abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218283010
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Trouwens, ik ben geen slimme jongen en zit dus in nog een bagger project die in faillissement is geëindigd: S*ftwarematch*ng. Onderstaand de pitch links en update.

Het betreft 2 projecten die dezelfde hypothecaire inschrijving gebruiken. Project 2 is ook 2e in rang. Ik zit in de eerste. Het eerste project is nog redelijk solide gedekt door het woonhuis, het tweede project is enorm twijfelachtig.

Wat ik me besefte bij deze update is dat IK niets met het 2e project te maken heb en de belangen van die investeerders, maar CCF heeft dat wel en benadeelt mogelijk de investeerders in het eerste project tot op zekere hoogte om een betere oplossing voor de investeerders in het tweede project te halen. Had dat nog niet eerder zo meegemaakt.

Specifiek deze zin: "Wij zijn van mening dat deze regeling een hogere opbrengst zal opleveren dan een executoriale verkoop." Dat zal waar zijn, maar als investeerder in project 1 zijn de belangen toch wel iets anders dan die in project 2. Toch een zekere belangenverstrengeling?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit in dezelfde situtie, dan ook tegen gestemd
pi_218283546
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 18:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Feestwinkel met 2e hypotheek
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31692

Incentive:
Als extra waardering wil ik al mijn investeerders gedurende de looptijd van de lening (48 maanden) een korting van 25% aanbieden op het volledige assortiment in mijn webshop
Als ik de immateriële vaste activa (goodwill/ontwikkelingskosten) corrigeer op het eigen vermogen dan houdt hij amper 5K over bij een schuldenlast van 314K (waarvan 54K achtergesteld).

De marges die hij op de prullaria maakt zijn erg mooi maar staan ook heel veel bedrijfskosten tegenover (inclusief zijn eigen salaris), dus er is nog maar weinig tot niets verdiend. Het jaar 2024 was zelfs verliesgevend.
Maar vanaf 2025 gaat alles super dankzij deze lening. :7

Wat denken jullie is dit investeringswaardig. Ik neig zelf naar nee ondanks de 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_218285004
Ik vond hem in eerste instantie wel aardig, maar de cijfers en de website overtuigden me niet. Bovendien zag ik dat de mij bekende keten SoLow best veel filialen heeft, en ik koop dit soort prullaria zelf liever in een winkel.
pi_218285381
nieuwe SIG 12 mnd
L.J.M. Beelstraat 30 Herfinanciering LIVE 24 jul. 10.30 uur
https://investeren.sameni(...)t-30-herfinanciering

Deze gooit hoge ogen bij de meest onaantrekkelijke foto presentatie.
pi_218285398
Sommige wezen er al terecht op dat de KDV wel erg snel gingen. Nu is hij zichzelf voorbij gelopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218285626
Update Belhamels(KOM)

SPOILER
Ben benieuwd wanneer het eerste waterijsje komt....
Pecunia non olet
pi_218286518
quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project Mijnsherenlaan 82D Herfinanciering in Rotterdam. De hypotheek is op 21-7-2025 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Omdat de looptijd nog langer dan 6 maanden is, is er 6 maanden boeterente verschuldigd.

Jouw investering(en), rente en boeterente worden gestort in jouw account.

Voor nieuwe investeringen verwijzen we je graag naar de openstaande projecten op de site.
Ilyas begint te cashen?
pi_218287048
Vandaag de slottermijn ontvangen van Power Energie Studio (Voordegroei).
Nu heb ik daar alleen nog de betalingsregeling van het borgbedrag van Vers & Fijn lopen tot volgend jaar december.
pi_218287107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik de immateriële vaste activa (goodwill/ontwikkelingskosten) corrigeer op het eigen vermogen dan houdt hij amper 5K over bij een schuldenlast van 314K (waarvan 54K achtergesteld).

De marges die hij op de prullaria maakt zijn erg mooi maar staan ook heel veel bedrijfskosten tegenover (inclusief zijn eigen salaris), dus er is nog maar weinig tot niets verdiend. Het jaar 2024 was zelfs verliesgevend.
Maar vanaf 2025 gaat alles super dankzij deze lening. :7

Wat denken jullie is dit investeringswaardig. Ik neig zelf naar nee ondanks de 2e hypotheek.
Ik vind de LTV best hoog 85% voor een woning van 1 miljoen+. Daar is bij een eventuele executie veiling minder vraag naar dan bij een woning van 500K. Heerde is geen randstad. In die regio is 1 miljoen veel geld voor een woning.
pi_218287264
SIGje van Ilyas vandaag vervroegd Mijnsherenlaan 82d.

Bij GVE proj 21434 BedrijfsOG Zwartsluis nog in de aflos-pipeline moeten zitten. Stond voor 8 juli vlgs schema, maar goed een paar daagjes later no problem evenwel verwacht toch een updateje van GVE vwb status
pi_218287333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:43 schreef Soulfreak het volgende:
Nu heb ik daar alleen nog de betalingsregeling van het borgbedrag van Vers & Fijn lopen tot volgend jaar december.
Ik heb daar alleen nog Origin.
Loopt nog tot eind 2026.
Betaalt altijd keuring.
pi_218287430
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:00 schreef peterc het volgende:
SIGje van Ilyas vandaag vervroegd Mijnsherenlaan 82d.

Bij GVE proj 21434 BedrijfsOG Zwartsluis nog in de aflos-pipeline moeten zitten. Stond voor 8 juli vlgs schema, maar goed een paar daagjes later no problem evenwel verwacht toch een updateje van GVE vwb status
Bakker Bart op CCF is ook een paar dagen later door afwikkeling notaris.

Project met af en toe problemen G*nz* op CCF vervroegd afgelost met boeterente.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:50:10 #138
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218289800
Artikel De Stentor over failliete horecaondernemer (CCF).
Niet echt veel nieuws onder de zon; herbevestiging van wat al bekend was, volgens mij.
Blij dat ik zijn projecten allemaal heb overgeslagen.

SPOILER
pi_218290457
quote:
De slotbetaling van project 30903 Herfinanciering bedrijfspand BORUS kinderopvang zal deze week aan u uitbetaald worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wel wat kort GVE, zowel kwa informatie in dit bericht als looptijd van het project. Volgens mijn administratie had het project nog een half jaar te gaan, is net halverwege. Boeterente zal wel niet.

quote:
...algehele aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente...

[ Bericht 9% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 22-07-2025 18:51:23 ]
  dinsdag 22 juli 2025 @ 19:37:43 #140
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218290806
Bericht van CRE dat je 'Nieuwbouw Putte II' kosteloos kunt converteren naar de volgende projectfase: 'Arbeidsmigrantencomplex Putte'.

Hoe dat 'doorrollen' in z'n werk gaat, is mij niet duidelijk. Ik zie alleen de reguliere 'voorinschrijving'-button. Maar die is gelinkt aan 0,45% bemiddelingskosten.
pi_218291169
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:43 schreef Soulfreak het volgende:
Idem Power Energie Studio.
Nu nog Ori*gin en Oost*veen. Komt wel goed.

Ik heb maar 1 afschrijving gehad bij VDG en dat was Chris Comes h/o House of Cars, de oplichter.
Helaas was dat een flinke afschrijving.
Op platformniveau een positief resultaat maar bij 11 projecten totaal, hakt een 80% afschrijving op een project er natuurlijk fors in.
Pecunia non olet
pi_218291797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 20:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Idem Power Energie Studio.
Nu nog Ori*gin en Oost*veen. Komt wel goed.

Ik heb maar 1 afschrijving gehad bij VDG en dat was Chris Comes h/o House of Cars, de oplichter.
Helaas was dat een flinke afschrijving.
Op platformniveau een positief resultaat maar bij 11 projecten totaal, hakt een 80% afschrijving op een project er natuurlijk fors in.
Ik heb daar ook maar 1 afschrijving (op slechts 5 projecten), het al genoemde Vers & Fijn. Daar was met reguliere betalingen al 60,4% van het leningbedrag afgelost, inclusie rente was er 79,1%.ontvangen Als zekerheid was er 2 keer een borgbedrag van bijna 14,3% ieder. Eén leningnemer tikte dat bedrag in 1 keer af, de ander heeft een betalingsregeling tot december 2026 tegen 5% rente, wat netjes iedere maand betaald wordt. Daarmee kom ik uiteindelijk op iets minder dan 109% van mijn inleg terug ontvangen straks.
pi_218292444
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:50 schreef InVestEerder het volgende:
Artikel De Stentor over failliete horecaondernemer (CCF).
Niet echt veel nieuws onder de zon; herbevestiging van wat al bekend was, volgens mij.
Blij dat ik zijn projecten allemaal heb overgeslagen.

SPOILER
Ik ben benieuwd naar een update. De laatste (zie hieronder) is alweer 3 maanden geleden.

SPOILER
Pecunia non olet
pi_218293323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 08:15 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Ik heb zojuist officieel mijn bezwaar kenbaar gemaakt, zou voor mij wel een reden zijn om juridisch eens het een en ander te testen als ze niet bijdraaien…
-
pi_218295946
voor de liefhebbers 50+ linkje (70% vol al)
SPOILER
pi_218296287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 08:15 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor. Gewoon ondersteboven houden, die mensen met een tweede recht hebben op basis van risico een beslissing genomen en nu staan ze helaas achteraan. Kan niet zo zijn dat een eerste recht van hyp daar last van moet hebben.
pi_218296299
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:37 schreef boertje2024 het volgende:
Sommige wezen er al terecht op dat de KDV wel erg snel gingen. Nu is hij zichzelf voorbij gelopen.

SPOILER
SPOILER
  woensdag 23 juli 2025 @ 11:38:13 #148
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_218296410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 10:34 schreef pkaiser het volgende:
voor de liefhebbers 50+ linkje (70% vol al)
SPOILER
Om 11.00 uur open en vol.

Voor wie wil mee doen in deze bodemloze put komt vast wel een volgend gevalletje hopeloos.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_218296877
2x 2e hypotheek KoM:
https://www.kapitaalopmaa(...)-Comta-Vastgoed-B-V-
quote:
Het object aan het Gevers Deynootplein 210 heeft een WOZ-waarde van ¤540.000 en een uitstaande schuld van ¤350.000, hetgeen resulteert in een overwaarde van ¤190.000. Let op: de uitstaande schuld op het object bedraagt op dit moment ¤ 350.000. Wel is er een hypothecaire inschrijving bij ABN AMRO ter hoogte van ¤ 475.000. Hoewel de actuele schuld lager ligt, moet in geval van uitwinning met het volledige ingeschreven bedrag rekening worden gehouden.

Het object aan de Smaragdhorst 1 heeft een WOZ-waarde van ¤300.000 en een huidige schuld van ¤208.000, wat resulteert in een overwaarde van ¤92.000. De actuele schuld op het object bedraagt ¤ 208.000, tegenover een WOZ-waarde van ¤ 300.000. Er is echter een hypothecaire inschrijving van ¤ 212.000 bij Domivest, wat betekent dat onze tweede hypotheek zich pas kan verhalen boven dat bedrag.
Ze houden rekening met bijlenen 1e hypotheek.
pi_218297812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 11:38 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Om 11.00 uur open en vol.

Voor wie wil mee doen in deze bodemloze put komt vast wel een volgend gevalletje hopeloos.
Het is een soort van pyramidespel....de beleggers van het eerste uur hebben hun geld en rente gehad, als gevolg van herfinanciering. Die hebben niets te klagen. Maar uiteindelijk stopt de muziek een keer als niemand meer wil herfinancieren of als de mooie plannen van de heren niet uitkomen....
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')