draaiboek van novorossiya en nemen stappen om dit te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weet iedereen. Zelfs Poetin heeft dat herkent dat dat niet goed is, niet in zulke sterke bewoordingen als wij daarover spreken. Maar toch.
Maar geeft hen dat het recht om minderheden te onderdrukken en te provoceren?
Des te opvallender hoe provocerend die nu te werk gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Al zie je de schaamlippen zitten, je blijft er van af.
Verder hoef ik je denk ik niet uit te leggen wat de soviets hebben geflikt met de baltische staten, er is een reden waarom ze naar het westen en navo zijn gehold zodra die kans er was.
Volgens het artikel zijn Russen het stemrecht ontnomen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar je zei dat het niet waar was op mijn stelling dat Russische Esten het stemrecht was ontnomen. Nou daar staat het. Russen aldaar worden onderdrukt.
De recente beperkingen in Estland gelden uitsluitend voor niet-EU-burgers. Dus niet alleen Russische.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat weet iedereen. Zelfs Poetin heeft dat herkent dat dat niet goed is, niet in zulke sterke bewoordingen als wij daarover spreken. Maar toch.
Wat geeft de Russen het recht Oekraïners in hun eigen steden -zoals Melitopol en Mariupol- water te weigeren en het wel aan de kolonisten te geven?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook voor jouw geldt: aandachtig lezenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet maar dat doen ze dan ook niet. Ze zijn alleen heel bekend met het draaiboek van novorossiya en nemen stappen om dit te voorkomen.
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2565378quote:Estland voert strenge wetten in om de Russische invloed in de voormalige Sovjetstaat terug te dringen. Zo mogen mensen met een Russisch paspoort straks niet meer stemmen bij lokale verkiezingen. Ook heeft het Estse parlement ingestemd met een wet die de orthodoxe kerk verplicht de banden met Rusland te verbreken.
Estland telt 1,3 miljoen inwoners, van wie er 80.000 de Russische nationaliteit hebben. Officieel staat in de wet dat iedereen van buiten de EU het kiesrecht voor lokale verkiezingen kwijtraakt, maar in de praktijk worden vooral in Estland wonende Russen geraakt.
In Estland zijn sinds de Russische inval in Oekraïne grote zorgen over de veiligheid van het land en de dreiging van Rusland. Dat de regering-Trump geregeld de Amerikaanse bijdrage aan de NAVO ter discussie stelt, baart de Esten ook zorgen. Estland is sinds 2004 lid van het militaire bondgenootschap.
Feit dat het als provocerend opgevat wordt is juist een teken aan de wand dat het de juiste keuze is. Het alternatief kennen we namelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Des te opvallender hoe provocerend die nu te werk gaan.
Ah ja de bekende Roti-Unie die de bevolking van de abc eilanden heeft gecreoliseerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben ook nooit deel uitgemaakt van onze samenleving of staat. Wij gaan toch ook geen surinamers het stemrecht afnemen en hun religie verbieden. Kom op man. Wat wil je nu verdedigen>?
Als elk land zo redeneert dan heeft elk land nog wel een appeltje te schillen met de ander. Dan houd je de oorlog in stand.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Des te opvallender hoe provocerend die nu te werk gaan.
En voor jou geldt, begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook voor jouw geldt: aandachtig lezen
[..]
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2565378
Je eerdere stelling klopt dus gewoon aantoonbaar weer eens niet. En dat wist je ook al wel, maar jij wilt graag het verhaaltje Rusland provoceren promoten terwijl Estland zich gewoon wapent tegen directe inmenging vanuit het buurland.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook voor jouw geldt: aandachtig lezen
[..]
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2565378
Ja daarmee ben ik bekend. Ik verdedig dat ook niet he?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feit dat het als provocerend opgevat wordt is juist een teken aan de wand dat het de juiste keuze is. Het alternatief kennen we namelijk.
[..]
Ah ja de bekende Roti-Unie die de bevolking van de abc eilanden heeft gecreoliseerd.
Dat klopt, Rusland heeft nog een appeltje te schillen met de baltische staten. Het is zelfs een van de redenen waarom de 5 procent norm weer van stal is gehaald.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als elk land zo redeneert dan heeft elk land nog wel een appeltje te schillen met de ander. Dan houd je de oorlog in stand.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feit dat het als provocerend opgevat wordt is juist een teken aan de wand dat het de juiste keuze is. Het alternatief kennen we namelijk.
[..]
Ah ja de bekende Roti-Unie die de bevolking van de abc eilanden heeft gecreoliseerd.
En dat zou net als de invasie van Oekraïne illegaal zijn. En de cirkel is weer rond.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja daarmee ben ik bekend. Ik verdedig dat ook niet he?
Ik veroordeel de de Estse discriminatoire wetten tegen Etnische Russen. En ik geef aan dat dat een reactie van Rusland kan uitlokken.
Geen idee als dat zo is. Als dat zo is ben ik daar op tegen. Sowieso mag je mensen toegang tot water niet ontzien. Maar dat is voor jou een justificatie om de ander ook maar onrechtvaardig te benaderen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat geeft de Russen het recht Oekraïners in hun eigen steden -zoals Melitopol en Mariupol- water te weigeren en het wel aan de kolonisten te geven?
Neem als EU de reden weg voor Rusland om tot een inval over te gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, Rusland heeft nog een appeltje te schillen met de baltische staten. Het is zelfs een van de redenen waarom de 5 procent norm weer van stal is gehaald.
We hadden naar Patton moeten luisteren en meteen door moeten stoten naar Moskou inderdaad.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:29 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Boeiend, het zijn maar Russen. Dat volk had de aarde allang moeten verlaten. Jammer dat dit in de Tweede Wereldoorlog nooit gelukt is.
Nee zo heet dat niet, die term heb je nu net verzonnenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima dat je dat vindt. Maar het Kremlin vindt dit niet ok.
Dat heet dus een provoked war.
Gaat de EU niet over.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neem als EU de reden weg voor Rusland om tot een inval over te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |