abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 juli 2025 @ 10:17:46 #251
5428 crew  miss_sly
pi_218182682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Telegraaf is een kutkrant en opent de aanval op wie dan ook op dat moment een bedreiging voor de VVD vormt. Eerst hebben ze jarenlang NSC lopen slopen, nu moet Bontenbal het weer ontgelden. In die zin is het een compliment als de T je begint te bashen, want dan word je blijkbaar als een serieuze bedreiging gezien :P
Jarenlang NSC slopen? NSC bestaat nog geen twee jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218182685
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ontstaat dat gevoel ook niet doordat de “tegenstanders” in het debat bij voorkeur van feitenvrije politiek bedrijven. Dan komen mensen die wel iets hebben met feiten en ratio natuurlijk al snel vervelend over.
Ik stem niet op populistisch rechts. Het probleem wat ik heb met een aantal linkse partijen en politici is dat ze volledig vast zitten in het eigen (morele) gelijk, soms bijna op het religieuze af. GroenLinks heeft bovendien geen regeringservaring. Ik moet nog zien wat er gebeurt binnen (het activistische deel van) de achterban als er straks concessies gedaan moeten worden om te kunnen gaan regeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spablauw214 op 11-07-2025 10:26:17 ]
pi_218182689
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jarenlang NSC slopen? NSC bestaat nog geen twee jaar.
Daarvoor moest Omtzigt het al ontgelden.
pi_218182715
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ben heel benieuwd of die partij nog te redden is of dat ze definitief het voorbeeld van de MAGA-republieken gaan volgen.
De VVD is veranderd in een goedkope catch-all partij. Gewoon zonder enige vorm van idealen of principes roepen wat scoort in de hoop zo veel mogelijk mensen aan te trekken.
pi_218182755
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik stem niet op populistisch rechts. Het probleem wat ik heb met een aantal linkse partijen en politici is dat ze volledig vast zitten in het eigen (morele) gelijk, soms bijna op het religieuze af. GroenLinks heeft bovendien geen regeringservaring. Ik moet nog zien wat er gebeurt binnen (het activistische deel van) de achterban als er straks concessies gedaan moeten worden om te kunnen gaan regeren.

Voor de duidelijkheid, ik stem sinds 2018 CDA.
Toch is juist het CDA ook een partij die al vele jaren op allerlei niveaus prima samen weet te werken met GL. Over het algemeen zijn bij dergelijke partijen rond het politieke midden veel meer overeenkomsten dan verschillen. Dan zijn gedragen compromissen goed te maken.
Al zullen meer op idealen geschoeide partijen als GL en CU wellicht iets harder moeten slikken bij lastige punten…
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:28:15 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218182765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Telegraaf is een kutkrant en opent de aanval op wie dan ook op dat moment een bedreiging voor de VVD vormt. Eerst hebben ze jarenlang NSC lopen slopen, nu moet Bontenbal het weer ontgelden. In die zin is het een compliment als de T je begint te bashen, want dan word je blijkbaar als een serieuze bedreiging gezien :P
NSC heeft zichzelf gesloopt, daar hadden ze de Telegraaf echt niet voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218182775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De VVD is veranderd in een goedkope catch-all partij. Gewoon zonder enige vorm van idealen of principes roepen wat scoort in de hoop zo veel mogelijk mensen aan te trekken.
Dat klopt en grote kans dat ze dat ditmaal vrij stevig moeten bekopen bij de verkiezingen. En dan hangt het er sterk van af wat ze dan gaan doen. Door op een nog legere versie van de huidige koers of toch weer meer het centrum opzoeken.
pi_218182782
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De VVD had natuurlijk tot het begin van de 21e eeuw geen serieuze bedreiging op 'rechts'. Je had het CDA, maar die zaten links van de VVD en waren veelal juist de geprefereerde coalitiepartner. Sinds Fortuyn moeten ze opeens ook rekening houden met het feit dat er rustig 40 zetels ter rechterzijde (vooral op vlak van migratie) te verliezen zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218182788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, fair enough. Maar al ver voordat ze gingen lopen kloten begon de anticampagne al.
pi_218182815
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat klopt en grote kans dat ze dat ditmaal vrij stevig moeten bekopen bij de verkiezingen. En dan hangt het er sterk van af wat ze dan gaan doen. Door op een nog legere versie van de huidige koers of toch weer meer het centrum opzoeken.
De VVD wist in 2021 de grootste te worden met een campagne gebaseerd op een bordkartonnen Rutte. Als dat geen ideële leegte is.

En nu hebben ze een partijleider die elke keer dat ze haar mond open trekt de eigen achterban irriteert en van zich af duwt. Goed gewerkt jongens :')
pi_218182978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Straks is de belangrijkste prestatie van NSC dat we een partij die er namens 1 provincie zit in de Kamer krijgen :')
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:17:20 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218183131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het probleem is dat men nogal gauw mensen wegzet als racist of buitenlanderhater, wanneer er in concreto gewoon sprake is van kritiek op religie.

Persoonlijk interesseren kleurtjes mij dan ook niets, en heb ik een grote aversie tegen roomwitte Arnoud van Doorn, niet vanwege zijn kleur, maar wegens zijn religieuze denkbeelden.

Stel ik dat ik gescheiden gebedsruimten aan scholen onwenselijk vind, dat ik hoofddoeken zie als onderdrukking van vrouwen en miskenning van mannen, geen behoefte heb aan versterkte gebedsoproepen of semi-gedwongen ramadanvieringen op het werk, heeft dat precies niets met ras of huidskleur te maken, edoch is het voor bepaalde lieden geen 'religiekritiek' maar radicaal-rechtse buitenlanderhaat.

Alsof voornoemde Van Doorn van mij een carte blanche krijgt omdat 'ie blank is..

Maar bij sommige mensen gaat het dus wél om kleur. Die zien énkel nog kleur. En aangezien de meeste aanhangers van de islam een kleur hebben, is kritiek daarop suspect en hoogst ongemakkelijk, want daarmee confronteer je ook gekleurde mensen met hun soms bizar conservatieve en enge denkbeelden. Denkbeelden die bij een doorsnee SGP'er of Katholiek al decennia bekritiseerd worden, met verve.

Zolang die reflex blijft heersen, zie ik het somber in voor Nederland.
Voor de zoveelste keer sla je hier gewoon de plank mis.
Ik geloof wel dat het jou om religie gaat, maar je spreekt telkens voor anderen. Bij kritiek op buitenlanders komt een flinke dosis racisme kijken. Met name in gebieden waar laag opgeleide mensen leven. Ik ben er zelf tussen opgegroeid.

Spreek voor jezelf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218183198
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De VVD wist in 2021 de grootste te worden met een campagne gebaseerd op een bordkartonnen Rutte. Als dat geen ideële leegte is.

En nu hebben ze een partijleider die elke keer dat ze haar mond open trekt de eigen achterban irriteert en van zich af duwt. Goed gewerkt jongens :')
Haha, Rutte is ook zeker niet geweldig. Maar wel een veel minder polariserend figuur en bleek in staat met bijna alle partijen samen te werken. Dat lijkt nu heel anders…
pi_218183244
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die ministerspost heeft hem ook wel goed gedaan. Hij heeft op de een of andere manier toch de irritatiezone weten te ontstijgen.

Iets wat een Jesse Klaver tot op de dag van vandaag niet is gelukt.
De afgelopen tijd is Jetten wel (bewust?) onzichtbaar. Maar ik denk dat het met Jetten prima te onderhandelen is op een normale manier. Ik denk dat Jetten/Bontenbal er samen binnen een week uit zijn bijvoorbeeld.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:41:55 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218183339
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, Rutte is ook zeker niet geweldig. Maar wel een veel minder polariserend figuur en bleek in staat met bijna alle partijen samen te werken. Dat lijkt nu heel anders…
En Rutte heeft die heel bijzondere gave dat niks lijkt te blijven plakken aan hem.

De kalme uitstraling, de taalbeheersing, de ideologische flexibiliteit en een talent voor crisismanagement.

Hij beheerst het spel binnen coalities tot in de puntjes, weet de regie over het 'narratief' te houden en kan altijd pragmatisch en onmisbaar overkomen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:56:48 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Laura Loomer wil 65 miljoen latino's (de hele populatie) aanbieden daar. Dat is een oproep tot genocide. En dus zijn het concentratiekampen. Die iedere dag op grote schaal uitbreiden.
Dat zou een oproep tot een etnische zuivering zijn, geen genocide. Ken de definities van de termen die je gebruikt. En Laura Loomer trouwens een enorme mafklapper die nooit serieus genomen dient te worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:58:04 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218183481
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou een oproep tot een etnische zuivering zijn, geen genocide. Ken de definities van de termen die je gebruikt. En Laura Loomer trouwens een enorme mafklapper die nooit serieus genomen dient te worden.
Etnische zuivering is een groep verdrijven. Loomer wil ze aan de alligators voeren, dat is genocide. Een oproep is het echter niet, meer een gestoorde opmerking.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218183485
Er is toch een scheiding tussen kerk en staat.

quote:
In Nederland hebben wij de scheiding van religie en staat.

Dat betekent dat het kabinet op geen enkele manier aan ongewenste inmenging mag doen over het personeelsbeleid van een moskee.

Bemoei je met je eigen zaken
@StasSZW
twitter

https://x.com/dknergin/status/1943037036295844115
pi_218183559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem is niet de standpunten. Daar kan je een volwassen discussie over voeren. Wat ik niet trek is die betweterige attitude, daar krijg ik echt over jeuk van.
Ach wat heet betweterig ? Is dat stevig je mening poneren over deze of gene en kwesties?
Doe jij toch ook ?
pi_218183689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
En Rutte heeft die heel bijzondere gave dat niks lijkt te blijven plakken aan hem.

De kalme uitstraling, de taalbeheersing, de ideologische flexibiliteit en een talent voor crisismanagement.

Hij beheerst het spel binnen coalities tot in de puntjes, weet de regie over het 'narratief' te houden en kan altijd pragmatisch en onmisbaar overkomen.
Alleen op het laatst werkte het niet meer en werd hij door iedereen uitgekotst. Ook Rutte bleek een houdbaarheidsdatum te hebben. Na die functie elders is het niet meer goed gekomen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:22:16 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Etnische zuivering is een groep verdrijven. Loomer wil ze aan de alligators voeren, dat is genocide. Een oproep is het echter niet, meer een gestoorde opmerking.
Als iemand 65 miljoen mensen wilt uitzetten via plekken zoals Alligator Alcatraz zoals de users Beathoven stelt, komt dat neer op het etnische zuiveren van een gebied. Ik heb de tweet van haar verder niet gezien, als zij oproept om 65 miljoen mensen te doden vanwege hun afkomst dan is dat inderdaad genocide.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218183707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarvoor moest Omtzigt het al ontgelden.
Hij heeft er dan ook een rommeltje van gemaakt, laten we eerlijk zijn.
IJzersterk Kamerlid op de inhoud, maar blijkbaar lastig om mee te werken. Ik begrijp nog steeds niet waarom hij destijds lijsttrekker voor het CDA wilde worden; hij zal toch voldoende zelfkennis hebben gehad om te weten dat dat niet zijn ding is. Zoals het NSC avontuur ook heeft uitgewezen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:27:16 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Excessen binnen religieuze gemeenschappen worden hier in Nederland gewoon bekritiseert. Er daar zijn er binnen de Islam helaas nogal wat van, ook deze situatie was hier weer een voorbeeld van. En iemand uit zijn functie heffen om het voeren van een dialoog en het bruggen bouwen is bespottelijk.

Dit benadrukt helaas dan ook weer hoe sommigen de 'scheiding tussen kerk en staat' interpreteren, binnen de Islamitische gemeenschappen ziet men daar schijnbaar een kans schoon om te doen en laten wat men wil. Straks krijg je nog dat niemand iets mag zeggen over vrouwenbesnijdenis of aanzet tot haat van homo's of Joden, want 'scheiding tussen kerk en staat'.
pi_218183765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
We hebben officieel geen scheiding van staat en kerk/geloof, maar dat vloeit indirect voort uit artikels 1 en 6 van de grondwet. En die scheiding gaat ook niet heel ver, in veel andere landen is er bijvoorbeeld ook scheiding tussen politiek en geloof, wat bij ons niet zo is.

Daarnaast ontopic staat er in art. 6 op het einde 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet', dus de godsdienstvrijheid is in Nederland onderdanig aan de wet en een kabinet kan en mag zich via de wet wel degelijk bemoeien met het personeelsbeleid van een moskee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wienerschnitzels op 11-07-2025 12:33:25 ]
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:30:09 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218183790
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alleen op het laatst werkte het niet meer en werd hij door iedereen uitgekotst. Ook Rutte bleek een houdbaarheidsdatum te hebben. Na die functie elders is het niet meer goed gekomen.
Ja uiteindelijk is het tijd om te vertrekken idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')