abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:25:32 #32
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_218175030
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:17 schreef Cockwhale het volgende:
Dat is een interpretatie die uitgaat van zeer oude, christelijke waarden.
Het gaat vooral uit van de gevolgen voor de leefbaarheid. Meerdere jongeren houden er nu eenmaal een ander levensritme op na dan een normaal gezin. Bescherming tegen huisjesmelkerij komt daar natuurlijk bij, al is dat hier niet helemaal het probleem.

Je kunt niet eerst regels stellen en dan bij Noor niet handhaven omdat ze aaibaar is en bij Dimitri wel omdat hij muurtjes stuct. Dat gaat niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_218175042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]
@:de_boswachter
Allejezus wat geil
U MAD?
pi_218175043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Het gaat vooral uit van de gevolgen voor de leefbaarheid. Meerdere jongeren houden er nu eenmaal een ander levensritme op na dan een normaal gezin. Bescherming tegen huisjesmelkerij komt daar natuurlijk bij, al is dat hier niet helemaal het probleem.

Je kunt niet eerst regels stellen en dan bij Noor niet handhaven omdat ze aaibaar is en bij Dimitri wel omdat hij muurtjes stuct. Dat gaat niet.
Dimitri is geen huiseigenaar in je hypothetische situatie, en ik vermoed dat de Bulgaren ook niet officieel staan aangemeld en al helemaal niet daar GRATIS wonen. En daarnaast is het nog de vraag of ze überhaupt een verblijfsvergunning hebben.
pi_218175063
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dimitri is geen huiseigenaar in je hypothetische situatie, en ik vermoed dat de Bulgaren ook niet officieel staan aangemeld en al helemaal niet daar GRATIS wonen. En daarnaast is het nog de vraag of ze überhaupt een verblijfsvergunning hebben.
Dat gratis dat was dus al niet duidelijk, net zoals dat ze nog niet wist welke 'vriendinnen' bij haar zouden komen wonen. Het was allemaal nog vrij inconcreet op de verbouwing van het huis naar meer kamers na.
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:31:13 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218175072
Dit zijn inderdaad van die typische PvdA-regels die een keer geschrapt moeten.
pi_218175094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Dit zijn inderdaad van die typische PvdA-regels die een keer geschrapt moeten.
PvdA-regels ?
Het ziet er naar uit dat de regels die de gemeente Zwolle hanteert, wel heel eenzijdig uitgaan van het traditionele gezin als norm en geen rekening houden met andere samenlevingsvormen. Ik zou het eerder CDA-regels noemen.
pi_218175152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat gratis dat was dus al niet duidelijk, net zoals dat ze nog niet wist welke 'vriendinnen' bij haar zouden komen wonen. Het was allemaal nog vrij inconcreet op de verbouwing van het huis naar meer kamers na.
En toch wisten die overburen al van de hoed en de rand en gingen het maar alvast melden bij de gemeente.
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:50:32 #40
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_218175179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En toch wisten die overburen al van de hoed en de rand en gingen het maar alvast melden bij de gemeente.
En blijkbaar hadden ze een punt, want de gemeente gaf ze gelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_218175203
Is het niet gewoon slimmer om te kijken naar hoe groot zo'n huis is en hoeveel slaapkamers er zijn?

Dat als een huis geschikt is voor zes personen, er gewoon nooit moeilijk over gedaan wordt wat die samenstelling precies is (vriend/vriendin, huurder etc.).

Natuurlijk wil je niet dat er tien illegalen in een normaal huis in een normale straat gaan wonen. Aan de andere kant is er wel woningnood, en moeten huizen gewoon zo goed mogelijk bezet zijn. Eén iemand in een ruime eensgezinswoning is ook niet goed voor de markt.
pi_218175221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]
En blijkbaar hadden ze een punt, want de gemeente gaf ze gelijk.
Zal best, ik weet er niks van maar als ik afga op wat ik hier lees, lijkt het mij een gevalletje spijkers op laag water zoeken.
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:55:15 #43
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218175228
Vriendinnen die bij Noor intrekken als 1 huishouden.

Maar wel allemaal een douche, keukenblok en aparte woonkamer?

Dit is niet voor niets gesneuveld voor de rechtbank.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:26:51 #44
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_218175484
Ergens snap ik dat, ergens anders ben ik van mening. Als jij het huis koopt mag je óók tegen kosten iemand (of in dit geval 2 mensen) bij je laten inwonen, zolang het niet zorgt voor overlast. Snap wel dat mensen denken oh nee het word een klerezooi. Maar dit is een typische gevalletje van auw roepen voor je geslagen word.

[ Bericht 15% gewijzigd door Grotetijd op 10-07-2025 12:32:02 ]
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:40:32 #45
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_218175548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Vriendinnen die bij Noor intrekken als 1 huishouden.

Maar wel allemaal een douche, keukenblok en aparte woonkamer?

Dit is niet voor niets gesneuveld voor de rechtbank.
Dit. Die vriendinnen mogen prima bij Noor in komen wonen, zolang ze de woning maar niet verbouwt om aparte leefeenheden en voorzieningen te creëren.

Prima dat ze in deze situatie met haar vriendinnen wil samenwonen, maar wat als er straks partners in beeld komen of er vriendinnen vertrekken? Komen er dan nog meer mensen bij, of worden de andere kamers dan wel verhuurd aan onbekenden? Of wordt het dan een AirBNB met de bijbehorende overlast?

Blijkbaar hebben Noor en haar moeder aan de gemeente aangegeven dat er kamers verhuurd gingen worden, en zijn er inderdaad werken uitgevoerd en vergunningen aangevraagd om de woning effectief te splitsen in verschillende leefeenheden. Totaal niet vreemd dat de gemeente daarop aanslaat en van de rechter gelijk krijgt.
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:55:08 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218175624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:14 schreef Nober het volgende:
Doe effe reeksen dan halve tamme.

NWS / Noor (20) mag niet samenwonen met vriendinnen in eigen huis

Verrassende uitspraak.

Op naar het hoger beroep, het europese hof en de rechten van de mens.
Een user kan niet reeksen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218175689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is theoretisch en praktisch gewoon mogelijk, maar het is en blijft bewijslast omdraaien, wat nou "verweer" ze hebben niks misdaan. Je mag samenwonen.

En je mag ook samenwonen met je vrouw of vriendin en je nanny van je kat.
Zal vast bijna nooit voorkomen maar als dat de feiten zijn, veel plezier.
Niet dus.
pi_218175703
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Een user kan niet reeksen
Wel als je blauw bent zoals TS van dit topic moderator onlogisch.
pi_218175717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:05 schreef Gia het volgende:
Je mag toch logées hebben! Ze kunnen zich er dan alleen niet inschrijven.

Maar goed, aan de andere kant: Krijg die vriendinnen er maar weer eens uit als je verkering hebt en wilt gaan samenwonen met je vriend. Dus het is ook helemaal niet verstandig om officieel je vriendinnen in huis te nemen, compleet met een huurcontract enzo.

Noor mag prima 2 logeerkamers maken en mag gerust haar vriendinnen regelmatig laten logeren.
Ze heeft al een muur in de woonkamer geplaatst om een kamer te creëren om te verhuren.
pi_218175738
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
@:de_boswachter
Dit is zeer geil.
U MAD?
  Redactie Sport donderdag 10 juli 2025 @ 13:15:27 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218175741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik het me goed herinner speelde er wel wat meer en heeft de gemeente gewoon gelijk.

Qua geld/huur ofzo werd het verhaal allemaal wat vaag.
Als ik wat verder lees was ze ook bezig met muurtjes plaatsen enzo. Dat maakt het verhaal wel anders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218175859
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Niet dus.
Het college heeft naar aanleiding het handhavingsverzoek op 10 oktober 2023 telefonisch contact opgenomen met eiseres. Zij heeft toen aangegeven het pand te willen gebruiken voor kamerverhuur. Op 12 en 16 oktober 2023 is er telefonisch contact geweest tussen de moeder van eiseres en het college. Ook zij heeft aangegeven dat het de bedoeling is om kamers te verhuren aan studiegenoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rechter stelt hier dat de dwangsom geen kamerverhuur te starten en de woning daarop gereed te maken(?) terecht is.

NIET dat zij niet geen huishouden mag starten met medestudent(en).

"Ik verbouw niet ten behoeve van kamerverhuur, maar wil samenwonen met mijn vriendinnen van studie"
En door.

Het vervelende is dat ze zich in een situatie heeft gemanoeuvreerd met eerdere teksten waarin lijkt dat het een zakelijke exploitatie is die ze aangaat.

Mocht men dus van mening zijn later dat het kamerverhuur is en geen één huishouden, heeft ze met die eerdere teksten argumenten tegen gegeven.

Maar nogmaals, de rechter is van padje af als die een paar vriendinnen die samenwonen gaat beoordelen als kamerverhuur.

Je moet het onderwerp hier niet vergeten, de gemeente geeft terecht een dwangsom uit als het kamerverhuur wordt.

Bovenstaande betekent niet dat samenwonen niet mag.

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 10-07-2025 13:40:09 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218175865
Zwollywood _O_
pi_218175879
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als ik wat verder lees was ze ook bezig met muurtjes plaatsen enzo. Dat maakt het verhaal wel anders.
Waarom zou je geen muurtjes mogen plaatsen in je woning?

Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning, allemaal muurtjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 10 juli 2025 @ 13:47:14 #56
3542 Gia
User under construction
pi_218175970
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze heeft al een muur in de woonkamer geplaatst om een kamer te creëren om te verhuren.
Ja, heb nu de uitspraak gelezen. Het gaat niet om gezamelijke huishouding, maar ze wil er 3 aparte woninkjes van maken. Kun je wel zeggen dat je samen gaat koken en eten, maar je 'woont' apart.
Uitspraak maakt veel duidelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zou je geen muurtjes mogen plaatsen in je woning?

Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning, allemaal muurtjes.
Ze plaatst muurtjes om er zelfstandige woonunits van te maken. Dat is niet meer samenwonen, niet je woning delen, maar je huis VERdelen. Jij krijgt eenderde voor jezelf, ik eenderde en zij ook eenderde.
pi_218176010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, heb nu de uitspraak gelezen. Het gaat niet om gezamelijke huishouding, maar ze wil er 3 aparte woninkjes van maken. Kun je wel zeggen dat je samen gaat koken en eten, maar je 'woont' apart.
Uitspraak maakt veel duidelijk.
[..]
Ze plaatst muurtjes om er zelfstandige woonunits van te maken. Dat is niet meer samenwonen, niet je woning delen, maar je huis VERdelen. Jij krijgt eenderde voor jezelf, ik eenderde en zij ook eenderde.
In theorie moet de verdeling niks uitmaken, als ze er geen geld aan verdient. Je mag je huis inrichten zoals je wil, of je nou 3 badkamers, 3 douches, 3 woonkamers hebt of van alles 1 met 5 slaapkamers...
  donderdag 10 juli 2025 @ 13:55:13 #58
3542 Gia
User under construction
pi_218176020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
In theorie moet de verdeling niks uitmaken, als ze er geen geld aan verdient. Je mag je huis inrichten zoals je wil, of je nou 3 badkamers, 3 douches, 3 woonkamers hebt of van alles 1 met 5 slaapkamers...
Daar denkt de rechter en de gemeente schijnbaar anders over.
pi_218176021
Tevens:

quote:
Desgevraagd kon zij namelijk op de zitting nog niet zeggen met wie ze wilde gaan samenwonen.
Zo kwam het niet over in de krant.
pi_218176027
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
In de praktijk blijkt dus dat het niet altijd mag.
  donderdag 10 juli 2025 @ 14:00:44 #61
3542 Gia
User under construction
pi_218176070
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:55 schreef potjecreme het volgende:
Tevens:
[..]
Zo kwam het niet over in de krant.
Hè? Ze wil gaan samenwonen met 2 studievriendinnen, maar weet nog niet welke 2? Hoe goed is die vriendschap?
Ze heeft een woning, verdeelt die in 3 zelfstandige woonunits en gaat dan op zoek naar huurders, die ze studievriendinnen noemt. Dit is een studentenwoning.
pi_218176153
quote:
15s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef onlogisch het volgende:

Ik ga zo ontzettend slecht op dit soort bemoeienis van de overheid hé. Het is haar eigendom maar toch wordt er bepaald dat haar vriendinnen niet mogen intrekken. Bizar.

Dan moet je maar in een land gaan wonen zonder enige regulatie. Simpel zat toch?

Natuurlijk moet de overheid op dingen ingrijpen en ervoor zorgen dat Nederland een prima land blijft. Daar zijn ze voor.
En dit is ook zo'n voorbeeld, of ga jij gezellig naast een studentenwoning zitten?

Ja, het is haar huis. Maar sinds wanneer mag je met je eigen huis letterlijk alles doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')