JA Solar 450Wp | Glas-Glas/All Black 8* ¤ 62,00quote:
Ik heb ook nooit een droger gehad. De vrij nieuwe van mijn overleden schoonmoeder hoefde ik ook echt niet en hebben we voor een heel klein prijsje verkocht aan iemand die ‘m wel graag wilde hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2025 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
Tja, ik hang de boel ook gewoon op en heb het ontbreken van een wasdroger nog nooit als gemis ervaren. Misschien is het anders wanneer je 34 peuters rond hebt kruipen.
Net als met de vaatwasser en het opwarmen van het boilervat met de warmtepomp heb ik de boel zo geautomatiseerd dat ik maximaal gebruikmaak van de stroom uit de panelen.
Ah schuindak. Voor platdak zijn de frames veel duurder.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:59 schreef boegschroef het volgende:
[..]
JA Solar 450Wp | Glas-Glas/All Black 8* ¤ 62,00
Goodwe 3600DNS Enkelfase 2 MPPT omvormer oudere voorraad ¤ 249,00
Set 4 Clickfit Evo Pannendak Portrait 2* ¤ 140,40
= 1025 En nog 75 Euro aan kabels en connectors.
(werkschakelaar en automaat had ik nog van een oude installatie)
Je weet niet wat je mist.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit een droger gehad. De vrij nieuwe van mijn overleden schoonmoeder hoefde ik ook echt niet en hebben we voor een heel klein prijsje verkocht aan iemand die ‘m wel graag wilde hebben.
Precies, alleen voor de zachte handdoeken zou ik hem al nemen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist.
Oh ik ben opgegroeid met een droger en ook in mijn omgeving ben ik de enige zonder. Ik heb er zelf geen enkele behoefte aan. Alle was kan hier prima op de zolder drogen, in het vorige huis daarnaast ook regelmatig buiten aan de droogmolen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist.
Ik heb ruimte zat maar ga mijn sokken en zo niet apart ophangen. Ook zijn handdoeken dan fijner plus het heeft een ontsmettende functie.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ik ben opgegroeid met een droger en ook in mijn omgeving ben ik de enige zonder. Ik heb er zelf geen enkele behoefte aan. Alle was kan hier prima op de zolder drogen, in het vorige huis daarnaast ook regelmatig buiten aan de droogmolen.
Moderne warmtepompdrogers drogen bij maximaal zo'n 50-55 graden Celsius, dus denk niet dat dat ontsmet.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb ruimte zat maar ga mijn sokken en zo niet apart ophangen. Ook zijn handdoeken dan fijner plus het heeft een ontsmettende functie.
Sokken en onderbroeken 'werp' ik op mijn droogrek. Dus niet netjes ophangen maar naast elkaar neerleggen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb ruimte zat maar ga mijn sokken en zo niet apart ophangen. Ook zijn handdoeken dan fijner plus het heeft een ontsmettende functie.
Om je vrouw in de droger te doen is ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een droger en alles gaat erin. Geen zin in vochtigheid in huis.
Vrouw? Ik zei toch, ik wil geen vochtigheid in huisquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Om je vrouw in de droger te doen is ook weer zo wat.
Scrubcreme werkt ookquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:33 schreef 215 het volgende:
Een beetje ruige handdoek word je een kerel van
Een Droger die het water condenseert is volgens mij zuiniger, bovendien kan je dat gedistilleerde water weer in de wasmachine gooien, waardoor je minder wasmiddel nodig hebtquote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:55 schreef blomke het volgende:
Ook het in huis drogen, kost energie in de herfst/winter/voorjaar. Plus de nadelen van het vocht. Ik vind een droger met afvoer naar buiten, wel opwegen tegen het verbruik. Plus het gemak.
Dat zou voor mij ook een reden zijn om een droger an te schaffen. Echter komt het bij mij nauwelijks voor dat de was niet snel genoeg droog is en voor die periodes heb ik dus een losse luchtdroger die ik dan naast het wasrek kan zetten. Omdat het slechts bij uitzondering nodig is accepteer ik het minder efficiënte dan maar even.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
Vooral in de winter wordt het op mijn zoldertje niet droog genoeg om het maar uit te hangen en af te wachten.
Een WP droger is nog weer veel zuiniger en ook daarvan kan je water hergebruiken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een Droger die het water condenseert is volgens mij zuiniger, bovendien kan je dat gedistilleerde water weer in de wasmachine gooien, waardoor je minder wasmiddel nodig hebt
Een WP droger laat waterdamp ook condenseren, produceert alleen de warmte op een andere manierquote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:41 schreef 215 het volgende:
[..]
Een WP droger is nog weer veel zuiniger en ook daarvan kan je water hergebruiken.
Ik heb een zon- en winddroger.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:02 schreef Horsemen het volgende:
Nou, tot zover de verschillende drogers?
Nu maar weer over zonnepanelen 😀
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |