Dat 'God zij met ons' op de guldenranden was ook zoiets vreemds wat dat betreft. Geen idee of dat op Nederlandse euro's nog steeds zo is, zie die dingen nooit meer.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We hebben officieel geen scheiding van staat en kerk/geloof, maar dat vloeit indirect voort uit artikels 1 en 6 van de grondwet. En die scheiding gaat ook niet heel ver, in veel andere landen is er bijvoorbeeld ook scheiding tussen politiek en geloof, wat bij ons niet zo is.
Daarnaast ontopic staat er in art. 6 op het einde 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet', dus de godsdienstvrijheid is in Nederland onderdanig aan de wet en een kabinet kan en mag zich via de wet wel degelijk bemoeien met het personeelsbeleid van een moskee.
'Weg met ons' staat er nu opquote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat 'God zij met ons' op de guldenranden was ook zoiets vreemds wat dat betreft. Geen idee of dat op Nederlandse euro's nog steeds zo is, zie die dingen nooit meer.
Ik heb toevallig een Nederlandse munt van 2 euro in mijn portemonnaie. Het staat er inderdaad op.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:34 schreef nostra het volgende:
Dat 'God zij met ons' op de guldenranden was ook zoiets vreemds wat dat betreft. Geen idee of dat op Nederlandse euro's nog steeds zo is, zie die dingen nooit meer.
Met een wens tot algemene deportaties kan het foreshadowing zijn van iets dat uit de hand gaat lopen. Fascistische regeringen hebben namelijk geen rem, enkelt een gaspedaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Etnische zuivering is een groep verdrijven. Loomer wil ze aan de alligators voeren, dat is genocide. Een oproep is het echter niet, meer een gestoorde opmerking.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD wist in 2021 de grootste te worden met een campagne gebaseerd op een bordkartonnen Rutte. Als dat geen ideële leegte is.
En nu hebben ze een partijleider die elke keer dat ze haar mond open trekt de eigen achterban irriteert en van zich af duwt. Goed gewerkt jongens
Het staat er nog op. Op de Caribische gulden staat het ook op de munten van 1 en 5.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is de prijs van vrijheid van meningsuiting. En hoewel ik verwerp wat hij zegt, betaal ik dat graag.quote:
We betalen verplicht mee aan onze eigen polarisatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is de prijs van vrijheid van meningsuiting. En hoewel ik verwerp wat hij zegt, betaal ik dat graag.
Slimme move als je wil maskeren dat je een principeloze machtspartij bent geworden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:53 schreef Jason22 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was een slimme campagne inderdaad! In de coronaperiode voelde zo'n kartonnen bord ook aan als een echt mens.
Binnenkort moeten er waarschijnlijk ook AZC's beveiligd worden. Kan mooi van zijn beveiligingsbudget af.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is de prijs van vrijheid van meningsuiting. En hoewel ik verwerp wat hij zegt, betaal ik dat graag.
Het alternatief is dat hij eindigt als Theo van Gogh. Maar hoe walgelijk ik de man en zijn zienswijzen ook vind, ik sta voor het grondrecht dat je hier moet kunnen zeggen wat je wil.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
We betalen verplicht mee aan onze eigen polarisatie.
Theo van Gogh werd vanuit Nederland bedreigd, Wilders vanuit Pakistan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat hij eindigt als Theo van Gogh. Maar hoe walgelijk ik de man en zijn zienswijzen ook vind, ik sta voor het grondrecht dat je hier moet kunnen zeggen wat je wil.
Goh, ik heb het afgelopen jaar toch geleerd dat het alleen een genocide is wanneer er een statistisch significante afname van die bevolkingsgroep plaatsvindt. Zelfs wanneer die mensen daadwerkelijk in grote aantallen aan de alligators gevoerd worden, en er in het gebied legio door alligatoren aangevreten lijken te vinden zijn. Als het niet in de bevolkingscijfers terug te zien is, kan het geen genocide zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Etnische zuivering is een groep verdrijven. Loomer wil ze aan de alligators voeren, dat is genocide. Een oproep is het echter niet, meer een gestoorde opmerking.
Je moet kunnen zeggen wat je wil maar sommige uitspraken hebben nou eenmaal gevolgen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat hij eindigt als Theo van Gogh. Maar hoe walgelijk ik de man en zijn zienswijzen ook vind, ik sta voor het grondrecht dat je hier moet kunnen zeggen wat je wil.
Misschien is er nog een partij die het randschrift "God zij met ons" wil vervangen door "Allahu Akbar".quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens mij is er behalve - hoe kan het ook anders - D66 niemand die ervan af wil.
Een eigen bijdrage voor beveiliging door de DKDB, wanneer de dreiging terug te leiden is tot eigen gedrag. Gebaseerd op inkomen en vermogen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet kunnen zeggen wat je wil maar sommige uitspraken hebben nou eenmaal gevolgen.
Ik vind het erg krom dat hij vanuit zijn veilige, door de maatschappij betaalde bunker, de maatschappij kan vervuilen met zijn vieze praatjes.
"Hoeren neuken nooit meer werken"quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien is er nog een partij die het randschrift "God zij met ons" wil vervangen door "Allahu Akbar".
Van mij mag dat randschrift ook afgeschaft worden. Ik begrijp ook niet waarom de invoering van de euro niet werd aangegrepen om het af te schaffen. Dat was net een mooi moment daarvoor geweest.
Ok dus op gruwelijke wijze worden afgeslacht door een of andere haatbaard omdat je zijn profeet hebt beledigd is gevalletje eigen schuld?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet kunnen zeggen wat je wil maar sommige uitspraken hebben nou eenmaal gevolgen.
Ik vind het erg krom dat hij vanuit zijn veilige, door de maatschappij betaalde bunker, de maatschappij kan vervuilen met zijn vieze praatjes.
Je kunt niet alles voorkomen hè. Daders oppakken en straffen, next.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok dus op gruwelijke wijze worden afgeslacht door een of andere haatbaard omdat je zijn profeet hebt beledigd is gevalletje eigen schuld?
Beetje kort rokje-argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |