quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat zijn jullie favoriete nummers van Earring/andere verbanden waarin hij te horen was?
1. Another 45 Miles
2. Going to the run
3. Radar Love
4. Ik Heb Zo'n Hekel aan de Blues
5. Twilight Zone
6. Just a little Bit of Peace in my heart
7. Scheiding
quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:18 schreef Tussle266 het volgende:
Wel benieuwd nu, omdat het oeuvre best rijk is: welke zou jij kunnen stemmen?
Ik vind het hele oude werk heel erg fijn (She Flies..., Just a Little bit..., enz), maar ik denk dat Ed op de Harley toch wel mijn favoriet is. Ik denk dat ik wel een plekje ga opgeven op de reddingsboeilijst daarvoor.
Dat is wel een hele fijne. Een beetje, als je de ‘grote 3’ Earring nummers bij elkaar gooit, dan krijg je deze. Staat ook gewoon op de keuzelijst. Op plek 1998 eindigen dit jaar zou echt fijn zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Beetje lullig voor George, maar ik moet zeggen Mad Love's Coming van de 1977 Live-plaat, maar dan vooral ook door t gitaarwerk van Eelco Gelling
Ik denk alleen wel de studioversie, al stond er wel een plaatje bij van de Live-plaat.quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele fijne. Een beetje, als je de ‘grote 3’ Earring nummers bij elkaar gooit, dan krijg je deze. Staat ook gewoon op de keuzelijst. Op plek 1998 eindigen dit jaar zou echt fijn zijn.
Oh ja, dit klopt. Is de studioversie. Die is overigens ook best prima. Nooit zo begrepen waarom die niet zo groot bekend is. Mogelijk omdat er zoveel is om te kiezen?quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk alleen wel de studioversie, al stond er wel een plaatje bij van de Live-plaat.
Maarja, kwestie van tijd voordat het de Naked-versie wordt natuurlijk..
Gelling leeft nog toch?quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Beetje lullig voor George, maar ik moet zeggen Mad Love's Coming van de 1977 Live-plaat, maar dan vooral ook door t gitaarwerk van Eelco Gelling
Yupquote:
SPOILER: 1572-1551Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
The Hostage werd bekend door het tv programma Van Oekel's Discohoekquote:Vroege disco van Donna Summer, over haar geliefde die gegijzeld wordt, met tragische afloop. Na een radio-optreden in Nederland werd dit een grote hit, al is dit wel een vergeten plaat van de zangeres.
Oh ach, stop de tijd.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
The Hostage werd bekend door het tv programma Van Oekel's Discohoek
Bekijk deze YouTube-video
Ik zie een suikerspin eigenlijk alleen maar op de kermis.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Shangri-Las wisten wel waar je de leiders van No Surrender, Satudarah of Bandidos kon vinden; bij de Jamin.
Ik wilde eigenlijk iets anders zeggen, maar helaas moet ik nu melden dat ik vorig jaar bij Radio 4 geklaagd heb dat je niet op MCW kan stemmen bij die soundtrack top 200 (in ieder geval nu, misschien toen nog 100).quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor de oudere jongeren onder ons: het thema van Medisch Centrum West is natuurlijk ook geleend van Libertango.
Maar waar ik voor kwam, de belangrijkste bijzaak des levens, dit ben ik dus volledig eens. Dit is wel echt jammer. Ik vind het wel lastig om een beste Stones aan te wijzen, maar deze is het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
van mij hoeft het niet de hoogstgenoteerde te zijn van de band
Ja Let's Spend The Night Together vind ik ook wel een puike, die is wel aardig gevallen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat mn favo Stones misschien wel in de Extra 500 stond
Ja, nee, maar dan die een plaatsje of 50 lager stondquote:Op woensdag 23 juli 2025 22:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja Let's Spend The Night Together vind ik ook wel een puike, die is wel aardig gevallen.
Ah, de Johan Derksen-plaat. Ook een fraaie.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, nee, maar dan die een plaatsje of 50 lager stond
La Maladie D’amour is origineel (en beter) uiteraard van Michel Sardou.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor de oudere jongeren onder ons: het thema van Medisch Centrum West is natuurlijk ook geleend van Libertango.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.56 favorieten over.
Nummers (1575-1551) die ik hoger zou plaatsen:
1563 Of Monsters and Men - Little Talks: Speciaal voor dit nummer heb ik, voor de oplettende lezers, even de smileys aangepast bij het uitzwaai-alarm. Waarom? Omdat deze heel wat hoger is gekomen dan ik verwachtte, veel hoger dan bijvoorbeeld Mumford & Sons. Een leuke meevaller dus dat we hem nu pas uitzwaaien, had gedacht dat het niet helemaal in Mex zijn straatje (of tijdperk) zou zijn. Ik zag Of Monsters and Men ooit op Werchter en stond daar helemaal vooraan, daar zijn nog ergens officiële foto's van gemaakt door de organisatie en die zwerven nog wel ergens op internet rond. Epische beelden. Ik had toen een bordje vast met 'Allt í lagi, takk fyrir', waardoor de bandleden zich afvroegen of er nog IJslanders in de tent stonden. Dat vroegen ze tenminste, en ik heb altijd vermoed dat mijn bordje er iets mee te maken had. Maar nee, geen IJslander, gewoon een taalnerd. Overigens, voor de liefhebber: ook recenter, toen ze weer wat meer in de anonimiteit waren verdwenen, hebben ze nog wel wat toffe muziek uitgebracht. Van hun tweede album kan ik bijvoorbeeld Empire en Thousand Eyes aanbevelen. Thousand Eyes heeft ook wel een lekkere opbouw, beetje een iets meer poppy antwoord op het werk van Sigur Ros als je het mij vraagt.
1554 Ellie Goulding - Love Me like You Do: Ik hoorde afgelopen voorjaar Burn weer eens op de radio van haar, dat is écht een heerlijke moderne synthpop-plaat die door dit momentje van herontdekking nieuw binnenkwam in mijn top 1000 dit jaar. Jammer dus dat die er nooit in heeft gestaan, maar ook deze is dik in orde. Wat betreft het Fifty Shades-deel, ach, ik heb wel veel slechtere chickflicks gezien.
1552 Elbow - Lippy Kids: Eigenlijk is deze ook pas vrij recent bij mij wat meer gevallen. Dat is eigenlijk gek als je nagaat hoe lekker ik altijd ga op die opbouwende piano-intro's in combinatie met die herhalende meebrulbare vocalen. Build a rocket booooys!
Nummers (1575-1551) die ik lager zou plaatsen:
1572 The Shangri-Las - Leader of the pack: Ik vind op zich die bubblegummy schoolmeisjes-vocalen nog niet zo erg, als het tenminste dan maar een beetje catchy is. Maar dat is het niet, en het is bovendien nogal chaotisch en zit vol vage geluidseffecten. Doe maar snel omlaag naar 3000 of nog een stuk lager.
1564 Rolling Stones – Angry: In plaats van dat ik weer iets onaardigs zeg over de Stones zeg ik ditmaal iets aardigs over een ander nummer van ze, dat in ditzelfde blokje staat maar met gemak aan dit lijstje ontsnapt. Paint It Black vind ik namelijk wel een van hun beste platen, met het heerlijk herkenbare riffje dat ook met wel wat geinige geluidseffecten wordt gespeeld waarvan ik zo niet onmiddellijk de juiste terminologie weet. Dus die staat hier uitstekend wat mij betreft.
1561 Slade - Merry X-mas everybody: Wonderlijk dat je deze zoveel hoger hebt dan Last Christmas en Driving Home For Christmas. Alle drie zijn ze natuurlijk helemaal platgedraaid, maar die andere twee vind ik echt vele malen beter, deze is me in de loop der jaren een beetje tegen gaan staan.
1557 The Rob Hoeke Rhythm & Blues Group – Margio: Wel aardig gedaan, maar heeft wel een beetje een hoog 'lokale helden-podium op het Bevrijdingsfestival om half 2 's middags'-gehalte.
Volgens mij krijgen we er nog 3 (waarvan ik 1 als kerstplaat niet leuk vind, maar buiten de kerst om wel heel fijn)quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Er is natuurlijk maar één kerstplaat die na 26 december in de top 2000 langs hoort te komen, maar die komt vast nog
Die van MJ kwam wel echt het hardst aan voor mijn gevoel. Toen hoorde je dagen enkel MJ. Ramses had gewoon het geluk met zijn perfecte timing. Daarna merkte je het wel, maar niet meer zo extreem als bij MJ.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:54 schreef Tussle266 het volgende:
'Oh kak, over 5 minuten is het programma over en ik was heel die George alweer vergeten, snel nog even eentje erdoorheen jagen'. Of in ieder geval zoiets.
Weet iemand van jullie hoe dat in de hoogtijdagen van de DAB's eigenlijk ging? Het valt me dit jaar in ieder geval op hoe snel het alweer over tot de orde van de dag is. Je kan er ook niet eindeloos bij stilstaan, natuurlijk, maar ik vraag me af hoe dat voorheen was en of dat ook meespeelt in hoe de bonussen veranderd zijn de afgelopen jaren (minder DAB's, meer actualiteitenbonussen).
Bowie werd toen ook wel veel gedraaid dacht ik.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die van MJ kwam wel echt het hardst aan voor mijn gevoel. Toen hoorde je dagen enkel MJ. Ramses had gewoon het geluk met zijn perfecte timing. Daarna merkte je het wel, maar niet meer zo extreem als bij MJ.
Het wordt bij die 60s/70s artiesten ook als 'normaler' gezien en bij Amy kwam het ook niet heel onverwachts. Avicii misschien een beetje.
SPOILER: 1547-1526Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, dat dier zocht ik! Ik kon niet op de naam komenquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:25 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Mooie klassiekertjes, waarvan in New York State of Mind toch wel een stukje hoger zou plaatsen (de mooiste van Billy, denk ik)
En oh ja, een krekel is geen sprinkhaan
grilloquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat dier zocht ik! Ik kon niet op de naam komen
Vorig jaar op de keuzelijst gekomen. We houden hoop. Ik vind trouwens Android de allerbeste Prodigy, als we dan toch gaan opbieden.quote:
SPOILER: 1522-1501Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ergens wel pijnlijk om op de keuzelijst wel een resultaat te krijgen op Sigma maar geen resultaat op Bound 2quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:42 schreef Tussle266 het volgende:
Freestyler is wel echt bittere ellende. Die zou bij mij tussen de Bankwarmers zitten. Anderzijds zijn de enige twee andere D 'n B opties Rudimental (niet die met fopschemer, maar die waar die beatloop halverwege ineens verspringt) en Sigma (met die sample van onze schizofrene vriend uit Chicago). Dus ja, het genre komt er sowieso niet echt aan te pas. Terwijl er best voldoende singles zijn geweest die zelfs de hitlijsten haalden van de jaren '90 tot zeer recent, die wel de moeite zijn.
Met betrekking tot Lorde, de laatste tijd draaien de nieuwkomers (Lip, Tim) veel oud (en soms beter) Lorde-werk, dus dat maakt het mogelijk alleen maar lastiger, die zouden we weleens kwijt kunnen zijn aan het eind van dit jaar.
Als Watercolour op de keuzelijst zou staan zou die zonder twijfel de Top 2000 halen. Dat is echt een ABCtje.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:52 schreef Tussle266 het volgende:
Even klein stukje fake news rechtzetten. Er staat nog een vierde D 'n B plaat natuurlijk, Hide U. Dat is van deze 4 ook nog de beste. Maar ja, het zou best beter kunnen, ook al zouden ze het toch nooit halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |