Dat is het mooie aan 2 he? Van 2 Lola's maken we 1, van Empire State of Mind en Another 45 Miles doen we ieder jaar een andere, maar iets afwijkends als The Thrill is Gone zetten we er gewoon lekker twee keer op. Gewoon om er zeker van te zijn dat er nog een plekje voor Suus & Freek vrijkomt.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tot 2 of 3 jaar geleden hadden we de oude versie van Another 45 Miles, daarna werd het opeens de Naked versie
Lazarus zou zeker een uitzwaai-alarmpje krijgen als Mex dit volgend jaar weer zou doen. Hopelijk pas laat.quote:Op maandag 14 juli 2025 18:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Tweede keer dit jaar. Die kunnen we met potlood gaan opschrijven. Ik begin ervan overtuigd te raken dat dat een rol speelt. Zeker (zoals in dit specifieke geval) als ook nog eens bij twee verschillende DJ's is.
Ja, ik vind ook dat ze rustig moeten doen met Jantje. Ik zie geen andere opties voorlopig, ik heb geen andere volkszanger de mainstream horen bereiken tot nu toe.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:40 schreef Tussle266 het volgende:
Ze doen wel heel erg hun best bij 2 voor de voorzitter van Volendam. Het gaat toch ook al jaren goed zonder, denk ik dan. Wat zijn eigenlijk de concurrenten op volkszangergebied voor 2025?
Hmm, dat zou wel ellendig zijn. En er was nog een liedje een maand of 2 geleden (rond koningsdag) waarvan de titel me even ontschoten is, en ik kan nu niet zoeken. Die werd ook nog wel eens op 2 gedraaid, net als Jan. Dat is altijd gevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:17 schreef Fred_B het volgende:
Hier Mag Alles staat er nog niet in.
In het café-genre maakt Lotje ook kans.
Dat is een ander liedje dan wat ze vroegah bij ADO over haar zongen neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig duurt het nooit lang. Sam Welten heet die knul volgens mij, met dat liedje over Sylvie Meis. Die is wel een paar keer voorbij gekomen, ook buiten de Afkeururen op vrijdagmiddag.
Ik had hier een schreeuwende Joel Beukers associatie bij. Dat was al ellendig, maar desondanks wist dat wat het wel was de ellendigheid nog wel te overtreffen toen ik het net opzocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blikkendag mist natuurlijk ook nog!
Die had toch laatst een George Michaeltje dat ie door een roddelkanaal betrapt was met een man? Niet dat het wat uitmaakt maar misschien komt dat de geloofwaardigheid van t Sylvie Meis-liedje niet ten goedequote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig duurt het nooit lang. Sam Welten heet die knul volgens mij, met dat liedje over Sylvie Meis. Die is wel een paar keer voorbij gekomen, ook buiten de Afkeururen op vrijdagmiddag.
Dat is toch in het geval van Berendse niet zo? Die werd regelmatig gedraaid op 2 voordat ie vorig jaar in de lijst kwam meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik had hier een schreeuwende Joel Beukers associatie bij. Dat was al ellendig, maar desondanks wist dat wat het wel was de ellendigheid nog wel te overtreffen toen ik het net opzocht.
Maar van al deze liederen, is er één van Kuitenbrouwer- of Berendse-achtig 'niveau'? Want dat Jantje de rode loper krijgt zegt ook niet zoveel. Kuitenbrouwer en Berendse werden volledig genegeerd op 2 voor ze de lijst haalden...
Berendse is natuurlijk ook een wat 'emotioneler' lied. Engelbewaarder is toch wel echt hele platte volksmuzak. Wel lollige platte volksmuzak.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:55 schreef Tussle266 het volgende:
Dat is wel echt bijna uitsluitend in de Afkeururen geweest (dat kan je ook in de stats zien, veel vrijdagen). Voor Kuitenbrouwer is dat nog steeds zo (en in die nachtelijke Top 2000 blokken). Daarom was dat gedweep van de linker- en de rechterhersenhelft in de stemweek destijds ook zo opvallend, die hadden hem misschien 2x gedraaid in heel '23. Mogelijk wisten ze al dat ze met Rob en Gerard op vakantie gingen. Berendse is sinds de toetreding wel wat breder gedragen, die komt zo nu en dan wel voorbij.
Engelbewaarder heeft echt een hele goede tekst (oké het is een cover, dus dat is niet de verdienste van Schuitmaker). Terug In De Tijd bezingt een thema dat al honderdduizend keer is bezongen en vind ik tekstueel heel goedkoop.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Berendse is natuurlijk ook een wat 'emotioneler' lied. Engelbewaarder is toch wel echt hele platte volksmuzak. Wel lollige platte volksmuzak.
In dat arrangement is het platte volksmuzak. In het originele arrangement niet. En tekstueel inderdaad beter.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Engelbewaarder heeft echt een hele goede tekst (oké het is een cover, dus dat is niet de verdienste van Schuitmaker). Terug In De Tijd bezingt een thema dat al honderdduizend keer is bezongen en vind ik tekstueel heel goedkoop.
Jij bent fan van Yves Berendse?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit vind ik dingen wat echt niet kan.
SPOILER: 1697-1676Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
We zitten nu ook niet meer in het gedeelte waar je nog kunt zeggen dat bij de vorige 3000 er minimaal 300 zaten die er meer in zouden moeten horen, dus wat dat betreft logisch.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:35 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Oeh, we komen nu wel écht in de top2000 klassiekers. Allemaal lekkere nummers die niet misstaan in de lijst, staan wel prima in dit blokje
Ik dacht hier even iets heel anders bij, maar de Franc is inmiddels gevallen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
De garderobedame van de Cavern Club die uiteindelijk zelf ook onder de hoede van Epstein kwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |