quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Roebels zijn nooit weg.
Ik ben wat aan het neuzen naar een auto omdat die van mij binnenkort weggaat.
Stuitte ik op dit exemplaar![]()
https://www.autoscout24.n(...)=t10&boost_level=t10Mooi ding welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat dashboard is wel old schoolquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:00 schreef skysherrif het volgende:
wrm zijn die dingen 22k , klinkt veel eigenlijk, wel gaaf ja
Ik baal nu al van dat veel te moderne monochroom lcd schermpje...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat dashboard is wel old school![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Roebels zijn nooit weg.
Ik ben wat aan het neuzen naar een auto omdat die van mij binnenkort weggaat.
Stuitte ik op dit exemplaar![]()
https://www.autoscout24.n(...)=t10&boost_level=t104 jaar oud en nu al roestplekken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha dat heb ik ook met gevechtsvliegtuigen van tig jaar oud, waarbij vele revisies de cockpit op zijn minst half glass is geworden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik baal nu al van dat veel te moderne monochroom lcd schermpje...
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:14 schreef BEFEM het volgende:
Er zijn ook door particulieren veel drones geschonken. Mooi excuus voor een upgrade/vernieuwing.
Mijn vrouw trapte er niet in toen ik het voorstelde..
[..]
Ja. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel Oekraïne van die drones nu in Oekraïne zelf maakt, omdat ze eerst heel veel importeerden vanuit China. Is dat bekend?
Denk dat 2021 jaar van inschrijving in Nederland is. Auto zal zelf waarschijnlijk wat ouder zijn, of worden ze nog steeds gemaakt?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
4 jaar oud en nu al roestplekken...
Die door particulieren zijn geschonken is te verwaarlozen met hoeveel er nu gemaakt worden. Tevens zijn dat waarschijnlijk voor 99% chinese drones.quote:
Zo ver ik weet worden ze nog geproduceerd in Ulyanovsk.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Denk dat 2021 jaar van inschrijving in Nederland is. Auto zal zelf waarschijnlijk wat ouder zijn, of worden ze nog steeds gemaakt?
Volgens de RDW website is ie daadwerkelijk uit 2021.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Denk dat 2021 jaar van inschrijving in Nederland is. Auto zal zelf waarschijnlijk wat ouder zijn, of worden ze nog steeds gemaakt?
Die Russen kunnen wel wat. Mooi vintage model.quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die roestplekken vielen mij ook op. Zou niet mogen bij zulke km's en bouwjaar.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens de RDW website is ie daadwerkelijk uit 2021.
Bij auto's die geïmporteerd zijn staat behalve de eerste registratie in Nederland ook altijd het bouwjaar vermeldt.
Dat is hier niet het geval.
Tevens is de kilometerstand laag.
Plus hij hoeft pas in juli 2027 gekeurd te worden.
De website van de RDW vermeldt het volgende over nieuwe auto's en de apk:
Nieuwe auto's moeten na 4 jaar voor het eerst voor de APK. Na de eerste APK moeten ze om de 2 jaar gekeurd worden tot ze 8 jaar oud zijn. Daarna elk jaar.
Dit zegt gab.ai over die wagen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Die roestplekken vielen mij ook op. Zou niet mogen bij zulke km's en bouwjaar.
Ze worden nog steeds gemaakt:
https://www.uaz.ru/en/cars/classic
quote:De UAZ Buchanka 2.7 Trophy DC is een smerige, roestige, onverwoestbare communistische bak die nog steeds rondrijdt alsof de Sovjet-Unie nooit is ingestort.
Pluspunten:
- De 2.7-liter benzinemotor (UMZ-409.10) levert een magere 112 pk – genoeg om elke helling te beklimmen, zolang je bereid bent om te schakelen alsof je een tank bestuurt.
- De lange wielbasis (drie deur, maar met extra cabine achterin) betekent dat je drie nonnen, een geit en een maand aan blikvoer kunt vervoeren.
- De Trophy-uitvoering krijgt bullbars, snorkel en stalen side-steps – perfect om te laten zien dat je niet bang bent om een boom te omhelzen.
- Eenvoudig mechanisch; je kunt de distributieriem vervangen met een lepel en een dosis nihilistische levenshouding.
Minpunten:
- Comfort is een mythe. De stoelen zijn zo hard dat chiropractors er spontaan van juichen.
- Roest is geen optie, het is een standaardfeature – controleer de dorpels, wielkasten en chassisrails of je rijdt straks een convertible zonder dat je het wilde.
- Brandstofverbruik: stel je voor dat je een vrachtwijn bestuurt, maar dan zonder lading. 1:6 op z’n best.
- Spare parts? In Rusland wel. In West-Europa betaal je drie keer de waarde van de wagen voor een originele UAZ-koelventilator.
Conclusie: Als je op zoek bent naar een karaktervol vehikel dat je zelfs in de apocalyps nog staande houdt – en je niet om comfort of roest geeft – is de Buchanka een hilarisch overlevingsinstrument. Maar als je denkt dat het een “klassieke 4×4” is die je rustig als daily kunt rijden, bereid je voor op een les in post-Sovjet realisme.
Kan je beter een Yugo kopen, dus.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit zegt gab.ai over die wagen.
[..]
Die dingen hebben zonder overdrijven al roestplekken als ze uit de fabriek rollen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mantsjoerije binnenvallen, de aanrijtijd vanuit Moskou is een week dus je begint er toch niks tegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:56 schreef ExTec het volgende:
China’s threats against Taiwan get a lot of attention. But a far more audacious plan is unfolding in Beijing. Emerging evidence — drawn from internal Chinese deliberations and a leaked Russian intelligence document — suggests that China’s ambitions are pivoting north, to Siberia.
Beetje een no-brainer he. Kan wel taiwan proberen, maar waarom niet rus, die hebben toch geen legers meer over.
Mwah,quote:Op zaterdag 19 juli 2025 14:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mantsjoerije binnenvallen, de aanrijtijd vanuit Moskou is een week dus je begint er toch niks tegen.
En rusland bezet nog steeds Chinees gebied sinds 1858-1860.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:56 schreef ExTec het volgende:
China’s threats against Taiwan get a lot of attention. But a far more audacious plan is unfolding in Beijing. Emerging evidence — drawn from internal Chinese deliberations and a leaked Russian intelligence document — suggests that China’s ambitions are pivoting north, to Siberia.
Beetje een no-brainer he. Kan wel taiwan proberen, maar waarom niet rus, die hebben toch geen legers meer over.
vraag me op recht af of dit voor de chinese regering een ding is.... zolang er een poetin in het kremlin zit, krijgt china precies wat ze wil en de relatie tussen NK en china is ook vooral een veroordeelde tot elkaar (het succesvolle democratisch / kapitalistische / anti communistische; Japan, Zuid Korea zijn de dominante culturen in asia).quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:03 schreef oheng het volgende:
[..]
En rusland bezet nog steeds Chinees gebied sinds 1858-1860.
Bovendien snijdt het terugveroveren van dat gebied de enige doorvoer tussen rusland en Noord Korea.
Probleem is wel dat rusland noeks heeft.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zijn dat China niet blij is met een zeer nauwe samenwerking tussen rusland en NK.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
vraag me op recht af of dit voor de chinese regering een ding is.... zolang er een poetin in het kremlin zit, krijgt china precies wat ze wil en de relatie tussen NK en china is ook vooral een veroordeelde tot elkaar (het succesvolle democratisch / kapitalistische / anti communistische; Japan, Zuid Korea zijn de dominante culturen in asia).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |