abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:53:38 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218223844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 21:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nogmaals dit heeft niets met islam te maken. Ze spugen niet en schelden niet in een moskee.
Staat de Gereformeerde Kerk ook nog op de agenda?

Maakt niet uit welke. Oud-Gereformeerd, Christelijk Gereformeerd, Vrijgemaakt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:54:45 #52
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218223853
quote:
bedreigingen, provocaties en tegen ramen en deuren aan trappen
quote:
hard rijden met fatbikes, spugen, nare opmerkingen maken, rommel achterlaten en het afsteken van vuurwerk
quote:
straatcoaches
quote:
Islamitische school
quote:
hun banden met de terroristische groep Kaukasus Emiraat
quote:
lesprogramma wilden besteden aan salafistisch geloof
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:55:27 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218223859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 21:48 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik zie niet zo goed in hoe jouw gebrek aan opvoeding dit gedrag zou moeten goedpraten.
Ik praat dit gedrag niet goed. Maar het is nu eenmaal gedrag wat regelmatig voorkomt in armere regios of stadsdelen. Dat is niet echt nieuws. Maar nu het over een islamitische school gaat komt het wel in het nieuws om ophef te creëren voor boze burgers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:56:31 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218223869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik praat dit gedrag niet goed. Maar het is nu eenmaal gedrag wat regelmatig voorkomt in armere regios of stadsdelen. Dat is niet echt nieuws. Maar nu het over een islamitische school gaat komt het wel in het nieuws om ophef te creëren voor boze burgers.
Corpsballen komen uit zeer goede milieus, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:56:32 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218223870
Alleen totaaldebieltjes hebben een 'straatcoach' nodig. Normaal opgevoede mensen niet.
pi_218223872
quote:

[..]
Nogmaals dit heeft niets met islam te maken. Ze spugen niet en schelden niet in een moskee.
Deden ze dat daar maar i.p.v. in de seculiere en openbare ruimte.
-
  dinsdag 15 juli 2025 @ 21:57:58 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218223880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maakt niet uit welke. Oud-Gereformeerd, Christelijk Gereformeerd, Vrijgemaakt...
Er staat hier nergens een refo kerk zo ver ik weet. En bij die moskee werd ik uitgenodigd, anders was ik daar ook niet heen gegaan.
pi_218223891
Het zou wel interessant zijn als een type ala Rico Verhoeven in een woning zou wonen waar zulk tuig vervelend doet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218223923
quote:

[..]
In een kerk ook niet… jouw argument is selectief en slaat nergens op. Salafisten spugen en schelden op ongelovigen. In een moskee worden ook geen jezedi meisjes verkracht, toch deden de ware Isis moslims dat ook - buiten de moskee -….. In de moskee komen geen ongelovigen, echter zoals mijn bron aantoont (en die negeer je) krijgt het salafisme steeds meer greep op de moskeeën in nederland en daarmee dus ook de ‘haat’ richting niet moslims (of ander type moslims). Het spugen en schelden op niet gelovigen in de wijk is hier mede een gevolg van (en het dus niet aanspreken van elkaar als moslim zijnde).

Maar, wat vind je van de nos bron die ik aanhaalde? Jij had een goede moskee te pakken wellicht, maar de slechtere zijn in opmars helaas.
pi_218223955
quote:

[..]
Ik praat dit gedrag niet goed. Maar het is nu eenmaal gedrag wat regelmatig voorkomt in armere regios of stadsdelen. Dat is niet echt nieuws.
Hoezo is dat niet nieuws? Dergelijk gedrag zou alleen actueel mogen zijn als het een rijke buurt betreft ofzo? Ik herinner mij met enige regelmaat kritische berichten over studenten in allerlei steden die zich misdragen. Dat zijn over het algemeen jongens uit een beter milieu. Hoe kan dat?
quote:
Maar nu het over een islamitische school gaat komt het wel in het nieuws om ophef te creëren voor boze burgers.
Dus men moet maar gewoon niet geïnformeerd worden over dit soort dingen :?

Bovendien is het maar gewoon een artikel in een krant hoor. Daar staan nog wel minder relevante zaken in dan dit.
Conscience do cost.
pi_218223996
- Islam gonna islam.

- Mensen daarom boos.

- moslims + usefull idiots gonna troll en downplay.

What's new?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:15:11 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218223999
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 19:46 schreef BeriBeri het volgende:
Oh Islamitische school, dan weet je wel weer genoeg
Dit dus inderdaad. En daar gaat Nederland er nog veel meer van krijgen de komende decennia.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:16:28 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218224011
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:14 schreef SpaceOddity het volgende:
- Islam gonna islam.

- Mensen daarom boos.

- moslims + usefull idiots gonna troll en downplay.

What's new?
Het is eigenlijk ook wel bijzonder, blanke Westerlingen die zich altijd genoodzaakt voelen in de bres te springen voor moslims.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:20:47 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218224045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:03 schreef inXs het volgende:

[..]
In een kerk ook niet… jouw argument is selectief en slaat nergens op. Salafisten spugen en schelden op ongelovigen. In een moskee worden ook geen jezedi meisjes verkracht, toch deden de ware Isis moslims dat ook - buiten de moskee -….. In de moskee komen geen ongelovigen, echter zoals mijn bron aantoont (en die negeer je) krijgt het salafisme steeds meer greep op de moskeeën in nederland en daarmee dus ook de ‘haat’ richting niet moslims (of ander type moslims). Het spugen en schelden op niet gelovigen in de wijk is hier mede een gevolg van (en het dus niet aanspreken van elkaar als moslim zijnde).

Maar, wat vind je van de nos bron die ik aanhaalde? Jij had een goede moskee te pakken wellicht, maar de slechtere zijn in opmars helaas.
Ik werd daar gewoon netjes behandeld, en zowat iedereen was vriendelijk tegen elkaar. Zelden zoiets mee gemaakt.
Verder geen idee hoeveel salafisten daar tussen zaten.

Die NOS bron van dat emiraat? Dat lijkt inderdaad niet zo fris, dat kun je op verschillende manieren aanpakken, maar ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze niets met het Witte Huis te maken willen hebben. Je ziet zelf ook wat voor een gevaarlijke mafketel daar nu zit.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:21:05 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218224050
We hebben het kankergezwel binnen gehaald - nu gaat het uitzaaien.
"Hoka Hey!"
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:23:46 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218224084
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:07 schreef ems. het volgende:
Dergelijk gedrag zou alleen actueel mogen zijn als het een rijke buurt betreft ofzo?
Nou ja. Want daar gebeurt van alles achter de schermen in plaats van open en bloot.

Dit soort topics op Fok! zijn onderhand wel duidelijk. Overal in amere buurten heb je overlast door jongeren. Op een fatbikeje rijden en wat naroepen is peanuts met wat wij vroeger hebben uitgehaald in een volkswijk. Maar dit betreft een islamitische school dus wordt het Telegraaf ophef. Het is zo doorzichtig allemaal.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:26:34 #67
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218224112
quote:

[..]
Ik denk dat deze passage er wel iets mee te maken heeft waarom het benoemd wordt:

quote:
. In februari 2019 bracht de AIVD een rapport uit over de achtergrond van personen verbonden aan de school, inclusief hun banden met de terroristische groep Kaukasus Emiraat. Het rapport vermeldde ook dat de leiders de helft van het lesprogramma wilden besteden aan salafistisch geloof.

Sommige media noemden de school daarna een "haatschool" of een plek waar leerlingen worden beïnvloed door radicale islam. Daarnaast riep de toenmalige minister-president tijdens het wekelijkse vragenuurtje ouders op hun kinderen niet in te schrijven bij de school.
Klinkt nu niet echt als een omgeving waaruit erg gezellige mensen voortkomen. Overigens ben ik wel met je eens dat dit soort gedrag niet uit de islam voortkomt of daarin wordt voorgeschreven. Ik geloof wel dat dit een van de gevolgen kan zijn van extremistische interpretaties ervan.

Daarnaast snap ik ook wel dat jongeren op straat rond de school gaan rondhangen tijdens pauzes als er geen schoolplein is. Het beschreven gedrag vind ik echter niet een logisch of begrijpelijk gevolg daarvan.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:26:44 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218224115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou ja. Want daar gebeurt van alles achter de schermen in plaats van open en bloot.

Dit soort topics op Fok! zijn onderhand wel duidelijk. Overal in amere buurten heb je overlast door jongeren. Op een fatbikeje rijden en wat naroepen is peanuts met wat wij vroeger hebben uitgehaald in een volkswijk. Maar dit betreft een islamitische school dus wordt het Telegraaf ophef. Het is zo doorzichtig allemaal.
Oh nee hoor. Wat doorzichtig is, is dit standaard bagatelliseren.

Zoals ik al zei, met alles wat christelijk is heb je wat minder moeite om azijn te pissen. Of je hebt het over pedopriesters. Of inteeltkoppen.

Dan is meneer de religiekritiek zelve. En velen met je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218224119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik werd daar gewoon netjes behandeld, en zowat iedereen was vriendelijk tegen elkaar. Zelden zoiets mee gemaakt.
Verder geen idee hoeveel salafisten daar tussen zaten.

Die NOS bron van dat emiraat? Dat lijkt inderdaad niet zo fris, dat kun je op verschillende manieren aanpakken, maar ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze niets met het Witte Huis te maken willen hebben. Je ziet zelf ook wat voor een gevaarlijke mafketel daar nu zit.
Mooi selectief weer, de toename van het salafisme in de moskeeën, maar ook in de middelbare hogescholen. Heeft niets met de vs te maken overigens.

Dus: wat vind je van het toegenomen salafisme? En hoe zie jij de aanpak dan voor je? Of is: ‘niet zo fris’ het enige wat je daarover te zeggen hebt?
pi_218224132
quote:

[..]

En dat blijkt uit? En is daar een toename in te zien?
pi_218224154
En hier nog een andere bron die helder maakt waarom islamitische (eigenlijk alle religieuze scholen zou ik zeggen) scholen niet wenselijk zijn: https://decorrespondent.n(...)a7-2ca9-389929cdbe2d
pi_218224200
Zou het niet eens tijd worden om op te houden met islamitische scholen? Daar is namelijk nog nooit iets goeds uit gekomen…
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:45:39 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218224289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Wat doorzichtig is, is dit standaard bagatelliseren.

Zoals ik al zei, met alles wat christelijk is heb je wat minder moeite om azijn te pissen. Of je hebt het over pedopriesters. Of inteeltkoppen.

Dan is meneer de religiekritiek zelve. En velen met je.
Dit heeft niets te maken met moslims of christenen.

Zowel de islam school, moskee, en overheid zullen aan jongeren laten weten dat spugen en schelden niet mag.
Dit gedrag komt door opgroeien in een arme buurt. Het zijn voor de zoveelste keer sociaal economische problemen.

Maar dat willen jij en andere users hier niet zien. Die zien islamitische school in een nieuwsartikel en dan begint het Pavlov schuimbekken.
pi_218224341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
Dit gedrag komt door opgroeien in een arme buurt.
Euh, nee. Dit is territoriaal pisgedrag. Ik pis hier alles onder, want ik ben de übermensch (lees: de "juiste" moslim) en jullie ongelovige Westerse zwijnen zijn untermenschen waar ik op spuug.

Nee, er is geen andere interpretatie of verklaring. Dit is de reden. De ENIGE ECHTE reden. Dat ze een keer toneel speelden toen je in de moskee was, is gewoon zand in je ogen strooien.

En zeg nou zelf, verdien je geen Siberisch strafkamp voor de zooi die je in je jonge jaren uithaalde??
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:53:27 #75
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218224356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit heeft niets te maken met moslims of christenen.

Zowel de islam school, moskee, en overheid zullen aan jongeren laten weten dat spugen en schelden niet mag.
Dit gedrag komt door opgroeien in een arme buurt. Het zijn voor de zoveelste keer sociaal economische problemen.

Maar dat willen jij en andere users hier niet zien. Die zien islamitische school in een nieuwsartikel en dan begint het Pavlov schuimbekken.
Ja, whatever... Maar kom op man, dit soort tuig zou toch gewoon keihard aangepakt moeten worden? En dat zou ook gebeuren als we in dit land nog de capaciteit hadden om te handhaven.
pi_218224524
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:04 schreef Kim-Holland het volgende:
[ x ]
Geert kan wel schreeuwen op Twitter, maar toen hij de kans had deed hij er precies niks aan. Slappe lul.
U MAD?
pi_218224663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:51 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Euh, nee. Dit is territoriaal pisgedrag. Ik pis hier alles onder, want ik ben de übermensch (lees: de "juiste" moslim) en jullie ongelovige Westerse zwijnen zijn untermenschen waar ik op spuug.

Nee, er is geen andere interpretatie of verklaring. Dit is de reden. De ENIGE ECHTE reden. Dat ze een keer toneel speelden toen je in de moskee was, is gewoon zand in je ogen strooien.

Dit dus, moeilijker is het niet.

En helaas komt dit achterlijke geteisem er mee weg omdat er hele kuddes linkse mensen er in trappen en alles downplayen en vergoelijken.
-
  dinsdag 15 juli 2025 @ 23:59:11 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218224744
Wel bijzonder dat dit nu ineens geen racisme, extreemrechts of fascisme wordt genoemd. Ook weer zo'n privilege van bruine minderheden.
  woensdag 16 juli 2025 @ 00:13:36 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218224749
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je kunt verwachten tot je een ons weegt. Dit gaat nu eenmaal om jongeren. Ik gooide vroeger ruiten van bushokjes kapot.

Als je op google maps kijkt dan zie je dat daar op die locatie ook geen fuck te doen is. En de school heeft niet eens een schoolplein waar ze wat kunnen voetballen of stoeien of zo.
Het is sinds 1960 een school maar nu het op "islamitische leest" is geschoeid is het een drama. Ja, dat zal vast aan de omgeving liggen en niet aan het volk wat op die school zit. :')
pi_218225082
quote:

[..]Ik gooide vroeger ruiten van bushokjes kapot.
Waarom verbaast me dit nou helemaal niks?
Vandaar ook natuurlijk dat alles wat antifa flikt jouw goedkeuring heeft.
pi_218225100
Die ouders die daar hun kinderen op school stoppen zijn ongeveer net zo dom als de PVVers die op Geert stemmen, denken dat je met zo een oplossing alles oplost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 juli 2025 @ 06:04:10 #83
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218225129
Het lijkt me sowieso een onwenselijke situatie om hier Islamitische scholen te hebben.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218225140
quote:

[..]
Nee, ze spugen en schelden op alles en iedereen buiten de Islam.

Dat is het probleem.
pi_218225142
quote:

[..]
Je kunt verwachten tot je een ons weegt. Dit gaat nu eenmaal om jongeren. Ik gooide vroeger ruiten van bushokjes kapot.
zo.
Dus jouw respectloze gedrag is het gevolg van een slechte opvoeding?
  woensdag 16 juli 2025 @ 06:38:04 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218225165
Wat raar weer. Zo'n vredelievend achtergrondje. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 juli 2025 @ 06:41:47 #87
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_218225168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, whatever... Maar kom op man, dit soort tuig zou toch gewoon keihard aangepakt moeten worden? En dat zou ook gebeuren als we in dit land nog de capaciteit hadden om te handhaven.
Oh, maar de capaciteit is er wel hoor. Alleen de prioriteiten liggen anders.
Als je in deze situatie belt vanwege overlast komen ze inderdaad niet vanwege “geen capaciteit”, daar moet je dus ook niet voor bellen. Je moet dan de politie bellen met de mededeling dat je het gezeik nu echt zat bent en met een paar buurtbewoners ga je nu dat tuig de wijk uit timmeren. (Alleen zeggen hoor, je hoeft het niet echt te doen)

Moet jij eens kijken hoe snel er een overmacht aan politie aan komt scheuren.
pi_218225169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is sinds 1960 een school maar nu het op "islamitische leest" is geschoeid is het een drama. Ja, dat zal vast aan de omgeving liggen en niet aan het volk wat op die school zit. :')
Het ligt altijd aan de ander. Nooit aan het gedrag van de islamitische mens. Wereldwijd hetzelfde patroon toch...
  woensdag 16 juli 2025 @ 06:52:35 #89
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218225182
Wanneer leren we het nou om niet bang te zijn voor zwakbegaafden op een fatbike. Hier werkt tekst en uitleg niet. De buurt moet deze mensen corrigeren door er keer op keer op te slaan
pi_218225190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 06:52 schreef Jahr00n het volgende:
Wanneer leren we het nou om niet bang te zijn voor zwakbegaafden op een fatbike. Hier werkt tekst en uitleg niet. De buurt moet deze mensen corrigeren door er keer op keer op te slaan
Keiharde repressie is het enige dat deze figuren begrijpen idd. Onder de duim houden dat gespuis.
pi_218225282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:14 schreef Elan het volgende:

[..]
500 meter waar Van Gogh vermoord is. Links leert het nooit.
Rechts die graag scholen met geloof wilt laten bestaan, en dan links de schuld hiervan geven zo kennen we onze populistische rechtsen.
pi_218225507
Islam maakt meer kapot dan je lief is
pi_218225718
De ouders zouden wat meer gebruik moeten maken van de broekriem, opvoeden zullen ze ! ~O>
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:07:43 #94
287741 matspontius
pi_218226013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 05:24 schreef raptorix het volgende:
Die ouders die daar hun kinderen op school stoppen zijn ongeveer net zo dom als de PVVers die op Geert stemmen, denken dat je met zo een oplossing alles oplost.
Iedereen voor dom uitmaken wijst vaak op hoge intellectuele capaciteiten. Dan kun je maar beter verstand van voetbal hebben niet?
"Hoka Hey!"
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:14:37 #95
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218226063
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bestaat niet meer... ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218226127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:07 schreef matspontius het volgende:

[..]
Iedereen voor dom uitmaken wijst vaak op hoge intellectuele capaciteiten. Dan kun je maar beter verstand van voetbal hebben niet?
Ik heb helemaal geen mening over wie op wat stemt, maar als je denkt dat PVV de problemen op gaat lossen dan noem ik dat dom ja.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:39:12 #97
287741 matspontius
pi_218226259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen mening over wie op wat stemt, maar als je denkt dat PVV de problemen op gaat lossen dan noem ik dat dom ja.
Ja, laten we het daar maar op houden dat iedereen die op de PVV stemt dom is. Dan zijn er wel heel veel domme mensen in Nederland. Als je denkt dat de politiek in Nederland uberhaupt problemen gaat oplossen .........
"Hoka Hey!"
pi_218226285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wie lost wel de problemen op dan?
Stemmen op bijv VVD of PvdA is net zo dom dan...
pi_218227226
quote:

[..]
Nogmaals: Jij hebt de afgelopen 2 jaar de talloze nieuwsberichten verspreid over vrijwel alle kranten en TV-uitzendingen over studenten en hun misdragingen gemist? Jij begrijpt ook dat dit voornamelijk blanke, niet-islamitische jongeren betrof?

Het lijkt erop dat jij vooral zelf degene bent die selectief verontwaardigd is als er iets islamitisch enigszins negatief naar voren komt. Je doet eigenlijk precies hetgeen waar je nu anderen van beticht.
Conscience do cost.
  woensdag 16 juli 2025 @ 11:43:58 #100
3542 Gia
User under construction
pi_218227325
Het is ook wel raar dat die school totaal geen schoolplein heeft. Het is een grote blokkendoos, studiefabriek, zonder buitenruimte. De leerlingen verbieden het schoolterrein te verlaten, of een poort sluiten, kan dus al niet. Want ze hebben het recht op frisse lucht en moeten dan wel de wijk in, met alle gevolgen van dien.

Verder ben ik er sowieso voorstander van om al het bijzonder onderwijs af te schaffen en het onderwijs voor alle (gezonde) kinderen tot een eenheidsworst te maken. Staatsonderwijs, openbaar onderwijs, hoe je het ook noemen wilt. Alle kinderen hetzelfde lespakket vanaf 4 jaar tot 18 jaar.
Ideologieën en geloven horen niet op scholen thuis. Dit geldt overigens w.m.b. net zo goed voor Montesori/Jenaplan als voor een RK school of islamitische school. Allemaal weg.
Dan kunnen kinderen gewoon naar de school die het dichtst bij huis is, zitten kinderen van verschillende geloven met elkaar op school, krijg je veel meer samenhang in de maatschappij, i.p.v. gescheiden scholen.

Enige wat mag blijven is het individuele onderwijs, zoals speciaal onderwijs voor kinderen met een leerachterstand of een handicap die speciaal of buitengewoon onderwijs nodig hebben. Maar ook dat zonder ideologie of geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')