abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218298071
Leliehoeve. CCF heeft dus steken laten vallen mbt de borg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218298158
Ik zie dat HCN Des* & Dev* dan toch on hold heeft gezet met een statusupdate (overigens geen mail van ontvangen). Ondanks dat de leningen van deze groep afgelopen 2 maanden aflossingsvrij waren gemaakt, is het de ondernemer toch niet gelukt om de reguliere termijn op tijd te betalen - nu alweer 2 weken te laat. Jammer, ik had juist verwacht dat de liquiditeit in de zomerperiode zou verbeteren. Zou er toch meer aan de hand zijn? Weet iemand toevallig of de verbouwing in Gouda vooruit gaat, of ziet het geheel er nog steeds net zo uit als paar maanden terug?
pi_218298193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:05 schreef DatIsMeTochOokWat het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kolere, dat is wel heel suf en overigens ook een lulverhaal van die borgsteller natuurlijk. Ik snap hun glazen bol ook niet dat ze tijdens een procedure al weten wat de rechter zal beslissen en dat ze ook niet eens hoger beroep overwegen. Het overeind blijvende argument is verwaarloosbaar bij het argument van de borgsteller ("ik wist niet wat ik tekende"), zo werkt het niet natuurlijk. Lijkt op advocaatkosten besparen.

Ik vraag me ook af of je CCF dan niet aansprakelijk kan stellen, met "vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geínformeerd" kom je er niet vanaf zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218298350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:16 schreef JP01 het volgende:
Ik zie dat HCN Des* & Dev* dan toch on hold heeft gezet met een statusupdate (overigens geen mail van ontvangen). Ondanks dat de leningen van deze groep afgelopen 2 maanden aflossingsvrij waren gemaakt, is het de ondernemer toch niet gelukt om de reguliere termijn op tijd te betalen - nu alweer 2 weken te laat. Jammer, ik had juist verwacht dat de liquiditeit in de zomerperiode zou verbeteren. Zou er toch meer aan de hand zijn? Weet iemand toevallig of de verbouwing in Gouda vooruit gaat, of ziet het geheel er nog steeds net zo uit als paar maanden terug?
Ik zit hier ook in en heb de 15e de mail met statusupdate ontvangen. Ik zit ook in de 3 andere nog lopende HCN projecten van deze ondernemer en die hebben deze maand wel betaald. Wel is 1 lening met betaaldatum de 17e pas vandaag bijgeschreven op mijn betaalrekening. Als de liquiditeitsproblemen vooral D&D betreffen zou ik er geen bezwaar tegen hebben om alleen voor deze lening de aflossing nog een paar maanden op te schorten.
pi_218298430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zit hier ook in en heb de 15e de mail met statusupdate ontvangen. Ik zit ook in de 3 andere nog lopende HCN projecten van deze ondernemer en die hebben deze maand wel betaald. Wel is 1 lening met betaaldatum de 17e pas vandaag bijgeschreven op mijn betaalrekening. Als de liquiditeitsproblemen vooral D&D betreffen zou ik er geen bezwaar tegen hebben om alleen voor deze lening de aflossing nog een paar maanden op te schorten.
Zelf zit ik dan weer niet in D&D maar wel in een paar andere projecten van de ondernemer. Zelf zou ik er voor kiezen om het pand voor een iets langere tijd uitstel te geven. Dat project heeft namelijk de laagste rente, de vraag is alleen of de beperktere aflossing die daar plaats vind ten opzichte van de overige projecten genoeg ruimte geeft om de rest wel te kunnen aflossen.
Denk dat de LTV van het project met pand inmiddels door de aflossing ook wel goed te noemen is.
pi_218298584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 12:48 schreef KrekelJapie het volgende:
2x 2e hypotheek KoM:
https://www.kapitaalopmaa(...)-Comta-Vastgoed-B-V-
[..]
Ze houden rekening met bijlenen 1e hypotheek.
Of ze hebben ook zakelijke een r/c bij diezelfde bank die mede gebruik maakt van dat onderpand/hypotheek, bij zakelijk bankreleaties bij bijvoorbedl Rabo en ABN-AMRO zie je dat zeer vaak in de hypotheek actie staan, zinnetjes als "... en alles wat de bank meer te vorderen heeft...". Hoe dank ook, effe meecalculeren als je naar de dekking kijkt.
pi_218298615
Oude bekende bij CCF:

E. Grigorios 2

¤ 350.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

En het pand volgens mij ook, daar hadden we met een project een 2de hypotheek op en die was vervroegd afgelost.
pi_218298694
Communicatie achterstand 15 juni GvE
SPOILER
Dit ondanks de strategie van 5 jaar geleden
quote:
Na vijf jaar gaan we evalueren welke panden wij in portefeuille behouden en welke wij met winst willen verkopen.
pi_218298843
Vervroegde aflossing CCF
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Vishandel Westrand met leningnummer 37415.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_218298897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Kolere, dat is wel heel suf en overigens ook een lulverhaal van die borgsteller natuurlijk. Ik snap hun glazen bol ook niet dat ze tijdens een procedure al weten wat de rechter zal beslissen en dat ze ook niet eens hoger beroep overwegen. Het overeind blijvende argument is verwaarloosbaar bij het argument van de borgsteller ("ik wist niet wat ik tekende"), zo werkt het niet natuurlijk. Lijkt op advocaatkosten besparen.

Ik vraag me ook af of je CCF dan niet aansprakelijk kan stellen, met "vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geínformeerd" kom je er niet vanaf zeg.
Ik vind het antwoord ook wat makkelijk en heb ze dan ook gevraagd hoe ze dit gaan oplossen.
pi_218298982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Wel slordig van CCF, lijkt me toch dat zij dan mogelijk aansprakelijk zijn, nu zij de borgsteller niet hebben geinformeerd.
  woensdag 23 juli 2025 @ 16:54:11 #162
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218299079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 16:08 schreef Tjalala het volgende:
Oude bekende bij CCF:

E. Grigorios 2

¤ 350.000 | 8,0 % rente | 24 maanden

En het pand volgens mij ook, daar hadden we met een project een 2de hypotheek op en die was vervroegd afgelost.
Het feit dat CCF geen enkele verwijzing doet naar dat eerste project met inderdaad de vervroegde aflossing, is voor mij voldoende om deze te laten lopen.
pi_218300138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 16:54 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Het feit dat CCF geen enkele verwijzing doet naar dat eerste project met inderdaad de vervroegde aflossing, is voor mij voldoende om deze te laten lopen.
Ik zat in die eerste lening en daar was niet veel aan de hand volgens mij. 375K voor 48 mnd, maar al na 15 mnd volledig afgelost met een behoorlijke extra vergoedingsente.
Mist de verwijzing naar de vorige lening niet omdat het toentertijd een Non publieke funding was?
"Deze lening betreft een non-publieke funding. Vandaar dat u deze pitch niet op de website van Collin kunt terugvinden."
pi_218300175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 16:54 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Link 1e lening: https://www.collincrowdfund.nl/e-grigorios/
pi_218300283
Heeft iemand een voorinschrijf link van Grigorios 2? wil hem in de basis meenemen.
pi_218300294
BBKitchen Son en Breugel
¤ 170.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/bbkitchen-son-en-breugel/

2e hypotheek (2e in rang) en 3e hypotheek op woonhuis ouders
pi_218300380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:
BBKitchen Son en Breugel

Als de ouders dan maar goed geïnformeerd worden.😀
pi_218300452
Heeft deze keten niet ook wat cf leningen gehad in het verleden? https://www.nu.nl/economi(...)rd-in-nederland.html
pi_218300698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heeft deze keten niet ook wat cf leningen gehad in het verleden? https://www.nu.nl/economi(...)rd-in-nederland.html
geen idee, wel via NPEX in elk geval
https://www.npex.nl/effectenbeurs/t-bello/
https://www.participaties(...)bligatiehouders.aspx
pi_218300785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:
BBKitchen Son en Breugel

Wat ik niet begrijp is. Investering is 170K echter hypotheek dekking maar 128K. Los van LTV dus geen volledige dekking. Pas als de eerste lening verder wordt afgelost wordt de dekking hoger.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fredericm op 23-07-2025 20:41:29 ]
pi_218301189
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2025 20:34 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is. Investering is 170K echter hypotheek dekking maar 128K. Los van LTV dus geen volledige dekking. Pas als de eerste lening verder wordt afgelost wordt de dekking hoger.
Klopt. Ze hadden de 3e hypotheek nog wel wat hoger kunnen inschrijven.

Eventuele rest moet uit borgstelling ouders komen.
pi_218301336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 16:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Vervroegde aflossing CCF
[..]

Nu stond de laatste termijn sowieso al gepland voor over twee weken, maar desalniettemin fijn dat het geld terug is. Een soepel verlopen aflossing, terwijl de slotsom toch bijna 80% bedroeg. En we hebben zelfs meer teruggekregen dan initieel gepland, omdat de beheerfee van de laatste maand is berekend op de dag nauwkeurig en geen volle maandtermijn.

Chapeau CCF en chapeau ondernemer, hier word ik blij van. *O*
pi_218301654
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 21:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Klopt. Ze hadden de 3e hypotheek nog wel wat hoger kunnen inschrijven.

Eventuele rest moet uit borgstelling ouders komen.
Ik vind de LTV te hoog (ruim 92%) voor 2e hypotheek a 8,5% direct
pi_218305136
Bij NLInvesteert staat nu open project voor ¤ 690.000 voor 36 maanden tegen 10,5%
Zoals het percentage aangeeft is het risicovol en is zijn de zekerheden nihil. Bedrag is mn voor de overname in dezelfde branche
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Essaco_BV
pi_218305239
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:35 schreef zeeland6 het volgende:
nieuwe SIG 12 mnd
L.J.M. Beelstraat 30 Herfinanciering LIVE 24 jul. 10.30 uur
https://investeren.sameni(...)t-30-herfinanciering

Deze gooit hoge ogen bij de meest onaantrekkelijke foto presentatie.
Deze staat nu open.
Over het algemeen neem ik geen kortlopende projecten mee maar aangezien ik al in het nu aflopende 60 maanden project zat kost het mij weinig tijd om deze te beoordelen.
Meegenomen.

10.32 uur: En vol.
pi_218305609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 19:36 schreef axensir het volgende:
Heeft iemand een voorinschrijf link van Grigorios 2? wil hem in de basis meenemen.
Als je snel bent, hij staat open:

https://www.collincrowdfund.nl/e-grigorios-2/
pi_218305642
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:05 schreef polquito1971 het volgende:

[..]

Meegenomen

Daarnaast SQL vastgoed 2 bij GVE met nog 100 man in de wachtrij toen die op 100% kwam
pi_218305656
Bij GvE hebben ze een wachtrijlijst met de tekst die iedere paar seconden geactualiseerd wordt;

Beste investeerder,

Dank voor uw interesse in dit project.
Op dit moment is er bovenmatig veel interesse in dit project en staat u op nummer 86 in de wachtkamer.
Het project is op dit moment voor 89.4 % volgeschreven. Sluit dit scherm niet af en druk niet op F5, het project opent vanzelf op uw beeldscherm.

Let op: het kan zijn, wanneer u aan de beurt bent, dat het project is volgeschreven. In dat geval kunt u een e-mail sturen naar onze medewerkers van Klantenservice om u op de reservelijst te laten zetten. U kunt e-mailen naar: info@geldvoorelkaar.nl o.v.v. projectnummer - reservelijst.
pi_218305704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:09 schreef ML45 het volgende:
Bij GvE hebben ze een wachtrijlijst met de tekst die iedere paar seconden geactualiseerd wordt;

Beste investeerder,

Dank voor uw interesse in dit project.
Op dit moment is er bovenmatig veel interesse in dit project en staat u op nummer 86 in de wachtkamer.
Het project is op dit moment voor 89.4 % volgeschreven. Sluit dit scherm niet af en druk niet op F5, het project opent vanzelf op uw beeldscherm.

Let op: het kan zijn, wanneer u aan de beurt bent, dat het project is volgeschreven. In dat geval kunt u een e-mail sturen naar onze medewerkers van Klantenservice om u op de reservelijst te laten zetten. U kunt e-mailen naar: info@geldvoorelkaar.nl o.v.v. projectnummer - reservelijst.
maar als je nu gelijk mailt, ben je dan de eerste reserve? :Y)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218305733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:05 schreef polquito1971 het volgende:

[..]

Dubbel ingelegd. Mooi project, langere looptijd was me liever geweest maar ja.
Pecunia non olet
pi_218306127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:05 schreef DatIsMeTochOokWat het volgende:

SPOILER
Erg slecht hoor... En dan rest er voor mij ook nog de vraag waarom het pand (woonhuis+bedrijfsruimte) wel goed lijkt te zijn verkocht, maar de opbrengst voor investeerders zo laag. Dus of er gaan tonnen naar onkosten OF bij deze verkoop is de verhouding tussen opbrengst woonhuis+bedrijfsruimte anders dan bij de vorige overdracht naar de leningnemers.

Ik heb overigens nog geen reactie op mijn e-mail over deze zaak na 13 dagen. :?
pi_218306693
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=30629

Lage rente, maar authentiek verhaal.
pi_218307109
Linkje collin studenten project hefinanciering https://url42.collincrowd(...)WT2hFFDoZ74okg-3D-3D
pi_218307120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:20 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=30629

Lage rente, maar authentiek verhaal.
Wel hele slechte scores G-PD 25 en Creditsafe 4, dit is niet waar ik op mik G-PD >45 en Creditsafe <1. Kan ik best soms een uitzondering op maken bij veel zekerheid, maar ziet er niet heel goed uit, zeker niet in combinatie met rentepercentage.

Maar zal wel snel vollopen denk ik.
pi_218307393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Linkje collin studenten project hefinanciering https://url42.collincrowd(...)WT2hFFDoZ74okg-3D-3D
Magere rente, maar genoeg zekerheden. Ik laat het toch maar bij de eerste, die nu afgelost gaat worden en gun deze een ander.
pi_218307474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:13 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Magere rente, maar genoeg zekerheden. Ik laat het toch maar bij de eerste, die nu afgelost gaat worden en gun deze een ander.
Idem.
Pecunia non olet
pi_218307475
Ik heb van Le Coquin op Collin een 06 nummer gevonden. Via app om linkje gevraagd, nog niet gekregen.
pi_218307542
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:22 schreef Fredericm het volgende:
Ik heb van Le Coquin op Collin een 06 nummer gevonden. Via app om linkje gevraagd, nog niet gekregen.
60 maanden icm 9% is altijd wel lekker ja. onder de goede omstandigheden :-)
pi_218307632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
60 maanden icm 9% is altijd wel lekker ja. onder de goede omstandigheden :-)
De LTV van de 2e hypo is 65%. Woningen van 344K in alkmaar zijn zeer courant
pi_218308038
Linkje Le Coquin bij Collin
SPOILER
pi_218308420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:58 schreef Fredericm het volgende:
SPOILER
Die komt niet meer live. Thanks!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218308536
Ik heb mijn 50 plus ook maar naar le Coquin doorgeschoven gaat inderdaad hard. Ik vraag me af waarom de rente zo hoog is
pi_218308695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:21 schreef Fredericm het volgende:
Ik heb mijn 50 plus ook maar naar le Coquin doorgeschoven gaat inderdaad hard. Ik vraag me af waarom de rente zo hoog is
Starter, weinig ervaring, aanzienlijke kans op default...
Pecunia non olet
pi_218308734
quote:
Ik vraag me af waarom de rente zo hoog is
Omdat het risico op "gedoe" bij dit soort projecten (het is hierbij gewoon een starter die er een nieuwe hobby gaat najagen) heel groot is. De eerste 6 maanden zal geen probleem geven maar daarna is het afwachten of het niet een hele dure hobby gaat worden. Als het niet voldoende loopt zal hij al vrij snel in de problemen komen en komt het allemaal neer op de zekerheden die hierbij voldoende lijken te zijn.
Zelf heb ik hem wel voor mijn basisbedrag meegenomen.
pi_218308763
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Omdat het risico op "gedoe" bij dit soort projecten (het is hierbij gewoon een starter die er een nieuwe hobby gaat najagen) heel groot is. De eerste 6 maanden zal geen probleem geven maar daarna is het afwachten of het niet een hele dure hobby gaat worden. Als het niet voldoende loopt zal hij al vrij snel in de problemen komen en komt het allemaal neer op de zekerheden die hierbij voldoende lijken te zijn.
Zelf heb ik hem wel voor mijn basisbedrag meegenomen.
Idem basisbedrag ... obv zekerheden
pi_218309155
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:58 schreef Fredericm het volgende:
SPOILER
Meegenomen. Puur op basis van de zekerheden. Ik heb zo mijn twijfels of op deze locatie buiten het centrum zijn café een succes gaat worden. We gaan het beleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door FINONAF op 24-07-2025 16:56:26 ]
pi_218309429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:10 schreef FINONAF het volgende:

[..]
Meegenomen. Puur op basis van de zekerheden. Ik heb zo mijn twijfels of op deze lokatie buiten het centrum zijn café een succes gaat worden. We gaan het beleven.
Zit ik er nu overheen te kijken? Waar zie jij de nieuwe locatie?
pi_218309473
quote:
Ik denk dat ik namens een grote groep spreek als ik zeg: je hebt een goede keuze gemaakt!
pi_218309543
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:30 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Zit ik er nu overheen te kijken? Waar zie jij de nieuwe locatie?
Scharlo 33 1815 CN Alkmaar
pi_218309741
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Die komt niet meer live. Thanks!
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')