Het gaat vooral uit van de gevolgen voor de leefbaarheid. Meerdere jongeren houden er nu eenmaal een ander levensritme op na dan een normaal gezin. Bescherming tegen huisjesmelkerij komt daar natuurlijk bij, al is dat hier niet helemaal het probleem.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:17 schreef Cockwhale het volgende:
Dat is een interpretatie die uitgaat van zeer oude, christelijke waarden.
Dimitri is geen huiseigenaar in je hypothetische situatie, en ik vermoed dat de Bulgaren ook niet officieel staan aangemeld en al helemaal niet daar GRATIS wonen. En daarnaast is het nog de vraag of ze überhaupt een verblijfsvergunning hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat vooral uit van de gevolgen voor de leefbaarheid. Meerdere jongeren houden er nu eenmaal een ander levensritme op na dan een normaal gezin. Bescherming tegen huisjesmelkerij komt daar natuurlijk bij, al is dat hier niet helemaal het probleem.
Je kunt niet eerst regels stellen en dan bij Noor niet handhaven omdat ze aaibaar is en bij Dimitri wel omdat hij muurtjes stuct. Dat gaat niet.
Dat gratis dat was dus al niet duidelijk, net zoals dat ze nog niet wist welke 'vriendinnen' bij haar zouden komen wonen. Het was allemaal nog vrij inconcreet op de verbouwing van het huis naar meer kamers na.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:27 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dimitri is geen huiseigenaar in je hypothetische situatie, en ik vermoed dat de Bulgaren ook niet officieel staan aangemeld en al helemaal niet daar GRATIS wonen. En daarnaast is het nog de vraag of ze überhaupt een verblijfsvergunning hebben.
PvdA-regels ?quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Dit zijn inderdaad van die typische PvdA-regels die een keer geschrapt moeten.
En toch wisten die overburen al van de hoed en de rand en gingen het maar alvast melden bij de gemeente.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat gratis dat was dus al niet duidelijk, net zoals dat ze nog niet wist welke 'vriendinnen' bij haar zouden komen wonen. Het was allemaal nog vrij inconcreet op de verbouwing van het huis naar meer kamers na.
En blijkbaar hadden ze een punt, want de gemeente gaf ze gelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En toch wisten die overburen al van de hoed en de rand en gingen het maar alvast melden bij de gemeente.
Zal best, ik weet er niks van maar als ik afga op wat ik hier lees, lijkt het mij een gevalletje spijkers op laag water zoeken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En blijkbaar hadden ze een punt, want de gemeente gaf ze gelijk.
Dit. Die vriendinnen mogen prima bij Noor in komen wonen, zolang ze de woning maar niet verbouwt om aparte leefeenheden en voorzieningen te creëren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Vriendinnen die bij Noor intrekken als 1 huishouden.
Maar wel allemaal een douche, keukenblok en aparte woonkamer?
Dit is niet voor niets gesneuveld voor de rechtbank.
Een user kan niet reeksenquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:14 schreef Nober het volgende:
Doe effe reeksen dan halve tamme.
NWS / Noor (20) mag niet samenwonen met vriendinnen in eigen huis
Verrassende uitspraak.
Op naar het hoger beroep, het europese hof en de rechten van de mens.
Niet dus.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is theoretisch en praktisch gewoon mogelijk, maar het is en blijft bewijslast omdraaien, wat nou "verweer" ze hebben niks misdaan. Je mag samenwonen.
En je mag ook samenwonen met je vrouw of vriendin en je nanny van je kat.
Zal vast bijna nooit voorkomen maar als dat de feiten zijn, veel plezier.
Ze heeft al een muur in de woonkamer geplaatst om een kamer te creëren om te verhuren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:05 schreef Gia het volgende:
Je mag toch logées hebben! Ze kunnen zich er dan alleen niet inschrijven.
Maar goed, aan de andere kant: Krijg die vriendinnen er maar weer eens uit als je verkering hebt en wilt gaan samenwonen met je vriend. Dus het is ook helemaal niet verstandig om officieel je vriendinnen in huis te nemen, compleet met een huurcontract enzo.
Noor mag prima 2 logeerkamers maken en mag gerust haar vriendinnen regelmatig laten logeren.
Als ik wat verder lees was ze ook bezig met muurtjes plaatsen enzo. Dat maakt het verhaal wel anders.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik het me goed herinner speelde er wel wat meer en heeft de gemeente gewoon gelijk.
Qua geld/huur ofzo werd het verhaal allemaal wat vaag.
Het college heeft naar aanleiding het handhavingsverzoek op 10 oktober 2023 telefonisch contact opgenomen met eiseres. Zij heeft toen aangegeven het pand te willen gebruiken voor kamerverhuur. Op 12 en 16 oktober 2023 is er telefonisch contact geweest tussen de moeder van eiseres en het college. Ook zij heeft aangegeven dat het de bedoeling is om kamers te verhuren aan studiegenoten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rechter stelt hier dat de dwangsom geen kamerverhuur te starten en de woning daarop gereed te maken(?) terecht is.
NIET dat zij niet geen huishouden mag starten met medestudent(en).
"Ik verbouw niet ten behoeve van kamerverhuur, maar wil samenwonen met mijn vriendinnen van studie"
En door.
Het vervelende is dat ze zich in een situatie heeft gemanoeuvreerd met eerdere teksten waarin lijkt dat het een zakelijke exploitatie is die ze aangaat.
Mocht men dus van mening zijn later dat het kamerverhuur is en geen één huishouden, heeft ze met die eerdere teksten argumenten tegen gegeven.
Maar nogmaals, de rechter is van padje af als die een paar vriendinnen die samenwonen gaat beoordelen als kamerverhuur.
Je moet het onderwerp hier niet vergeten, de gemeente geeft terecht een dwangsom uit als het kamerverhuur wordt.
Bovenstaande betekent niet dat samenwonen niet mag.
[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 10-07-2025 13:40:09 ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Waarom zou je geen muurtjes mogen plaatsen in je woning?quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik wat verder lees was ze ook bezig met muurtjes plaatsen enzo. Dat maakt het verhaal wel anders.
Ja, heb nu de uitspraak gelezen. Het gaat niet om gezamelijke huishouding, maar ze wil er 3 aparte woninkjes van maken. Kun je wel zeggen dat je samen gaat koken en eten, maar je 'woont' apart.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze heeft al een muur in de woonkamer geplaatst om een kamer te creëren om te verhuren.
Ze plaatst muurtjes om er zelfstandige woonunits van te maken. Dat is niet meer samenwonen, niet je woning delen, maar je huis VERdelen. Jij krijgt eenderde voor jezelf, ik eenderde en zij ook eenderde.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou je geen muurtjes mogen plaatsen in je woning?
Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning, allemaal muurtjes.
In theorie moet de verdeling niks uitmaken, als ze er geen geld aan verdient. Je mag je huis inrichten zoals je wil, of je nou 3 badkamers, 3 douches, 3 woonkamers hebt of van alles 1 met 5 slaapkamers...quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, heb nu de uitspraak gelezen. Het gaat niet om gezamelijke huishouding, maar ze wil er 3 aparte woninkjes van maken. Kun je wel zeggen dat je samen gaat koken en eten, maar je 'woont' apart.
Uitspraak maakt veel duidelijk.
[..]
Ze plaatst muurtjes om er zelfstandige woonunits van te maken. Dat is niet meer samenwonen, niet je woning delen, maar je huis VERdelen. Jij krijgt eenderde voor jezelf, ik eenderde en zij ook eenderde.
Daar denkt de rechter en de gemeente schijnbaar anders over.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In theorie moet de verdeling niks uitmaken, als ze er geen geld aan verdient. Je mag je huis inrichten zoals je wil, of je nou 3 badkamers, 3 douches, 3 woonkamers hebt of van alles 1 met 5 slaapkamers...
Zo kwam het niet over in de krant.quote:Desgevraagd kon zij namelijk op de zitting nog niet zeggen met wie ze wilde gaan samenwonen.
In de praktijk blijkt dus dat het niet altijd mag.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In theorie moet de verdeling niks uitmaken, als ze er geen geld aan verdient. Je mag je huis inrichten zoals je wil, of je nou 3 badkamers, 3 douches, 3 woonkamers hebt of van alles 1 met 5 slaapkamers...
Hè? Ze wil gaan samenwonen met 2 studievriendinnen, maar weet nog niet welke 2? Hoe goed is die vriendschap?quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:55 schreef potjecreme het volgende:
Tevens:
[..]
Zo kwam het niet over in de krant.
Dan moet je maar in een land gaan wonen zonder enige regulatie. Simpel zat toch?quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef onlogisch het volgende:
Ik ga zo ontzettend slecht op dit soort bemoeienis van de overheid hé. Het is haar eigendom maar toch wordt er bepaald dat haar vriendinnen niet mogen intrekken. Bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |